Muusikoiden.net
09.12.2016

Rummut: rumpukamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Kysymys virveleistä, Acrolite 5" vs Worldmax 6,5"
1
HotWheels
14.08.2012 17:04:19 (muokattu 14.08.2012 18:27:26)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mitä käytännön soundieroa ko. virveleissä?

Linnunlaulupuu
14.08.2012 17:47:02 (muokattu 14.08.2012 22:21:56)

e. seksivau.

"Sitten tuli monia hittejä leijat ehkä suukon antaa saan viimeiseen mieheen"
WideAwake
14.08.2012 22:39:52 (muokattu 14.08.2012 22:42:58)

Skädäm.

http://www.youtube.com/watch?v=WyVDRkBh3Bk

http://www.youtube.com/watch?v=_BVolNSLuCc

Mikitys ainakin suht sama, kalvotus ei välttämättä. Eihän noista tiiä kun kokeilemalla. Tommonen Worldmaxi ollut itselläkin joskus mielessä.

OPJ1974
16.08.2012 11:52:37
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

WideAwake: Skädäm.

http://www.youtube.com/watch?v=WyVDRkBh3Bk

http://www.youtube.com/watch?v=_BVolNSLuCc

Mikitys ainakin suht sama, kalvotus ei välttämättä. Eihän noista tiiä kun kokeilemalla. Tommonen Worldmaxi ollut itselläkin joskus mielessä.

Kokeilemalla kannattaa.

Virvelin syvyys, kalvot, matto, vire ja vanne muuttavat soundia jo paljon. Huomasittehan, että videoiden rummuissa WM:ssä oli valuvanne? :)

Itselläni oli tosiaan tilaisuus omistaa molemmat rummut yhtäaikaa: vuonna 2008 ostettu, normaalilla prässivanteella varustettu WM 14x6,5 BB ja Acro 80-luvun alusta.

Sama kalvotus (Aquarianin Texture Coated / Remo Snare Side), Worldmaxissa Pearlin D-profiilin matto ja Acrossa I-profiilin. Molemmissa rummuissa maton kiinnitys naruilla.

Ero oli selvä. WM osoittautui monipuolisemmaksi peliksi, joten Acro sai mennä. Acrossa ei ollut todellakaan mitään vikaa, hienon kuuloinen ja soittotatsiltaan hyvä peli. Jos soittelisin pelkästään Pop-rokkia, niin Acroa en olisi myynyt pois. Ja Acrosta saa upean funk-soundin.

HUOM! puhun nyt vanhemmasta Acrosta, en näistä uusista.

Worldmaxilla pystyn kuitenkin kalvotusta, virettä, mattoa ja maton kireyttä vaihtamalla soittamaan musan kuin musan. Käytettävä matto vaikuttaa jo pelkästään toooodella paljon. Tästä tarinoinkin jo tuolla toisessa ketjussa.
marktark
16.08.2012 13:07:55

Huomasittehan, että videoiden rummuissa WM:ssä oli valuvanne? :)

Joo ja "Worldmax 6,5"ia löytyy materiaaliltaankin aika moneen lähtöön, mutta tod.näk. kysyjä tarkoittaa sitä peruskannua, jossa esim. prässivanteet jne eli ehkä tätä :

http://www.aronsoitin.fi/index.php? … ispatch=products.view&product_id=92

Play that song, not the instrument.
EJ84
16.08.2012 13:29:00
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

OPJ1974: Ero oli selvä. WM osoittautui monipuolisemmaksi peliksi, joten Acro sai mennä. Acrossa ei ollut todellakaan mitään vikaa, hienon kuuloinen ja soittotatsiltaan hyvä peli. Jos soittelisin pelkästään Pop-rokkia, niin Acroa en olisi myynyt pois. Ja Acrosta saa upean funk-soundin.

Mulla on acrolite 70-luvun alusta. Mulla oli myös WM 14x6,5. WM:ssa ei ollut todellakaan mitään vikaa, hienon kuuloinen ja soittotatsiltaan hyvä peli. Acrolite osoittautui mun juttuihin monipuolisemmaksi peliksi, joten WM sai mennä.

HotWheels
16.08.2012 15:54:52

marktark: Joo ja "Worldmax 6,5"ia löytyy materiaaliltaankin aika moneen lähtöön, mutta tod.näk. kysyjä tarkoittaa sitä peruskannua, jossa esim. prässivanteet jne eli ehkä tätä :

http://www.aronsoitin.fi/index.php? … ispatch=products.view&product_id=92

Mitä materiaalia tuon perusmallin runko on?

OPJ1974
16.08.2012 16:35:54
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

EJ84: Mulla on acrolite 70-luvun alusta. Mulla oli myös WM 14x6,5. WM:ssa ei ollut todellakaan mitään vikaa, hienon kuuloinen ja soittotatsiltaan hyvä peli. Acrolite osoittautui mun juttuihin monipuolisemmaksi peliksi, joten WM sai mennä.

:D :D :D ...Makuasioita, sanoi Musti, kun muniaan nuoli.
artsipartsi
16.08.2012 21:30:31

Olen ilm ainoa jolla on huonoja kokemuksia VM BB:stä.Mattokoneisto petti kesken keikan ja uusien osien hommaaminen kesti ihan pirun pitkään...koska Arolla ei niitä hyllyssä ollut.

Joku valmistusvika siis kyseessä.Harvinaista kait?Matto tms ei ollut sen kireemmällä kuin ennenkään eri virveleissä...eipä ole ennen itselle moista käynyt.

Kun lopulta osat sain,laitoin ne paikoilleen ja kauppasin virpan pois.

Näistä kahdesta monipuolisemmaksi silti väittäisin WM BB:tä,sillä acro on kovempaan menoon minusta liian pliisu.Funk,Pop jne varmasti taas taittuu acrolla mainosti...

"tulisit joskus vaikka mun kans kattomaan telkkaria...kun sä vaan aina katot ku joku haamu hakkaa juutuubissa jotain syöpynyttä rumpua"
jtannin
16.08.2012 21:52:29

Kumpikaan ei ole parempi tai huonompi. Vain erilaisia. Omistan nuo molemmat ja molemmat ovat käytössä about tasapuolisesti tilanteesta riippuen. Mutta jos tiedän, että tilan akustiikka on kova tai että pitää soittaa maltillisella volyymilla, valitsen yleensä Acron

ferodoz
16.08.2012 22:03:04
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

artsipartsi: Mattokoneisto petti kesken keikan.

Mulla on käynyt ihan sama. Tosin virveli oli ihan oikea Ludwig Blackbeauty. Ei 800€ virvelistä saa pettää mattokoneisto ihan varoittamatta yhtäkkiä, otti vähän päähän.

www.suhdelukucoverband.fi
Kailis
16.08.2012 22:25:38

ferodoz: Mulla on käynyt ihan sama. Tosin virveli oli ihan oikea Ludwig Blackbeauty. Ei 800€ virvelistä saa pettää mattokoneisto ihan varoittamatta yhtäkkiä, otti vähän päähän.

Millattiin se petti? Siinä on kuiteski maailman eniten käytetty koneisto, käsittääkseni.
Ja siis, pettäähän ne Rolls Roycetkin, vaikka ainakin ennen niitä tultiin korjaamaan vaikka Himalajalle, ja vika oli aina käyttäjässä.

pekka montin: Rummutuksesta sen verta(yleisestiottan tässä maassa) että se on lajiteltavissa n. neljään eri kategoriaan:
ferodoz
16.08.2012 22:32:17

Kailis: Millattiin se petti? Siinä on kuiteski maailman eniten käytetty koneisto, käsittääkseni.
Ja siis, pettäähän ne Rolls Roycetkin, vaikka ainakin ennen niitä tultiin korjaamaan vaikka Himalajalle, ja vika oli aina käyttäjässä.

Kesken soittamisen petti kierteet niistä ruuveistä jotka pitää mattoa kiinni. Molemmista yhtäaikaa siis. Matto vain tipahti roikkumaan. :P

Kailis
16.08.2012 22:47:02

ferodoz: Kesken soittamisen petti kierteet niistä ruuveistä jotka pitää mattoa kiinni. Molemmista yhtäaikaa siis. Matto vain tipahti roikkumaan. :P

Jaa-a. Ja tehtaalla oli ruuvit kiristetty? Kylmä kattosisin peiliin jos olisin asentanut maton =/

pekka montin: Rummutuksesta sen verta(yleisestiottan tässä maassa) että se on lajiteltavissa n. neljään eri kategoriaan:
Krisse82
16.08.2012 23:00:33

Kailis: Jaa-a. Ja tehtaalla oli ruuvit kiristetty? Kylmä kattosisin peiliin jos olisin asentanut maton =/

Itse omin silmin olen tapauksen nähnyt. Paska mikä paska. Eikös mies Savosta ole lausunut jotenkin näin: Parhaat rummut on jo tehty?

Vanhaa Black Beatya en ole koskaan tutkaillut, mutta tuossa uudessa oli tuo hajonnut osa valitettavan ohutta matskua.

Kerran luulin olevani väärässä, mutta erehdyin...
HotWheels
17.08.2012 08:23:36

jtannin: Kumpikaan ei ole parempi tai huonompi. Vain erilaisia. Omistan nuo molemmat ja molemmat ovat käytössä about tasapuolisesti tilanteesta riippuen. Mutta jos tiedän, että tilan akustiikka on kova tai että pitää soittaa maltillisella volyymilla, valitsen yleensä Acron

Kiitokset, juuri tällaista tietoa hain.

ferodoz
17.08.2012 09:06:18

Kailis: Jaa-a. Ja tehtaalla oli ruuvit kiristetty? Kylmä kattosisin peiliin jos olisin asentanut maton =/

Ei toi johtunut käyttäjästä. Sille vain yksinkertaisesti tuli kilometrit täyteen, eikä sitä selvästi ollut tarkoitettu kestämään. Liekö valmiste- vai tyyppivika, tarina ei kerro.

Sa(n)kari
18.08.2012 11:53:25 (muokattu 18.08.2012 11:53:35)

ferodoz: Ei toi johtunut käyttäjästä. Sille vain yksinkertaisesti tuli kilometrit täyteen, eikä sitä selvästi ollut tarkoitettu kestämään. Liekö valmiste- vai tyyppivika, tarina ei kerro.

Eiköhän nuissa samoja bulkki osia käytetä kuitenkin kun WorldMaxissakin. Hinta tulee sitten jostain muusta..

Mitä tarkoittaa akustiikka ? -Huono onni.
hollmi-5
22.08.2012 17:33:03

ferodoz: Ei toi johtunut käyttäjästä. Sille vain yksinkertaisesti tuli kilometrit täyteen, eikä sitä selvästi ollut tarkoitettu kestämään. Liekö valmiste- vai tyyppivika, tarina ei kerro.

Uusien BB-Ludwigien (ja samalla muidenkin) viritysavaimella kiristettävät matonkiinnitysruuvit ovat aivan erityisen huonolaatuista metallia. Minä vaihdoin ne ihan uutena parempilaatuisiin normiruuveihin.

Soundit, piuhat ja kajarit.
ferodoz
22.08.2012 22:27:48

hollmi-5: Uusien BB-Ludwigien (ja samalla muidenkin) viritysavaimella kiristettävät matonkiinnitysruuvit ovat aivan erityisen huonolaatuista metallia. Minä vaihdoin ne ihan uutena parempilaatuisiin normiruuveihin.

Tässä oli pienenpienet ristipäät. Ja ne ruuvit olivat kyllä ehjiä, mutta siitä itse nostimesta petti kierteet.

« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti