Muusikoiden.net
04.12.2016

Rummut: rumpukamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Mapex P1000TW Falcon vai Pearl P-2002B Eliminator tuplat?
1 2
rumpali07
13.07.2012 22:17:57
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tere

Onko kellään kokemusta noista mapexin tuplapedaaleista ja varsinkin tuosta falcon mallista? Eliminatoriin sillä on 10e hinta ero mutta vain falconista on ammattilaisten arvio ja on kuulemma pehmeä ja kevyt soitettava. Mutta haluaisinkin tietää onko tuo niin hyvä kun sen kerrotaan olevan. Jotenkin luotan noihin eliminatoreihin enemmän, mutta tuo mapex voisi kyllä yllättää..olen siis uusi tuplapedaaleissa. Ja olen hankkimassa ensimmäisiä, joten haluaisin tietää kummat ovat paremmat.

Eliminatorit:
http://www.thomann.de/fi/pearl_p2002b.htm

Mapexit:
http://www.thomann.de/fi/mapex_p1000tw_falcon_doppel_pedal.htm

Kiitos etukäteen.

moderndrummer88
13.07.2012 22:39:56
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pearleista saa ainakin rahansa pois paremmin. Siksi Pearl

ilebe
13.07.2012 23:11:02

Pearl on varma valinta. Ellut ainakin toimii omien kokemuksien mukaan erinomaisesti ja niissä on mahtavat säädöt, tuolla cami systeemillä saa jokaisen jaloille sopivaksi. Ja Pearlilla ainakin takuu toimii erinomaisesti.

Mapexeja olen testannut vain sitä missä on se mukula siinä jalkiossa (malli tais olla janus?), ei päässyt hurmaamaan meikäläistä. Jotenki sellane tunkkasen olonen soittaa (voi johtua myös säädöistä). Ja ei liity tähän mutta ne möykyt jalkiossa oli aika perseestä... :D
Ja sitte nuita P501TW tuplia olen testannut, näistä täytyy sanoa että päihitti kyllä mun mielestä Pearlin P902 tuplat. Oli erittäin kevyet soittaa, kun taas pearlin halvoissa oli havaittavissa samanlaista hidastavaa tunkkaisuutta kuin mapexin kalliimmissa (säädöt?).
Mutta tosiaan nuista falconeista ei ole kokemusta.

rumpali07
13.07.2012 23:18:04

ilebe: Pearl on varma valinta. Ellut ainakin toimii omien kokemuksien mukaan erinomaisesti ja niissä on mahtavat säädöt, tuolla cami systeemillä saa jokaisen jaloille sopivaksi. Ja Pearlilla ainakin takuu toimii erinomaisesti.

Mapexeja olen testannut vain sitä missä on se mukula siinä jalkiossa (malli tais olla janus?), ei päässyt hurmaamaan meikäläistä. Jotenki sellane tunkkasen olonen soittaa (voi johtua myös säädöistä). Ja ei liity tähän mutta ne möykyt jalkiossa oli aika perseestä... :D
Ja sitte nuita P501TW tuplia olen testannut, näistä täytyy sanoa että päihitti kyllä mun mielestä Pearlin P902 tuplat. Oli erittäin kevyet soittaa, kun taas pearlin halvoissa oli havaittavissa samanlaista hidastavaa tunkkaisuutta kuin mapexin kalliimmissa (säädöt?).
Mutta tosiaan nuista falconeista ei ole kokemusta.

Minua itteä nuo falconit epäilyttää, vaikka ammattilaiset on kehunut ne maasta taivaisiin niin silti ne itelleni ja varmaan aika monelle muulle ovat tuntemattomat...kun taas "elluista" ei ole ammattilaisten arviota ja silti näyttäisi olevan paremmat?

jazzmies
13.07.2012 23:21:20

Vaihdoin DW5000-pedaalit Yamahan 9000-sarjaan ja kelit ovat parantuneet huomattavasti. Eli ottaisin Mapexit samalla logiikalla, eli varman päälle ei kannata pelata.

Ei se absoluuttinen totuus ole, mutta lähes järjestelmällisesti olen oikeassa asian kuin asian todellisesta jamasta. - jazzmies 2011 -
ilebe
13.07.2012 23:30:57

jazzmies: Vaihdoin DW5000-pedaalit Yamahan 9000-sarjaan ja kelit ovat parantuneet huomattavasti. Eli ottaisin Mapexit samalla logiikalla, eli varman päälle ei kannata pelata.

Siinä on muutes kans aivan hemmetin hyvä vaihtoehto tässä hintaluokassa.
http://www.thomann.de/fi/yamaha_dfp9500c_doppel_fussmaschine.htm
Nuitakin tuli kerran potkittua ja yllätti kyllä erittäin positiivisesti.

Itse olen aina ollut sitä mieltä että yamahan pitäisi tehdä vain perämoottoreita. Mutta kyllä kun pääsi nuilla polkemaan vähän recording customeita niin muuttui kanta siinäkin asiassa. :D

rumpali07
13.07.2012 23:33:41

ilebe: Siinä on muutes kans aivan hemmetin hyvä vaihtoehto tässä hintaluokassa.
http://www.thomann.de/fi/yamaha_dfp9500c_doppel_fussmaschine.htm
Nuitakin tuli kerran potkittua ja yllätti kyllä erittäin positiivisesti.

Itse olen aina ollut sitä mieltä että yamahan pitäisi tehdä vain perämoottoreita. Mutta kyllä kun pääsi nuilla polkemaan vähän recording customeita niin muuttui kanta siinäkin asiassa. :D

Pitääkin pistää harkintaan ^^ jos kerran on hyvä peli :D

ilebe
14.07.2012 00:24:22

rumpali07: Pitääkin pistää harkintaan ^^ jos kerran on hyvä peli :D

Ne oli oikeesti kyllä tosi hyvät. Mutta kaikissahan näissä kyllä on, että kannattaisi tietysti päästä johonkiin testaamaan jos vain on mahdollisuus. Silleenhän se selviää mikä on itselle se paras vaihtoehto.

ferodoz
14.07.2012 01:30:49
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jazzmies: Vaihdoin DW5000-pedaalit Yamahan 9000-sarjaan ja kelit ovat parantuneet huomattavasti. Eli ottaisin Mapexit samalla logiikalla, eli varman päälle ei kannata pelata.

Pidän sinusta. Omat ysitonniseni ovat ketjulla, mites sulla?

www.suhdelukucoverband.fi
Duro
14.07.2012 06:27:39

En mä noita Falconeita lähtis ilman testausta torppaamaan, vaikka Elluilla harvemmin mennäänkin metsään. Rakenne ja säädöt vaikuttais ainakin aivan toimivilta, joskaan mitään kunnon kokemusta mulla noista ei ole.

Samaan syssyyn pakko kehaista Taman Speed Cobria. Itse olen Eliminatoreiden ja Demon Drivejen ja Iron Cobrien kautta päätynyt juuri noihin. Hinnaltaankin öbaut samaa luokkaa kun liikkeessä tinkasee. Kannattaa testail.

Tilipitappituppitappi
jazzmies
14.07.2012 10:23:05

ferodoz: Pidän sinusta. Omat ysitonniseni ovat ketjulla, mites sulla?

Kyllä pedaalimalli on ketju Yamaha FP9500C.

Ei se absoluuttinen totuus ole, mutta lähes järjestelmällisesti olen oikeassa asian kuin asian todellisesta jamasta. - jazzmies 2011 -
rumpali07
14.07.2012 11:48:09

Olen pääätynyt kahteen vaihtoehtoon: Yamahaan ja Taman iron cobraan. Hinta eroahan näillä on jonkin verran mutta ei anneta sen nyt vaikuttaa. Huono puoli on vaan se, että en välttämättä pääse kokeilemaan näitä missään.

ferodoz
14.07.2012 12:33:40

jazzmies: Kyllä pedaalimalli on ketju Yamaha FP9500C.

Mulla on ihan samat. Tykkäilen.

www.suhdelukucoverband.fi
ilebe
14.07.2012 12:58:53

rumpali07: Olen pääätynyt kahteen vaihtoehtoon: Yamahaan ja Taman iron cobraan. Hinta eroahan näillä on jonkin verran mutta ei anneta sen nyt vaikuttaa. Huono puoli on vaan se, että en välttämättä pääse kokeilemaan näitä missään.

Kyllä ottaisin nuista kahesta yamahat.

kincy
14.07.2012 14:25:31 (muokattu 14.07.2012 14:31:11)

Sattuipas sopivasti kun kaveri juuri vaihtoi Ellut Mapexin Falconiin.

Ne on hyvät. Todella hyvät. Tatsi ihan selkeesti parempi, kuin Eliminaattorissa (omaan jalkaan siis, oon suoravetoon tottunu). Äärimmäisen tarkasti seuraa pedaalit liikkeitä, jopa paremmin kuin Demon Drivessä. Herkkyyttä riittää kyllä, mutta voimaa ei ole unohdettu.En oo vielä paljoa Falconeja soittanut, mutta minut ne ainakin vakuutti ihan täysin. Sanoisin testin perusteella, että DD:n ja Axisen välistä aika pitkälti suoravetona.

Mukana tuli siis suoraveto, ketjut ja hihnat. Eli valinnanvaraa on kyllä. Miinusta tulee sitten säätöpuolesta ja käytännöllisyydestä. Vaikka onkin mahdollisuus vaihtaa vetotapaa ja lisätä painoja nuijiin, niin tuon pedaalin säädöt on silti toteuttu vähän sinne päin- meiningillä. Myös välitanko vaikutti halppismaiselta.

Multa menee kyllä ääni Falconille. Eliminaattorit on ihan perus jees, mutta ei ne omaan soittoon istuneet koskaan oikein kunnolla. Vähän tahmea tatsiltaan. Iron Cobrassa mulle paree tatsi, jos ketjuvedoista puhutaan.

rumpali07
14.07.2012 18:18:29

Suunnitelma muuttui. Nyt valitsen Falconin ja Yamahan väliltä

rumpali07
29.07.2012 01:30:08

Olen päätynyt falconeihin pitkän harkinnan jälkeen. Kiitos kaikille kysymykseeni vastanneille!

Warhead
29.07.2012 11:46:03

rumpali07: Olen päätynyt falconeihin pitkän harkinnan jälkeen. Kiitos kaikille kysymykseeni vastanneille!

Hyvä valinta! Vuoden verran olen Falconeilla paukutellut ja ei mitään valitettavaa. Aivan mahtavat vempeleet ja tuntuma erittäin herkkä. Omaan jalkaan huomattavasti sopivammat kuin esim. Eliminatorit.

Kuka on Nukkumatin pahin vihollinen? -Virallinen valvoja Aulis Gerlander.
rumpali07
12.08.2012 12:24:18

Falconit ovat aivan loistavat. Muutama asia kuitenkin ihmetyttää.

Vasemman puolen pedaali näyttäisi olevan vähä jäykempi, ja sen nuija lopettaa liikkeensä aikasemmin kuin oikean puolen pedaalin.

Onko kellään kokemuksia tällaisesta?

Duro
12.08.2012 12:26:02

rumpali07: Falconit ovat aivan loistavat. Muutama asia kuitenkin ihmetyttää.

Vasemman puolen pedaali näyttäisi olevan vähä jäykempi, ja sen nuija lopettaa liikkeensä aikasemmin kuin oikean puolen pedaalin.

Onko kellään kokemuksia tällaisesta?

Tuota nyt tapahtuu öbaut kaikissa tuplapedaaleissa. Se välitanko ja muutama laakeri enemmän välissä kuin pääpedaalissa aiheuttaa enemmän kitkaa -> liike loppuu nopeemmin. Älä liikaa keskity siihen jos se ei vaikuta varsinaiseen soittoon mitenkään. Säädä jousitusta ja öljyä laakerit jos ei muuta.

Tilipitappituppitappi
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti