Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Rummut: rumpukamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Rumpuja ostamassa
1 2 3 4 5 6 7 8
Ruutikallo
03.02.2010 21:53:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nolte: Ehkä näin, ehkä näin. :)
 
Muuten, kun puhutaan pedaalin nuijien painosta, niin puhutaanko pelkän mötkylän painosta vai mötkylän + varren painosta? Onko niissä varsien painoissa eroja?

 
Ei ainakaan itselle ole tullut vastaan juurikaan toisistaan poikkeavia varsipainoja.
Esim. EDP:ssä on varteen kiinnitettävä ja siirrettävä lisäpaino, sitä tarvitseville.
 
[Stubb ilmoitti myös että hänellä on kiistattomia todisteita ja hän näytti minulle räjäytyskuvan peräsuolesta.] -Sir Härö- www.tukalaband.com http://s1012.photobucket.com/albums/af242/henydrum/
Nolte
03.02.2010 23:11:22 (muokattu 03.02.2010 23:13:03)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

henydrum: Ei ainakaan itselle ole tullut vastaan juurikaan toisistaan poikkeavia varsipainoja.
Esim. EDP:ssä on varteen kiinnitettävä ja siirrettävä lisäpaino, sitä tarvitseville.

 
Tarkoitin mötkylällä sitä nuijaa, en lisäpainoa. Joo, harhaanjohtavasti puhuin...
 
EDIT: Jäi nimitys mieleen, kun joku sitä nuijasta tässä ketjussa käytti.
 
Tätä en allekirjoita!
Ruutikallo
04.02.2010 10:26:03
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nolte: Tarkoitin mötkylällä sitä nuijaa, en lisäpainoa. Joo, harhaanjohtavasti puhuin...
 
EDIT: Jäi nimitys mieleen, kun joku sitä nuijasta tässä ketjussa käytti.

 
Juup, eikös sillä yleisesti tarkoiteta "mötkylän" =) + varren painoa. Näin minä sen ymmärrän, koksa ei niissä varsien painoissa juurikaan eroja ole, "mötkylöissä kylläkin.
 
Esim. Pearlin quad-beater-mikälie nimeltään vs. EDP:n nuija.
Pearl painaa tonnin ja EDP lentää tuulen mukana =)
 
Tähän mitenkään liittymättä, mutta mainitaan nyt. Itse olen käyttänyt melko pitkään jonkun halpis-merkin täyshuopanuijaa.
Mukavan pehmeän ja kantavan soundin saa bassarista, tosin sellainen selvä artikulaatio puuttuu. Mutta sellaiseen musaan sitten eri "mötkylä". Enkä ole hautausurakoitsija.
 
[Stubb ilmoitti myös että hänellä on kiistattomia todisteita ja hän näytti minulle räjäytyskuvan peräsuolesta.] -Sir Härö- www.tukalaband.com http://s1012.photobucket.com/albums/af242/henydrum/
Ruutikallo
04.02.2010 10:28:08 (muokattu 04.02.2010 10:28:44)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nolte: Tarkoitin mötkylällä sitä nuijaa, en lisäpainoa. Joo, harhaanjohtavasti puhuin...
 
EDIT: Jäi nimitys mieleen, kun joku sitä nuijasta tässä ketjussa käytti.

 
E. Double
 
[Stubb ilmoitti myös että hänellä on kiistattomia todisteita ja hän näytti minulle räjäytyskuvan peräsuolesta.] -Sir Härö- www.tukalaband.com http://s1012.photobucket.com/albums/af242/henydrum/
Nolte
04.02.2010 11:51:44
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

henydrum: Juup, eikös sillä yleisesti tarkoiteta "mötkylän" =) + varren painoa. Näin minä sen ymmärrän, koksa ei niissä varsien painoissa juurikaan eroja ole, "mötkylöissä kylläkin.
 
Näin minäkin sen ajattelin. Tuli vain mieleen tuosta IC:n nuija vs Ellujen nuija -jutusta, kun monikin tuntuu mieltävän Ellun nuijan painavammaksi, mutta vaa'alla ei eroa kuulemma ole. Itse en ole noiden painoja mittaillut. Mistä ihmeestä se niin iso tuntumaero sitten tulee...? Vai kuvittelenko koko eron pelkästään nuijien ulkoisen eron perusteella, Ellu = iso ja kulmikas möhkäle vs IC = siro ja kevyen näköinen...?
 
Ei tuo nyt mitenkään vaikuta mopon vettoon, mutta ihan yleisellä tasolla jäi vaivaamaan.
 
Tätä en allekirjoita!
Jeltz
04.02.2010 13:40:13
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nolte: Mistä ihmeestä se niin iso tuntumaero sitten tulee...? Vai kuvittelenko koko eron pelkästään nuijien ulkoisen eron perusteella, Ellu = iso ja kulmikas möhkäle vs IC = siro ja kevyen näköinen...?
 
Varmaan isoin tuntumaan vaikuttava tekijä on kalvoon osuva pinta-ala. IC:n nuijassa lyöntipinta on aika paljon isompi kuin Eliminator-nuijan millään puoliskolla.
 
Anteeksi että olen myöhässä. Olin nähkääs paskalla.
moderndrummer88
04.02.2010 13:46:10
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jeltz: Varmaan isoin tuntumaan vaikuttava tekijä on kalvoon osuva pinta-ala. IC:n nuijassa lyöntipinta on aika paljon isompi kuin Eliminator-nuijan millään puoliskolla.
 
Jopa isompi kuin noilla litteillä puolilla? http://www.pearleurope.com/upl/1/default/img/Quadbeater.jpg
 
"Well I like drummers baby you're not my bag..."
Ruutikallo
04.02.2010 13:57:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

moderndrummer88: Jopa isompi kuin noilla litteillä puolilla? http://www.pearleurope.com/upl/1/default/img/Quadbeater.jpg
 
Tuo kuva hieman vääristää, mitenkään puolustelematta tai dissaamalla.
Molemma muovireunaiset ovat kuperia.
IC:n nuijasta ei ole omakohtaista kokemusta, muuten kuin yhdellä oppilaalla oleva.
 
Ja aiheen sivuun, IC:n pedaali ei sovi mun jalalle, vaikuttaa liian kömpelöltä. Tai sitten oon vaan niin naimisissa noiden EDP:n kanssa :)
 
Eikä nyt tarvitse IC:n omistajien tulla hyökkäilemään. Kyllä ne varmasti hyvät vempaimet on.
 
[Stubb ilmoitti myös että hänellä on kiistattomia todisteita ja hän näytti minulle räjäytyskuvan peräsuolesta.] -Sir Härö- www.tukalaband.com http://s1012.photobucket.com/albums/af242/henydrum/
moderndrummer88
04.02.2010 14:14:48 (muokattu 04.02.2010 14:15:24)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

henydrum: Tuo kuva hieman vääristää, mitenkään puolustelematta tai dissaamalla.
Molemma muovireunaiset ovat kuperia.

 
Oolrait. Itse en ole hirveästi ollut tekemisissä ton duadbeaterin kanssa, niin en muistanut minkälainen se profiili on. Entäs sitten tuo huopareunainen, onko sekin sillei kupera kanssa?
 
"Well I like drummers baby you're not my bag..."
Ruutikallo
04.02.2010 14:22:18
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

moderndrummer88: Oolrait. Itse en ole hirveästi ollut tekemisissä ton duadbeaterin kanssa, niin en muistanut minkälainen se profiili on. Entäs sitten tuo huopareunainen, onko sekin sillei kupera kanssa?
 
Juu, kuperia ovat kaiki reunat. Ostin moisen joskus halvalla kun tyyppi ei pitänyt pedaalin mukana tulleista.
Ihan käypänen peli mielestäni. Tosin arvelluttaa noiden muovisten käyttö... Saattaa olla kalvo nopsaan entinen. Ellei niitä lätkiä käytä, mitänenytoli..
Kuten mainitsin, vanha kunnon pyöreä pehmeähkö huopanuija on huippua =)
 
[Stubb ilmoitti myös että hänellä on kiistattomia todisteita ja hän näytti minulle räjäytyskuvan peräsuolesta.] -Sir Härö- www.tukalaband.com http://s1012.photobucket.com/albums/af242/henydrum/
Nolte
04.02.2010 14:58:20
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

henydrum: Molemma muovireunaiset ovat kuperia.
 
Ovat joo, mutta se toinen sivu on huomattavasti enemmän kupera. Siinä tasaisemmassa on kyllä jo aika paljon osumapinta-alaa, varsinkin, kun kalvo vielä antaa hieman periksi ja nuija "hautautuu" hetkeksi siihen. Luulisin.
 
Itse vedän isompipintaisella muovilla, kuuluu kovempaa. :)
 
Tätä en allekirjoita!
homer_rocks101
01.03.2010 18:54:36
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ahead -rumpukapuloita ostamassa
 
Jos joku tietää, niin voisko kertoo mistä sais Ahead rumpukapuloita !Suomesta! Saisko jostain tampereen läheltä musiikkikaupasta? Kiitos.
 
Kailis
01.03.2010 18:58:17
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

homer_rocks101: Ahead -rumpukapuloita ostamassa
 
Jos joku tietää, niin voisko kertoo mistä sais Ahead rumpukapuloita !Suomesta! Saisko jostain tampereen läheltä musiikkikaupasta? Kiitos.

 
Harkitse vielä. Noilla rikot symbaalisi tosi helposti.
 
kincy
02.03.2010 11:49:19
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kailis: Harkitse vielä. Noilla rikot symbaalisi tosi helposti.
 
Totta, lisäksi tommoisilla soittaneena voin sanoa, että tuntumaltaan ovat todella surkeat.
Mutta jos välttämättä haluat, niin anna mennä.
 
Kääntämällä L-raudat osoittamaan alaspäin, muuttuu rummun sointi heti paljon vapaammaksi, sellaiseksi riippuvaisemmaksi.
Kailis
02.03.2010 17:33:00
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ai niin Soundstore myy jos on ihan pakko, mutta ole varoitettu =D
 
BanZai88
02.03.2010 17:49:57
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on ihan opettavainen kokemus hiilikuitukapuloista. Ostin monta vuotta sitten parin hiilikuitukapuloita ja niillä vähän aikaa soittelin. Tatsi ei kuitenkaan miellyttänyt ja ne jäikin hyllylle pölyyntymään jokuseksi vuodeksi. Eräänä päivänä sitten oli kapulat loppu ja soittohimo kova, noh muistin että jossakin ne vanhat hiilikuitukapulat on. Sieltähän ne löytyi ja eikun soittelemaan. Soittelin luurit päässä musiikin tahtiin ja kädet oli tottuneet vuosien varrella puukapulan tatsiin. Noin viiden minuutin soittelun jälkeen huomasin, että molemmissa crasheissa ja haitsun yläpellissä oli pieni halkeama... Tulipahan sitten kovasti hintaa yhdelle kapulaparille! Pellit olivat kuitenkin jo palvelleet sen 5 vuotta ilman mitään hajoamisen merkkejä ja niitä ennen olin saanut kappaleiksi vain yhden paisteen 302 crashin joskus nuoruudessa.
 
Kyseisestä tapahtumasta tuli kuitenkin jotain opittua. Onhan ne hiilikuitukapulat joidenkin mielestä ihan hienon näköisiä, mutta ei ne ole tehty rumpujen soittoon, varsinkaan symbaalien. Sen lisäksi tatsi ja soundi on perseestä. Ennemmin lätkyttelen keikan paljain käsin, kuin kosken enää ikinä kyseisiin kapuloihin. Huh, vieläkin ketuttaa...
 
kimizu
02.03.2010 20:31:11
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

BanZai88: Mulla on ihan opettavainen kokemus hiilikuitukapuloista.
 
Jos viittaat tuohon ylläolevaan Easton aHead -keskusteluun, niin Eastonit eivät ole hiilikuitua vaan alumiinia. Niissä on nylon-tipit ja nylon-sukka varsiosan päällä. Käteen jäävä pää on paljasta eloksoitua alumiinia. Kaikki osat voi vaihtaa tarvittaessa. Soittotuntuma on kuollut ja soundi kuten nylon-tippisissä yleensäkin, ainakin jos tipillä lyö. Ei niillä pellit tai kalvot hajoa sen enempää kuin muillakaan kepeillä, jos ei sillä paljaalla alumiinipäällä mihinkään lyö.
 
Ja kyllä, on omaa kokemusta moisista. Nuorempana piti sellaiset saada kun Modern Drummerissa kehuttiin ja mainostettiin. En tykännyt, muutaman yrityksen jälkeen jäivät pölyyntymään kunnes annoin ne lopulta eräälle aloittelijalle jolla ei normaalit kapulat kestäneet. Huono tekniikka oli hänellä silloin =) Sai kyllä Eastonitkin hajalle, mutta ei peltejään...
 
Ylihintaista ja -hypetettyä insinööripaskaa, jos multa kysytään. En ostaisi enää.
 
Timing stinks but cheerfully winks...
BanZai88
02.03.2010 22:33:25
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

kimizu: Jos viittaat tuohon ylläolevaan Easton aHead -keskusteluun, niin Eastonit eivät ole hiilikuitua vaan alumiinia.
 
Juu, unohtui tuo mainita, että en aheadia tarkoittanut. Tuli vain tuosta kyselystä mieleen ja päätin ihan yleisellä tasolla "avautua" omista eri kapulamateriaali kokeiluistani. Itsellä ne olivat Aquarianit, vissiin samat mitä Malmergin Heikki käyttää (sen kyllä kuulee esim snaresoundista).
 
Vähäsen koitin vain vihjailla, että yleensä ne puiset kapulat on turvallisimmat ajatellen symbaaleja, vaikkakin nuissa aheadeissa onkin se vaihdettava nylonpäällyste. Tosin senkin olen nähnyt, että se päällyste on kulunut siitä pois ja kaveri jatkanut soittamista sillä paljaalla alumiinipinnalla, mikä päällysteen alta paljastuu :)
 
Mutta siis, jokainen tekee omat päätökset ja jokaisen käteen käy erilainen kapula, oli se sitten tehty mistä materiaalista tahansa :) Jos on Aheadit saatava, niin siitä vain!
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 5 6 7 8

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «