Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Rummut: rumpukamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Neuvoa täydellisen chinan etsimiseen? (Gerry Brown -linkki)
1 2 3
EJ84
12.05.2012 16:32:50
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tämä ei ole china, mutta linkkaan kuitenkin tänne jos jotakuta sattuu kiinnostamaan. 20" FX Oriental Crash of Doom. http://www.youtube.com/watch?v=kz3ikeqqzqc
 
Bobana
12.05.2012 22:35:59
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

EJ84: Tämä ei ole china, mutta linkkaan kuitenkin tänne jos jotakuta sattuu kiinnostamaan. 20" FX Oriental Crash of Doom. http://www.youtube.com/watch?v=kz3ikeqqzqc
 
Minusta kyllä aika paskan kuuloinen kapine. Sointi on äärettömän kolkko, kello ihan penaalista, ja koko olemus tommosta ihmellistä mitätöntä kohinaa. Ja hinta tietty 450€.
 
Cujo: Isä soitti ja kertoi ostaneensa kolme lammasta ja sähköurut. Se kyllä aina tietää, mihin rahansa laittaa.
moderndrummer88
12.05.2012 22:38:08 (muokattu 12.05.2012 22:38:35)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Bobana: Minusta kyllä aika paskan kuuloinen kapine. Sointi on äärettömän kolkko, kello ihan penaalista, ja koko olemus tommosta ihmellistä mitätöntä kohinaa. Ja hinta tietty 450€.
 
Minusta taas tosi mielenkiintoinen ja hyväsoundinen, mielellään ottaisin tommosen. Tietenkin Paiste-miehen korviin tossa voi olla vähän liikaa sävykkyyttä.
 
Bobana
12.05.2012 22:51:22
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

moderndrummer88: Minusta taas tosi mielenkiintoinen ja hyväsoundinen, mielellään ottaisin tommosen. Tietenkin Paiste-miehen korviin tossa voi olla vähän liikaa sävykkyyttä.
 
No, jatsihomoille kelpaa nyt mikä vaan. Opiston käyneet ystävänikin ovat sitä mieltä että Paiste on loistava pelti kaikessa kirkkaudessaan ja yläpäissään, mutta ei siltikään sovi aivan kaikkeen. Eli on myönnettävä että ei ehkä ole paras mutta samalla viivalla kuitenkin muiden valtamerkkien kanssa. Mutta toi oriental nyt vaan oli mun mielestä huono saundinen.
Ja täytyy nyt vielä sanoa ettei pilteille tule väärää käsitystä. Zildjian tekee loistavia peltejä varsinkin K-sarjalaisia mutta ne vaan eivät ole minun makuuni.
 
Cujo: Isä soitti ja kertoi ostaneensa kolme lammasta ja sähköurut. Se kyllä aina tietää, mihin rahansa laittaa.
jazzmies
12.05.2012 23:23:06
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Bobana: No, jatsihomoille kelpaa nyt mikä vaan.
 
En osaa sanoa rokkiheteroiden kantaa, sillä lopetin rokin kuuntelun jossakin 1980/90-lukujen taitteessa. Mutta tämä Oriental Crash of Doom on ehdottomasti Zildjianin kärkipäätä mitä merkin äänenväriin, innovointiin ja särmään tulee. Hyvä pelti!
 
Ei se absoluuttinen totuus ole, mutta lähes järjestelmällisesti olen oikeassa asian kuin asian todellisesta jamasta. - jazzmies 2011 -
Kailis
12.05.2012 23:31:32
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

lopetin rokin kuuntelun jossakin 1980/90-lukujen taitteessa.
 
Ihan mielenkiinnosta; mitä tää genre pitää sisällään?
 
pekka montin: Rummutuksesta sen verta(yleisestiottan tässä maassa) että se on lajiteltavissa n. neljään eri kategoriaan:
jazzmies
12.05.2012 23:34:52
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kailis: Ihan mielenkiinnosta; mitä tää genre pitää sisällään?
 
Vaikuttumisen.
 
Ei se absoluuttinen totuus ole, mutta lähes järjestelmällisesti olen oikeassa asian kuin asian todellisesta jamasta. - jazzmies 2011 -
VeKrio
13.05.2012 01:35:30
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kailis ja jazz liikkuvat vaarallisilla vesillä... Mun makuun toi Crash of doom on hemmetin hyvä. Tommonen rupinen sohjocrash.
 
Tällä hetkellä kiinaprojekti etenee siten, että poraan härskisti Bosphoruksen crashiin HHX ozone-tyyppiset reiät. Turkishin rikkinäinen swish toimii siis testikanina. Oletan, että saundista häviää ylimmät yläpäät ja sustaini lyhenee. Jos näin käy, sain sen mitä etsinkin. Lupaan hetimmiten raportoijja kun oon tehnyt tuon uskon hypyn.
 
Ainoastaan jazzmies voi venyttää aikakäsitteitä.
kincy
13.05.2012 10:21:49 (muokattu 13.05.2012 10:26:05)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kai mäkin sitten oon Bobiksen kanssa rokkihetero, kun munstakin tuo symbaali vaan kuulostaa huonolta. Semmonen Staggin/Wuhanin tyylinen huono crash-soundi varustettuna ehkäpä halkeamalla. Koliseva. Kuulostaa halvan cräshin ja chinan yhdistelmältä. Lisäksi soundi sammuu aivan liian äkkiä tuossa Crash Of Doomissa ja jää vaan humisemaan ärsyttävästi. Kellosoundi kuulostaa samalta, kuin jossain Staggin halppisridessä..Muistaakseni jossain Staggin Regular Seriesissä oli aikoinaan samaa huonoa soundia.
 
Ei oo mun juttu, ei sitten millään. Hintakin tolkuton, kun samaa suuntaa saa halppissymbaaleista stäkkäilemällä tai hiukan kustomoimalla.
 
jazzmies
13.05.2012 10:30:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

kincy: Kuulostaa halvan cräshin ja chinan yhdistelmältä.
 
Itse asiassa minun Sabianin HHX-treme ja HHX Legacy Crashit ovat hyvinkin paljon Crash of Doomin kaltaisia värkkejä. Valtaosa pelleistäni ovat sieltä joko roskapönttö-kolina-osastolta, sillä niissä on karaktääriä ja niiden lyöminen luo merkitystä. Niitä ei tule soitettua muodollisuusreflekseinä, vaan enemmänkin osana musiikillista ilmaisua.
 
Ei se absoluuttinen totuus ole, mutta lähes järjestelmällisesti olen oikeassa asian kuin asian todellisesta jamasta. - jazzmies 2011 -
kincy
13.05.2012 13:51:04
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jazzmies: Valtaosa pelleistäni ovat sieltä joko roskapönttö-kolina-osastolta, sillä niissä on karaktääriä ja niiden lyöminen luo merkitystä. Niitä ei tule soitettua muodollisuusreflekseinä, vaan enemmänkin osana musiikillista ilmaisua.
 
Toki kaikelle on paikkansa, siinä ollaan kyllä samaa mieltä. Mä en vaan omaan räpistelyyn moisella symbaalilla näkisi mitään käyttöä.
 
Epämuusikko
13.05.2012 13:54:54 (muokattu 13.05.2012 13:57:52)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Oriental Crash of Doom on mainio.
 
+ jos se kelpaa ?uestlovelle, luulisi sen kelpaavan tämänkin ketjun vänkääjille. Tämä ei ole perustelu, tämä on vain heitto.
 
muodollisuusreflekseinä hyvä termi.
 
"Thank you for the music, white boy". 6-stroke troll #1
VeKrio
13.05.2012 14:42:21
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Niin siis kyllähän musta pellit voi jakaa karkeasti kahteen tyyppii, eli kliininen, suora, erottuva saundi kuten vaikka joku A Zildjian, Z custom mega bell ride ja sellainen sotkuinen, trashy tyyliin crash of doom, Bosphoruksen SP 3 ynnämuut tällaset.
 
Omat mieltymykset on tällä hetkellä best of the both worlds. Pitäis leikata ja erotella, mutta piikkifektiä en halua joten rupeakin siinä pitää olla. Mennyt aika on mennyttä, mutta turkkilainen käsityömeininki koskettaa silti. Tehtaat jyllää, mutta mä tykkään pikkupajasta, joka ei ole liian pieni, vaan niin iso, että taso on erinomainen ja työntekijät tietävät mitä tekevät. Pellin pitää olla laadukas ja siinä pitää olla persoonaa. Siksi valintani on Bosphorus, enenevässä määrin Special 3. (Kuulostinko tarpeeksi jazzmieheltä?)
 
Ainoastaan jazzmies voi venyttää aikakäsitteitä.
jazzmies
13.05.2012 15:43:16
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

VeKrio: Siksi valintani on Bosphorus, enenevässä määrin Special 3.
 
Bosphorusin Special 3 on ihan OK setti ja toinen saman valmistajan suosikkisetti on Petersonin signeeraama Oracle. Niissä molemmissa on sitä jotakin. Valitettavasti peruspeltien tekemistä Bosphorus ei osaa Istanbul Agopin tavoin. Niiden Dark Crashit ovat todella hyviä. Tuossa vähän niiden mallia 20-tuumaisena http://www.youtube.com/watch?v=KoRbY4NnmlU&feature=relmfu Vertailun vuoksi Sabian Artisan Crash 20" http://www.youtube.com/watch?v=WDHin29pi-Q
 
Ei se absoluuttinen totuus ole, mutta lähes järjestelmällisesti olen oikeassa asian kuin asian todellisesta jamasta. - jazzmies 2011 -
VeKrio
13.05.2012 17:04:25 (muokattu 13.05.2012 17:05:18)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jazzmies: Bosphorusin Special 3 on ihan OK setti...
 
Kumarrushan menee ihan Janne Salon suuntaan, että noita täällä on. Se oli kolmas proto mistä lopulta tuli se Special 3. Mulla on sen kakkosprotovaiheen ride, joka on kuin tuunattu Traditional. Liian kirkas Jannelle eikä vielä sitä savua ja rouheeta keskiääntä mitä niissä lopullisissa on.
 
Nyt tosta SP 3 18" crashista on tullut ihan favu.
 
Mulle toi Oracle on liian hmm.... Siinä on jotain ylakeskiäänikireyttä, ja samalla ei raikkautta. Vähän niinku ois Cympad pellin alla. Haluan ehkä enemmän räjähtävää saundia. Sellasta porinaa. Kuohuvaa!
 
Toi 20" Agop on kyllä todella upee.
 
Ainoastaan jazzmies voi venyttää aikakäsitteitä.
kincy
13.05.2012 21:49:44 (muokattu 13.05.2012 21:51:18)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Epämuusikko: jos se kelpaa ?uestlovelle, luulisi sen kelpaavan tämänkin ketjun vänkääjille. Tämä ei ole perustelu, tämä on vain heitto.

 
Ja olit varmaan tosissasi?
 
Tottakai se on sitten hyvä! Pakkohan sen on olla, kun tekijämiehelläkin semmonen on. Tilaan heti ensi tilistä tommosen. Paskaltahan se silti mun korvaan soundaa, mutta kun..
 
Epämuusikko
13.05.2012 23:03:01
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

kincy: Ja olit varmaan tosissasi?
 
Tottakai se on sitten hyvä! Pakkohan sen on olla, kun tekijämiehelläkin semmonen on. Tilaan heti ensi tilistä tommosen. Paskaltahan se silti mun korvaan soundaa, mutta kun..

 
Et sitten lukenut siitä kohdasta "tämä ei ollut perustelu".
+ minun korvaan se on aina kuulostanut hyvältä, mutta eihän se jokapaikan pelti ole. vertaillaan korvia jossain muualla.
 
"Thank you for the music, white boy". 6-stroke troll #1
Vieno
13.05.2012 23:56:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kerrankin jatsimiehen kans samoilla linjoilla!
 
Hienoja eri sointivärejä tossa lätyssä ja sopivan träshy!
 
Ja noin yleisesti ottaen, Paisteessa on mun makuun aivan liian focusoitu saundi..
 
Kailis
14.05.2012 05:24:11 (muokattu 14.05.2012 05:26:13)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jazzmies: Vaikuttumisen.
 
Ok. Eli rock on musiikkia josta et vaikutu. Tämähän on ammattimuusikolle ja pedagogille ihan pässinlihaa mutta maallikolla näyttäytyy kapeakatseisuutena. Jotenkin se että jonkun genren (mitä ne nyt ovatkaan) sisällä ei voi tapahtua mitään hyvää on aika pelottava ajatus. Itse pyrin poimimaan kaikki kirsikat välittämättä siitä miten asiat karsinoidaan.
Vaikuttumista voi myös harjoitella. Tietynlainen snobistinen elämästä (mitä se nyt onkaan) irti oleva leijuminen on varmaan raskasta.
 
pekka montin: Rummutuksesta sen verta(yleisestiottan tässä maassa) että se on lajiteltavissa n. neljään eri kategoriaan:
Vallu-Veke
14.05.2012 09:03:18
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kailis: Ok. Eli rock on musiikkia josta et vaikutu. Tämähän on ammattimuusikolle ja pedagogille ihan pässinlihaa mutta maallikolla näyttäytyy kapeakatseisuutena. Jotenkin se että jonkun genren (mitä ne nyt ovatkaan) sisällä ei voi tapahtua mitään hyvää on aika pelottava ajatus. Itse pyrin poimimaan kaikki kirsikat välittämättä siitä miten asiat karsinoidaan.
Vaikuttumista voi myös harjoitella. Tietynlainen snobistinen elämästä (mitä se nyt onkaan) irti oleva leijuminen on varmaan raskasta.

 
Yksinkertaisten asioiden kauneusarvot kolahtaa yleensä vasta sitten kupoliin, kun katsellaan aloittelijoiden teutarointia sivusta. Tässä vaiheessa aletaan puhumaan mestaritasosta. Ilman hikoilua ja vaikeiden (turhien) asioiden vuosikausien opiskelua ei mestaritasoa voi toisaalta edes lähestyä, puhumattakaan, että sen voisi saavuttaa. Pitää tehdä kaikki ne vuosikausien turhat manööverit, jotta ymmärtää lopulta oleellisen, jos ymmärtää sittenkään. Kikkaloinneista ei enää vaikutu. Siínä vaiheessa kun kikkaloinneista vaikuttuu ollaan puolivälissä matkaa. Ne muuttuu jossain vaiheessa turhiksi. Oppii erottamaan mestarisuorituksen yksinkertaisesta asiasta. Parista siveltimen vedosta erottaa millä tasolla ollaan. Muutama isku snareen paljastaa mestarin. Toiselle se on vaan pari yksinkertaista iskua. Lopulta kaikki tämäkin on turhaa.
Rummutan, siis olen.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «