Muusikoiden.net
03.12.2016

Rummut: rumpukamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Uudenvuodenlupaus: Alan vaalia hardwareani!
1 2
anttipi
11.12.2009 21:57:48 (muokattu 12.12.2009 01:25:56)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Missä hinnoissa mahtaa pyöriä tämän laatuinen Sonorin hardware nykyisin? Haluaisin hyvittää sähkörumpuihin suoltamani pennoset henkisesti tietämällä, paljonko olen "säästänyt", kun ei tarvinnut ostaa uusia.

Oikein hirvitti ajatellessani, että vielä toissa vuonna olin vähällä antaa ilmaiseksi kymmenen vuotta tyhjänpanttina olleen telinesettini yhdelle rumpalitutulle. Syynä oli, että en olisi "jaksanut" roudata niitä muutosta toiseen, kun en rumpusettiäkään ollut enää vuosiin omistanut.

Tässä sitten sähkörumpusysteemiä tilaillessani kaivoin noi vintiltä, ja olin kerrankin todella tyytyväinen edesottamuksiini, kun olin pitänyt nämä varoiksi itselläni. En tiedä, missä näitä nykyisin tehdään (kaukoidässä/Puolassako tms.?), mutta ainakin toi 80-luvun puolivälistä oleva hi-hat-ständi on Made in Germany ja on tosi tukevan ja kestävän oloinen. Samalta ajalta olevat Sonorin standit vaikuttavat myös tukevilta ja hyviltä, vaikka (tai ehkä juuri siksi että) erittäin simppeleitä ja konstailemattomia rakenteeltaan ovatkin.

23 vuoden aikana noi on saaneet kokea kaikkea korroosioalttiista olosuhteista ja täysin välinpitämättömästä heittelystä aina vihanneksilla puukottamiseen saakka, eikä vieläkään ole mitään klappia, nitinää eikä ruostetta. Koskaan esim. tota hi-hat-pedaalia en ole mitenkään huoltanut tai rasvannut (silloin kun isi vielä maksoi, jaksoi vähät välittää - en ihmettelisi, vaikka sieltä sisäputkesta löytyisi vieläkin muumioitunutta porkkanaa). Sen verran paiskiminen näkyy, että se sisätanko on hieman vääntynyt. Nyt tekisi melkein mieli pyytää siltä anteeksi.

Uudenvuodenlupaukseni olkoon: tästä lähtien vaalin ja kunnioitan kaikkea hardwareani. :)

E: hienosäätöä

Uusia demoja lisätty 5.2.2008 -> Neptuna's Machine
Nolte
11.12.2009 22:35:39
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

anttipi: sisätanko on hieman vääntynyt.

Kannattaisi hommata kerralla kunnollista, ettei kävisi noin.

:)

Tätä en allekirjoita!
anttipi
11.12.2009 23:19:53 (muokattu 11.12.2009 23:20:59)

Nolte: Kannattaisi hommata kerralla kunnollista, ettei kävisi noin.

:)

Näinpä.

Harmi, ettei '86 saanut vielä sitä kaikkein parasta, sillä selväähän se on, että "Millenium would have lasted till the next Millennium!"

kimizu
12.12.2009 11:11:36

anttipi: "Millenium would have lasted till the next...week!" Hopefully.... ;-)

Timing stinks but cheerfully winks...
Påskägg
12.12.2009 12:11:09

kimizu: ...week!" Hopefully.... ;-)

Jos se ei ole käytössä niin hyvällä tuurilla saattaa kestää.

"Ruotsalaiset ovat viikinkien jälkeläisiä, me emme sitä valitettavasti ole, mutta tällä hetkellä me olemme viikinkejä"
Bobana
12.12.2009 15:35:41 (muokattu 12.12.2009 15:36:32)

Meikää jurppii oikeen huolella kun jenkki-Ebayssa oli myynnissä Sonorin Protec telinepaketti johon kuului 2 puomiständiä, 1 suora, ja haikkaständi niin olis lähteny 400$ + kulut.

En anna tätä itselleni anteeksi että olin juuri silloin persaukinen...

EDIT: Ainiin. Lupaan itselleni että hankin lisää Sonoreita ensi vuonna. : D

Illalla hilpeenä kaljaa ja aamulla kalpeena hiljaa.
hollmi-5
12.12.2009 22:32:48 (muokattu 12.12.2009 22:33:14)

Bobana: Meikää jurppii oikeen huolella kun jenkki-Ebayssa oli myynnissä Sonorin Protec telinepaketti johon kuului 2 puomiständiä, 1 suora, ja haikkaständi niin olis lähteny 400$ + kulut.

En anna tätä itselleni anteeksi että olin juuri silloin persaukinen...

EDIT: Ainiin. Lupaan itselleni että hankin lisää Sonoreita ensi vuonna. : D

Minä lupaan ihan samaa.

Protec-standit ovat kovasti hinnakkaita. Ilmeisesti vähäinen tuotantomäärä on saanut hinnat korkealle.

Soundit, piuhat ja kajarit.
Bobana
13.12.2009 01:58:33

hollmi-5: Minä lupaan ihan samaa.

Protec-standit ovat kovasti hinnakkaita. Ilmeisesti vähäinen tuotantomäärä on saanut hinnat korkealle.

Niin ovatten mutta tuppaa pyynti olemaan yleensä +100€ kpl. Näzi ebayssa oli snareständi luokkaa 150€... Ei ollu sekään halpa.

anttipi
13.12.2009 02:40:14

Mihis asti Sonorin rautaa valmistettiin Saksassa?

Joku Sonorin Made in Germany basaripedaali EBayssa 150 dollaria.

hollmi-5
13.12.2009 09:34:02

anttipi: Mihis asti Sonorin rautaa valmistettiin Saksassa?

Joku Sonorin Made in Germany basaripedaali EBayssa 150 dollaria.

Sonorin raudat valmistetaan osittain edelleen Saksassa. SQ2, Delite ja S Classix -sarjojen HW ja Giant Step -pedaalit sekä 600-sarjalaiset standit.

hollmi-5
13.12.2009 09:37:37

Bobana: Niin ovatten mutta tuppaa pyynti olemaan yleensä +100€ kpl. Näzi ebayssa oli snareständi luokkaa 150€... Ei ollu sekään halpa.

Minulta niitä on yritetty ostaa, mutta en ole raaskinut myydä. Suoran paltstandin saattaa satasella saadakin, mutta esimerkiksi tuplatomistandi ilman varsia on jo lähemmäs kahtasataa.

Bobana
13.12.2009 11:09:26 (muokattu 13.12.2009 11:10:41)

hollmi-5: Minulta niitä on yritetty ostaa, mutta en ole raaskinut myydä. Suoran paltstandin saattaa satasella saadakin, mutta esimerkiksi tuplatomistandi ilman varsia on jo lähemmäs kahtasataa.

Elä ihmeessä myy. Paitsi korkeintaan mulle... : D
Niitä kun ei enää takasin saa.

Kaikki kelpaa: Joku oli kovasti yrittänyt noista signatureistani ostaa sitä basarin dempparihässäkkää edellisen omistajan mukaan. Olen iloinen ettei myynyt.
Mutta on pakko todeta että onpas sekin härveli... : O

Edittiä.

hollmi-5
13.12.2009 12:38:00

Bobana: Elä ihmeessä myy. Paitsi korkeintaan mulle... : D
Niitä kun ei enää takasin saa.

Kaikki kelpaa: Joku oli kovasti yrittänyt noista signatureistani ostaa sitä basarin dempparihässäkkää edellisen omistajan mukaan. Olen iloinen ettei myynyt.
Mutta on pakko todeta että onpas sekin härveli... : O

Edittiä.

Se härveli oli jo 60-luvulla. Minulla oli yksi setti jossa semmoinen oli. Ja kohta on toinen moisella härvelillä, kunhan saksalainen rouva saa rummut pakattua ja lähtemään;-) Hän ei tiennyt noista Signatureista mitään, joten ihan lähettämisen ja pakkaamisen neuvoja tässä on toista viikkoa saanut lähetellä. Lentorahdista sain jo luopumaan, kun vakuutin Suomen olevan samalla mantereella Saksan kanssa.

Bobana
13.12.2009 14:34:40

hollmi-5: Se härveli oli jo 60-luvulla. Minulla oli yksi setti jossa semmoinen oli. Ja kohta on toinen moisella härvelillä, kunhan saksalainen rouva saa rummut pakattua ja lähtemään;-) Hän ei tiennyt noista Signatureista mitään, joten ihan lähettämisen ja pakkaamisen neuvoja tässä on toista viikkoa saanut lähetellä. Lentorahdista sain jo luopumaan, kun vakuutin Suomen olevan samalla mantereella Saksan kanssa.

Aha. Se rouva varmaan myös luuli että täällä on jääkarhuja... : )

Tuosta härvelistä vielä niin sakemannit eivät kyllä ole jättäneen rikkoutumisen varaa. On sen verran järeetä palikkaa että huh huh.... Syököhän sointia paljon? No, se selviää kun repii sen irti sieltä.

anttipi
13.12.2009 15:07:08

Sen verran vedän ylisanojani takaisin, että tarkemmin katsottuna löysin tuosta haitsutelineestä pienen valmistusvirheen.

Muovisen rinkulan/tason/tuen (jonka päälle pellit ladotaan) yläpinta ei ole täysin vaakasuora, vaan lievästi vinoon valettu. Jos tämä aiheuttaa sähkörumpujen haitsulle jotain kohdistusongelmia ja sitä kautta triggeröintiongelmia, täytyy varmaan viilata se täysin tasaiseksi. Ja mun telineessä ei siis ole mitään säätöruuvia siellä kyseisen rinkulan alapuolella, josta sitä voisi hienosäätää horisontaalisesti (nykyään ilmeisesti melkein kaikissa on?)

markkuliini
13.12.2009 15:08:34
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

anttipi:
Muovisen rinkulan/tason/tuen (jonka päälle pellit ladotaan) yläpinta ei ole täysin vaakasuora, vaan lievästi vinoon valettu.

Ehkä se on tarkoituksella vino?

Kailis: Markkuliinihan on ovat sosiaalivammainem, soittotaidotom, harjoittelua pelkäävä ja karttava ammattilainem.
anttipi
13.12.2009 15:19:49 (muokattu 13.12.2009 15:21:23)

markkuliini: Ehkä se on tarkoituksella vino?

A-haa... Että haitsu "eläisi" siinä jotenkin luonnollisemmin?

Nimittäin se rinkula on kyllä alareunastaan tismalleen vaakasuorassa. Jos toi olisi valmistusvirhe, olisi sen muotin johon muovi puristetaan, täytynyt olla viturallaan. Ja se tuntuisi kyllä jotenkin oudolta.

Mulla on tilauksessa Yamahan RHH-135 haitsusysteemi. Siinä on alimmaisena sellainen sellainen alatukipala, joka laitetaan vielä ton haitsurinkulan ja peltien väliin. Tuo alatuki on paksuhko/korkeahko, joten ehkä pystytanko jo ohjaa sen riittävän suoraan. Saa nähdä. Viilaamisesta voi tulla itku puseroon.

markkuliini
13.12.2009 15:23:45
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

anttipi: A-haa... Että haitsu "eläisi" siinä jotenkin luonnollisemmin?

Niin, ehkäisee ilmalukon syntymistä symbaalien väliin kun niitä polkee jalalla yhteen. Siksi noissa uudemmissa telineissä on ruuvi sitä levyn kallistusta varten

Kailis: Markkuliinihan on ovat sosiaalivammainem, soittotaidotom, harjoittelua pelkäävä ja karttava ammattilainem.
hollmi-5
13.12.2009 15:29:49

anttipi: Sen verran vedän ylisanojani takaisin, että tarkemmin katsottuna löysin tuosta haitsutelineestä pienen valmistusvirheen.

Muovisen rinkulan/tason/tuen (jonka päälle pellit ladotaan) yläpinta ei ole täysin vaakasuora, vaan lievästi vinoon valettu. Jos tämä aiheuttaa sähkörumpujen haitsulle jotain kohdistusongelmia ja sitä kautta triggeröintiongelmia, täytyy varmaan viilata se täysin tasaiseksi. Ja mun telineessä ei siis ole mitään säätöruuvia siellä kyseisen rinkulan alapuolella, josta sitä voisi hienosäätää horisontaalisesti (nykyään ilmeisesti melkein kaikissa on?)

Sonorissa se osa on tehty kahdesta kappaleesta. Sinulta on joko jäänyt yläosa kadoksiin, tai sitten et ole huomannut säätöä. Pellit saa vaakaan..

anttipi
13.12.2009 15:42:17 (muokattu 13.12.2009 16:25:25)

hollmi-5: Sonorissa se osa on tehty kahdesta kappaleesta. Sinulta on joko jäänyt yläosa kadoksiin, tai sitten et ole huomannut säätöä. Pellit saa vaakaan..

Pahus, siitä on tosiaan yläosa sitten kadonnut jossain vaiheessa. Se taso nimittäin näyttää olevan omituisen matalalla siihen ylös alas liikkuvaan sisätankoon nähden.

Onkohan moista varaosaa mistään enää saatavana? Vai mitä ratkaisua ehdottaisitte?

E: Ehkä siihen voisi laittaa korokkeeksi huoparinkulan - tosin rakennelmasta saattaa tulla silloin liian vempula.

« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti