Muusikoiden.net
23.04.2024
 

Rummut: rumpukamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Symbaalien huolto/puhdistus
1 2
Pearlman
13.03.2011 11:17:12 (muokattu 13.03.2011 11:17:39)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

passe: Ok. Jep, tuo messingin puhdistusaine on hyvää tavaraa. Melko hidasta toki työstää, kun vähänkään likaisemmassa symbaalissa litku alkaa aina muutaman pyyhkäisyn jälkeen pyörimään rätin mukana. Rättiä saa pestä jatkuvasti tai vaihtoisesti paperia menee paljon. Itse kävin aina välissä pesemässä symbaalin fairylla ja taas jatkui..
 
Tuhka ei ole hyvä puhdistamaan varmaankaan traditional finishiä (luulis enemmän vaan sotkevan kun on huokoista, kuten esim. Avedikset), voisi luulla toimivan brillianteissa (jotka ovat ehkä enemmän lasin kaltaisia muutenkin pinnaltaan). Olen kokeillut kaikenlaista aineita itse ja yleensä nuo autonhoitotuotteet toimivat parhaiten, ja niistä paras on tuo mainitsemani Car-Lack. Pullo on älyttömän riittoisa, sillä käsittelee auton kymmeniä kertoja, eli käytetään hyvin vähän kerrallaan. Halutessaan sillä voi myös suojata symbaalin pinnan, joka helpottaa puhdistusta myöhemmin (paska ei juutu pintaan niin tiukasti).
 
pierree
13.03.2011 11:23:35
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

passe: Ok. Jep, tuo messingin puhdistusaine on hyvää tavaraa. Melko hidasta toki työstää, kun vähänkään likaisemmassa symbaalissa litku alkaa aina muutaman pyyhkäisyn jälkeen pyörimään rätin mukana. Rättiä saa pestä jatkuvasti tai vaihtoisesti paperia menee paljon. Itse kävin aina välissä pesemässä symbaalin fairylla ja taas jatkui..
 
Tuota messinginpuhdistusainetta täytyy kyllä kokeilla, kotikonstein tuskin kaikkea likaa saa lähtemään.
 
ÄM
13.03.2011 13:47:01
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

joku muu sikko: Tyhjensin takan ja kokeilin. Ei tehonnut. Huono kuva:
http://i579.photobucket.com/albums/ss235/keskijalka/zilu.jpg
Eniten tähän astisista aineista parhaiten on puhdistanut messingin puhdistusaine. Myös soundi kirkastui selvästi. Jos lika ei ole pinttynyttä niin sillä tulee ihan uuden näköisiksi.
Nuo pinttyneimmät tummentumat ei varmaan lähde millään.

 
Mä vedin kasari-haikat autonkillotuskoneella ja hiontatahnalla. Kyllä sillä lähtee, jos ei muulla, mutta se on jo sit aika totaalista touhua; meinaan, että se tahra on tiessään viimeistään siinä vaiheessa, kun pellissä on reikä.
 
Eli toi menetelmä kyllä saa pellin kiiltämään, kun se hioo ihan konkreettisesti sitä metallia. Soundi muuttuu, leimat lähtee ja varmaan lopulta sarjanumerotkin. Mutta jos kiiltoa haetaan, musavideoon esim. ni kyllä toimii, eikä näy tuotemerkkejä videossa, kun leimat lähtee tiehensä.
 
Mieluummin rohkeesti metsään, kuin arasti paskaan!
Pearlman
13.03.2011 15:09:53 (muokattu 13.03.2011 15:11:37)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ÄM: Mä vedin kasari-haikat autonkillotuskoneella ja hiontatahnalla. Kyllä sillä lähtee, jos ei muulla, mutta se on jo sit aika totaalista touhua; meinaan, että se tahra on tiessään viimeistään siinä vaiheessa, kun pellissä on reikä.
 
Eli toi menetelmä kyllä saa pellin kiiltämään, kun se hioo ihan konkreettisesti sitä metallia. Soundi muuttuu, leimat lähtee ja varmaan lopulta sarjanumerotkin. Mutta jos kiiltoa haetaan, musavideoon esim. ni kyllä toimii, eikä näy tuotemerkkejä videossa, kun leimat lähtee tiehensä.

 
Tuohan syö symbaalia, nimittäin kun niissä on hioma-aineita...toki minimaalisesti mutta kuitenkin, ainakin karkeusaste kannatta tarkastaa. Itse en lähtisi myllyttämään symbaaleja...vaikka varmasti sen jälkeen kiiltää. Tietty jos koneella vetäsi vaikka glymin punaisella tms, niin olisi lievempi käsittely. Mutta en voi olla toistamatta itseni; tuo carlack on aivan uskomaton puhdostaja niin autoille kuin symbaaleillekin...ja ihan sairaan helppo vaihtoehto ja lisäksi halvempi kuin varsinaiset symbaalin puhdistajat. Eikä tarvitse koneita tai muuta yhtä vaivaloista.
 
joku muu sikko
13.03.2011 15:18:28
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itse en kyllä ainakaan hiero mitään hiovia aineita symbaaliin - ainakaan 250 euron rideen. Mieluummin likainen sitten. Carlackin voisi huvikseen kokeilla nyt nuo autoglymit ja korrekit on kokeiltu. :)
 
Breaking The law, Breaking The law. Breaking The law, Breaking The law.
EJ84
21.03.2011 12:34:08
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Keith Carlack yeaaaaaaaaaaaaaaah!
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «