Muusikoiden.net
10.12.2016
Introducing the Fender Paramount PM-1 Limited Rosewood  

Rummut: rumpukamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Rumpujen ostamisesta
1
JPHe
19.08.2010 11:30:11
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tässä kun vieläkin etsiskelen sopivia rumpuja, niin on täytynyt todeta että jonkun verran olen pettynyt soitin liikkeiden hintakilpailuun. Olisi niin kiva ostaa rummut suomesta, mutta kun hinta erot on niin järkyttävät.

Tämä on esimerkki, jossa ei tarvitse ottaa kantaa malliin millään tavalla.
Tämä on helpoin osoittaa.
Musamaailma myy PDP:n X7 rumpusettiä hintaan 1045€

http://www.musamaailma.fi/epages/mu … th=/Shops/musa/Products/460X722LMRB

ja lisäksi siihen voi ottaa telinepaketin melkein 500€
http://www.musamaailma.fi/epages/mu … ctPath=/Shops/musa/Products/46003HW

YHteensä siis 1500€ tuntumassa.

Thomann myy kotiin toimitettuna nämä yhteensä 888€
http://www.thomann.de/fi/dw_pdp_x7_rockred_to_black_spa.htm

Asiaa kävin musamaailmassa kysymässä ja rummut on kuulemma tarjouksessa, joten enempää hintaa ei muuteta.

Toinen esimerkki asiaksapalvelun osaamisesta on Millbrook musiikista, jossa kysyin miksi monen tonnin Ludwig setti on parempi kuin alle tonnin maksava halppis. Kerroin että kalliitkin voi ostaa, jos asiaa voi jotenkin perustella. Ainoa vastaus oli että on ne helpommat virittää.. en ostanut sieltäkään rumpuja.

Jotenkin olen ollut siinä uskossa että musiikkikaupoissa ollaan herätty markkinatalouteen hinnoissa ja loppu pelastetaan osaavilla myyjillä. Tuntuu erikoiselta, että tietää enempi kuin myyjä, vaikka itse en rumpuja osaa soittaa.

Jupi57
19.08.2010 12:29:19

JPHe:
Toinen esimerkki asiaksapalvelun osaamisesta on Millbrook musiikista, jossa kysyin miksi monen tonnin Ludwig setti on parempi kuin alle tonnin maksava halppis. Kerroin että kalliitkin voi ostaa, jos asiaa voi jotenkin perustella. Ainoa vastaus oli että on ne helpommat virittää.. en ostanut sieltäkään rumpuja.

Jotenkin olen ollut siinä uskossa että musiikkikaupoissa ollaan herätty markkinatalouteen hinnoissa ja loppu pelastetaan osaavilla myyjillä. Tuntuu erikoiselta, että tietää enempi kuin myyjä, vaikka itse en rumpuja osaa soittaa.

Jospa se myyjä luuli, että nyt tuli rumpuhifilisti häntä kiusaamaan ja latasi
hädissään ainoan muistamansa argumentin. : )

Myytävänä...
dumbass
19.08.2010 12:50:23 (muokattu 19.08.2010 12:51:26)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

JPHe: Ainoa vastaus oli että on ne helpommat virittää.. en ostanut sieltäkään rumpuja.

Ne soi vähän paremmin ja toimivat erilaisissa vireissä, kun halpissetti soi pelkästään kullekin rummulle optimaalisessa virityksessä. Kun tarpeeksi soittaa rumpuja, niin alkaa huomata eron kalliin ja halvan rummun tuottamassa äänessä. Kun tarpeeksi kauan soittaa halpaa rumpua, haluaa tavallisesti kalliimmat ja ehkä hieman hienommat rummut. Siksi on fiksua ostaa kalliit rummut ekaksi setiksi. Kallis rumpu on monikäyttöisempi. Ei kannata ostaa montaa etutomia koska se ei ole hienon näköistä (ks. Terry Bozio).

JPHe
19.08.2010 13:42:24

Kysymykseni olikin enempi, että saako suomalaisesta musiikkikaupasta kilpailukykyistä hintaa ja palvelua? Kuuntelemalla ja lukemalla olen jo muut johtopäätökset tehnyt itse.

Vallu-Veke
19.08.2010 14:35:21

JPHe: ... Millbrook musiikista, jossa kysyin miksi monen tonnin Ludwig setti on parempi kuin alle tonnin maksava halppis.....

Ehkä paljastit heti alkuun, että olet vähän ulalla ja myyjän käytös oli sitä, mitä se ikävä kyllä saattaa olla joskus?
Myyjää repi hatusta jonkun pikajutun siihen saumaan, että pääsee sinusta eroon äkkiä. Scanneroi sut päästä jalkoihin ja teki johtopäätöksen, että tuohon tyyppiin palaa vain aikaa.
Näitä asiantuntevia asiakkaiden valitsijoita on ollut joskus täälläkin päin. He kait aistivat kenellä on rahaa ja kenellä ei?
Rumpuharrastukseni aloitus- ja sähkörumpuajoilta jäi mieleen eräs tyyppi, joka vittuili ihan helvetisti mulle, kun kysyin sähkörumpukeppejä. Kuulostaa tänä päivänä itsestänikin aika typerältä, mutta olin VicFirthin sivuilta bongannut ne ja näin vielä ko. liikkeen verkkosivuilla ne myynnissä. Sopivat kuulemma kumipädeihin paremmin tipin osalta. Joku E-stick tms.... Siksipä kiinnosti se tuote. En muistanutkaan tyyppikoodia, tms. No olin kuitenkin asiakas ja olisin ne ostanut, jos myyjä olisi vittuilun sijaan vaivautunut penkomaan tuotteitaan ja hyllyjään, joita mainostaa.
Nykyään osaan esiintyä rumpujen suhteen asiantuntevampana, kuin olenkaan. Ei mitään ongelmia ole ollut. Tosin tuossa liikkeessä, jossa minua pilkattiin en ole käynyt rahatukkujen kanssa sen jälkeen ollenkaan. Testailen siellä kyllä joskus romppeita. Rahat menee muihin liikkeisiin.

Strumbali
19.08.2010 15:57:11

Kolikon toinen puoli: http://www.youtube.com/watch?v=_-xX7iWvzbo ihan vain kevennyksenä... oman kokemuksen mukaan myyjien osaaminen vaihtelee. Useimmiten liikkeessä on myös joku rumpuihin erikoistunut myyjä.

Mähän sanoin, että sä sanoit.
markkuliini
19.08.2010 16:22:00
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Strumbali: Kolikon toinen puoli: http://www.youtube.com/watch?v=_-xX7iWvzbo ihan vain kevennyksenä... oman kokemuksen mukaan myyjien osaaminen vaihtelee. Useimmiten liikkeessä on myös joku rumpuihin erikoistunut myyjä.

Mahtavaa! :D
Tuolla samalla jäbällä oli joku piano-osaston video kanssa. Se repeilytti vielä pahemmin.

Rumpu+soolo=rumpusoolo. http://www.youtube.com/watch?v=kuIUA3eVW0c
iekku84
19.08.2010 20:52:06 (muokattu 19.08.2010 21:03:07)

Vallu-Veke: Tosin tuossa liikkeessä, jossa minua pilkattiin en ole käynyt rahatukkujen kanssa sen jälkeen ollenkaan. Testailen siellä kyllä joskus romppeita. Rahat menee muihin liikkeisiin.

Joskus jää sellainen fiilis joihinkin paikkoihin ettei paljoa huvita mennä. Ylimielinen asenne, asenne ettei tuo osta mitään tai jotain vastaavaa. Aika paljon vaikuttaa miten myyjät ottaa vastaan. Itse tykkään päällistellä ihan kaikessa rauhassa. En toki tunti tolkulla. Siis ihan selata vaikka pellit läpi. Ilman että ostatko nyt minkä.
Mutta jotkut liikkeet loistavat taas erinomaisella asiakaspalvelulla jonka ansiosta sinne on mukava mennä asioimaan.
Harmi vaan ettei ole asiaa paikalliseen f-kauppaan (tyhmä juttu rumpukauppaan/ palveluun liittyen). Olisi monta tuotetta ostettavana sieltä. Joutunee varmaan muualta f-kaupoista tilaamaan tai sit sieltä iki-ihanasta saksan baarista... Tilitystä... Aika turhaa.. Mitä sitä selittämään. Vatruskoille meni koko homma kun olisi voinut toimia asiallisestikkin.

Uskon kuitenkin kivijalkakauppaan. Kannattaako meidän syöttää sakemannia kun usein jopa halvemmalla saamme täältä jos osaa kysyä sen oikean myyntihinnan.

Paha saa palkkansa ja hyvä jos jää omilleen.
henydrum
19.08.2010 21:10:49
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

iekku84: Joskus jää sellainen fiilis joihinkin paikkoihin ettei paljoa huvita mennä. Ylimielinen asenne, asenne ettei tuo osta mitään tai jotain vastaavaa. Aika paljon vaikuttaa miten myyjät ottaa vastaan.

Näin se valitettavasti joskus on. "Erään" lähiseudun soitinliikkeeseen kosketinsoittajamme sai jopa "porttikiellon".

"-Ei sillä ****pojalla ole mitään asiaa tänne, tietää ja vaatii ihan kummallisuuksia"
Jäi kuulema lahjakortti käyttämättä.

Palvelua kyllä saa kun ostat luokalle nokkahuilurykelmän tai olet kantanut vuoden sisällä toistakymmentä tuhatta euroa sisään.
Muuten on... no jääköön sanomati.

[kyllä sen Led Zeppelinm Puple ja kunnonnon 60-70 musa] -Henydrum- 1.3.2008, 03:30:46 www.tukalaband.com
aap
19.08.2010 21:18:48 (muokattu 19.08.2010 21:24:27)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kuinka moni on täällä ollut soitinliikkeessä töissä? Itse en ole kuin pariviikkoa harjoittelussa mutta kyllä siinäkin ajassa ehti tajuta mitä ne myyjät joutuivat kestämään... Tosin tämä pulju sijaitsi ostarilla Itä-Helsingissä n.puolet asiakkaista olivat joko aineissa,kännissä,krapulassa tai sitten aivan väärässä liikkeessä. Ja sitten tulee puheluita jostain Lohjalta että "lähetetäänkö postiennakolla 4 plekua?" Siellä kävi myös päivittäin ostarilla hengaavia romaneja jotka tulivat tappamaan aikaa soittamalla koskettimilla iskelmää hienon taustabiitin kera,ihan vain myyjien iloksi :D Liikkeen omistaja ei ollut tyytyväinen. Ja pikku poikia jotka tulevat soittamaan pieleen jopa surullisen kuuluisaksi tulluttu kitara riffiä kalliimmilla kitaroilla joita hyllystä löytyy,heitä varten on kehitetty kaukosäädin vahvistimiin..

Netissä ei ole tilaa totuudelle.
iekku84
19.08.2010 21:34:04 (muokattu 19.08.2010 21:37:00)

aap: Kuinka moni on täällä ollut soitinliikkeessä töissä? Itse en ole kuin pariviikkoa harjoittelussa mutta kyllä siinäkin ajassa ehti tajuta mitä ne myyjät joutuivat kestämään... Tosin tämä pulju sijaitsi ostarilla Itä-Helsingissä n.puolet asiakkaista olivat joko aineissa,kännissä,krapulassa tai sitten aivan väärässä liikkeessä. Ja sitten tulee puheluita jostain Lohjalta että "lähetetäänkö postiennakolla 4 plekua?" Siellä kävi myös päivittäin ostarilla hengaavia romaneja jotka tulivat tappamaan aikaa soittamalla koskettimilla iskelmää hienon taustabiitin kera,ihan vain myyjien iloksi :D Liikkeen omistaja ei ollut tyytyväinen. Ja pikku poikia jotka tulevat soittamaan pieleen jopa surullisen kuuluisaksi tulluttu kitara riffiä kalliimmilla kitaroilla joita hyllystä löytyy,heitä varten on kehitetty kaukosäädin vahvistimiin..

Kolikolla on tietenkin nurja puolensa.
Varmasti renkaanpotkintaa on alalla kun alalla. Ja varmasti se nothing else matters intro tai muu ikivihreä soi jokaisessa musiikki liikkeessä ainakin 300kertaa päivässä=)

Paha saa palkkansa ja hyvä jos jää omilleen.
jazzmies
19.08.2010 21:51:32

JPHe: Jotenkin olen ollut siinä uskossa että musiikkikaupoissa ollaan herätty markkinatalouteen hinnoissa ja loppu pelastetaan osaavilla myyjillä. Tuntuu erikoiselta, että tietää enempi kuin myyjä, vaikka itse en rumpuja osaa soittaa.

Omat kokemukseni eivät ole millään näin negatiivisia suomalaisista musiikkikaupoista, asiantuntemuksesta ja palvelualttiudesta. En muista koskaan saaneeni luokatonta tai ylimielistä palvelua musiikkiliikkeissä.

Kaikki pääkaupunkiseudun musiikkiliikkeet, joissa olen viime vuosina vieraillut, ovat viilanneet hintansa suosikkituotteissa T-kaupan ehdoilla. Se on johtanut myös siihen, että monista tavaroista ei saa rabattia yhtään. Mutta taas jos musiikkiliike toimii itse myytävän tuotteen maahantuojana, hinta putoaa helposti alle saksalaisen kaupan tason. T-kauppaan on usein kaiken lisäksi hankittu iso erä jotain poistotuotetta tehtaalta pilkkahintaan, joten hintakilpailu ei vain onnistu näissä tuotteissa. Jotain katetta on myyjän saatava.

Monet musiikkiliikkeet tarjoavat lisäksi monissa tuoteryhmissä after sales -palveluja useimmiten kauppahintaan sisältyen, kuten kitaran säätämisen tai softapäivityksiä/asennuksia, ja ylipäätänsä rumpusetti on setin näköinen, viritetty ja oikein kasattu myytäessä. Yleensä pitkän matkan kulkenut setti on määränpäässä läjä runkoja, vanteita, kalvoja ja metalliosia, joiden parissa aloittelija on pulassa, etenkin virityshomman kanssa.

Kuten on sanottu, suuremmassa liikkeessä asiantuntemuksen puute johtuu lähes aina siitä, että rumpuvastaava on vapaapäivällä, lomalla tai lounaalla. Pienissä liikkeissä luonnollisesti myyjän asiantuntevuus rummuissa on suhteessa hänen omiin intresseihinsä.

Palvelualttiudessa komppaan samaten aikaisempia kirjoituksia, mutta sen voisi vielä lisätä niihin, että kannattaa kysyä rumpumyyjää ja pyytää hänet itseäsi kiinnostavan kohteen luokse pois tiskin takaa. Tämä keino on toiminut aina ns. nihkeäksi tuomituissa kaupoissa. Samalla hintatasokin on alkanut kummasti lähestyä maksukykyä. Myyjästä on aina paljastunut toinen puoli silloin, kun kertoo oikeasti olevansa kiinnostunut ostamisesta, pelkkä nettohintojen kysyminen on vasta nettohintojen kysymistä ja niihin vastaaminen vain vastaamista. Musiikkiliikehomma on erikoisduunia, missä myyjät joutuvat vastaamaan jatkuvasti vain pariin kysymykseen: mikä hinta?, mikä hinta siis oikeasti, koska T-kaupassa...? Musiikkiliikkeen myyjiä joutuu näin ollen sulattelemaan hieman enemmän kuin puhelinmyyjiä.

Pottery Is Gay!
Timi
19.08.2010 22:23:09
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

aap: Kuinka moni on täällä ollut soitinliikkeessä töissä? Itse en ole kuin pariviikkoa harjoittelussa mutta kyllä siinäkin ajassa ehti tajuta mitä ne myyjät joutuivat kestämään... Tosin tämä pulju sijaitsi ostarilla Itä-Helsingissä n.puolet asiakkaista olivat joko aineissa,kännissä,krapulassa tai sitten aivan väärässä liikkeessä. Ja sitten tulee puheluita jostain Lohjalta että "lähetetäänkö postiennakolla 4 plekua?" Siellä kävi myös päivittäin ostarilla hengaavia romaneja jotka tulivat tappamaan aikaa soittamalla koskettimilla iskelmää hienon taustabiitin kera,ihan vain myyjien iloksi :D Liikkeen omistaja ei ollut tyytyväinen. Ja pikku poikia jotka tulevat soittamaan pieleen jopa surullisen kuuluisaksi tulluttu kitara riffiä kalliimmilla kitaroilla joita hyllystä löytyy,heitä varten on kehitetty kaukosäädin vahvistimiin..

Ammatinvalinta on joskus vaikea paikka.Mieltymykset ei aina vissiin kohtaa elämän raadollisuutta.Nuo "Lieveilmiöt"Taitavat kuulua myös monenkin muun kaupan alan juttuihin.Asiakkaat ovat hiukan muuttuneet vuosien saatossa.Tai sanoisinko.Myymälässä vierailevat ihmiset.Vaatii silmää poimia joukosta varteen otettavat.Silti ehkä mielessä olettaa että jospa?Tosin kun sisään astelee ........Voi olettaa ajankulua.Tai silleen tarkkaivaisuutta?

Vaikea.Mutta varma!
Vallu-Veke
20.08.2010 09:13:23

Timi: Ammatinvalinta on joskus vaikea paikka.Mieltymykset ei aina vissiin kohtaa elämän raadollisuutta.Nuo "Lieveilmiöt"Taitavat kuulua myös monenkin muun kaupan alan juttuihin.Asiakkaat ovat hiukan muuttuneet vuosien saatossa.Tai sanoisinko.Myymälässä vierailevat ihmiset.Vaatii silmää poimia joukosta varteen otettavat.Silti ehkä mielessä olettaa että jospa?Tosin kun sisään astelee ........Voi olettaa ajankulua.Tai silleen tarkkaivaisuutta?

Juu sama pätee tosiaan muihinkin palvelualoihin. Ravintolat,....
Asiakkaiden suusta tulevaa sontaa ja käytöstä täytyy sietää ammatinpuolesta johonkin rajaan asti vähän muissakin aloissa. Itse sain v.-99....n. 2008 asti paskantyönlisää sen takia, kun meillä oli asiakas, jonka kautta firma sai hyvää tiliä, mutta meidän työntekijöistä vain minä kestin ja osasin käsitellä sitä tapausta. Töitä saatiin sieltä ja rahaa virtasi taloon. Se paskanasiakkaan-lisä palkassa motivoi hieman. Sovittiin pomon kanssa, että antaa mennä korvasta sisään ja toisesta ulos. Näin toimin. Aika on ajanut jo sen edun ohi ja asiakkaat on onneksi jo vaihtuneet.
En ole suoranaisessa palvelualalla, mutta meilläkin on asiakkaita, jotka tilaa systeemit, jotka me sitten toimitamme. Varsinaisella palvelualalla ei saa ikävä kyllä useinkaan sovittua vastaavia lisiä. Ei tätäkään lisää ole missään työehtosopimuksessa edes olemassa. Kysynnän ja tarjonnanlain kautta se tuli, kun tekijät alkoi vähentyä nollaan. Rahat ei tullut helpolla voisin sanoa, kun skitsojen kanssa teki yhteistä projektia.
Tuo edellinen sähkörumpukapulajuttu antaa ehkä sen kuvan, että olisin pettynyt musiikkiliikkeiden palveluun täysin. Näin ei ole alkuunkaan. Ko. liikettä vaan en suosi rahallisesti, kun kyseinen rock-tähti-myyjä pilkkasi minua, vaikka minulla oli rahat kourassa ja esitin luukulla selkeän ostotoiveeni. Ei sellaista tarvitse hyväksyä, vaikka myyjällä olisi ollut täysin paska päivä. Hän voi mennä salille illalla takomaan säkkiä... On onneksi muitakin liikkeitä täälläpäin, joissa on oikein mukava asioida. He tosiaan sanovat aina, että se on tuo .... joka tietää rummuista,... Odota vähän aikaa. .. Verkkosivuilla on listattu kaverit ja heidän osaamisalueet,... Peltejä on saanut testailla mielinmäärin. No pärstäkertoimestahan he nykyään tietää, että yleensä menen ostamaan sinne. Tai he tietävät, että olen alan harrastaja, joka ostaa ainakin joskus. En tiedä vaikuttaako se. Mutta kivoja tyyppejä ja juttelen usein ihan niitä näitä muutenkin. Olen saanut apua myyjiltä, vaikka heillä ei ole itsellä ollut ko. juttua myynnissä Muita kautta on jopa asiat sitten apuna järjestetty.
Ei ne Saksan hinnat mun mielestäni ole enää yleisesti halvimmat. Suomesta saa samoihin hintoihin vähän yhtä jos toista, kun katselee ja voi lisäksi testata ne :)

Bacchus
20.08.2010 10:22:10

Musiikkiliikehomma on erikoisduunia, missä myyjät joutuvat vastaamaan jatkuvasti vain pariin kysymykseen: mikä hinta?, mikä hinta siis oikeasti, koska T-kaupassa...? Musiikkiliikkeen myyjiä joutuu näin ollen sulattelemaan hieman enemmän kuin puhelinmyyjiä.

Nimenomaan näin, käykää myyjän kanssa rohkeasti juttusille. Sekään ei ole pahitteeksi, että musiikkiliikkeen ohi kulkiessaan käy sisällä pyörähtämässä ja morjenstamassa porukoita. Kummasti vaan se henkilökemia vaikuttaa kaupanteon sujuvuuteen, ja totta kai viivan alle jäävään summaankin.

Ymmärtäähän sen itsekin, että jos joku lurkki pölähtää naaman eteen ilman mitään sen kummempia tervehdyksiä vain esittääkseen töykeän kysymyksen hinnasta, ei siinä paljon alennuksia länätä tiskiin. Itse en ainakaan asiakkaille hintaa viilaa, ellei edes jonkinlaiset välttävät käytöstavat ole hanskassa. Eräskin sanoi teettävänsä yhden tuotteen Virossa parilla eurolla. "Onnea yritykseen", tokaisin. Ei siitä kauppaa olisi tullut joka tapauksessa, joten miksi tuhlata aikaansa. Sain loppujen lopuksi muuta kamaa myytyä samalle sällille.

When the Going Gets Weird, the Weird Turn Pro
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti