Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Rummut: rumpukamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Mapexin ihmeen halpa tuplasetti?
1 2 3 4 5 6
statistiÖ
18.07.2012 17:44:49
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ferodoz: E: En nyt ehdi muoksia järkevämmäksi/selkeämmäksi, mutta koittakaahan ymmärtää. :)
 
Hyvin ymmärsin. Paitsi sen, miksi valitat samasta asiasta mu(i)lle, mitä et viitsi itsekään tehdä kunnolla ;) varsinainen hupiveikko.
 
statistiÖ
18.07.2012 17:45:53
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Aekuinen Naenen: Don't feed the trolls...
 
Joten: go away ;)
 
statistiÖ
18.07.2012 17:54:58
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vallu-Veke: Tavallaan, kun vähän huonompia rumpuja, jne. oppii virittämään ja hakemaan soundeja niistä
 
Ei niin huonoja pidä, että joutuu kokoajan virittämään. Siinä menee aikaa liikaa soitolta/ mielenkiinnosta. Eikä opi virittämäänkään, kun ei ehdi kuulemaan kunnon virettä ennen kuin se meni jo pois :)
 
Mun mielstä rumput (kuten kaikki muukin elämän välineistö) pitää olla vähintään asiallista. Aloittelijana en mielestäni ansaitse huippuvälineitä. Eikä ne ehkä opeta niin paljon, kun ne toimii ihan itsestään ;)
 
Ettei nuo Mapexit olisi kuitenkin ihan hyvät tavallaan? Nuo tuplat voisi olla laadun puolesta pikkumukulalle hyvät, mutta kuten joku sanoi: liikaa pyttyjä. Vakavammalta pohjalta katselisin seuraavaa settiä?
 
Vallu-Veke
18.07.2012 18:07:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

zak69:
Jos nyt lähdetään siitä ajatuksesta että harrastus jatkuu pitempään niin settikin vaihtuu jossain välissä. Eli kun ostat jonkun laadukkaan käytetyn setin, saat siitä jopa vielä rahaa kun myyt. Esim. tuo mapex ei varmaan käytettynä vuoden parin päästä ole kuin rautojen arvoinen, ehkä, siis jotenkin noin :)

 
Omat soittimet on kaikki käytettyjä, paitsi osa symbaaleista, telineet, basso ja vahvistimet. Saman rahan saan kouraan niistä, jos myyn. Siis näistä käytettynä ostetuista. Mutta jonkun se pitää uusiakin joskus ostaa. Jos uusia ostatte, niin ostakaa euro-alueella valmistettuja, niin se saattaa olla hyväksi tässä rahoituskriisissä. Ei Kiinalaisia. Voihan se olla, että kohta sitten maksetaan Kiinaankin muutama miljardi tukia, jos ei sieltä osteta. Amerikkaa ei tarvitse tukea. Hehän painavat rahaa rennosti lisää, kun se loppuu. Täällä ne pyörittää piheyksissään käytettyjä rahojakin edestakaisin :)
 
statistiÖ
18.07.2012 18:24:54
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Speedy: tylsillä luistimilla on vaikea luistella Mutta ne voi terottaa, lisätä pohjalliset, plankata ja vaihtaa vaikka (nätimmät) paremmat nauhat. Kuten voi rumpujakin parannella (ainakin johonkin tasoon asti vrt. lähtötaso..).
 
statistiÖ
18.07.2012 18:41:07
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vallu-Veke: Jos uusia ostatte, niin ostakaa euro-alueella valmistettuja
 
Kuten mitä? En ole tavannut yhtäkään alle 1000 euron Euroopassa valmistettua uutta settiä. VAI OLENKO? Ei vain mainita? :) Minkähän hintainen on halvin edes ei-aasiassa valmistettu setti?
 
ferodoz
18.07.2012 19:12:58
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

statistiÖ: Hyvin ymmärsin. Paitsi sen, miksi valitat samasta asiasta mu(i)lle, mitä et viitsi itsekään tehdä kunnolla ;) varsinainen hupiveikko.
 
Mitähän sä mahdat selittää?
 
www.suhdelukucoverband.fi
Duro
18.07.2012 20:06:12
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ferodoz: Mitähän sä mahdat selittää?
 
Odotatko oikeasti saavas tyydyttävää vastausta tuohon kysymykseen? :)
 
Tilipitappituppitappi
ferodoz
18.07.2012 22:21:02
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Duro: Odotatko oikeasti saavas tyydyttävää vastausta tuohon kysymykseen? :)
 
No en välttämättä, nyt kun asian otti puheeksi. :)
 
www.suhdelukucoverband.fi
statistiÖ
19.07.2012 00:42:53
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Duro: Odotatko oikeasti saavas tyydyttävää vastausta tuohon kysymykseen? :)
 
No ei varmasti tyydytä, kun ei hän siitä mitään selvää saa.. onneksi ei ole tarve tyydyttää. Pongasitko mun my badin? :)
 
ferodoz
19.07.2012 05:30:35
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

statistiÖ: No ei varmasti tyydytä, kun ei hän siitä mitään selvää saa.. onneksi ei ole tarve tyydyttää. Pongasitko mun my badin? :)
 
Miten musta tuntuu että mä en välttämättä olisi ainut joka siitä ei saisi selvää? :D
 
www.suhdelukucoverband.fi
Duro
19.07.2012 05:52:50 (muokattu 19.07.2012 05:56:34)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

statistiÖ: onneksi ei ole tarve tyydyttää.
 
Minusta tässä on vähän asennoitumisrobleemaa. Kyllä mä ainakin haluan että mut ymmärretään oikein ilman että sitä tarvii yhden viestin jälkeen täsmentää sen kymmenen kertaa kymmenelle eri käyttäjälle. Vaikka tekstin kirjoitusasu ja erilaiset tyylit on toisaalta rikkauskin, niin kyllä siinä on skriivaajassa vikaa jos sua kukaan ei tajua (paitti näemmä Vallu-Veke). Plus et on helvetin epäkohteliasta sitten vinkua että "ETTE TE VAA TAJUA MÄ KIRJOTAN MITÄ LYSTÄÄN", kun siitä sitte huomautusta tulee ettei kukaan tajua sun (varmasti aivan hienoja) pointtejas.
 
En mä mitään kirjakieltä tänne kaipaa. Vaikka sen kirjoittaminen on toki aivan ok. Mut kyllä sen lausejärjestyksen ja kirjoitusasun pitää kuitenkin sellasta olla, ettei tarvi joka perkeleen postausta lukea kymmentä kertaa eikä niitä vieläkään tajua. En minäkään nimittäin sun jutuista o tajunnu tässä kolmea neljäsosaakaan. Tai oon ehkä tajunnu kirjotuksen osittain, mut pointit jää hyvin unholaan sen erikoislaatuisen kirjoitusasun takia.
 
Parannusta tosin on tapahtunut sen jälkeen, kun asiasta sulle alettiin huomautella. Vaikket sä sitä myöntäiskään :)
 
Tilipitappituppitappi
statistiÖ
19.07.2012 11:14:09
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Duro: Parannusta tosin on tapahtunut sen jälkeen, kun asiasta sulle alettiin huomautella. Vaikket sä sitä myöntäiskään :)
 
Sulle kirjoitin pari päivää/ sivua sitten, ettei ollut puumassaa valmistajien käyttämä engl. sana vaan lehmusta (my bad). Muistelen jostain lukeneeni massastakin jotain.
 
Parannusta tuli, kun lopetin murteiden kirjoittamisen. En ole vinkujatyyppiä, älä silti yllytä. Kirjoitukseni ilmentää mua. Persoonallista on sinunkin tekstisi, ei haittaa yhtään :)
 
jazzmies
19.07.2012 12:21:12
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

statistiÖ: Kirjoitukseni ilmentää mua. Persoonallista on sinunkin tekstisi, ei haittaa yhtään :)
 
Minulla ei ole ollut mitään vaikeuksia lukea ja ymmärtää tekstejäsi siitä lähtien kun astuit remmiin mukaan. Suurin osa lukijoista tosin eivät ole tottuneet eri tavoin eteneviin teksti- ja ajatusjuoksuihin. Verrattuna vaikkapa ranskan kielen lausekäytäntöihin, tekstisi ovat todella selkeitä ja napakoita. Joten aina kun mukaan tulee uusi kirjoitustyyli, mikä jokaisella kirjoittajalla toivon mukaan on omanlaisensa, kokemattomampi lukija joutuu ajatustyöhön, mikä on pelkästään positiivista. Siinä oppivat kaikki!
 
Itseänikin on syytetty monimutkaisesta kirjoitustyylistä ja asian kätkemisestä krumeluuriin. Se on tekstejäni lukevan ihmisen ongelma eikä kirjoittajan, jos sanoma ei aukene. Sama koskee sanoituksia - pointti saattaa olla joskus moniselitteinen ja joillekin se ei avaudu lainkaan mutta joskus ehkä myöhemmin. Tämä on sitä kielen ja ihmisten monimuotoisuutta ja siitä täytyy olla iloinen - aivan kuten musiikkityylien kirjosta.
 
Mitä tulee näihin suurten rumpuvalmistajien halvemman hintaluokan setteihin, niin täysiä katastrofeja niissä harvemmin nykyaikana tulee vastaan. Itse välttäisin kuitenkin sitä ihan halvinta ja tähtäisin toiseksi tai kolmanneksi halvimpaan settiin. En tunne kunnolla muiden valmistajien halvempia settejä kuin Yamahan, joten siinä tapauksessa jättäisin GigMakerin väliin ja ostaisin joko Stage Customit tai Rock Tourit musiikinlajista riippuen. Mitä tulee rockiin tai metalliin, niin valintani olisi Rock Tour 700-sarjan telineiden kanssa.
 
Ei se absoluuttinen totuus ole, mutta lähes järjestelmällisesti olen oikeassa asian kuin asian todellisesta jamasta. - jazzmies 2011 -
kincy
19.07.2012 13:28:44
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jeesus tätä m.nettiä. Melkosta meininkiä taas.
 
Puuttukaa ihan vapaasti tähän, jos haluatte.
 
Vallu-Veke
19.07.2012 13:32:00
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Duro olet oikeassa. Kyllä minä statistia ymmärrän, mutta ymmärrän teitä muitakin.
Minulla on itselläni mm. lukihäiriö, niin nämä kirjoittamis- ja ymmärtämisasiat hieman kiinnostaa. Välttämättä en siis ymmärrä edes mitä itse kirjoitan.
Muiden kirjoituksien kanssa on ehkä kuitenkin enemmän ongelmia.
Luin aamulla hesarin läpi. Ei ole tasan tarkkaan ihan varmaa, että olen kaikki ymmärtänyt, kuin on kirjoitettu. Vasta sitten kun lukemani on aivan järjetöntä, luen uudelleen ja tarkemmin, muuten ne menee sukkana läpi:
"Paavi raiskasi puluja kauppatorilla..."
Tässä vaiheessa vasta hieron silmiä, että mitä hel.. ja luen uudelleen.
"Paavo Lipponen eduskunnan puhemiehistöön..." Oho! Oikeasti lukikin ihan eri asiaa..
Tuo luki-häiriö (aivovamma, mikä lie) ei ole ollut mihinkään este. Siinä on puolensa. Muut ongelmat, joita on ollut läjäpäin on olleet tuhannesti pahempia aikoinaan, mutta kaikesta vaan on päästy joten kuten yli.
==> eli meitä on moneen junaan ja on monenlaista tyyliä.
En tarkoita, että statistiööllä olisi jokin häiriö. Itselläni on.
Saan kuitenkin selvää statistista tai luulen saavani.
Statistiööössä aistin positiivisuutta, niin pidän hänestä. Tällaisista kavereista saa muutkin voimaa. Tätä taustaa vasten näen tavallaan, että hänellä on vähemmän opittavaa, kuin meillä useimmilla. Hän on lisäksi tuonut freesiä näkökulmaa rumpukalusto-keskusteluun.
Kannattaa muistaa että taiteilijat on yleensä omituisia :)
 
ferodoz
19.07.2012 14:09:27
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

kincy: Jeesus tätä m.nettiä. Melkosta meininkiä taas.
 
Puuttukaa ihan vapaasti tähän, jos haluatte.

 
Puutun sen verran, että kerron olevani hyvin pitkälti samoilla linjoilla.
 
www.suhdelukucoverband.fi
kincy
19.07.2012 19:54:54
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ferodoz: Puutun sen verran, että kerron olevani hyvin pitkälti samoilla linjoilla.
 
Itekin puutun vielä sen verran, että eniten oon sun pointeista ja ajatuksista saanut selkoa tässä keskustelussa.
 
ferodoz
19.07.2012 22:20:39 (muokattu 19.07.2012 22:22:34)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

kincy: Itekin puutun vielä sen verran, että eniten oon sun pointeista ja ajatuksista saanut selkoa tässä keskustelussa.
 
Se ei oo mitenkään mahdollista koska oon nuori, mulla ei oo 20 vuoden soittokokemusta, omistan itselleni liian hyvät rummut ja oon muutenki ärsyttävä. :)
 
www.suhdelukucoverband.fi
Antti1997
19.07.2012 22:23:40
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ferodoz: Se ei oo mitenkään mahdollista koska oon nuori, mulla ei oo 20 vuoden soittokokemusta, omistan itselleni liian hyvät rummut ja oon muutenki ärsyttävä. :)
 
Ja kaiken lisäksi olet varmaan tilannut joskus Thomannilta!
 
"lievästi ilmaistunut roikkuvat häpärit" -seeprahim
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 5 6

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «