Muusikoiden.net
03.12.2016

Rummut: rumpukamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Onko kokemuksia rumpumikkisetistä Suplerlux DRK K5C2 ?
1
peppi72
16.06.2010 16:53:23
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onko kellään kokemuksia tuollaisesta rumpumikkisetistä, Suplerlux DRK K5C2 ?
Kattelin Thomanilta ja ei ole ihan halvin setti.
Ei ole varaa juurikaan kallempiin setteihin kun tarvitsen noita kaksi.
Kun omassa rumpusetissä on 6 tomia, 2 basaria, snare, 2 haitsua ja tarpeeksi peltejä niin 2 noita mikkisettejä olisi suurinpiirtein sopiva määrä.

BanZai88
16.06.2010 18:30:17
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onko tulossa minkälaiseen käyttöön? Keikalle vai kotidemotteluun? Ja onko käyttötarvetta mitenkä usein?

dumbass
16.06.2010 18:51:12 (muokattu 16.06.2010 19:00:36)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No on ihan paskat, voin kertoa. Osta yks ok överhead-mikki ja sillä rummut sisään! http://www.thomann.de/fi/akg_c1000s_mk_ii_set.htm

Tai jos kerta kahteen on varaa nii sit toine vaikka snaren yläpuolelle ja toinen johonkin muualle. Miljoona kertaa parempaa saundia ku tuolla setillä.

BanZai88:Keikalle vai kotidemotteluun?

Harvapa taitaa omaa mikkisettiä kuletella keikoille Suomessa. Varsinkaan noin paskaa, äänimiehellä menis vaan hermo. paitsi jos on oma äänimies, joka taitaa olla kans harvinaista.

Krisse82
16.06.2010 21:08:17 (muokattu 16.06.2010 21:16:10)

dumbass:
Harvapa taitaa omaa mikkisettiä kuletella keikoille Suomessa. Varsinkaan noin paskaa, äänimiehellä menis vaan hermo. paitsi jos on oma äänimies, joka taitaa olla kans harvinaista.

Tahdon olla eri mieltä! Uskoakseni on paljonkin rumpaleita Suomenmaalla jotka kiertävät keikoilla ja kaikki mikä mukana on omaa. Mutta aiheeseen, toi pari laatumikkiä varmaankin parempi ratkaisu. Tuskin mitään ihmeitä saa aikaan kasalla halpoja mikkejä.

Edit: Tai sitten en vain itse ole ymmärtänyt että joku hoitaa tän mun puolesta :D

Ja seuraavaksi Karvialaista rokkia: Jätkänhumppa...
peppi72
16.06.2010 21:27:23

Kotidemotteluun ovat mikit tulossa.
15 vuotiaan poikani demo juttuihin olisi tarkoitus mikit käyttää.
Itse olen lopettanut rummuttelun ja poika jatkaa samoilla kamoilla.
Meiltä löytyisi 24 kanavainen mikseri joten pystyisi pistämään mikkejä enemmänkin.
Eri asia on että kannattaako käyttää noita halppis mikkejä.

Pieni rumpalipoika
16.06.2010 21:34:42
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

peppi72: Kotidemotteluun ovat mikit tulossa.
15 vuotiaan poikani demo juttuihin olisi tarkoitus mikit käyttää.
Itse olen lopettanut rummuttelun ja poika jatkaa samoilla kamoilla.
Meiltä löytyisi 24 kanavainen mikseri joten pystyisi pistämään mikkejä enemmänkin.
Eri asia on että kannattaako käyttää noita halppis mikkejä.

Juu. Kuten aiemmin on sanottu, tuo mikkisetti ei ilmeisesti kovin kummoinen ole, sen kertoo jo hintakin.

Toisaalta, yhdellä tai kahdella mikillä ei saa nykyrokin/-hevanderin ihannoimia jytiseviä tomeja ja basareita, ei saa, vaikka ne kaksi mikkiä olisivat kymppitonnien hintaiset.

Yhdellä tai kahdella mikillä ei myöskään paljoa pääse treenaamaan äänitystä eikä varsinkaan kikkailemaan miksausjutuilla.

Varjopuolena tollasessa setissä on sitten, että juuri se äänittäminen ja miksaaminen on melko hankalaa, koska muuttujia on paljon ja mikit paskat. Tuollaisesta setistä ei myöskään rahojaan saa takaisin, jos joskus käyvät tarpeettomaksi. Jos samalla rahalla ostaa yhden tai kaksi mikkiä käytettynä, omansa saa aina pois. Ja jos rahat ja innostus kasvavat, sillä yhdellä kunnollisella tekee vuosikausia niitä äänittelyitä.

Eli ei ole aivan yksiselitteinen juttu.

Jos tulee vain oman rumpujen soiton tallentamiseen, suosittelen yhtä tai kahta parempaa mikkiä ja hieman kasvattamaan budjettia. Studiotyöskentely-palstalla on käyty moneen kertaan läpi budjettiluokan mikit joilla oikeasti voi tehdäkin jotain jo.

Rummut nurin ja nussimaan! - Musanäyte: http://www.youtube.com/watch?v=xNXySiXWU9w
markkuliini
16.06.2010 22:05:01 (muokattu 16.06.2010 22:06:59)

Pieni rumpalipoika:

Toisaalta, yhdellä tai kahdella mikillä ei saa nykyrokin/-hevanderin ihannoimia jytiseviä tomeja ja basareita, ei saa, vaikka ne kaksi mikkiä olisivat kymppitonnien hintaiset.

Tämä on totta...

Yhdellä tai kahdella mikillä ei myöskään paljoa pääse treenaamaan äänitystä eikä varsinkaan kikkailemaan miksausjutuilla.

Mutta taas tästä olen eri mieltä. Nimenomaan treenaus tulisi mun mielestä aloittaa vähillä mikeillä. Mieluiten yhdellä.
Jos aloittaa vähillä mikeillä, niin muuttujia on paljon vähemmän, oppimiskäyrä paljon loivempi ja tulee keskityttyä perusasioihin. Ja joutuu niillä "kikkailemaankin", mitä sillä nyt sitten tarkoitetaankin. :)
Sen jälkeen kun tämä ovat kunnossa, niin voi alkaa kasvattamaan mikkimäärää.

Jupi57: Yrität välttää jälki-istuntoa, kaltaisesi pikkuhitlerit pistän ojennukseen oikeasssa elämässä alta aikayksikön.
Pieni rumpalipoika
16.06.2010 22:08:15

markkuliini: Tämä on totta...

Mutta taa tästä olen eri mieltä. Nimenomaan treenaus tulisi mun mielestä aloittaa vähillä mikeillä. Mieluiten yhdellä.
Jos aloittaa vähillä mikeillä, niin muuttujia on paljon vähemmän, oppimiskäyrä paljon loivempi ja tulee keskityttyä perusasioihin. Sen jälkeen kun ne ovat kunnossa, niin voi alkaa kasvattamaan mikkimäärää.

Meinasin mainita tuonkin pointin. Olennaista vain on nyt musta se oletus, että tuon ikäinen _ehkä_ haluaa vääntää esikuviensa mukaisia jytkysoundeja piittaamatta siitä tulisiko hänestä parempi ääniteknikko, jos aloittaisi parilla mikillä.

Tuon ikäisellä ei siis välttämättä riitä kärsivällisyys siirrellä sitä yhtä tai kahta mikkiä puolen sentin tarkkuudella ympäri huonetta ja samaan aikaan keskittyä rumpalin uraansa.

Mutta totta turiset silti.

Rummut nurin ja nussimaan! - Musanäyte: http://www.youtube.com/watch?v=xNXySiXWU9w
markkuliini
16.06.2010 22:22:02

Pieni rumpalipoika: Olennaista vain on nyt musta se oletus, että tuon ikäinen _ehkä_ haluaa vääntää esikuviensa mukaisia jytkysoundeja piittaamatta siitä tulisiko hänestä parempi ääniteknikko, jos aloittaisi parilla mikillä.

Voihan sitä tilata kasan halpoja mikkejä, ja olla fiiliksissä sen ajan kun tilaus on saapumatta.
Ja pettyä sitten siihen miksei soundaakaan niinkuin levyllä.
Mun pointti on se, ettei niitä esikuvien jytkysoundeja saa aloittelija kasalla halpoja mikkejäkään. Ainoa keino on treenata vähillä.

Toki onhan mahdollista, että mikä vaan kelpaa ja eroa ei halua huomata ja fiilis on tärkeintä, mutta silloin oikeastaan voi mikit tehdä pahvistakin. :)

Jupi57: Yrität välttää jälki-istuntoa, kaltaisesi pikkuhitlerit pistän ojennukseen oikeasssa elämässä alta aikayksikön.
Pieni rumpalipoika
16.06.2010 22:28:56 (muokattu 16.06.2010 22:34:42)

markkuliini: Voihan sitä tilata kasan halpoja mikkejä, ja olla fiiliksissä sen ajan kun tilaus on saapumatta.
Ja pettyä sitten siihen miksei soundaakaan niinkuin levyllä.
Mun pointti on se, ettei niitä esikuvien jytkysoundeja saa aloittelija kasalla halpoja mikkejäkään. Ainoa keino on treenata vähillä.

Toki onhan mahdollista, että mikä vaan kelpaa ja eroa ei halua huomata ja fiilis on tärkeintä, mutta silloin oikeastaan voi mikit tehdä pahvistakin. :)

Joo. No tota. Mulla on kokemusta vastaavista vehkeistä jonnin verran. Ei ne niin paskoja olleet. Muistaakseni tomimikit oli T-bone cd-55 ja basari bd300.

Yhdessä systeemissä huvikseen testattiin studiossa laittaa rinnakkain laatupelien kanssa (tomeissa muistaakseni Opus 87 ja basarissa Beta 52) ja kun molemmilla äänitettiin ja raakamiksaus tehtiin molemmille, niin ei meistä kukaan huomannut eroa enää kun oli basso mukana. Raakamiksaukseen käytettiin aikaa ehkä tunti.

Äänimies ja studio oli sellaista 2000-luvun alun hyvää tasoa kyseiset halpismikit oli hepulle tuntemattomat etukäteen.

Edit. Ja tossa nyt haettiin sellaista perusrokkisoundia. Eihän tollaset paskat varmasti kovin moneen taivu eivätkä varmasti ilman raakaa ekutusta kuulosta miltään eivätkä varsinkaan luonnolliselta.

Edit.2 Vielä tuosta soundien hakemisesta. Kyllä aloittelijakin saa tehtyä ihan hyvät ja jytkyt soundit rummuille. Taito nousee esiin siinä, kun samalla pitäisi saada kuulostamaan ne muutkin instrumentit hyvältä ja vielä senkin jälkeen olisi pannut "jytkyt". Ja tuohan ei ole mitenkään päivänselvää edes ammattijätkille.

markkuliini
16.06.2010 22:33:20

Pieni rumpalipoika: Joo. No tota. Mulla on kokemusta vastaavista vehkeistä jonnin verran. Ei ne niin paskoja olleet. Muistaakseni tomimikit oli T-bone cd-55 ja basari bd300.

Voihan noista johonkin ollakin, ei ole kokemusta.

Mutta siihen 6 tomin jne. mikittäminen ja siihen vaihe- ja vuototaisteluun lähteminen on aloittelijalta aikalailla hävitty peli. Mutta voihan sitä ostaa monta, ja vähentää sitten myöhemmin. Vaatii vain malttia. :)

tcitc
17.06.2010 00:54:53

Mie varmaanki ostaisin alkuunsa tämmösen rumpalin pään yläpuolelle:

http://www.thomann.de/fi/se_electronics_se_2200a.htm

ja sit jonkun pätevän basarimikin, vaikkapa tommosen jos se vaan on pätevä:

http://www.thomann.de/fi/shure_beta_52.htm

Sit jos tuntuu tarvetta olevan niin virpalle:

http://www.thomann.de/fi/shure_sm57_lc.htm

Basarin ja virpan balanssia pääsis säätämään jo mikkien tasoilla ja ovari ottais kaikkea.

Nämä siis ainoastaan yhdellä kokemuksella rumpujen äänittämisestä yksin. Tosin sillon ei tuota virppamikkiä ollut (mut tuntui et ehkä ois saanut olla) vaan basarimikillä ja ovarilla menin. Joten saapi sanoa että väärin meni, enemmänkin arvailupohjalla ja kavereiltakuultua-meiningillä näitä meen nyt ehottamaan :)

Amateurs built Titanic, professionals built the ark.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti