Muusikoiden.net
05.12.2016

Rummut: rumpukamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Die-cast vanteiden maalaaminen?
1
realgone
26.03.2012 20:26:59
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

moroh!

tämä nyt mennee jo metallityöläisten/pintakäsittelijöiden foorumipostiksi,
mutta kokeillaanpa onko runpalistitovereilla kokemuksia..

skenaario: tilasin pearlin ultracastiini valuvanteet, rahasyistä en hommannut
mastercasteja mustana (tiedän), vaan tyydyin huokeampiin kromattuihin vanteisiin.
ne todennäköisesti näyttävät kammottavalta mattamustassa virpassa, joten tarkoitus
olisi maalata/käsitellä ne mattamustiksi. mutta miten? minulla on kokemusta vanteiden
spreijaamisesta, tuloksena lohkeileva maali, koska olen kova poika hakkaamaan kanttiin ;)
eli pitäisi olla suht iskunkestävä ratkaisu.

ajatuksia?

ps.
- "miksi hommaat ultracastiin valuvanteet, se on jo muutenkin kuiva"
- "koska kanttiin lyöminen ja vire"

Puzzle
26.03.2012 21:32:08
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

realgone: tyydyin huokeampiin kromattuihin vanteisiin.
ne todennäköisesti näyttävät kammottavalta mattamustassa virpassa

Mielipideasioita. Mulla on sellainen kutina että mattamusta+mattamusta näyttäisi tympeältä, kun taas mattamusta+kromi olisi oikeinkin mukiinmenevän näköinen yhdistelmä.

Kalsarikänni-Enhancer: http://iacopoapps.appspot.com/hopalongwebgl/
Kailis
26.03.2012 23:48:45
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Puzzle: Mielipideasioita. Mulla on sellainen kutina että mattamusta+mattamusta näyttäisi tympeältä, kun taas mattamusta+kromi olisi oikeinkin mukiinmenevän näköinen yhdistelmä.

Sama tuli mieleen. Kromi+musta on aika klassinen.
http://blogs.telegraph.co.uk/news/files/2011/01/Tom2.jpg

majuku: Kirjota myyjälle että rummut on tehty sun pihalta kaatuneista puista ja käytännössä melkeen kuuluvat sulle.
Jarmando
27.03.2012 09:58:58

En nyt ole varsinainen asiantuntija, mutta jokusen osan maalauttaneena kommentoin kumminkin. Alumiini on melko liukasta kamaa ja märkämaalit tarvitsevat kovat aineet pohjustukseen. Teollisuudessa käytämme seuraavia:

Vaihtoehto 1: Hiot pinnan alumiinille ja lähetät eloksoitavaksi. Musta, pehmoinen ja kova naarmuuntumaan.

Vaihtoehto 2: Hiot pinnan mataksi ja viet polttomaaliin. Luultavasti lohkeaa keppien osumakohdasta, en tiedä kuoriutuuko rikkomakohdan ympäriltä (luulisin, kun aluun ei niin tartu).

Mulle on tulossa musta virveli ja haluan nimenomaan kirkkaat vanteet, kontrastia nääs.

Kurjaa olla niin älykäs, että käsittää, ettei ole kauhean älykäs.
Kefiiri
27.03.2012 10:11:20 (muokattu 27.03.2012 10:19:24)

Juu... asiahan ei minulle kuulu, mutta ääni kromille täältäkin... kokeile edes ennen kuin maalaat, jos silmä tottuisi :)

Edit: ei taida tottua, jos kerran olet ennenkin vanteita maalannut. Soita silmät kiinni!

kincy
27.03.2012 11:01:51
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

realgone:
ps.
- "miksi hommaat ultracastiin valuvanteet, se on jo muutenkin kuiva"
- "koska kanttiin lyöminen ja vire"

Itellä oli 6,5" syvä Ultracast juurikin mustilla MasterCast vanteilla ja voi jumalauta, että se oli hyvä pannu. Ihan törkeän kovasoundinen ja pistävä cräkki, joten ei mikään jokapaikan juttu, mutta rokkihommiin ehkä parhaita snareja, joita oon soittanu. Semmosen ostan vielä uudelleen, korpeaa kun menin senkin myymään saatana.

Ja kyllähän se voi vähän pöljältä näyttää, kun pannu mattamusta, jossa on mustaksi kiiltokromatut tubelugit ja koneisto ja sitten oiskin kromiset vanteet, mutta suosittelen kokeilemaan toki. Melkein väittäisin, että nuiden vanteiden maalaaminen mustaksi vaatii ammattilaisen otteita ja homma tulee maksamaan kohtuuttoman paljon, joten suosittelisin, että palautat ne vanteet ja tilaat suosiolla ne Pearlin mustat MasterCastit. Plus se etu, että nuo MasterCastit on ihan helvetin hyvät vanteet.

« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti