Muusikoiden.net
08.12.2016

Rummut: rumpukamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Rumpulaukut ja telineet
1
jkorhone
27.04.2011 09:04:56
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pitäisi ostaa vähän suojaa rumpuihin, mutta eipä ole aiheesta kokemusta. Kannattaako ostaa kovat laukut vai suojaako pussit riittävästi? Katselin Thomannilta Gatorin laukkuja jotka voisivat olla jees, mutta mielipiteitä eri laukuista tai pusseista otetaan erittäin mielellään vastaan.

Samaan syssyyn pitäisi päivittää telineet ja pedaali. Näitä sain ostoskoriin kasattua:

- Yamaha Snare SS950
- Yamaha Puomiteline CS-965
- Yamaha HiHat HS1200T
- Yamaha Pedal FP-9500D

Onko kellään kokemusta / näkemystä kyseisistä tuotteista? Vaihtoehtoisiakin ratkaisuja otetaan vastaan.

Iso Kiitos!

Alpha
27.04.2011 15:25:19

Suosittelisin kovia laukkuja, jos haluaa pönttöjensä pysyvän kunnossa pidemmänkin aikaa. Itse olen hyvinkin tyytyväinen noihin Nomadin koteloihin.

http://drums-percussion.musiciansfr … -Case-Set-?sku=543532&rec=product_A

Menossa mukana:Oulun soitin ja tarvike
Velli
27.04.2011 15:51:55
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

En ostaisi tuota SS950-snare-telinettä, sillä siinä on pallonivel, joka kulahtaa käytössä ja sen jälkeen teline ei ole enää tukeva. SS850 olisi mun valinta.

En ottaisi myöskään tuota CS-965 -peltiständiä, koska sen tukipuomit jaloissa tulevat tielle, jos täytyy asetella useampi ständi vierekkäin. CS-865 -ständin ostin itse ja se on erittäin jämäkkä ja hyvä ständi portaattomalla symbaalikulman säädöllä.

Tuosta hihat-ständistä mulla ei ole kokemusta, mutta se vaikuttaisi olevan varsin hyvä. Basaripedaalikin on varmasti hyvä, jos tykkää suoravetopedaaleista. Itse en tykkää ja sen vuoksi ostaisin mieluummin vaikka FP-9500C -mallin.

tito
27.04.2011 23:32:41

Mulla on käytössä Gatorin kovat peruslaukut mallia tämä:
http://www.thomann.de/fi/gator_12x10_tom_tom_case.htm
Hyviksi todettu. Kovat ehdottomasti, ei pusseja. Noi voi läjätä päällekkäin niin, että itse laukku ottaa painon vastaan.

Gatorit on vielä sopivan syviä ainakin mun setille niin, että tomi- ja basarilaukkuihin mahtuu aina pari kalvoa mukaan. Jemmaan kalvot retkipatjasta leikatun välipehmusteen taakse niin, että rumpu ei niitä paina.

taas on tänään
janneto
28.04.2011 07:07:27

Velli: En ostaisi tuota SS950-snare-telinettä, sillä siinä on pallonivel, joka kulahtaa käytössä ja sen jälkeen teline ei ole enää tukeva. SS850 olisi mun valinta.

En ottaisi myöskään tuota CS-965 -peltiständiä, koska sen tukipuomit jaloissa tulevat tielle, jos täytyy asetella useampi ständi vierekkäin. CS-865 -ständin ostin itse ja se on erittäin jämäkkä ja hyvä ständi portaattomalla symbaalikulman säädöllä.

Tuosta hihat-ständistä mulla ei ole kokemusta, mutta se vaikuttaisi olevan varsin hyvä. Basaripedaalikin on varmasti hyvä, jos tykkää suoravetopedaaleista. Itse en tykkää ja sen vuoksi ostaisin mieluummin vaikka FP-9500C -mallin.

800-sarjan haikkaständi saa minulta äänen mutta ehdottaisin joko 700 tai 800 -sarjan peltiständejä koska jo nekin ovat erittäin toimivia. 700-sarja on paino/hinta/tukevuusmittarilla yksi parhaista.

www.captaincougar.net
OPJ1974
28.04.2011 20:07:58
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

janneto: 800-sarjan haikkaständi saa minulta äänen mutta ehdottaisin joko 700 tai 800 -sarjan peltiständejä koska jo nekin ovat erittäin toimivia. 700-sarja on paino/hinta/tukevuusmittarilla yksi parhaista.

Mulla on haitsulle ja virvelille 800-sarjan ständit ja symbaaleille 700-sarjalaiset. Crasheja on kaksi per teline ja hyvin toimii.

"Semmosta huutomerkkiaksentointia alusta loppuun ja burlaburla-perunoita kellariin."
kimizu
29.04.2011 15:54:41 (muokattu 29.04.2011 15:55:47)

jkorhone: Kannattaako ostaa kovat laukut vai suojaako pussit riittävästi? Katselin Thomannilta Gatorin laukkuja jotka voisivat olla jees, mutta mielipiteitä eri laukuista tai pusseista otetaan erittäin mielellään vastaan.

Riippuu ihan miten roudaat kamojasi. Jos viet itse vaikka auton takapenkillä, pussukat riittävävät. Jos kuskaat vaikka peräkärryssä tai pakussa roudarien heiteltävänä, ehdottomasti kovat. Hommaa kovat kotelot ja kaveriksi halpis-pussukat, niin on vaihtoehtoja.

Gatorin kotelot on laadukkaita, mutta niiden ongelma on, että ne eivät ota huomioon rummun syvyyttä. Siis kotelon syvyys on kiinteä, toisin kuin esim. Hardcaseissa, joissa kansi- ja pohjaosat menevät teleskooppimaisesti toistensa sisään. Tämä ei tietenkään ole ongelma jos rumpujen syvyys vastaa kotelojen syvyyttä.

Itse vaihdoin Gatorit juuri tästä syystä Hardcaseihin, voi roudata kaikensyvyisiä rumpuja yksillä koteloilla.

EDIT: typot

"Its a matter of taste. Taste is a matter of personality. There is bad taste and my taste, which is good off course..."
jkorhone
30.04.2011 10:02:38

Kiitos kaikille hyvistä mielipiteistä!!

basic88
01.05.2011 23:15:29

http://www.thomann.de/fi/hardcase_drum_case_set_hrockfus3.htm

Ite laitoin tommosen satsin muutama kuukausi sitten. On kyllä erittäin pätevät laukut! Vaikka hintaa on jonkin verran niin suosittelen sijottaan, on sen verran jykevät laukut. Ei tarvi stressata vaikka joutuis kanisterit laittaan kärryyn.

Meikä luottaa jätkään sataprosenttisesti!
Speedy
01.05.2011 23:19:04

basic88: http://www.thomann.de/fi/hardcase_drum_case_set_hrockfus3.htm

Ite laitoin tommosen satsin muutama kuukausi sitten. On kyllä erittäin pätevät laukut! Vaikka hintaa on jonkin verran niin suosittelen sijottaan, on sen verran jykevät laukut. Ei tarvi stressata vaikka joutuis kanisterit laittaan kärryyn.

Koskahan Tompalta saa noita värillisiä versioita..

"All I think about is time and groove" J. Porcaro
basic88
01.05.2011 23:30:28

Värillisiä?

Meikä luottaa jätkään sataprosenttisesti!
tito
02.05.2011 00:27:04 (muokattu 02.05.2011 00:33:32)

Gatorin kotelot on laadukkaita, mutta niiden ongelma on, että ne eivät ota huomioon rummun syvyyttä.

Mun mielestä kaikki on hyvin, kunhan kotelo on syvempi kuin rumpu, ylimääräinen tila ei haitaa, voi ottaa pari kalvoa messiin tai täyttää pehmusteella. Jos taas kotelon kansi puristuu suljettaessa suoraan rummun päälle, niin silloinhan itse kotelo ei ota painoa vastaan kasattaessa koteloita päällekkäin, vaan paino tulee kotelon sisällä olevan rummun päälle.

taas on tänään
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti