Muusikoiden.net
03.12.2016
Into-Luthman | Yli 300 sivua parasta musakamaa 

Rummut: rumpukamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Rumpumattojen kestävyys. WTF?
1
Kailis
09.10.2011 01:42:28
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Askarruttanut on tämä. Miten hitossa matosta katkeaa säikeet? Kun en muista että olisi tapahtunut 20 vuoteen. Väittäisin jopa että mun käytöllä uudessa matossa täytyy olla jonkinlainen kylmäjuotos sen säikeen kohdalla joka hajoaa. Olen myöskin vetänyt aika pitkään hankkimillani vanhoilla rummuilla joissa on alkuperäiset 50's matot eikä ongelmia. Olen opetellut löytämään tietyn alakalvon vireen suhteessa mattoon riippuen rummun ominaisuuksista ja maton kireys valitaan tilanteen mukaan. Tiettyyn pisteeseen asti maton löysyys saa alakalvon soimaan enemmän ja varsinkin syvemmillä rummuilla saa sellaista hyvää botnea. Joissain tiukemmissa biiseissä matalampi rumpu ja tiukempi matto toimii hyvin. Mutta siis, miten te olette rikkoneet mattojanne?

Ronttimus: Aiheeseen: Söin juuri luomupaahtoleipää. Vitutti kun maistui niin paskalta.
markkuliini
09.10.2011 01:46:24
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

En muista että mulla olis koskaan mennyt yksikään lanka rikki, tai siis irti. Itse olen irrottanut jos joku on alkanut olemaan löysempi kuin muut, ja alkanut pitämään turhaa metakkaa.

Rumpu+soolo=rumpusoolo. http://www.youtube.com/watch?v=kuIUA3eVW0c
Kailis
09.10.2011 01:52:50 (muokattu 09.10.2011 01:58:29)

markkuliini: En muista että mulla olis koskaan mennyt yksikään lanka rikki, tai siis irti. Itse olen irrottanut jos joku on alkanut olemaan löysempi kuin muut, ja alkanut pitämään turhaa metakkaa.

No mutta tähän liittyen. Olen aivan hysteerisen tarkka asentaessani uutta mattoa. Sen TÄYTYY olla keskellä (yhtä kaukana molemmista reunoista), ja mikä tärkeämpää, varsinkin nauha asennuksissa, täsmälleen suorassa kulmassa rummun halkaisijaan nähden. Muutenhan säikeet ovat jännityksen suhteen epätasa-arvoisessa asemassa ja matosta tulee muotopuoli.

EDIT

Oletko koskaan kokeillut shokkihoitoa matolle jossa jokunen säie on snadisti löysempi? Jättää viikoksi niin kireälle kuin pokka kestää. Muutamat vintage-matot olen saanut käyttökelpoisiksi.

Ronttimus: Aiheeseen: Söin juuri luomupaahtoleipää. Vitutti kun maistui niin paskalta.
Nolte
09.10.2011 11:48:09
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kailis: Mutta siis, miten te olette rikkoneet mattojanne?

Ei ole omalle kohdalle sattunut, mutta voisin kuvitella, että rikkinäisellä rottinkipiiskalla voisi saada jotain tuhoa aikaan. :)))

Tätä en allekirjoita!
Kailis
09.10.2011 12:13:18

Nolte: Ei ole omalle kohdalle sattunut, mutta voisin kuvitella, että rikkinäisellä rottinkipiiskalla voisi saada jotain tuhoa aikaan. :)))

Tuhoapa tuhoa, varsinnii herkimmillä alueilla =D

marktark
09.10.2011 12:35:59

Rikkoontuneita ei ole tullut vastaan, mutta yleensä ongelmat alkavat silloin, kun käsittelee virveliä huolimattomasti kiireellä heilauttaen ja matto tai lanka osuu johonkin ja venyy heti = matto pilalla. Joskus ei tarvitse kuin osua maahan ja jäädä matosta johonkin kiinni. Viisteiden & koneiston kohdalla olisi hyvä olla semmonen turvakaari (niinkuin mun freefloaterissa:) niin ei ota maahan tms. kiinni.
Vielä jos matto on off-asennossa niin johan räpsähtää johonkin, kele.

Laiska kysyy vielä : onks täällä juttua erilaisten (leveys, materiaali, eq-versiot) mattojen vaikutuksesta erilaisiin virveleihin ?

Play that song.
tomboarmageddon
09.10.2011 12:56:31

Kailis: Askarruttanut on tämä. Miten hitossa matosta katkeaa säikeet? Kun en muista että olisi tapahtunut 20 vuoteen. Väittäisin jopa että mun käytöllä uudessa matossa täytyy olla jonkinlainen kylmäjuotos sen säikeen kohdalla joka hajoaa. Olen myöskin vetänyt aika pitkään hankkimillani vanhoilla rummuilla joissa on alkuperäiset 50's matot eikä ongelmia. Olen opetellut löytämään tietyn alakalvon vireen suhteessa mattoon riippuen rummun ominaisuuksista ja maton kireys valitaan tilanteen mukaan. Tiettyyn pisteeseen asti maton löysyys saa alakalvon soimaan enemmän ja varsinkin syvemmillä rummuilla saa sellaista hyvää botnea. Joissain tiukemmissa biiseissä matalampi rumpu ja tiukempi matto toimii hyvin. Mutta siis, miten te olette rikkoneet mattojanne?

Varmaan joo valmistusvika. Ei oo koskaan ittellä menny. Ei ees venähtäny vaikka kireelläkin pitäny josku.

Sonormies
09.10.2011 13:17:16

marktark: Rikkoontuneita ei ole tullut vastaan, mutta yleensä ongelmat alkavat silloin, kun käsittelee virveliä huolimattomasti kiireellä heilauttaen ja matto tai lanka osuu johonkin ja venyy heti = matto pilalla. Joskus ei tarvitse kuin osua maahan ja jäädä matosta johonkin kiinni.

Samoilla linjoilla. Mä laitan treenikämpällä virvelin telineestä suoraan keissiin ja keikkapaikalla keissistä suoraan telineeseen. Näin todennäköisyys maton kolhimisesta pienee oleellisesti. Kailis tän kyllä konkarina tietää, mutta noin yleisenä vinkkinä.

Tankero: "Rollarit, tuo Englannin Souvarit."
Kailis
09.10.2011 13:26:30

Sonormies: Samoilla linjoilla. Mä laitan treenikämpällä virvelin telineestä suoraan keissiin ja keikkapaikalla keissistä suoraan telineeseen. Näin todennäköisyys maton kolhimisesta pienee oleellisesti. Kailis tän kyllä konkarina tietää, mutta noin yleisenä vinkkinä.

Treenikämpällä on ihan sikamaisen ahdasta mutta siitä huolimatta olen tunkenut setin taakse kuusi snarea joita sitten vaihtelen tilanteen ja fiiliksen mukaan. Noissa tilanteissa se vahinko helposti sattuu. Eipä ole vielä.

« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti