Muusikoiden.net
04.12.2016

Rummut: rumpukamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Remo harjoitusrumpusetti
1
nisumaka
25.07.2012 10:07:33
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olisi Huttusella 150e käytettynä näköjään. Mitä mieltä olette ylipäätään harjoitusrummuista. Pitäisi saada vähän hiljaisemmat rummut vintille, joilla harjoitella myöhemmin iltalla ;-)

Kailis
25.07.2012 12:55:27
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

En tiedä, mutta Huttuselta en osta enää mitään, ikinä.

pekka montin: Rummutuksesta sen verta(yleisestiottan tässä maassa) että se on lajiteltavissa n. neljään eri kategoriaan:
marktark
25.07.2012 14:02:54

Aika arvokas käytetyksi. Jos rahaa löytyy, niin mieluummin tämä, jonka voi löytää Toriltakin käytettynä satasella :
http://www.thomann.de/fi/dw_go_anywhere_practice_kit.htm
Itse olen haalinut pädejä sieltätäältä, "sitä oikeaa" (tuntumaa) etsien ja sitten niitä onkin kertynyt setillinen:) Niistä pari laitan ständeille ja pedaali kiinni, niin johan koppotikoppoti.

Play that song, not the instrument.
nisumaka
25.07.2012 14:29:00

Joo kiitosta kommenteista. Tota T-kaupan juttua vähän katsoinkin, ja se vaikuttaa aika hyvältä vaihtarilta. Toinen hyvä voisi olla Roland HD-1. 600 e Rolandin omalla monitorilla. 150 e on iso raha heittää Kankkulan kaivoon. 600e on iso raha, mutta ei silloin, jos sillä ostaa jotain MONIKÄYTTÖISTÄ tavaraa, jolla on pitkä käyttöikä. Hmm, taivun tohon Rolandiin, luulen.

Duro
25.07.2012 15:02:21

nisumaka: Joo kiitosta kommenteista. Tota T-kaupan juttua vähän katsoinkin, ja se vaikuttaa aika hyvältä vaihtarilta. Toinen hyvä voisi olla Roland HD-1. 600 e Rolandin omalla monitorilla. 150 e on iso raha heittää Kankkulan kaivoon. 600e on iso raha, mutta ei silloin, jos sillä ostaa jotain MONIKÄYTTÖISTÄ tavaraa, jolla on pitkä käyttöikä. Hmm, taivun tohon Rolandiin, luulen.

Minä en kyllä HD-1:stä ottais. Vaikka se muuten varmaan taipuiskin kotireenaamiseen, niin ne setin omat pedaalit on aivan jäätävät eikä niiden tuntumalla o oikeen mitään tekemistä oikeen basarin kanssa. Ei sillä että olis perus sähköpädillä yleensäkään, mut kai sitä vois pyrkiä ees lähelle? :) 600€:lla saa käytettynä Yamahan tai Rolandin hyvät perussähkikset, joihin sitten saa kiinni ihan oikean basarinpedaalinkin.

Tilipitappituppitappi
Laakstr
25.07.2012 15:50:59

EI ääni myöskin HD1:lle. Juuri noiden pedaalien, osittain säätöjen riittämättömyyden ja kumipädien vuoksi. Muuten on kompakti ja näppärä, mutta soittotuntuma todella kaukana semisarjalaisista sähkiksistä (TD6, 9 jopa TD4 verkkopädein) puhumattakaan akustisista rummuista.

nisumaka
26.07.2012 07:43:01 (muokattu 26.07.2012 07:44:19)

Hattua nostaen kiittelen jälleen erinomaisista pointeista. Onko toi yamaha 500, joita täälläkin myydään näköjään 400e hintatasossa (fasulla tarjous 499e), niin onko tuollainen mistään kotoisin? Mulla on pieni demo-musiikkistudio ja aloitan (jatkan) musiikkiopiskelujani Pakilan Musiikkiopistossa nyt syksyllä tarkoituksenani suorittaa keskiasteen musiikin tutkinto, pääsoitin basso, sivusoitin sähkökitara, rummut auttavasti (jotta osaan säveltäessäni ottaa myös rytmipuolen huomioon, sekä tehdä demostudiossani äänityksiä muutakin, kuin metronimin klikin kanssa).

Kaikki kommentit tervetulleita. Mulla on 18-tuumainen Sonori jazz-setti akustisina rumpuina, mutta mulla ei ole studiotilassani (vintti) mahdollisuutta tehdä eristettyä rumpukoppia. Siksi sähkörummut olisivat riittävät demo-äänityksiin. Ja koska käytän ko tilaa itse harjoitteluuni, niin sähkörummut (harjoituslelujen asemesta) alkavat maistua järkevältä sijoitukselta.

Vallu-Veke
26.07.2012 22:31:56

nisumaka:
Kaikki kommentit tervetulleita. Mulla on 18-tuumainen Sonori jazz-setti akustisina rumpuina, mutta mulla ei ole studiotilassani (vintti) mahdollisuutta tehdä eristettyä rumpukoppia. Siksi sähkörummut olisivat riittävät demo-äänityksiin. Ja koska käytän ko tilaa itse harjoitteluuni, niin sähkörummut (harjoituslelujen asemesta) alkavat maistua järkevältä sijoitukselta.

Sinulla kun on akustiset, niin akustisiin triggerit, verkkokalvot ja joku halpisaivo. Edullista tähän asti. Symbaali- ja toimiva hihatpädi maksaa. Mutta kuitenkin akustisista saa parhaat sähkörummut. Asettelu menee silleen automaattisesti samanlaiseksi, kuin normiakustisessa. Kumilätyissä kun on ihan liikaa reboundia, jos meinaa soittaa akustisiakin, eikä ne kalliit pienet verkkokalvopädit ole sen raposempia. Sotkevat tekniikkapuolen asioita sitä kautta. Verkkokalvoilla saa akustisiin aidohkoa tuntumaa tai hieman sinne suuntaan, varsinkin jos raskii laittaa rolandin paksummat verkkokalvot. Tavallaan ei mene harjoitus, motoriikkaa ajatellen hukkaan, kun tuntuma on hieman saman suuntainen molemmissa, akustisissa ja sähkiksissä.
Sähkörumpupuolen gurut tietää, mitä tulee maksamaan. Halapaa se ei ole.
Itse tein omista kumilätty-rolandeista ja akustisesta setistä tarpeisiini sopivan setin. En jaksa laskea hintoja, etten masennu enempää. Nyt on ylimääräinen räkki ja pino kumilättyjä märäntymässä. Aivot, symbaalipädit sekä piuhat on käytössä vielä.
Mutta jos hyvät ja halvat sähkikset haluat, niin kyttää torilta käytetty TD6 tai TD3. Soundit riittää kyllä kotidemoihin.

rintapek
26.07.2012 23:31:33

Vallu-Veke: Sinulla kun on akustiset, niin akustisiin triggerit, verkkokalvot ja joku halpisaivo.

No mä en o guru, mut halpaa toi ei ole.
Toisekseen, mä en tekis noin, jos kerran ne akustiset on paikassa, mis niit pääsee soittamaan. Pitää ne akustisina.

Ja hankkii sinne ullakolle sähköpannut.

Mutta jos hyvät ja halvat sähkikset haluat, niin kyttää torilta käytetty TD6 tai TD3. Soundit riittää kyllä kotidemoihin.

Jammu tekee kans ihan soittokelpoisia, eikä tos Alesiksessakaan pommiin törmää. Kannusaundit tuppaavat olemaan ihan kelvollisia, mut peltilöiden puolella valikoima tuppaa olemaan nihkeämpää. Mut kotidemottelussa ongelma ratkeaa sillä, et hankkii halutessaan koneelle rumpusoftan ja käyttää sähkörunpuälliä trigu- to - midi- muuntimena.

Ja hyväksyy sen, et sähkäreitä on vähän erilaista soittaa ko akkareita. Ihan kuten kitaroissa.

Valkkaa semmottisen runpuällin (tai trgu- to - midi - muuntimen) mis on omaan käyttöön tarpeellinen määrä inputteja ja outputteja, ja että vekotin ymmärtää chokea ja huolii kolmealueisia padeja, niin jo vain pelittää.

Se ensimmäinen ongelma sähkäreiden kans nimittäin ei ole ne saundit, vaan setin soitettavuus. Akkareiden saundia ja dynamiikkaa säädetään yksinomaan ranteella.
Mut sähkäreissä se säädetään ruuvaamalla sitä älliä omaan soittotapaan sopivaksi. Jos padin signaali on turhankin kevyellä napautuksella 100%, niin kovempaa lyöminen ei auta. Mut säätämällä pädin herkkyyttä alaspäin pääsee turhankin helposti tilanteeseen, mis lekallakaan lyömällä signaali ei ylitä 80% Eli ihan noihin herkkyyssäätöihin kyl kandee varata reippaanlaisesti aikaa, tupakkia ja tuumaustaukoja.
Ja jos sähköpannuja livenä meinaa käyttää, niin noi pitää tehdä käytettävissä olevan äänentoiston kans. Muutoin on luvassa läjäpäin ikäviä yllätyksiä.

One kind of music only - the good kind
-Dr.DW-
27.07.2012 00:12:34

Vallu-Veke: Sinulla kun on akustiset, niin akustisiin triggerit, verkkokalvot ja joku halpisaivo. Edullista tähän asti. Symbaali- ja toimiva hihatpädi maksaa. Mutta kuitenkin akustisista saa parhaat sähkörummut. Asettelu menee silleen automaattisesti samanlaiseksi, kuin normiakustisessa. Kumilätyissä kun on ihan liikaa reboundia, jos meinaa soittaa akustisiakin, eikä ne kalliit pienet verkkokalvopädit ole sen raposempia. Sotkevat tekniikkapuolen asioita sitä kautta. Verkkokalvoilla saa akustisiin aidohkoa tuntumaa tai hieman sinne suuntaan, varsinkin jos raskii laittaa rolandin paksummat verkkokalvot. Tavallaan ei mene harjoitus, motoriikkaa ajatellen hukkaan, kun tuntuma on hieman saman suuntainen molemmissa, akustisissa ja sähkiksissä.
Itse tein omista kumilätty-rolandeista ja akustisesta setistä tarpeisiini sopivan setin. En jaksa laskea hintoja, etten masennu enempää. Nyt on ylimääräinen räkki ja pino kumilättyjä märäntymässä. Aivot, symbaalipädit sekä piuhat on käytössä vielä.

Tuosta kumilätkien reboundista.
Itse huomasin jännästi, että ne bounssaa paljon vähemmän, ku oikea kalvo.
Noiden sähkisten hankinnan jälkeen, akustisten soitto meni ihan kuralle -kiitos meshien.
Vaikka kuinka tiukalle virittää, niin en mie saa niistä oikean kalvon tuntoa... Tai sitten en vain uskalla vetää niitä oikeasti kireelle...
...pelkään että muoviset menee päreiks.

Miehän olen sitten taas oikein "emäpaska" virittämään akustisia, että en oikein tiedä edes, että miltä -oikein viritettyjen rumpujen pitäis edes saundata/tuntua. :(

Roolataan landiaan;)
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti