Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Rummut: rumpukamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: tuplapedaalit
1 2 3
passe
05.01.2012 20:45:37
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jazzmies: soittoharrastuksen alkeaessa on sisäinen motivaatio, hatusta heittäminen, improvisointi, hulluttelu ja sen soittaminen, mikä kiinnostaa, on kaikista tärkeintä. Muutoin kaveri enkulturoituu entisten nuorten maailmaan, mikä aiheuttaa regressiota ja luovuuden katoamista tekemisestä. Rumpujensoiton aloittaminen ohjattuna saattaa olla melkoinen riski opiskelijan kannalta, jos opettaja on löytänyt totuuden kasvatustehtävässään.
 
Virtual high five!
 
Joskus virta katkeaa tai sitä on liikaa - mut voi tahto nuorallatanssijan nostaa ilmaan.
joku muu sikko
05.01.2012 20:54:40
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eikös se kaikilla ainakin rock-osastossa ole se harrastus lähtenyt siitä että on kivaa mäiskää niitä pannuja ja lautasia kun niistä lähtee niin järjetön meteli? Tarkkuus ja tyylitaju kyllä tulee sitten kokemusvuosien mukana jos on tullakseen. Siihen asti vedetään fiiliksellä eikä sen niin väliä jos vähän häröjäkin tulee sekaan.
 
Kivaa ostella soittimia.
Bumbarr
05.01.2012 22:22:56
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jazzmies: Soitin vuosia ja vuosia, oikeastaan ensimmäiset 15 vuotta pelkästään isolla setillä. Peltejä oli aina puolisenkymmentä ja tomeja myös vähintään kolme, yleensä 4-5. Tuplapedaalinkin hankin heti kun kuulin sellaisesta, Pearlin laajennusosa Taman hihnavetoisen pedaaliin vuonna 1987. Kuultuani Motörheadin No Sleep 'Till Hammersmithin ja Rushin Moving Picturesin pieni setti ei tullut kysymykseenkään pitkiin pitkiin aikoihin. Pikkusetti tuli mukaan sitten ensimmäisen 18" bassarilla varustetun jazzsetin myötä vuonna 1994.
 
Perusteita aloin harjoitella kymmenisen vuotta soittamisen aloittamisen jälkeen - tekniikkaa, nuotinlukua, koordinaatiota ja tyylejä. Siihen asti vedettiin sydämellä ja korvalla, ja aina bändeissä. Tosin jos paikkakunnalla olisi ollut täysijärkinen mentori, olisin saattanut jo aikaisemmin alkaa harjoitella asioita säännönmukaisesti. Tässä lajissa sisäinen motivaatio ratkaisee ja minulla se oli tuolloin proge- ja hevirumpalointi, myöhemmin jazz, R&B, lattarit ja afro. Perusjytä tuntui tylsältä ja sellaisena se minulle vieläkin näyttäytyy.
 
Tässä rumpaloinnissa on sellainen harhakäsitys, että niin kuin perusrock olisi välttämätön asia hallita soiton alkumetreillä. Komppikuviot on tietysti hyvä jossakin kohtaa ottaa haltuun, mutta soittoharrastuksen alkeaessa on sisäinen motivaatio, hatusta heittäminen, improvisointi, hulluttelu ja sen soittaminen, mikä kiinnostaa, on kaikista tärkeintä. Muutoin kaveri enkulturoituu entisten nuorten maailmaan, mikä aiheuttaa regressiota ja luovuuden katoamista tekemisestä. Rumpujensoiton aloittaminen ohjattuna saattaa olla melkoinen riski opiskelijan kannalta, jos opettaja on löytänyt totuuden kasvatustehtävässään.

 
Parasta tekstiä pitkään aikaan.. minultakin se yläfemma ja plussa!
 
Kilpikonnat rockkaa!
jazzmies
05.01.2012 23:29:19
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Bumbarr: Parasta tekstiä pitkään aikaan.. minultakin se yläfemma ja plussa!
 
Läps ja toinen läps :D
 
Ei se absoluuttinen totuus ole, mutta lähes järjestelmällisesti olen oikeassa asian kuin asian todellisesta jamasta. - jazzmies 2011 -
Tama-x-
06.01.2012 02:09:00
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

edellisellä sivulla duron kans samaa mieltä. pääsin testaan nuita demon drive eliminatoreja, ja totesi että outo soittaa, kun tottunut iron cobran joustavuuteen nii tuntui aivan oudolta soittaa nuilla pearleilla. Mutta hyvät ne silti oli, ja vielä vähän lisättävää että näillä pearleilla oli aika haastavaa tehdä nopeita trioleita mutta kyllä ne sieltä ulos hyvin tuli:) Suosittelen myös niitä ei mitään vikaa ollu.
 
kincy
06.01.2012 10:29:34
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jazzmies: Soitin vuosia ja vuosia, oikeastaan ensimmäiset 15 vuotta pelkästään isolla setillä. Peltejä oli aina puolisenkymmentä ja tomeja myös vähintään kolme, yleensä 4-5. Tuplapedaalinkin hankin heti kun kuulin sellaisesta, Pearlin laajennusosa Taman hihnavetoisen pedaaliin vuonna 1987. Kuultuani Motörheadin No Sleep 'Till Hammersmithin ja Rushin Moving Picturesin pieni setti ei tullut kysymykseenkään pitkiin pitkiin aikoihin. Pikkusetti tuli mukaan sitten ensimmäisen 18" bassarilla varustetun jazzsetin myötä vuonna 1994.
 
Perusteita aloin harjoitella kymmenisen vuotta soittamisen aloittamisen jälkeen - tekniikkaa, nuotinlukua, koordinaatiota ja tyylejä. Siihen asti vedettiin sydämellä ja korvalla, ja aina bändeissä. Tosin jos paikkakunnalla olisi ollut täysijärkinen mentori, olisin saattanut jo aikaisemmin alkaa harjoitella asioita säännönmukaisesti. Tässä lajissa sisäinen motivaatio ratkaisee ja minulla se oli tuolloin proge- ja hevirumpalointi, myöhemmin jazz, R&B, lattarit ja afro. Perusjytä tuntui tylsältä ja sellaisena se minulle vieläkin näyttäytyy.
 
Tässä rumpaloinnissa on sellainen harhakäsitys, että niin kuin perusrock olisi välttämätön asia hallita soiton alkumetreillä. Komppikuviot on tietysti hyvä jossakin kohtaa ottaa haltuun, mutta soittoharrastuksen alkeaessa on sisäinen motivaatio, hatusta heittäminen, improvisointi, hulluttelu ja sen soittaminen, mikä kiinnostaa, on kaikista tärkeintä. Muutoin kaveri enkulturoituu entisten nuorten maailmaan, mikä aiheuttaa regressiota ja luovuuden katoamista tekemisestä. Rumpujensoiton aloittaminen ohjattuna saattaa olla melkoinen riski opiskelijan kannalta, jos opettaja on löytänyt totuuden kasvatustehtävässään.

 
Hyvää tekstiä Jazzmäniltä. Kyllä se tekniikka, nuotinluku ja koordinaatio vielä mullekin joskus tulee, mutta sitä ennen vedän vielä vähän aikaa sydämellä ja korvalla, bändissä toki:)
 
MegaMan
06.01.2012 15:30:39
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

kestääkö 18 tuuman pasari kunnon tupla ilotulitusta vai pitääkö olla 20 tuuman pasari.
 
Ei oo mitään välii millä vedät ja miten vedät. Kuhan se mitä sä niistä sun kannuista saat ulos kuulostaa hyvältä. Se on ainoo asia millä on merkitystä, ihan sama mitä jotkut kamojensilittelijät tulee sulle selittää.
 
Minä juon kossua!!!
ferodoz
06.01.2012 20:23:46
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

MegaMan: Ei oo mitään välii millä vedät ja miten vedät. Kuhan se mitä sä niistä sun kannuista saat ulos kuulostaa hyvältä. Se on ainoo asia millä on merkitystä, ihan sama mitä jotkut kamojensilittelijät tulee sulle selittää.
 
On sil välii jos jotQ fäkin kamojensilittelijä kertoo sul totuude asioist mist et mitää tie.
 
Mitä haet tällä sun kommentilla?
 
"Muurarirabbi nyt, on matkalle lähtenyt, haravalla kaiveli hampaistaan, lehtiä oksia"
Bumbarr
06.01.2012 20:58:47
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ferodoz: On sil välii jos jotQ fäkin kamojensilittelijä kertoo sul totuude asioist mist et mitää tie.
 
Mitä haet tällä sun kommentilla?

 
Onko?
 
Jos kamat soundaa hyvältä, niin minun puolestani saadaan totuudet tunkea vaikka sinne piiiiiiiiip.. Kamojensilittelijöiden opastuksella päästään toki helpommin ja varmemmin hyvään tulokseen. Mutta jos soundi on jo valmiiksi hyvä, niin miksi sitä vaihtamaan kun joku käskee?
 
Kilpikonnat rockkaa!
ferodoz
06.01.2012 21:02:34
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Bumbarr: Onko?
 
Jos kamat soundaa hyvältä, niin minun puolestani saadaan totuudet tunkea vaikka sinne piiiiiiiiip.. Kamojensilittelijöiden opastuksella päästään toki helpommin ja varmemmin hyvään tulokseen. Mutta jos soundi on jo valmiiksi hyvä, niin miksi sitä vaihtamaan kun joku käskee?

 
Koska joku voi haluta saundistaan parhaan. Tarvitaanko muita syitä?
 
"Muurarirabbi nyt, on matkalle lähtenyt, haravalla kaiveli hampaistaan, lehtiä oksia"
TPVS
07.01.2012 01:41:01
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hyvää yötä. ;)
 
Kyselisin että mahtaako joltakulta löytyä ensikäden tietoa Mapex:n Falcon tuplista?
Vaikuttavat kovin mielenkiintoiselta, mutta ei viitsi taas puolisokkona lähteä vaihtamaan XD
 
"Itsellä kiertäneet: Mapex Janus-system -> Basicset palveli kolehdinkeruunajan -> Axis longboard -> Pearl Eliminator -> Cobra Power Glide ja nykyisin potkimina toimittaa virkaa Speed Cobrat"
 
Nottis
07.01.2012 12:01:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ferodoz: On sil välii jos jotQ fäkin kamojensilittelijä kertoo sul totuude asioist mist et mitää tie.
 
Mitä haet tällä sun kommentilla?

 
Se on kyl tosi ihme juttu, miten tamperelaiset pikkujäbät muuttuu helvetin nenäkkäiks, kun ne hankkii snadisti kalliimmat lelut, millä voi sit naputella siellä cover-keikoilla Dingoo.. o.O
 
minä olen maapallo.
ferodoz
07.01.2012 12:08:30
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nottis: Se on kyl tosi ihme juttu, miten tamperelaiset pikkujäbät muuttuu helvetin nenäkkäiks, kun ne hankkii snadisti kalliimmat lelut, millä voi sit naputella siellä cover-keikoilla Dingoo.. o.O
 
Tamperelaista musta ei saa tekemälläkää, ja snadisti kalliimmat lelut on aika laaja käsite eikä todellakaan päde muhun. Vertaa esim moneen muuhun täälä.
 
Ärsyttää toi merkityksetön nillitys siitä että hyviä kamoja ei tarvita. koska on Pearl Forum ja ne on ihan ok ja niillä voi soittaa jatsista heviin ja ne sopii aloittelijalle ja ammattilaiselle, ja symbaalit on halki mutta se ei omasta mielestä vaikuta saundiin, kaikki pellit mitkä on ihan totaalipaskana pidetään setissä ja aletaan kutsua niitä efektipelleiksi. Loppu.
 
Mitäs itse soitat keikoilla?
 
"Muurarirabbi nyt, on matkalle lähtenyt, haravalla kaiveli hampaistaan, lehtiä oksia"
MegaMan
07.01.2012 12:21:52
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mitä haet tällä sun kommentilla?
 
Hyvä saundi lähtee ensisijaisesti soittajan omista käsistä. Ja näitä foorumeja läpi kolunneena oon huomannu, että oli se harrastus mikä tahansa, aina on ne tietyt tyypit mitkä vaan kerää kaikkee kamaa ja on niin harhautuneita jo siitä itse asiasta, että saivarrellaan ja jauhetaan jotain ihan vitun epäolennaista jostain ihan sivuseikoista.
 
Kuten sanottu, se on ihan sama millä vedät ja miten vedät, kuhan vaa saundaa hyvältä. Ihan sama mikä sun tekniikkas on tai soittoasento tai rumpujen merkki tai tuumakoko jne. Kuhan sun soittos kuulostaa hyvältä niin se on ainoo millä on väliä.
 
Minä juon kossua!!!
ferodoz
07.01.2012 12:27:32
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

MegaMan: Hyvä saundi lähtee ensisijaisesti soittajan omista käsistä. Ja näitä foorumeja läpi kolunneena oon huomannu, että oli se harrastus mikä tahansa, aina on ne tietyt tyypit mitkä vaan kerää kaikkee kamaa ja on niin harhautuneita jo siitä itse asiasta, että saivarrellaan ja jauhetaan jotain ihan vitun epäolennaista jostain ihan sivuseikoista.
 
Kuten sanottu, se on ihan sama millä vedät ja miten vedät, kuhan vaa saundaa hyvältä. Ihan sama mikä sun tekniikkas on tai soittoasento tai rumpujen merkki tai tuumakoko jne. Kuhan sun soittos kuulostaa hyvältä niin se on ainoo millä on väliä.

 
Joo se on totta että yli puolet saundista on soittajan näpeissä, ja allekirjoittaneellakin on vielä paljon tekemistä että saan omista rummuistani puristettua kaiken irti. Keräilijät on erikseen, ja ymmärrän kyllä heitäkin ihan samalla tavalla kuin muitakin. Saundi on pääasia, mutta jos on vain hyvä soittaja ja paskat kamat, niin ei niistä saa hyvää saundia. Hyvä soittaja ja hyvät kamat on taas sellainen yhdistelmä, mitä ei voi pilata juuri muu, kuin huono akustiikka.
 
"Muurarirabbi nyt, on matkalle lähtenyt, haravalla kaiveli hampaistaan, lehtiä oksia"
MegaMan
07.01.2012 12:37:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joo se on totta että yli puolet saundista on soittajan näpeissä, ja allekirjoittaneellakin on vielä paljon tekemistä että saan omista rummuistani puristettua kaiken irti. Keräilijät on erikseen, ja ymmärrän kyllä heitäkin ihan samalla tavalla kuin muitakin. Saundi on pääasia, mutta jos on vain hyvä soittaja ja paskat kamat, niin ei niistä saa hyvää saundia. Hyvä soittaja ja hyvät kamat on taas sellainen yhdistelmä, mitä ei voi pilata juuri muu, kuin huono akustiikka.
 
Näin se on. Kuuntelen mieluummin hyvää soittajaa paskoilla kamoilla kuin paskaa soittajaa hyvillä kamoilla. Eli siis mieluummin Kuoppamäki Milleniumin setillä kuin Ulrich omalla Taman kiparillaan ;)
 
Minä juon kossua!!!
ferodoz
07.01.2012 12:42:00
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

MegaMan: Näin se on. Kuuntelen mieluummin hyvää soittajaa paskoilla kamoilla kuin paskaa soittajaa hyvillä kamoilla. Eli siis mieluummin Kuoppamäki Milleniumin setillä kuin Ulrich omalla Taman kiparillaan ;)
 
Juurikin. Kohta toi Tamamikälie tulee kommentoimaan Larsin ylivertaisuudesta.
 
"Muurarirabbi nyt, on matkalle lähtenyt, haravalla kaiveli hampaistaan, lehtiä oksia"
Bumbarr
07.01.2012 12:57:56 (muokattu 07.01.2012 13:29:50)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ferodoz: Joo se on totta että yli puolet saundista on soittajan näpeissä, ja allekirjoittaneellakin on vielä paljon tekemistä että saan omista rummuistani puristettua kaiken irti. Keräilijät on erikseen, ja ymmärrän kyllä heitäkin ihan samalla tavalla kuin muitakin. Saundi on pääasia, mutta jos on vain hyvä soittaja ja paskat kamat, niin ei niistä saa hyvää saundia. Hyvä soittaja ja hyvät kamat on taas sellainen yhdistelmä, mitä ei voi pilata juuri muu, kuin huono akustiikka.
 
Soittaja vaikuttaa soundiin huomattavasti enemmän, kuin puolet. Puhutaan lähempänä 70 %. Kukaan muu, kuin rumpali ei huomaa eroa jos vedät keikan 3000 e rummuilla, 500 e virvelillä ja 2000 e symbaaleilla tai (niinkuin minä) 180 e rummuilla (sisältää virvelin) ja 250 e symbaaleilla. Huolellinen viritys, kalvotus ja järkevä rahankäyttö mahdollistaa huokeaankin hintaan järkevän saundin. Yksikään äänimies, tai yleisön jäsen ei ole tullut sanomaan muusta kuin soitosta tai volyymista. Tärkeintä on maksavalle yleisölle, että pulssi pysyy ja rumpali laittaa sopivasti kikkakolmosta!
Studioon mennessä homma on eri. Silloin haetaan täydellisyyttä äänessä eikä niinkään tunnelmassa. Niiltä studioilta, joilla itse olen asioinut olisi kuitenkin löytynyt huippusymbaalit ja rummut valmiina. En ole niitä koskaan tarvinnut, mutta mahdollisuus olisi ollut.
 
edit. Kirj. virhe
 
Kilpikonnat rockkaa!
joku muu sikko
07.01.2012 13:26:18 (muokattu 07.01.2012 13:28:21)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hyvä virveli- ja tomisoundi lähtee ehkä käsistä, mutta väitän että hyvä bassarisoundi lähtee kyllä varpaista. Lars on sitäpaitsi niin tarkka soittaja että sitä pitää epätahdistaa pro toolsilla että lopputulokseen saadaan ripaus luonnollisuutta ja inhimillisyyttä.
 
Kivaa ostella soittimia.
Tama-x-
07.01.2012 13:44:21
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

joku muu sikko: Hyvä virveli- ja tomisoundi lähtee ehkä käsistä, mutta väitän että hyvä bassarisoundi lähtee kyllä varpaista. Lars on sitäpaitsi niin tarkka soittaja että sitä pitää epätahdistaa pro toolsilla että lopputulokseen saadaan ripaus luonnollisuutta ja inhimillisyyttä.
 
Jep! Ja Dave lombardokin on yksi esimerkki. siis että basari saundi lähtee varpaista.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «