Muusikoiden.net
07.12.2016

Rummut: rumpukamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Symbaalikattaus. Ohjeita aloittelijalle!
1 2
Vili76
13.09.2010 14:34:34
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ostin vuosi sitten perussetin ja luonnollisesti pellit ei ole kovin laadukkaat ja niitä on ensinnäkin liian vähän! Eli neuvokaahan minua millainen symbaalikattaus olisi luonnollinen valinta tallaiselle perusrokkia soittavalle aloittelijalle. Montako chrashia, minkä kokosia? Tällä hetkellä on 20" ride ja 16" chrash.

Eli haluan tietää kokeneempien neuvoja, että miten lähtisitte laajentamaan peltivalikoimaa.

Vallu-Veke
13.09.2010 15:02:48

Vili76: Ostin vuosi sitten perussetin ja luonnollisesti pellit ei ole kovin laadukkaat ja niitä on ensinnäkin liian vähän! Eli neuvokaahan minua millainen symbaalikattaus olisi luonnollinen valinta tallaiselle perusrokkia soittavalle aloittelijalle. Montako chrashia, minkä kokosia? Tällä hetkellä on 20" ride ja 16" chrash.

Eli haluan tietää kokeneempien neuvoja, että miten lähtisitte laajentamaan peltivalikoimaa.

Paremmin sitä kait oppii soittamaan pienemmällä määrällä peltejä, jos miult kysytään.
Vartavasten pienensin omaa settiä ja vähensin peltimäärät minimiin. Alkoi tapahtumaan kehitystäkin hieman. Se on sellaista helvetinmoista roiskimista vähän sinne ja tänne, kun on älyttömän kokoinen kattaus ja jokaista kilkutinta pistäis joskus hieman napauttaa ihan periaatteesta,....
Vähemmistä pelleistä oppii ottamaan enemmän irti ja pääsee paremmin perille peltien ominaisuuksista ja itse rumpujen soitosta. Pellit pitää vaan olla laatua, niin se kannustaa ja motivoi huimiin suorituksiin.
Vaihda 16", 20" ja hihat vaan laadukkaampiin, niin se on likimain siinä.
Rokkimiehille on kait vaikka Paisteen 2002-sarja aika varma valinta. Käy ne vaikka iskelmiinkin ;)

Sonormies
13.09.2010 15:49:47

Vähän samalla linjalla ollaan. Vaihda Paisten 2002-sarjan 20" tai 22" rideen, 14" medium haikkoihin, 16" crashiin, mutta hanki sille kaveriksi myös 17" crash. Sillä kalustolla pärjäisi monenlaisissa soittotouhuissa pitkälle. 16" sijoitettuna perinteiseen paikkaan etuvasemmalle ja 17" isotomin taakse antavat yhdessä paljon mahdollisuuksia.

Onhan noita muitakin hyviä sarjoja, mutta 2002:lla lupaan ettet mene pöpelikköön.

Tankero: "Rollarit, tuo Englannin Souvarit."
Kailis
13.09.2010 17:55:44
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mä suosittelen jotain näistä;

http://www.soundstore.fi/Drums+and+Percussion/Cymbals/Cymbal+Sets.htm

eli Turkish Moderate Set 1, 2 tai 3. Toi Agopin setti on helkatan hyvä mutta hieman hintavampi. 2002 en suosittele henkilökohtaisten soundimieltymyksieni takia.

AP
13.09.2010 18:30:13

2002 en suosittele henkilökohtaisten soundimieltymyksieni takia.

Onneksi henkilökohtaisten ;) Vaan kokeillahan noita pitää että löytääpi sopivat.
2002 on kyllä vähän tukevamman soitannan pelti.

Onhan sitä tietty vaihtoehtoja, esim. tässä tolkun hintaan kohtuullisen monipuolista laatulättyä
http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=449256

Tai kilpailevasta leiristä
http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=450244

"Että se tulisi seinän läpi ja kaataisi hellan, ja menisi toisesta seinästä ulos. Sitten muumimamma sanoisi että "kah, nyt taitavat kakkuset uunissa olla hieman vituillaan" -Tempura
Sonormies
13.09.2010 19:16:27

AP: ...2002 on kyllä vähän tukevamman soitannan pelti. Tuota, mitenkäs sen nyt nätisti oikein sanoisi? Perus 2002 ei kyllä ole erityisesti mikään tuhdin soitannan sarja. Hyvin all around eli toimii todella moneen musaan humpasta heviin. Pellin koolla on tietysti merkitystä. Esim. oma 15"-16"-17"-crashien sarja on sieltä kevyestä päästä.

Tankero: "Rollarit, tuo Englannin Souvarit."
AP
13.09.2010 20:09:39

Sonormies: Tuota, mitenkäs sen nyt nätisti oikein sanoisi? Perus 2002 ei kyllä ole erityisesti mikään tuhdin soitannan sarja. Hyvin all around eli toimii todella moneen musaan humpasta heviin. Pellin koolla on tietysti merkitystä. Esim. oma 15"-16"-17"-crashien sarja on sieltä kevyestä päästä.

Njuumm, ei se mikään yyber-hevi ole mutta sellainen matala taustavire munsta kumminkin. Tässäpä niitä makuasioita :)

"Että se tulisi seinän läpi ja kaataisi hellan, ja menisi toisesta seinästä ulos. Sitten muumimamma sanoisi että "kah, nyt taitavat kakkuset uunissa olla hieman vituillaan" -Tempura
Vallu-Veke
13.09.2010 20:31:02

AP: Njuumm, ei se mikään yyber-hevi ole mutta sellainen matala taustavire munsta kumminkin. Tässäpä niitä makuasioita :)

Kyllä kai niitä hevi- ja vähemmän hevi-malleja on kaikilla valmistajilla, vähän sarjassa kuin sarjassa.

http://www.youtube.com/watch?v=Sb62PiGLK7k&feature=related

Eipä ole tuo esim. hevi-malli tai edes sen poikanen juurikaan, kun vertaa esim. signaturen power-sarjaan.
2002 on ehkä just ja just siedettävissä hinnoissa, jos uutta hankkii. Ei halpa, mutta ei sikakallis.
Tunnustan, että esim. crash 16" perus-mallista kuluu läpi ko. sarjan perussoundi.
Tykkää tai ei. Itse tykkään, mutta tykkään paljon muistakin , esim. Zildjian k-custom-sarjasta. Niitä ehkä seuravaksi :)

Nolte
13.09.2010 20:39:20

Haitsut, pari rässii ja yks raidi. Sopivan kokoset ja merkkiset. :)

Tätä en allekirjoita!
Nottis
13.09.2010 21:08:01 (muokattu 13.09.2010 21:08:25)

Vallu-Veke:
Tunnustan, että esim. crash 16" perus-mallista kuluu läpi ko. sarjan perussoundi.
Tykkää tai ei.

Heh... :D Kyllähän siitä kuuluu se perussaundi kun on sarjan peruscrashi ja perus-koolla :D Mutta henk.koht. tykkään tästä perussoundista, ja kuuluuhan se niistä muistakin, mutta mun mielestä sen pitääkin vähän kuulua, ja se on juurikin se 2oo2-saundi mistä mä diggaan :)

AP
13.09.2010 21:14:50

Nottis: Heh... :D Kyllähän siitä kuuluu se perussaundi kun on sarjan peruscrashi ja perus-koolla :D Mutta henk.koht. tykkään tästä perussoundista, ja kuuluuhan se niistä muistakin, mutta mun mielestä sen pitääkin vähän kuulua, ja se on juurikin se 2oo2-saundi mistä mä diggaan :)

John Bonhamin henki elää siinnä soundisa.

markkuliini
13.09.2010 21:50:43
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

1 hyvä ride, 1 hyvä hihat, 1 tai enintään 2 hyvää crashia. Ja mielummin yksi hyvää kuin kaksi keskinkertaista. Ei niitä crasheja kuitenkaan yhtäaikaa juurikaan lyödä. Ja jos malttaa ottaa riden sen paksuisena että siihenkin voi crashata, niin silloin yhdellä crashillä pärjää hyvin, eikä ridekään kuulosta alasimelta. :)
Liiat symbaalit alkuvaiheessa vain sekoittavat soittoa, todella harva aloittelija malttaa olla lyömättä niihin kaikkiin joka välissä. Moni aloittelija ei usein olekaan rumpali vaan cymbali. Ehe.

Se, että otat kaikki crashit tai vaikka ihan kaikki symbaalit setistä pois silloin tällöin on tosi hyvää treeniä siihen, että soittaa sitä mitä tarkoittaa eikä vain huido sinne tänne.

Rumpu+soolo=rumpusoolo. http://www.youtube.com/watch?v=kuIUA3eVW0c
Vallu-Veke
13.09.2010 22:00:45

Nottis: Heh... :D Kyllähän siitä kuuluu se perussaundi kun on sarjan peruscrashi ja perus-koolla :D Mutta henk.koht. tykkään tästä perussoundista, ja kuuluuhan se niistä muistakin, mutta mun mielestä sen pitääkin vähän kuulua, ja se on juurikin se 2oo2-saundi mistä mä diggaan :)

Näin tottakai. Tuota just hieman tarkoitin, mutta huono ulosanti teki taas kepposet.
Juu kyllähän niitä hyviä peltejä löytyy esim. Sabianilta myös. Onhan niitä hilvatisti, kun valuuttaa riittää ;)
Mutta isompaa läjää kerralla ostaessa kannattaa muistaa, että se ei onnistu koskaan yhdellä otolla. Luulen, että usein käy niin, että vähän ajan kuluttua huomaa, että joku ei vaan sovi settiin ja taas etsitään uutta peltiä. Ehkä kovat ammattilaiset osaa vaihtaa vaikka Zildjianista suoraan settinsä kokonaisuudessaan johonkin Bos... ilman mitään sen kummempaa. Mutta amatöörin kannattaa huolella miettiä liikkeitään. Se on aina muutaman satskun huti, kun innostuu liikaa. ;)

sahkuifk
14.09.2010 00:23:46

Crash/ Ride on hyvä vaihtoehto.

Ei se ei ole väärin, ja itseasiassa meidän likaisten nettirunkkareiden mielissä mikään ei ole väärin
Kailis
14.09.2010 00:32:21

sahkuifk: Crash/ Ride on hyvä vaihtoehto.

Ohuet ridethän on noita, eh?

markkuliini
14.09.2010 00:56:49
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hyvin jännä. Crash/ridet ei jotenkin oo koskaan soundannu minusta hyvältä. Jotenkin siinä on mun makuun väärissä asioissa tehty kompromisseja. Ehkä suurin syy on se pieni 18" koko.
Iso medium thin paksuinen ride kosahtaa mun korvaan paljon kivemmin crashina.

En oo mitenkään miljoonia kappaleita niitä crash/rideja testannu, mutta kaikista kuitenkin jääny sama fiilis.

Rumpu+soolo=rumpusoolo. http://www.youtube.com/watch?v=kuIUA3eVW0c
Kailis
14.09.2010 01:00:33

markkuliini: Hyvin jännä. Crash/ridet ei jotenkin oo koskaan soundannu minusta hyvältä. Jotenkin siinä on mun makuun väärissä asioissa tehty kompromisseja. Ehkä suurin syy on se pieni 18" koko.
Iso medium thin paksuinen ride kosahtaa mun korvaan paljon kivemmin crashina.

En oo mitenkään miljoonia kappaleita niitä crash/rideja testannu, mutta kaikista kuitenkin jääny sama fiilis.

Samma på här. Mulla oli vuosikausia ridenä 20" Avedis med-thin crash, joka ajoi sen asian pirun hyvin. On se vieläkin tallella. MS-Audiotronilta ostin joskus käytettynä 300 markalla.
Nyt riden tehtävää toimittaa 21" Bossen n. 2100 grammainen custom. Toimii.

Vili76
14.09.2010 07:25:34

Oikein hyviä kommentteja ja linja tuntuu kaikilla olevan aikalailla sama: ei liikaa peltejä. Allekirjoitan tuon, mut kun kauheesti tekis mieli laittaa yks crash lisää.

Eli nykyisten 16" ja 20" Meinlien lisäksi kallistuisin yhteen 17" tai 18" crashiin. Kumpaakohan kokoa ja merkkiä suosittelisitte seuraavista:

http://www.thomann.de/fi/istanbul_agop_alchemy_medium_crash_17.htm

http://www.thomann.de/fi/paiste_2002_17_crash.htm

http://www.thomann.de/fi/istanbul_agop_alchemy_medium_crash_18.htm

http://www.thomann.de/fi/paiste_2002_18_crash.htm

Ajatuksena olisi se, että mahdollisesti samalla merkillä laajentaisin settiä joskus "isona" miehenä sitten :)

Kiitos neuvoista! :)

hollmi-5
14.09.2010 09:01:58

Kailis: Samma på här. Mulla oli vuosikausia ridenä 20" Avedis med-thin crash, joka ajoi sen asian pirun hyvin. On se vieläkin tallella. MS-Audiotronilta ostin joskus käytettynä 300 markalla.
Nyt riden tehtävää toimittaa 21" Bossen n. 2100 grammainen custom. Toimii.

Yhtenä ridena käytän Paisten 2002 22" mediumia. Se crashaa hyvin ja on ridenakin kelpo peli.20" 2002 medium oli riden virkaa toimittamassa, mutta siitä en pitänyt ridena. Crashina menee täydestä. Nämä siis mustaleimaisia. Punaleimaiset tuntuvat olevan samoilla merkinnöillä hiukan raskaampia.

Soundit, piuhat ja kajarit.
poopi
14.09.2010 09:07:42

Olisiko tähän ehdotuksia. Sekalaisella kattauksella soittelen punkkia/rokkia. Miellyttävin osa tätä on Meinl Amun 17" Power Crash. Tämän ympärille siis rakentaisin, tuon ollessa ehkä kuitenkin se raskain pelti. Nykyinen ride ja haikat ovat Rudea ja nämä ovat kieltämättä aika.. tylyjä. Varsinkin haikat.
Olisiko tämä sopiva ympärille?
http://www.thomann.de/fi/meinl_mb8_standard_becken_set.htm

Vai kenties Paisteen 2002-sarja jonka olen kuullut olevan lähellä Amunia?

Hei vaan, jopas lähti!
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti