Muusikoiden.net
08.12.2016
HOTONE - pienimmät pedaalit koskaan? 

Rummut: rumpukamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Halvat symbaalit
1 2
Noksuh
06.11.2011 18:24:44
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ostin tuossa vähän aikaa sitten itselleni Pearl forum rumpusetin johon ei kuulunut symbaaleja mutta 4 symbaaliständiä ( 3 niistä on puomillisia, joiden puomit menee tarvittaessa rungon sisään, jolloin niist saa suoran ständin. ja yks on ihan normi puomiständi. ) Nyt olisin hommaamassa jtn symbaaleja. itse en ole yhtään varakas eikä rahaa paljoa löydy, joten mitkä halpispellit olis järkevintä ostaa, että pääsisi soittelemaan? kiitti etukäteen :D

Ginga
06.11.2011 19:08:46

http://www.millbrook.fi/tuotteet.php?k=9431&tuoteryhma_id=162
http://www.rusto-osiris.com/impression/cymbals.php
Tai paras käytettynä : www.muusikoiden.net/tori/

Unfortunately, rather like prog rock, James' lap is going to last 48 minutes and make no sense to anyone. -Hammond
hollmi-5
06.11.2011 19:11:50

Noksuh: Ostin tuossa vähän aikaa sitten itselleni Pearl forum rumpusetin johon ei kuulunut symbaaleja mutta 4 symbaaliständiä ( 3 niistä on puomillisia, joiden puomit menee tarvittaessa rungon sisään, jolloin niist saa suoran ständin. ja yks on ihan normi puomiständi. ) Nyt olisin hommaamassa jtn symbaaleja. itse en ole yhtään varakas eikä rahaa paljoa löydy, joten mitkä halpispellit olis järkevintä ostaa, että pääsisi soittelemaan? kiitti etukäteen :D

Osta ensin ride ja haitsut. Niin hyvät, kuin vain on varaa. Sitten symbaali kerrallaan lisää. Käytettynä m.netin torilla on todella hyviä tarjolla alle puoleen hintaan uusien hinnasta. Käytetty on hyvä valinta.

Soundit, piuhat ja kajarit.
18is9
06.11.2011 19:15:36 (muokattu 06.11.2011 19:16:20)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hollmi-5: Osta ensin ride ja haitsut. Niin hyvät, kuin vain on varaa. Sitten symbaali kerrallaan lisää. Käytettynä m.netin torilla on todella hyviä tarjolla alle puoleen hintaan uusien hinnasta. Käytetty on hyvä valinta.

Ja katso että ne ovat ehyet. Jos et ymmärräkään mitään peltien laadusta noin niin kuin kovalla kuunneltuna, niin ostamalla laatumerkkiä/sarjaa ei mennä ihan hirveästi metsään kunhan pelti ei ole rikki. Pienintäkään halkeamaa tai koloa ei saa olla ulkokehällä, ja reikä keskellä ei saa näyttää avaimenreiältä. Ja itse pellin alueella ei saa olla kehän suuntaisia halkeamia sielläkään.

"I listened hard but could not see" - YES, And You and I
Noksuh
06.11.2011 19:19:32

siis kyllä mää peltie laaduist ym ymmärrän aika paljonkin. mutten vaan noista halpiksista.... köyhän elämä on rankkaa :D

markkuliini
06.11.2011 19:22:14
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

18is9:reikä keskellä ei saa näyttää avaimenreiältä.

Mun mielestä symbaaleissa joissa on keyhole on paras hinta/laatu-suhde. Ei lievä keyhole mitään vaikuta ja isommatkin voi kiertää niin että käyttää paksumpaa tappia. Eikä ne leviä jos ei ole metallikontaktia.

Rumpu+soolo=rumpusoolo. http://www.youtube.com/watch?v=kuIUA3eVW0c
hollmi-5
06.11.2011 19:56:27

markkuliini: Mun mielestä symbaaleissa joissa on keyhole on paras hinta/laatu-suhde. Ei lievä keyhole mitään vaikuta ja isommatkin voi kiertää niin että käyttää paksumpaa tappia. Eikä ne leviä jos ei ole metallikontaktia.

Minua ei keyhole haittaa yhtään. Se ei vaikuta soundiin. Ainoastaan hintaan.

18is9
06.11.2011 20:19:34

hollmi-5: Minua ei keyhole haittaa yhtään. Se ei vaikuta soundiin. Ainoastaan hintaan.

Oma kokemus on, että crahit jotka ovat ominaisuuksiltaan sellaisia että ne kääntävät aina saman kohdan lyöjään päin hajoavat ennemmin tai myöhemmin. Enpä oikeastaan koskaan ole ajatellut onko niihin edes tullut keyholea, olettamus on että olisi. Ja yksi ride minullakin on jossa oli jo ostettaessa keyholea ja se ei tosiaan ole mennyt miksikään kun näkee sen vaivan ettei se toisaan lepää koko ajan samassa asennossa. Joten vedän sanani sen suhteen takaisin. Eli etsi semmoisia joissa on keyholea, ne saat halvemmalla!

"I listened hard but could not see" - YES, And You and I
Bobana
06.11.2011 20:29:57 (muokattu 06.11.2011 20:30:17)

markkuliini: Mun mielestä symbaaleissa joissa on keyhole on paras hinta/laatu-suhde. Ei lievä keyhole mitään vaikuta ja isommatkin voi kiertää niin että käyttää paksumpaa tappia. Eikä ne leviä jos ei ole metallikontaktia.

Tämä on muuten ihme ilmiö tämä "keyhole". Ei se pilukaan pyöreä ole ja silti sitä monet halajaa.
Siis jos omissa raudoissa on asialliset kiinnikkeet niin pelti ei ainakaan keskireiästä enempää hajoile. Parhaat diilit olen minäkin tehnyt tiirikan reikäisistä pelleistä ja muutamilla on soitettu jo kohta 10 vuotta.

edit: typo

Ai nyvvai??!
markkuliini
06.11.2011 22:31:49

18is9: Oma kokemus on, että crahit jotka ovat ominaisuuksiltaan sellaisia että ne kääntävät aina saman kohdan lyöjään päin hajoavat ennemmin tai myöhemmin.

Mutta kaikkihan symbaalit ovat ainakin vähän toispainoisia. Crasheihin lyödään ehkä enemmän sivusuunnassa ja symbaalit pyörivätkin, mutta kyllä ne aika usein samoin päin lopulta lötköttää.

Rumpu+soolo=rumpusoolo. http://www.youtube.com/watch?v=kuIUA3eVW0c
Jupi57
06.11.2011 23:21:22 (muokattu 06.11.2011 23:23:22)

Bobana: Tämä on muuten ihme ilmiö tämä "keyhole". Ei se pilukaan pyöreä ole ja silti sitä monet halajaa.
Siis jos omissa raudoissa on asialliset kiinnikkeet niin pelti ei ainakaan keskireiästä enempää hajoile. Parhaat diilit olen minäkin tehnyt tiirikan reikäisistä pelleistä ja muutamilla on soitettu jo kohta 10 vuotta.

Jos puhutaan symbaaleista, olet oikeassa; ukkomiehenä voin vakuuttaa, että
toisessa tapauksessa se ON.

tcitc
07.11.2011 02:31:34

hollmi-5: Osta ensin ride ja haitsut. Niin hyvät, kuin vain on varaa. Sitten symbaali kerrallaan lisää. Käytettynä m.netin torilla on todella hyviä tarjolla alle puoleen hintaan uusien hinnasta. Käytetty on hyvä valinta.

Miksi ride? Eihän se siellä pakollinen oo. Tai itse mieluummin omistaisin kahtena ainoana haikat ja crashin jolla onnistuisi myös vähän kevyemmissä tilanteissa ridehommat. Tällä hetkellä miulla on setissä nuo kaks (14", 19") ja yks crash lisää (18"), ei rideä. Soitan joskus kevyempää ja pääosin jenkkirockin/-coren tyylistä. Reggaepumpussa jossa soittelin bassoa, ei rumpali myöskään käyttänyt rideä ollenkaan.

Amateurs built Titanic, professionals built the ark.
hollmi-5
07.11.2011 07:35:09

tcitc: Miksi ride? Eihän se siellä pakollinen oo. Tai itse mieluummin omistaisin kahtena ainoana haikat ja crashin jolla onnistuisi myös vähän kevyemmissä tilanteissa ridehommat. Tällä hetkellä miulla on setissä nuo kaks (14", 19") ja yks crash lisää (18"), ei rideä. Soitan joskus kevyempää ja pääosin jenkkirockin/-coren tyylistä. Reggaepumpussa jossa soittelin bassoa, ei rumpali myöskään käyttänyt rideä ollenkaan.

20" medium paksuinen pelti ajelee molemmat hommat, jos sitä voi crashata. En tarkoita semmoista pingikästä ratakiskoa...

kazaa
07.11.2011 08:15:39

Kyllä mieki lähtisin siitä et hyvät hatut ja laadukas, cräshääntyvä ride ensalkuun.

Too weird to live, too rare to die
kincy
07.11.2011 10:15:31
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

markkuliini: Mutta kaikkihan symbaalit ovat ainakin vähän toispainoisia. Crasheihin lyödään ehkä enemmän sivusuunnassa ja symbaalit pyörivätkin, mutta kyllä ne aika usein samoin päin lopulta lötköttää.

Oon törmänny A-Custom sarjan kanssa tähän ongelmaan. Kaikki crashit ja parit haikat joita mulla on, menee koko ajan samaan asentoon vaikka niitä kuinka pyörittelisi. Ständeissä ei ole vikaa, ne on kunnossa ja saman olen huomannut parilla keikallakin, jolloin oli lainasetti alla telineineen. Merkillistä.

OPJ1974
07.11.2011 12:10:51

kincy: Oon törmänny A-Custom sarjan kanssa tähän ongelmaan. Kaikki crashit ja parit haikat joita mulla on, menee koko ajan samaan asentoon vaikka niitä kuinka pyörittelisi. Ständeissä ei ole vikaa, ne on kunnossa ja saman olen huomannut parilla keikallakin, jolloin oli lainasetti alla telineineen. Merkillistä.

Mulla esiintyy parin K Custom Dark -sarjan crashissa ihan sama juttu. Ja symbaalin alla olevalla huovallakin (tai symbadilla, joita joskus käytän) on vaikutusta asiaan, miten pelti asettuu.
wardog
07.11.2011 12:18:45

Itsellänikin jokainen K- ja K-Custom-sarjan raidi on ollut hieman toispainoinen palautuen aina samaan asentoon.

kincy
07.11.2011 14:20:45
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

OPJ1974: Mulla esiintyy parin K Custom Dark -sarjan crashissa ihan sama juttu. Ja symbaalin alla olevalla huovallakin (tai symbadilla, joita joskus käytän) on vaikutusta asiaan, miten pelti asettuu.

Joo totta, kun alapuolen huopa kuluu niin se muovautuu tiettyyn asentoon. Mutta ostin jokunen tovi sitten uudet huovatkin, eikä ongelma hävinnyt. Johtunee siitä, että symbaali ei ole tasapainoinen. Eihän sillä sinänsä mitään merkitystä ole, mutta arvelluttaa vaan kun koko ajan tulee sitten soitettua samaan kohtaan? Muutenkin hirvittää kun 19" Projection tuntuu aika raskaalta niin eikai se ainakaan auta, että sitä soittaa aina samaan kohtaan?

majuku
07.11.2011 15:52:31

Jos lyöt niitä crasheja reunaan ja vielä niin että isku ei ole suoraan päin reikää niin en millään jaksa uskoa että menee rikki vaikka pelti olisikin aina samoin päin.

Mä olen vain kerran rikkonut pellin, astuin päälle kun olin purkamassa kamoja ja jätin yhden splashin lojumaan maahan. Sekin oli vähän epätasapainoinen.

- It's business in the front and party in the back -
henydrum
07.11.2011 16:18:13 (muokattu 07.11.2011 16:19:09)

Noksuh: Ostin tuossa vähän aikaa sitten itselleni Pearl forum rumpusetin johon ei kuulunut symbaaleja mutta 4 symbaaliständiä ( 3 niistä on puomillisia, joiden puomit menee tarvittaessa rungon sisään, jolloin niist saa suoran ständin. ja yks on ihan normi puomiständi. ) Nyt olisin hommaamassa jtn symbaaleja. itse en ole yhtään varakas eikä rahaa paljoa löydy, joten mitkä halpispellit olis järkevintä ostaa, että pääsisi soittelemaan? kiitti etukäteen :D

Terve,

Mulla olisi laaturide "halpishintaan" ja vielä uusi sellainen. Tsekkaa ilmoituksesta miksi myyn ja muut tiedot.
En ota kantaa mitkä halpikset kannatta ostaa, tuskin mitkään. Maksavat ne halpikset kuitenkin esim. ride saturaisen yläpuolella.

Tsekkaapa tuo
http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=574081
Hintaan sis. rahti.

[kyllä sen Led Zeppelinm Puple ja kunnonnon 60-70 musa] -Henydrum- 1.3.2008, 03:30:46 www.tukalaband.com
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti