Muusikoiden.net
11.12.2016

Rummut: rumpukamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: IsoPac ääniisolaatiokopit rummuille
1
Pearlman
11.04.2010 10:15:45
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sattuuko kenelläkään olemaan kokemusta näistä http://www.clearsonic.com/IsoPacs.htm ? Isolaatiokopit rummuille, lupaavat merkittävää volan alentumista..

hollmi-5
11.04.2010 10:48:55 (muokattu 11.04.2010 10:51:10)

Pearlman: Sattuuko kenelläkään olemaan kokemusta näistä http://www.clearsonic.com/IsoPacs.htm ? Isolaatiokopit rummuille, lupaavat merkittävää volan alentumista..

Ei ole kokemusta. Eikä taida tulla ;-)

80-luvulla studioissa oli yleisesti semmoinen rumpukoppi, johon mahtui pieni setti. Villaa seinät ja ihan kaiuton paikka. Sitten Lexiconilla kaikua niin paljon, että piisaa...

Jos ajattelit, että soitto ei tulisi niin lujaa muille, niin kyllä se ylä-ääniä vaimentaa, mutta ne bassoäänet kuuluvat juurikaan vaimentumatta. Jympse kuuluu talon ulkopuolelle/naapuriin ihan samanlaisena.

Hinnat ovat melkoiset: http://www.clearsonic.com/pricing.htm Olisiko hiljempaa soittaminen harkinnan arvoinen vaihtoehto?

Soundit, piuhat ja kajarit.
Pearlman
11.04.2010 12:12:02 (muokattu 11.04.2010 12:14:39)

hollmi-5: Ei ole kokemusta. Eikä taida tulla ;-)

80-luvulla studioissa oli yleisesti semmoinen rumpukoppi, johon mahtui pieni setti. Villaa seinät ja ihan kaiuton paikka. Sitten Lexiconilla kaikua niin paljon, että piisaa...

Jos ajattelit, että soitto ei tulisi niin lujaa muille, niin kyllä se ylä-ääniä vaimentaa, mutta ne bassoäänet kuuluvat juurikaan vaimentumatta. Jympse kuuluu talon ulkopuolelle/naapuriin ihan samanlaisena.

Hinnat ovat melkoiset: http://www.clearsonic.com/pricing.htm Olisiko hiljempaa soittaminen harkinnan arvoinen vaihtoehto?

En minä itselleni näitä kyselekään, ja kokemusta on äänieristämisestä myös. Lähinnä haluaisin niiden kommenteja, joilla on noista kokemusta. Minua ei kiinosta mututuntumat.

Krisse82
11.04.2010 12:54:52

Pearlman: En minä itselleni näitä kyselekään, ja kokemusta on äänieristämisestä myös. Lähinnä haluaisin niiden kommenteja, joilla on noista kokemusta. Minua ei kiinosta mututuntumat.

Mututuntumaa tai sitten ei, mutta jäsen Hollmin kirjoituksessa sen verran asiaa että matalia taajuuksia ei juurikaan vaimentamaan pysty ja korkeat katoaa kyllä ihan itsekseenkin!

Esim. kotonani jos soitan kuuluu rumpujen pauke kyllä pihalla sen 100m päässäkin vielä melko selvästi ja jonkinlainen erityskoppi tuo omakotitalo nyt kuitenkin taitaa olla :D Akustiset rummut nyt tahtoo tuota ääntä puskea.

Ohut runkoinen rumpu (mahdollisimman pieni vielä) ja ohut yksikerroskalvo niin syttyy hieman pienemmälläkin voimalla ja vaihtaa symbaalit pieniin ja ohkaisiin niin tämäkin auttaa asiaa. Mutta ei mopolla mahottomia :D

Ja seuraavaksi Karvialaista rokkia: Jätkänhumppa...
Pearlman
11.04.2010 13:14:38

Krisse82: Mututuntumaa tai sitten ei, mutta jäsen Hollmin kirjoituksessa sen verran asiaa että matalia taajuuksia ei juurikaan vaimentamaan pysty ja korkeat katoaa kyllä ihan itsekseenkin!

Esim. kotonani jos soitan kuuluu rumpujen pauke kyllä pihalla sen 100m päässäkin vielä melko selvästi ja jonkinlainen erityskoppi tuo omakotitalo nyt kuitenkin taitaa olla :D Akustiset rummut nyt tahtoo tuota ääntä puskea.

Ohut runkoinen rumpu (mahdollisimman pieni vielä) ja ohut yksikerroskalvo niin syttyy hieman pienemmälläkin voimalla ja vaihtaa symbaalit pieniin ja ohkaisiin niin tämäkin auttaa asiaa. Mutta ei mopolla mahottomia :D

Kyllä se paljon pitemmälle kuuluu kuin 100 m. Normaali seinärakenne ei ole kovinkaan eristävä, äänet tulevät ilmastointiaukkojen kautta jo aika tehokkaasti ulos vaikka muu eristys oliskin kunnossa. Esim. kelluvat rakenteet ja erityisesti paksu kumi/betoni on hyvin tehokas myös matalille taajuuksille. Hyvin rakennetusta tilasta ei kuulu itseasiassa mitään läpi. Mutta en edelleenkään kaipaa infoa josta olen jo tietoinen =0)

Speedy
11.04.2010 13:37:58 (muokattu 11.04.2010 13:38:35)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pearlman: Mutta en edelleenkään kaipaa infoa josta olen jo tietoinen =0)

Miksi ihmiset (muutkin kuin sinä) eivät voi yhtään selventää kysymyksiään.. Vähän sama kun kysyisi että minkalainen sää ulkona on...? niin... mutta missä?? Mitä sillä tiedolla tekee, vaikuttaako vaatevalintaan, rusketuskertoimeen, auton renkaisiin, vai mitä ihmettä... ärsyttää.. Harvalla voipi olla kokemusta noista, mutta monella saattaa olla ideoita sinun "ongelmasi" ratkaisuun jos tietäisi mikä se on.. tai jos sitä on..

Itsellä ei ole kokemusta kyseisistä, tai vastaavistakaan muuten kuin muuten pienistä kopeista.. Olettaisin rumpusaundien olevan aika kamalat rumpalin omiin korviin.. En kyllä tiedä kuka tommosia käyttäs, tai ole nähnytkään.. Pleksit sitten taas on asia erikseen, tiedän monia ja olen itsekkin soittanut niiden takana.. ja edessä.. ja vieressä..

Lisäksi tommosessa karanteenihäkissä pitää mikittää rumpuja, jos haluaa että sieltä jotain järkevää tulee ulos.. siihen tuskin ihan pari mikkiä riittää..

"All I think about is time and groove" J. Porcaro
Pearlman
11.04.2010 14:20:07 (muokattu 11.04.2010 14:23:08)

Speedy: Miksi ihmiset (muutkin kuin sinä) eivät voi yhtään selventää kysymyksiään..

Siis kysymys kuului: Sattuuko kenelläkään olemaan kokemusta näistä http://www.clearsonic.com/IsoPacs.htm ?

Minusta tuo on harvinaisen selvä kysymys. Ei sitä voi kyllä mitenkään ymmärtää väärin. Nyt tämä keskustelu menee suuntaan että "Onko kokemusta Yamahan PHX:stä?" Ja siihen sitten samalla logiikalla vastaten: "Kyllähän nuo New Soundit kuulostaa ihan hyvälle, niissäkin on pyöreät pöntöt ja kalvot - ihan kuin noissa PHX:ssä!". Nyt sinäkin vastaat että mahtaa olla huonot soundit; no mistä sinä sen tiedät, jos et ole kokeillut? Toivottavasti ymmärsit pointtini. Ei millään pahalla.

markkuliini
11.04.2010 14:32:55 (muokattu 11.04.2010 14:33:39)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No jos tässä täsmäkielen polulle harvinaisen selvien kysymysten maassa lähdetään seikkailemaan, niin kysymykseen "Sattuuko kenelläkään olemaan kokemusta näistä http://www.clearsonic.com/IsoPacs.htm" harvinaisen selvä vastaus olisi, että "kyllä jollain varmasti on". Mutta jotta keskustelu etenisi, niin vaaditaan vastakysymys, "mitä haluat niistä tietää?" :)

Ei millään pahalla.

Jupi57: Yrität välttää jälki-istuntoa, kaltaisesi pikkuhitlerit pistän ojennukseen oikeasssa elämässä alta aikayksikön.
Speedy
11.04.2010 14:48:04

Pearlman: Siis kysymys kuului: Sattuuko kenelläkään olemaan kokemusta näistä http://www.clearsonic.com/IsoPacs.htm ?

Sattuu...

Ja siellä sisällä näyttäs olevan Tamburon rumpuja.. Tamburon virvelit on ainakin hyviä, kokemusta on..

"All I think about is time and groove" J. Porcaro
Pearlman
11.04.2010 14:59:44

Mulla on ollut tänän järjettömän huono päivä, joten anteeksi jos olen ollut asiaton. Sain vastauksen kysymykseeni muualta. Nuo kalleimmat kopit vaimentavat kuulemma aivan erinomaisen paljon, vaimennus ei kuitenkaan ole ihan samaa luokkaa kuin lupaavat - riippuu varmaan tilasta. Mikitys ei kärsi muuten, mutta avaruutta puuttuu, eli ei ihan studiotakaan vastaa. Sain sellaisen käsityksen, että kannattava ostos mikäli tavoitteena on äänen vaimentaminen - ainakin kun vertaa kunnon äänieristyksen vaatimaa rahoitusta. Pikku rupelli katossa auttaa, mutta koppi kuumenee/kostuu sisältä kauan soitettaessa (yllätys yllätys). Itse en tuohon silti sijoittaisi, uskoakseni halvemmallakin saa saman aikaiseksi, jos vaan osaa.

Kailis
11.04.2010 23:47:13

Mikitys ei kärsi muuten, mutta avaruutta puuttuu

Vois kuvitella että ikäviä heijasteita tulee, mutta mikäs mä oon sanomaan kun kokemusta ei ole.

Niq
12.04.2010 10:20:33
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Voi melkein perstuntumalla kokeilematta sanoa että pellit kuulostaa ihan vitun pahalta kun on kovaa pintaa noin lähellä. Muutenkin tuolla kopissa voi olla melkoinen kakofonia, että se siitä settibalanssista ja sen hallinnasta. Äänittelyyn nyt en ainakaan käyttäisi mitään tuollaista, se rummun ja symbaalin ääni syttyy kunnolla vasta monen metrin päässä setistä.

Mut jos ei muuta vaihtoehtoa ole niin ei sit auta. Tommosen tosin rakentaisi itsekin, COS-5 -villaa, koolinkipuuta, kangasta, polykarbonaattia ja tsädäm.

"...svengaa liikaa ollakseen matemaattisesti oikein" -Epämuusikko
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti