Muusikoiden.net
11.12.2016

Rummut: rumpukamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: PT Percussion virveli?
1
SynfoREVer
02.03.2012 20:13:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Elikkäs tuli tuossa muutama vuosi taaksepäin ostettua rumpusetti yhdeltä tutulta ja muistaakseni hän kehui varsinkin setin virveliä hyväksi, ja myös jokseenkin erkoiseksi. Kyseessähän on tuo PT Percussion merkkinen virveli, väritykseltään tumman turkoosi, Remon kalvoilla ja ihan näppärän näköinen ja kuuloinen peli tuo on.
Pasi Tenhusen nimiinhän tuo virveli vissiin on tehty, tai jos tietoihin mitä täältä internetin ihmeellisestä maailmasta olen löytänytkään PT Percussion:ia etsiessäni on uskominen.

Itsehän en rummuista paljoa ylipäätääkään tiedä, joten kysyisin vähän lisätietoja kyseisestä rummusta; onko nuo kuinka harvinaisia vai ihan perus kauraa, onko niillä kovin kysyntää ja minkä hintaisia nämä on? Jos vain mitään tietoa asiasta löytyy niin innolla sitä otan vastaan !

wavelength
02.03.2012 20:27:04
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jeps. Pasi Tenhusen tekemiä rumpuja ovat. Pasi on sittemmin lopettanut rakennushommat. Mikäli oikein käsitin, ne on kustomoitu lähinnä pinnoitteen ja rautaosien suhteen, ja rungot ovat jonkun muun firman tekosia (esim. Keller). Mainioita pro-rumpuja, muttei kaiketi mitenkään erityisen kysyttyjä.

hollmi-5
03.03.2012 16:09:50

Arvoa niillä on just sen verran, kuin joku suostuu maksamaan. Noille ei voi laittaa listahintaa, koska niitä ei ole yleisesti myynnissä. Kovin kallis se ei ole.

Soundit, piuhat ja kajarit.
Apple
03.03.2012 16:33:23

Nopea googletus sanoi että Miri Miettinen käyttää PT:n virveliä... Saisikko kuvaa olis ihan kiva nähdä minkä näkönen kapistus? Tuskin tuo mikään halppis on kuitenkaan.

El Jefe
05.03.2012 12:55:14

SynfoREVer: Kyseessähän on tuo PT Percussion merkkinen virveli, väritykseltään tumman turkoosi, Remon kalvoilla ja ihan näppärän näköinen ja kuuloinen peli tuo on.

Itsehän en rummuista paljoa ylipäätääkään tiedä, joten kysyisin vähän lisätietoja kyseisestä rummusta; onko nuo kuinka harvinaisia vai ihan perus kauraa, onko niillä kovin kysyntää ja minkä hintaisia nämä on?

Jos se on 13" x ja syvyys 5.5" tai jotakin, vesivanerista tehty hardcase, Pearlin keskikastin koneisto ja oliko Genistan lugit, niin tuttu virbeli kyseessä. Ja hieno turkoosi väri.

Kaveri teetätti sellaisen viime vuosituhannen puolella. Kellerin runkoon tehty, terävät viisteet ja Tenhusen veli hoiti sitten sen maalauksen pintaan. Myöhemmin Pasi ei saanut HW osia valmistajilta ja muutenkin taisi lopettaa tuon tekemisen.

Se maksoi siitä laukun kanssa jotakin 2500mk. Itse pähkäilin pitkään, ostanko sen vai Yamahan Dave Wecklin tuplakoneistollisen mallin. No PT Percussionilla sitten soittelin seuraavat 8 vuotta.

Huuto.netissä näin yhden myynnissä hintaan 220e ilman laukkua. Hyviä pelejä.

SynfoREVer
09.03.2012 23:34:40

Okei, kiitoksia kaikille vastaajille! Jotain parinsadan pintaa olen kuullut noitten maksavan ja ihan mielenkiinnosta kysyinkin, että onko niissä väitteissä mitään perää. Laukkukin tuohon löytyy ja muutenkin ihan hyvässä kunnossa näyttäisi olevan, ainut mikä silmään pistää niin on virvelin pohjassa tuon säristimen yksi metalli "nauha" pois pelistä, mutta ei onneksi sointiin kuitenkaan vaikuta.

Jos se on 13" x ja syvyys 5.5" tai jotakin, vesivanerista tehty hardcase, Pearlin keskikastin koneisto ja oliko Genistan lugit, niin tuttu virbeli kyseessä. Ja hieno turkoosi väri.
Kutakuinkin tuonlainen se on, noista mitoista en ihan varma ole mutta pearlin koneisto tuosta löytyy.
Ja siinä vähän kuvia mitä räpsin virvelistä ja koko rumpusetistä.

http://s1146.photobucket.com/albums/o537/synforever1/

Vähän aiheesta poiketen, mutta tuleehan tässä samalla ilmi, että rumpusettihän olisi innokkaampia soittajia vailla, kun ei meillä tuo rumpujen soittoon kohdistunut innostus enää kuki ja lähinnä nuo vain ovat tuossa huoneen koristeena.
Muut rummut ovat DWdrums merkkisiä (eli DrumWorkshop?) eikä nekään mitään uusia, että käytönjälkiä löytyy, mutta kyllähän niilläkin soittelee! Haihan 14" medium pellit ja 20" ride pelti millenium merkkisiä, on kohtuu uudet, ostettu sillon samalla uutena kun muut rummut käytettynä. Paisteen dixie medium thin vähän alle 20" kooltaan vanha mutta voi vielä hyvin.
Eli jos kiinnostusta löytyy ja hinnasta päästään sopuun, olisi tässä rummut rentoon soitteluun.

-Dr.DW-
09.03.2012 23:39:40 (muokattu 09.03.2012 23:41:04)

Mie en oo ottanu osaa, en arpaa tähän topicciin, koska jos en uutena tehtaalta saa -hinnat on luultavasti pilvissä.
Jos kuuntelen vaikka klipin, niin vituttamaan alkaa vaan turhaan.
Tätä Em. tunnetta on minulle siunattu jo muutenkin, jopa niissä määrin että en ole "satavarma" että kestänkö mie sen kaiken... Noh, aika näyttää.
Heh, X)
E: Nyt puhuin siis PT Percussionin tuotteista.

Viina on viisasten juoma, mutta hyvin se toimii vähän tyhmemmälläkin!
tomboarmageddon
10.03.2012 09:56:50

Jos tuo dixie on myytävänä erikseen oileen halvalla voisin sen lunastaa vintage projektiin. Rummut ei valitettavadti ole dv:t vaan ainoastaan kalvot...

SynfoREVer
12.03.2012 18:51:27

Jos tuo dixie on myytävänä erikseen oileen halvalla voisin sen lunastaa vintage projektiin. Rummut ei valitettavadti ole dv:t vaan ainoastaan kalvot..

No tietenkinhän se on jos rahasta sopuun päästään, mutta en ole kovin mielelläni siitä erikseen luopumassa. Olisi tavoitteena saada kaikki rummut samalla myytyä näes.
Sitä vähän itsekkin olen tässä miettinyt, että onko nuo DW:t vai mitkä, rummuissa itsessään ei ole mitään logoa tai kirjoituksi joten aattelin että ne on nuo DW:t päällyskalvojen perusteella. Marine valkoiset nuo väriltään on, mutta että minkä merkkiset?

Pahoittelen taas toistamiseen vähän off topiccina, huomasin että tuo hihat standi on Haymanin Speedmatic, joka lienee harvinainen vintage settiin kuuluva suht iäkäs kapistus? Mutta jokatapauksessa jos jollain siitäkin tietoa olisi, olisi kiva ottaa sitä vastaan!

http://s1146.photobucket.com/albums … r1/?action=viewt=2012-03-10-126.jpg

hollmi-5
12.03.2012 18:57:35

SynfoREVer: No tietenkinhän se on jos rahasta sopuun päästään, mutta en ole kovin mielelläni siitä erikseen luopumassa. Olisi tavoitteena saada kaikki rummut samalla myytyä näes.
Sitä vähän itsekkin olen tässä miettinyt, että onko nuo DW:t vai mitkä, rummuissa itsessään ei ole mitään logoa tai kirjoituksi joten aattelin että ne on nuo DW:t päällyskalvojen perusteella. Marine valkoiset nuo väriltään on, mutta että minkä merkkiset?

Pahoittelen taas toistamiseen vähän off topiccina, huomasin että tuo hihat standi on Haymanin Speedmatic, joka lienee harvinainen vintage settiin kuuluva suht iäkäs kapistus? Mutta jokatapauksessa jos jollain siitäkin tietoa olisi, olisi kiva ottaa sitä vastaan!

http://s1146.photobucket.com/albums … r1/?action=viewt=2012-03-10-126.jpg

Ei ole DW:t. Merkkiä en osaa sanoa. Joskus olen tuollaiset lugit nähnyt, mutta en nyt saa päähäni, missä ja milloin.

Soundit, piuhat ja kajarit.
BanZai88
12.03.2012 23:02:55
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hollmi-5: Ei ole DW:t. Merkkiä en osaa sanoa. Joskus olen tuollaiset lugit nähnyt, mutta en nyt saa päähäni, missä ja milloin.

Minun silmään näyttävät siltä, että joku olisi nuo joistain rungoista kasannut itse. Mm. suhtkoht yleinen "tee se itse" wrappi, puiset tarvikevanteet basarissa, Rims-tomikellukkeet, mutta Yamaha tyyliset tomipidikkeet, messinkiset ilmareiät vs. muut osat kromia, lugit vähän erikoiset jne. Mun silmään ei kaikki osaset oikein käy yhteen.

Tulee vähän sekalainen setti mieleen ja en usko, että nuo olisivat joltain valmistajalta tulleet tuollaisina. Mutta jos soundit on kohdallaan ja omistajaa miellyttää, niin sehän se tärkeintä :)

EJ84
13.03.2012 10:13:27
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jos läjässä nuo haluat myydä, niin arvioisin realistisen summan olevan jotain 300-400 euroa koko läjälle, jos vain jostain ostaja löytyy. Tuosta haymanin haikkatelineestä ei google tarjonnut paljoa tietoa, mutta jossain ulkomaan puljussa myytiin uudenveroista n. 60 euron hintaan. Sillä rahalla moni luultavasti valitsee uuden ja ehkä paremmin suunnitellun/toimivan.

Itse möisin tuon osissa tomiholdereita ja ripustuksia myöten, jos jaksaisin nähdä vaivaa ja asioida postissa/matkahuollossa useita kertoja. Tämä tietenkin edellyttää tarkkaa tietämystä kamoista ja näkemystä siitä paljonko voi mistäkin käytetystä osasta pyytää kunnosta riippuen. Nuo itse rummut lienee suurin mysteeri. On erittäin vaikea päätellä mikä setti on kyseessä, mutta pitäisin erittäin epätodennäköisenä sen olevan mikään arvokkaampi.

Virveli ja taman peltiständi ovat ehkäpä kiinnostavimmat ja helpoiten myytävät osat setissä. Dixie voisi olla jonkin arvoinen jos sitä ei olisi noin perusteellisesti rei'itetty, mutta sillekin saattaa ottajansa löytää kohtuuhinnalla. Kultakaivoksena en tätä settiä kuitenkaan näkisi.

"If we are ignorant about a phenomenon, that is a fact about our state of mind, not a fact about the phenomenon itself."
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti