Muusikoiden.net
09.12.2016

Rummut: rumpukamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Tom Rail Mounts - Etutomin "rail"-ripustus
1
Toukoq
08.12.2010 19:54:34 (muokattu 08.12.2010 20:32:51)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olen tutkinut mahdollisuuksia sijoittaa normaalisti omassa telineessään oleva Gretschin New Classic -setin etutomari basariin kiinni ja kätevin vaihtoehto vaikuttaisi olevan ym. tapa.

Markkinoilla näyttäisi olevan ainakin kaksi tätä varten kehitettyä tuotetta

DW:n Retro Style Bass Drum Single Tom Mount
http://www.cymbalfusion.com/DW-DWCP … ss-Drum-Single-Tom-Mount-p8041.html

Gibraltarin Vintage Rail Mount Consolette
http://www.drumfactorydirect.com/bm … 8f0d89afe1c4c9370e.image.70x160.jpg

Ainakin jälkimmäistä saisi tilattua kätevästi T-kaupasta, mutta mutta.. muutama kysymys olisi, mikäli jollakin on kokemusta näistä!

Gibraltarin L-pala on halkaisijaltaan 10,5 mm ja Gretschin New Classcissä on 12,7 mm. Kiristyykö tuo 12,7 mm tarkoitettu reikä 10,5 mm L-rodiin kiinni? Jos ei, niin saako sitä vaihdettua sopivaan?

Toisekseen, kestääkö tuollainen kahdella ruuvilla basarissa kiinni oleva rail mount -systeemi moista rasitusta? Gretschin tomari on melko painava valuvanteineen..

janneto
09.12.2010 07:44:55

Mulla oli tuollainen Gibraltarin teline. Ständi on kyllä aika tukeva, tosin mun tomi on aika kevyt.

Sanoisin että sarvea ei saa vaihdettua helposti eri paksuiseksi, paksumpi ei vaan mahdu paikoilleen.

www.captaincougar.net
Tindrum
28.12.2010 20:52:14

Asensin tuollaisen DW:n systeemin yhteen lasikuitusettiin. Tukeva se kyllä on, ja varmaan kestää niillä kahdella ruuvilla. Sisäpuolella on muistaakseni aika isot prikatkin.
Sain sen kätevästi Musamaailman hyllystä.

Yritys on ensimmäinen askel epäonnistumiseen. -Homer Simpson-
Vallu-Veke
29.12.2010 08:06:53

Ludwigilla on neljällä ruuvilla kiinnitettävä versio. Siitä vanhasta on joku uus versio.
Millbrookilla 145 e. Ei ollut kuvaa siitä tuotteesta, mutta KVG-menetelmällä löytyy ja Ludwigin sivuilla on pdf-katalogi...
Siinä on 9,5mm arm joka pistäisi mennä sitten kiinni siihen sun tomarin kiinnikkeeseen kait.
Isohkoja 13" tomareitahan noilla on usein kiinnitelty, kuten ennen vanhaan oli aika yleinen tapa. Ringo,...

tml
29.12.2010 21:12:14

Minulla on yhdessä vintagesetissä DW:n rail mountti, kun se sattui sopimaan olemassa oleviin reikiin, enkä ole kovin innostunut siitä. Gibraltarista olen taas kuullut, ettei sillä saa tomia riittävän matalalle. New Classic setissä päätin käyttää Gretschin tavallista mountia:

http://users.tkk.fi/~tlindval/Drums/EOS_2443s.jpg

« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti