Muusikoiden.net
05.12.2016
Jenkkirundi - Uutuuskirja nyt myynnissä! 

Rummut: rumpukamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Meinl byzance.
1
Bellumi
17.01.2012 08:37:22
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eli olen hankkimassa 16" byzance medium crashille kaveria. Olen pannut merkille että jo tuo 16" on erittäin volyymirikas kapistus. Siispä kysyisin polkeeko 18" med crash tuon pahasti alleen. Olisiko 18" med.thin parempi vai kenties 17" ja jotain.

Toki soittajan käsihän sen määrää kuinka lujaa mikäkin soi, mutta siihenhän sitä pyritään että vehkeet sois kivasti yhteen. Kiitos jo etukäteen.

Appiukon kaljusta takaraivosta saa helposti ilmakivääritaulun.
Weetoz
17.01.2012 11:16:55 (muokattu 17.01.2012 11:27:07)

Minulta löytyy 17" ja 19" Byzance med thin crashit traditional viimeistelyllä. Niilläkin saa kyllä aikamoisen metelin aikaseksi jos oikein voimalla hakkaa, mutta ne ovat siitä mukavia että se soundi syttyy jo sen verran herkästäkin hipaisusta, että pystyy soittamaan myös järkevällä volalla. Ite oon yleensäkin opetellu tarkotuksella soittamaan silleen että lyön peltejä aika paljon kevyemmällä tatsilla kuin rumpuja. Tykkään setin kokonaissoundista silleen. Toisen bändini kanssa soitan sellasta jotain indie/folk kamaa, ja sillon tuntuu että noi med thinitkin on pikkasen liian paksuja, joten jossain vaiheessa pitää varmaan hankkia jotain vielä vähän ohkasempia.

Kysymykseesi sanoisin, että paras vaihtoehto olisi se, että ottasit sen 16" crashin mukaan ja menisit johonkin liikkeeseen mistä löytyy noita Byzanceja, ja sitten testailisit vierekkäin sen oman crashisi kanssa. Itse ottaisin traditional med thinin tai thinin, tai sitten esim. jonkun Byzance Jazz -sarjalaisen.

Edit: Tai no joo, ei ehkä mitään Jazzia välttämättä kuitenkaan 16" mediumin pariksi. Mutta uskoisin että se 18" med thin ainakin toimisi oikein hyvin.

RlrrLr llRlrr LrllRl rrLrll
Bellumi
17.01.2012 12:15:09

Jep jep. Se testailuhan olisi aina parasta, mutta on vaan valitettavan totta etteivät liikkeet varsinkaan täällä pohjoisessa pidä enää tämän hintaluokan peltejä hyllyssä. Ne pitäisi aina tilata ja sitten ollaan naama mutterilla jos ei se passakaan.

Noh, eipä poiketa aiheesta. Kyllä itsekin uskoisin med. thin 18" olevan ehkä se paras kaveri. Jos miettii kaveriksi 17" luulen että saundi ei ole kovinkaan "kaverillinen" 16" kanssa. Korjatkaa mikäli olen väärässä.

Appiukon kaljusta takaraivosta saa helposti ilmakivääritaulun.
Kailis
17.01.2012 12:16:10 (muokattu 17.01.2012 12:17:16)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

18" med-thin toimisi siinäkin mielessä, että matalammalta soivana saisit enemmän intervallia 16" välille. Ainakin teoriassa. Joko otat 16" mukaan kauppaan tai kaupasta kämpille 18" ja testaat.

EDIT

Eli testi ei onnistu. Ota se med-thin.

majuku: Kirjota myyjälle että rummut on tehty sun pihalta kaatuneista puista ja käytännössä melkeen kuuluvat sulle.
Speedy
17.01.2012 18:47:06
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olen soittanut kahdella 16" med. crashilla, joista toinen on ihan karsean kuulonen sekä niiden kaverina 17" thin crashilla ja minun mielestä toimii hyvin.. Tosin niistä 16" crasheista se paremman kuulonen on hieman ohuempi.. että revi sitten siitä mikä on hyvä.. testaus olisi tietysti parasta, muttei aina onnista..=I

"All I think about is time and groove" J. Porcaro
Muovinen
20.01.2012 10:51:40
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Meinlin kotisivujen ääninäytteiden perusteella Byzancesta löytyis muutama mielenkiintoinen china, erityisesti nuo traditional flat chinat 16" ja 18" sekä extra dry 20". Oon aina ettinyt sellaista enemmänkin pehmeästi kosahtavaa kuin ärhäkkäästi sihahtavaa chinaa, mutta vaikiaa on. Zilkun K:t pääsee aika lähelle sitä soundia, mutta nekin on kaikki (14", 17" ja 19") lähteneet aikanaan kiertoon. Tässä välissä oon jo vähän luovuttanut asian suhteen. Oisko se sitten swish enemmän minun "china", en tiiä kun ei oo päässy kokeileen moista.
Mr. Morrow
09.02.2012 09:01:10

Vink, vink... http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=604622
Sikamaista mainostusta!

Kokeile tätä, niin tiedät. Hintakaan ei ihan kiveen hakattu ole.

Mulla on laaja musiikkimaku - Kaikki hevi käy!
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti