Muusikoiden.net
04.12.2016
Into-Luthman | Yli 300 sivua parasta musakamaa 

Rummut: rumpukamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Vaimentavaa korvamonitorointia
1 2 3 4
Triskal
02.02.2011 15:59:17
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

haeskelin jo täältä vanhoja kirjoituksia aiheesta, mutta aparaatit joita niissä luetellaan ovat järjestään jo poistuneet myynnistä.

Olen tähän mennessä reenaillut siten, että minulla on kuuset päässä ääntä vaimentamassa ja Behringerin HPS-3000:set tuottamassa mölyä, jonka mukana soittaa. Ongelma vain on se, että nuo luurit ja kuuset yhdessä vaimentavat niin paljon, etten enää kuule omaa soittoani. Kolasin läpi t-kaupan korvamonitoriosastoa ja oli pakko nostaa kädet pystyyn, kun ensimmäiset kuulokkeet, joiden spekseissä lukee että ne vaimentavat jotain, maksavat jo ~250 €.

Onko joku peuhannut noiden huokeampien systeemien kanssa, esim tämän: http://www.thomann.de/fi/the_tbone_ep_4.htm

Hyvä äänenlaatu on tietysti aina plussaa, mutta ei mitään musaa ehdi sillä korvalla kuuntelemaan kun rätkyttää menemään polkupyöräheviä. Siinä mielessä äänenlaatu on toissijainen kriteeri kun näitä mietiskelen.

Your love came down / and it turned me around / Your love came down / and it saved me - kalamies#33 >-)))>
Niq
02.02.2011 16:21:08 (muokattu 02.02.2011 16:22:19)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ehdotus:

-Halpa pikkumikseri (n. 60e)
-Halpa peruskonkkamikki + piuha (esim. http://www.thomann.de/fi/the_tbone_em700.htm )
-Mikkiständi (20e)
-Hyvät suljetut kuulokkeet, jos ei ole jo

Mikki setin eteen metrin-puolentoista päähän basarin yläreunan tasalle (ylemmäs tai alemmas sen mukaan haluaako enemmän tomeja ja basaria vai peltiosastoa) tai vaihtoehtoisesti setin yläpuolelle parin kapulanmitan päähän virvelistä. Kytket mikin, kuulokkeet ja äänilähteen mikseriin ja tadaa - voit säätää rumpujen ja taustamökän balanssia. Lisäbonuksena voit kuulla settibalanssiasi "ulkopuolisin" korvin, mikä sinänsä on jo kehittävää muutenkin.

Ei ehkä halvin vaihtoehto, mutta sitäkin mukavampi. Mä en ainakaan tykkää niistä korvanapeista niin paljoa, mieluummin vedän kunnon suljetuilla luureilla. Tästä on sitäpaitsi tosi lyhyt matka sitten oman setin äänittelyyn - ei muuta kuin läppäri kiinni sopivalla johdolla ja soittonäytteet eetteriin. :)

MxS
02.02.2011 17:45:26
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Niq: Ehdotus:

-Halpa peruskonkkamikki + piuha (esim. http://www.thomann.de/fi/the_tbone_em700.htm )
-Mikkiständi (20e)

Mikki setin eteen metrin-puolentoista päähän basarin yläreunan tasalle (ylemmäs tai alemmas sen mukaan haluaako enemmän tomeja ja basaria vai peltiosastoa) tai vaihtoehtoisesti setin yläpuolelle parin kapulanmitan päähän virvelistä. Kytket mikin, kuulokkeet ja äänilähteen mikseriin ja tadaa - voit säätää rumpujen ja taustamökän balanssia. Lisäbonuksena voit kuulla settibalanssiasi "ulkopuolisin" korvin, mikä sinänsä on jo kehittävää muutenkin.

Ei ehkä halvin vaihtoehto, mutta sitäkin mukavampi. Mä en ainakaan tykkää niistä korvanapeista niin paljoa, mieluummin vedän kunnon suljetuilla luureilla. Tästä on sitäpaitsi tosi lyhyt matka sitten oman setin äänittelyyn - ei muuta kuin läppäri kiinni sopivalla johdolla ja soittonäytteet eetteriin. :)

Mä tein aikalailla just tolleen. Mulla on aikoinaan kotibile-DJ-pelleilyyn T-kaupasta ostetut Behringer DJX400 mikseri ja T.Bone MB45 II mikki (joka roikkuu kattolampusta setin yläpuolella). Lisäksi Beyerdynamic DT770M kuulokkeet. Hyvin toimii.

Ainut ongelma tuon nimenomaisen mikserin kanssa on, että jos haluaa soittaa levyjen tahdissa niin kuulokkeisiin ei saa samaan aikaan mikin signaalia (kytketty mikserin mikkituloon) ja musiikkia stereona (kytketty mikserin linjatuloon). Ts. musan saa vain monona toiseen korvaan silloin kun on mikki käytössä samaan aikaan =/ Eli siis jos mikserin hommaa niin kannattaa tsekata ettei oo tuota rajoitusta.

Tuon ongelman tosin voinee kiertää hommaamalla jonkun härpäkkeen mihin mikin saa kytkettyä ja jonka voi kytkeä siihen mikserin toiseen linjatuloon. Osaako joku sanoa mikä moinen härpäke olis (esim T-kaupan tarjonnasta)?

Triskal
02.02.2011 18:00:37

Voin ainakin testata tuota, koska ei tuohon edes tarvitse mikseriä, jos tekee näin: Mikki pystyyn ja piuha kiinni Line6 POD Studio UX2:seen ja sieltä luurit pihalle. Samaan aikaan vaikka tietokoneen musaplayerilla mölyä kaveriksi. Mikin volaa voi säätää sekä gainilla, että POD-farmin volasäädöllä.

Olisi kiva silti kuulla noista in-eareista, eli jos joku tietää, niin eikun pätemään vaan.

Your love came down / and it turned me around / Your love came down / and it saved me - kalamies#33 >-)))>
Kailis
02.02.2011 18:05:41
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Triskal: Voin ainakin testata tuota, koska ei tuohon edes tarvitse mikseriä, jos tekee näin: Mikki pystyyn ja piuha kiinni Line6 POD Studio UX2:seen ja sieltä luurit pihalle. Samaan aikaan vaikka tietokoneen musaplayerilla mölyä kaveriksi. Mikin volaa voi säätää sekä gainilla, että POD-farmin volasäädöllä.

Olisi kiva silti kuulla noista in-eareista, eli jos joku tietää, niin eikun pätemään vaan.

Veikkaan, en tiedä. Huono eristys ja rasittava äänentoisto aiheuttavat kolmessa vuodessa tinnituksen.

Se pääkomppi siinä Bomberissa kulkee mielestäni DuuDuDut DuADutDut, mutta koska se on tuossa tahtilajissa minulle aivan liian hankala pitää ajassa tuplilla, toistossa on paljon virheitä.
Triskal
02.02.2011 18:38:12

Kailis: Veikkaan, en tiedä. Huono eristys ja rasittava äänentoisto aiheuttavat kolmessa vuodessa tinnituksen.

Täsmälleen. Siksi nyt haetaan hyvää eristystä. Tämä on mielenkiintoinen: http://www.soitinlaine.fi/sumuCMS/s … ot/tuote_id/18347&kategoria_id=1002

Legenda
02.02.2011 20:05:25

Niq: Ehdotus:

-Mikkiständi (20e)

Ehdotappa jotain merkkiä (pikkimikseriä) josta löytyy ko. ominaisuudet. Alkoi kiinnostaan tuollainen systeemi.

legenda on hyvä juoma!
Triskal
02.02.2011 21:10:03

Legenda: Ehdotappa jotain merkkiä (pikkimikseriä) josta löytyy ko. ominaisuudet. Alkoi kiinnostaan tuollainen systeemi.

Toi? http://www.thomann.de/fi/phonic_am_120_mk_ii.htm

Siinä on XLR-mikkiä varten ja phantom, pari stereokanava mökää varten ja kuulokeliitäntä.

Strumbali
02.02.2011 21:27:16

Triskal: Toi? http://www.thomann.de/fi/phonic_am_120_mk_ii.htm Siinä on XLR-mikkiä varten ja phantom, pari stereokanava mökää varten ja kuulokeliitäntä.

No ei kyllä maksa paljon, ottaen huomioon, mitä sen pitäisi pitää sisällään. Oman pienen kokemuksen mukaan noissa saattaa vähän vaihtelevasti toimia ne eq-potikat sun muut. Eli vaikka vääntää, niin ei oikein tapahdu mitään, mutta jos tosiaan riittää että äänen saa korviinsa kuuluville. Tietysti, jos haluaa jälkikäteen hifistellä ja mikittää basarin toisella mikillä, niin ei onnstu...

Mähän sanoin, että sä sanoit.
Niq
03.02.2011 16:23:02

Legenda: Ehdotappa jotain merkkiä (pikkimikseriä) josta löytyy ko. ominaisuudet. Alkoi kiinnostaan tuollainen systeemi.

http://www.thomann.de/fi/behringer_xenyx_802.htm

Toi on ihan hyvä. Ei tuon hifimpää tarvitse jos se on vaan kuulokemiksausta varten. Kun pitää puhtaana ja kaljattomana niin potikatkin toimii monta vuotta. Siinä ajassa se on jo maksanu ittensä takasin.

markkuliini
03.02.2011 16:28:34

Niq: http://www.thomann.de/fi/behringer_xenyx_802.htm

Toi on ihan hyvä. Ei tuon hifimpää tarvitse jos se on vaan kuulokemiksausta varten. Kun pitää puhtaana ja kaljattomana niin potikatkin toimii monta vuotta. Siinä ajassa se on jo maksanu ittensä takasin.

hmmmm... Mulla oli Behringerin pikkumikseri kuulokemikserinä pari vuotta. Suhisi niin saakelisti, oli oikeasti todella rasittavaa. No onneksi lopetti toimimasta 2 vuoden jälkeen, ostin satasella Yamahan mikserin ja soundi parani huimasti.
Jälkeen päin ajateltuna, suostuisinko kuuntelemaan 50 Eurolla (hinta ero) suhisevaa ja huonompaa soundia 2 vuotta. En todellakaan!

Rumpu+soolo=rumpusoolo. http://www.youtube.com/watch?v=kuIUA3eVW0c
Krisse82
03.02.2011 16:53:19

Alkuperäiselle kysyjälle ehdottaisin esim. noita jo itsekkin linkittämiään nappeja. Itselläni yhdet samanlaiset mutta JTS-merkkisinä, nämä todellakin yksi ja sama tuote. Napit korvaan, vaimentavat ihan sopivasti, ja rokki soimaan. Olen koittanut livenä IEM-nappina ja toimi ihan jees. Tai vastaavasti esim. mikä tahansa Shure ajaa saman asian, ei siinä pakosti mitään mikseriä välissä tarvita. Näin täälläpain.

Ja seuraavaksi Karvialaista rokkia: Jätkänhumppa...
hollmi-5
03.02.2011 20:57:42

markkuliini: hmmmm... Mulla oli Behringerin pikkumikseri kuulokemikserinä pari vuotta. Suhisi niin saakelisti, oli oikeasti todella rasittavaa. No onneksi lopetti toimimasta 2 vuoden jälkeen, ostin satasella Yamahan mikserin ja soundi parani huimasti.
Jälkeen päin ajateltuna, suostuisinko kuuntelemaan 50 Eurolla (hinta ero) suhisevaa ja huonompaa soundia 2 vuotta. En todellakaan!

Mulla on Behku vieläkin, mutta se on duunipaikalla hätämikserinä. Todella suhisevat mikkietuset. En voi suositella kenellekään.

Soundit, piuhat ja kajarit.
Legenda
04.02.2011 13:31:09

markkuliini: hmmmm... Mulla oli Behringerin pikkumikseri kuulokemikserinä pari vuotta. Suhisi niin saakelisti, oli oikeasti todella rasittavaa. No onneksi lopetti toimimasta 2 vuoden jälkeen, ostin satasella Yamahan mikserin ja soundi parani huimasti.

Olisiko tämä sellainen peli johon saisi mp3 soittimesta musan sisään ja luureista korviin sekoitettuna rumpusoundeihin, eli pääsisi soittamaan omilla rummuilla Foo Fightersin kanssa? Entäs pystyykö tällä äänittään musaa läppärille? Ai niin se linkki http://www.thomann.de/fi/yamaha_mg_102_c.htm . Sorry jos on "tyhmiä" kysymyksiä mutta pakko myöntää että en tiedä näistä miksereitä(kään) yhtään mitään...

legenda on hyvä juoma!
Niq
04.02.2011 14:38:41

Legenda: Olisiko tämä sellainen peli johon saisi mp3 soittimesta musan sisään ja luureista korviin sekoitettuna rumpusoundeihin, eli pääsisi soittamaan omilla rummuilla Foo Fightersin kanssa? Entäs pystyykö tällä äänittään musaa läppärille? Ai niin se linkki http://www.thomann.de/fi/yamaha_mg_102_c.htm . Sorry jos on "tyhmiä" kysymyksiä mutta pakko myöntää että en tiedä näistä miksereitä(kään) yhtään mitään...

Pystyy tekemään molempia. Tosin läppäreissä on yleensä melko rajalliset äänipiirit ja -liitännät, eli kannattaa melkein suoraa katsoa vaikkapa Yamahan MW-sarjan pikkumiksereitä, josta saa sitten USB:lla äänen tietokoneelle.

Legenda
04.02.2011 15:01:01

Niq: Pystyy tekemään molempia. Tosin läppäreissä on yleensä melko rajalliset äänipiirit ja -liitännät, eli kannattaa melkein suoraa katsoa vaikkapa Yamahan MW-sarjan pikkumiksereitä, josta saa sitten USB:lla äänen tietokoneelle.

Ok, kiitos tiedoista.

legenda on hyvä juoma!
markkuliini
04.02.2011 15:10:03 (muokattu 04.02.2011 15:14:27)

Legenda: Olisiko tämä sellainen peli johon saisi mp3 soittimesta musan sisään ja luureista korviin sekoitettuna rumpusoundeihin, eli pääsisi soittamaan omilla rummuilla Foo Fightersin kanssa? Entäs pystyykö tällä äänittään musaa läppärille? Ai niin se linkki http://www.thomann.de/fi/yamaha_mg_102_c.htm . Sorry jos on "tyhmiä" kysymyksiä mutta pakko myöntää että en tiedä näistä miksereitä(kään) yhtään mitään...

Mulla on just tuo mikseri. Siihen saa mp3:sen pikkuplugi-rca-piuhalla kyllä. Läppäriin kytkennästä en osaa sanoa, a/d-muunninhan pitää jossain välissä olla mutta eikös läppäreiden äänikorteissa ole sellainen?
Edit: tuossa mikserissä siis ei ole a/d-muuntimia, eli ulos tulee vain audiota.

Rumpu+soolo=rumpusoolo. http://www.youtube.com/watch?v=kuIUA3eVW0c
Kailis
04.02.2011 18:25:27
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Aloinpa pähkäilemään. Mulla itsellä on Beyerdynamicin DT-770M luurit, joissa on maksimaalinen eristys. Kuuntelen mp3:lta musaa ja soitan päälle. Noiden luurienkin kanssa joudun luukuttamaan kuulokevahvistinta täböillä että rummut eivät peittäisi joitain hiljempaa masteroituja biisejä. Yhteisvola on mulle niin luja kuin mahdollista. Jos hankkisin mikserin ja mikittäisin kannut, tarkoittaako se sitä että kun monitoroisin myös rumpuja yhteisvola nousisi entisestään? Vai sitä että kun kuulisin rummut paremmin, soittovola ehkä putoaisi ja sen kautta kokonaisvola?
Mun tapauksessa tatsi ei paljoa muutu, olen sen verran vanha konkari, mutta siis noin yleensä. Saisiko tuolla mikseritsydeemillä volaa pienemmäksi?

Se pääkomppi siinä Bomberissa kulkee mielestäni DuuDuDut DuADutDut, mutta koska se on tuossa tahtilajissa minulle aivan liian hankala pitää ajassa tuplilla, toistossa on paljon virheitä.
Niq
04.02.2011 18:57:38

Kailis: Mun tapauksessa tatsi ei paljoa muutu, olen sen verran vanha konkari, mutta siis noin yleensä. Saisiko tuolla mikseritsydeemillä volaa pienemmäksi?

Mä soitin monet bänditreenitkin joskus noin, oli demoäänittelyn takia rummut, kitara, basso ja laulu kaikki mikitettynä ja mikserissä kiinni. Kaverit sanoi että soitin hiljempaa kuin tavallisesti. Tuntui helpommalta soittaakin kun se kunnon "soundi" tuli ilman että tarvitsi kauhean lujaa lyödä ja kuuli oman soittonsa paremmin. Muistaakseni jotkut vielä vaimentavammat kuulokkeet TAI napit ja peltorit oli silloin käytössä, en nyt tähän hätään muista. Joktap ihan kokeilun arvoinen idea, koska kuulet omaa soittoa "ulkopuolisin" korvin reaaliajassa.

OPJ1974
04.02.2011 22:05:41

Kailis: Mun tapauksessa tatsi ei paljoa muutu, olen sen verran vanha konkari, mutta siis noin yleensä. Saisiko tuolla mikseritsydeemillä volaa pienemmäksi?

Minun mielestäni kyllä.

Itselläni - kuten tiedät - on samat luurit. Yamahan MG82cx-pikkumikseri, jossa nyt kiinni overhead -pari, mikki virvelille ja basarille. Taustamusa tulee iLuurista. Tosi hyvin olen saanut balanssiin ja kyllä, ei tarvitse todellakaan "Luukuttaa täysiä" :)

Ja huomasin, että kun panoroi mikseristä virveliä vaikka vasempaan ja basaria oikeaan luuriin, niin silloin pystyy taustamusan volyymitasoa tiputtamaan entisestään, kun erottuvuus oman setin osalta paranee.

"Semmosta huutomerkkiaksentointia alusta loppuun ja burlaburla-perunoita kellariin."
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti