Muusikoiden.net
23.04.2024
 

Rummut: rumpukamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Rumpujen MAALAUS
1 2
Kailis
06.01.2012 05:25:52
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

bale: Mitä kittiä kannattaa käyttää basarin kittaamisessa?
 
Mitä sä oot kittaamassa?
 
Ronttimus: Aiheeseen: Söin juuri luomupaahtoleipää. Vitutti kun maistui niin paskalta.
hollmi-5
06.01.2012 17:05:48
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kailis: Mitä sä oot kittaamassa?
 
Basaria kittaamassa!!! Se on vahvaa ;)
 
Olen käyttänyt Wurthin kittiä, jossa on kovete. Sillä saa nättiä jälkeä. Täyttää kolot hyvin ja on helppo hioa.
 
https://picasaweb.google.com/103618 … eihin#slideshow/5611026271172129826
 
Soundit, piuhat ja kajarit.
ferodoz
06.01.2012 17:44:44
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hollmi-5: Basaria kittaamassa!!! Se on vahvaa ;)
 
Olen käyttänyt Wurthin kittiä, jossa on kovete. Sillä saa nättiä jälkeä. Täyttää kolot hyvin ja on helppo hioa.
 
https://picasaweb.google.com/103618 … eihin#slideshow/5611026271172129826

 
Oon käyttäny tosi paljon hyvää kittiä, ja sitten oon käyttäny Würthin kittiä. Se kertokoon jotain mun mielipiteestä. Car System on hyvää, ja Beige täyttää kolot paremmin koska se on hienojakoisempaa. Sitä käytetään autojen kanssa viimeistelykittaukseen. Tota Wurthiä käytetään usein raskakittaukseen juuri sen suuren rakeen vuoksi.
 
"Muurarirabbi nyt, on matkalle lähtenyt, haravalla kaiveli hampaistaan, lehtiä oksia"
hollmi-5
06.01.2012 20:13:26
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ferodoz: Oon käyttäny tosi paljon hyvää kittiä, ja sitten oon käyttäny Würthin kittiä. Se kertokoon jotain mun mielipiteestä. Car System on hyvää, ja Beige täyttää kolot paremmin koska se on hienojakoisempaa. Sitä käytetään autojen kanssa viimeistelykittaukseen. Tota Wurthiä käytetään usein raskakittaukseen juuri sen suuren rakeen vuoksi.
 
Mikäs väri tossa mun kitissä on ;) Ainakin tämä, mitä minä käytän, hioutuu helposti ja jättää tasaisen ja kovan pinnan.
 
Soundit, piuhat ja kajarit.
majuku
06.01.2012 20:21:28
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Holmi, pystyisitkö joku kerta ottamaan kuvan jyrsimen terästä jota käytät kanttien ajamiseen? Siis sivuprofiilista. Mä en ole onnistunut koskaan löytämään oikeaa terää, en kanttien ajamiseen enkä päällysteen reunan siistimiseen. Voisin mennä vaikka kuvan kanssa kauppaan!
 
- It's business in the front and party in the back -
ferodoz
06.01.2012 20:29:14
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hollmi-5: Mikäs väri tossa mun kitissä on ;) Ainakin tämä, mitä minä käytän, hioutuu helposti ja jättää tasaisen ja kovan pinnan.
 
Beige on värin lisäksi tässä tapauksessa kittiseos. Sen pintakitin tarkka malli on siis Car System Beige. Ja on varmasti kova ja hyvä jos et paremmasta tiedä. ;) kaikista kiteistä saa tasaisen jos osaa hioa. Ellet sitten tarkoita huokosia/reikiä? Nimenomaan Wurthillähän niitä jää. :D
 
"Muurarirabbi nyt, on matkalle lähtenyt, haravalla kaiveli hampaistaan, lehtiä oksia"
hollmi-5
06.01.2012 20:42:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ferodoz: Beige on värin lisäksi tässä tapauksessa kittiseos. Sen pintakitin tarkka malli on siis Car System Beige. Ja on varmasti kova ja hyvä jos et paremmasta tiedä. ;) kaikista kiteistä saa tasaisen jos osaa hioa. Ellet sitten tarkoita huokosia/reikiä? Nimenomaan Wurthillähän niitä jää. :D
 
Jaa. Onkohan meillä ollut eri kitti? Tämä kyllä kestää maalauksen päälle ilman alta paistavia virheitä.
 
Soundit, piuhat ja kajarit.
hollmi-5
06.01.2012 20:45:29
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

majuku: Holmi, pystyisitkö joku kerta ottamaan kuvan jyrsimen terästä jota käytät kanttien ajamiseen? Siis sivuprofiilista. Mä en ole onnistunut koskaan löytämään oikeaa terää, en kanttien ajamiseen enkä päällysteen reunan siistimiseen. Voisin mennä vaikka kuvan kanssa kauppaan!
 
Laakeroitu pyöristysterä. Linkin ensimmäisen kuvan (klikkaa kuvaa suuremmaksi) neljäs vasemmalta on samanlainen, jota itse käytän: http://www.poratuuli.fi/jyrsinterat.php
 
Soundit, piuhat ja kajarit.
ferodoz
06.01.2012 20:49:23
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hollmi-5: Jaa. Onkohan meillä ollut eri kitti? Tämä kyllä kestää maalauksen päälle ilman alta paistavia virheitä.
 
Kunhan nyt huudatan, koska tiedän näistä paljon ja oon työni puolesta joutunut tosi paljon vertailemaan. Kuten esim tummennuskalvot ja muutkin teippikalvot, kaikkihan pitää 3M:n kalvoja parhaana. Ne ei vain tiedä että se on huonoimmasta päästä, ja paljon parempiakin on olemassa.
 
"Muurarirabbi nyt, on matkalle lähtenyt, haravalla kaiveli hampaistaan, lehtiä oksia"
hollmi-5
06.01.2012 20:54:28
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ferodoz: Kunhan nyt huudatan, koska tiedän näistä paljon ja oon työni puolesta joutunut tosi paljon vertailemaan. Kuten esim tummennuskalvot ja muutkin teippikalvot, kaikkihan pitää 3M:n kalvoja parhaana. Ne ei vain tiedä että se on huonoimmasta päästä, ja paljon parempiakin on olemassa.
 
En sinua yhtään epäile, mutta minä olen saanut ihan kelpo jäljen. Tarpeeni on aina pienen aueen kittaus. Ainoa minua häiritsevä vika tuossa käyttämässäni on se, että se kuivuu turhan nopeasti.
 
Soundit, piuhat ja kajarit.
ferodoz
06.01.2012 20:57:42
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hollmi-5: En sinua yhtään epäile, mutta minä olen saanut ihan kelpo jäljen. Tarpeeni on aina pienen aueen kittaus. Ainoa minua häiritsevä vika tuossa käyttämässäni on se, että se kuivuu turhan nopeasti.
 
Riittääkö sun purkin mukana tullut kovete koko purkin ajan?
 
"Muurarirabbi nyt, on matkalle lähtenyt, haravalla kaiveli hampaistaan, lehtiä oksia"
hollmi-5
06.01.2012 21:00:09
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ferodoz: Riittääkö sun purkin mukana tullut kovete koko purkin ajan?
 
Kovete kyllä riittää, mutta se kovetetuubi menee itsestään halki. Eli kovete injektioruiskuun ja tulppa päähän... Eihän sitä kovetetta laiteta, kuin sadaosa kitin määrästä.
 
Soundit, piuhat ja kajarit.
ferodoz
06.01.2012 21:03:56
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hollmi-5: Kovete kyllä riittää, mutta se kovetetuubi menee itsestään halki. Eli kovete injektioruiskuun ja tulppa päähän... Eihän sitä kovetetta laiteta, kuin sadaosa kitin määrästä.
 
Näin. Sitten vika on jossain muualla kuin käyttäjässä.
 
"Muurarirabbi nyt, on matkalle lähtenyt, haravalla kaiveli hampaistaan, lehtiä oksia"
hollmi-5
06.01.2012 21:13:44
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ferodoz: Näin. Sitten vika on jossain muualla kuin käyttäjässä.
 
Itse asiassa käyttäjävika: oppilaat ovat melkoisen loivaliikkeisiä joskus ja kitti kovettuu ;) Itse kyllä ehdin sekoittamani määrän hyvin käyttää.
 
Soundit, piuhat ja kajarit.
majuku
07.01.2012 12:15:23
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Laakeroitu pyöristysterä. Linkin ensimmäisen kuvan (klikkaa kuvaa suuremmaksi) neljäs vasemmalta on samanlainen, jota itse käytän: http://www.poratuuli.fi/jyrsinterat.php
 
Kiitos!
 
Oli pakko käydä katsomassa kun näytti niin tutulta, mulla on lähes tuollainen terä mutta sen terä on alkaa aavistuksen laakerin ulkopuolelta. Olen hylännyt sen joskus koska se rikkoi päällysteen reunan vaikka testipalikkaan toimikin hyvin. Pitää testata uudelleen kun tulee seuraavan kerran tarve.
 
- It's business in the front and party in the back -
hollmi-5
07.01.2012 12:55:23 (muokattu 07.01.2012 12:56:36)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

majuku: Kiitos!
 
Oli pakko käydä katsomassa kun näytti niin tutulta, mulla on lähes tuollainen terä mutta sen terä on alkaa aavistuksen laakerin ulkopuolelta. Olen hylännyt sen joskus koska se rikkoi päällysteen reunan vaikka testipalikkaan toimikin hyvin. Pitää testata uudelleen kun tulee seuraavan kerran tarve.

 
Ei sillä kuvailemallasi terällä saa reunaan pyöristystä, ellet vaihda kärkilaakeria hiukan isompaan. Eli sinun terääsi kutsutaan muotojyrsimeksi, vaikka siinä kaarta tulee, tulee myös porras.
 
Soundit, piuhat ja kajarit.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «