Muusikoiden.net
28.03.2024
 

Rummut: rumpukamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Rumpumatot
1 2 3 4 5
Kailis
03.11.2009 18:15:31
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

eino mutku: Riippuu tietysti lattiasta, mutta kannattaa kerran vetää henkeä ennenkuin niittaa ne piikit lattiaan jossain seuraintalon näyttämökorokkeella tms. Perus ravintolan keikkalava nyt ei varmaan kärsi, mutta parketti tai muovimatto on aika nopeasti pilalla missä sellainen on.
 
Toki maalaisjärjen käyttö on, jos ei pakollista, niin ihan sallittua. Harvassa ne mestat kuitenkaan on missä hirveästi pitäisi varoa. Ja kun ne piikkien paikat ei vaihtele, niin voihan varovainen mies ommella nailonista vahvikkeet niihin kohtiin maton pohjaan. Mutta, mä oon ton patentin kanssa mennyt pitkään ja mulla toimii.
 
Kailis
03.11.2009 18:18:28
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mikelanselo: No niin. Olen tässä seuraillut keskusteluanne ja tullut seuraavanlaiseen ratkaisuun. Teen matot 400-500 g/m2 painavasta, harmaasta, polyesteri huovasta. Tämän takapuolelle laittaisin liukuestepinnoitteen. Matosta ei tule mikään Lindström, mutta on edullinen, pysyy paikoillaan, piikit ei mene lävitse, sekä maton rullaaminen ja taittaminen helppoa. Leveys 180 cm ja myyn metritavarana. Hinta 10 €/m + rahtikulut. Ko. matolla voi päällystää vaikka koko bändikämpän lattian, kuten allekirjoittanut on tehnyt. Hyvät ääntä absorboivat ominaisuudet.
 
Voin laittaa kuvia kämpästä niin saatte selvää paremmin. Miltä kuulostaa?

 
Eli sellainen 1.8X2 maksais noin 36 erkkiä? Ei paha. Käsitteletkö reunat jotenkin vai onko niissä purkautumisvaaraa?
 
Jaska
03.11.2009 19:58:23
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kailis: Eli sellainen 1.8X2 maksais noin 36 erkkiä? Ei paha. Käsitteletkö reunat jotenkin vai onko niissä purkautumisvaaraa?
 
Rahtikulut 16€?
 
Kailis
04.11.2009 08:56:38
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jaska: Rahtikulut 16€?
 
Matkahuolto Tampere-Pori on siis näin?
 
Jaska
04.11.2009 09:15:29 (muokattu 04.11.2009 09:17:07)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kailis: Matkahuolto Tampere-Pori on siis näin?
 
Tuskin, jos matto painaa 900g. Siis jos ostat maton 1,8mx2m ja hinta on 10€/m, niin eikös se sillon ole 20€ + kulut (jota ois reippaat 6€ matkahuollossa)?
 
Edit: Laskuvirhe, ei siis 900g vaan noin 2kg.
 
Kailis
04.11.2009 09:21:31
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jaska: Tuskin, jos matto painaa 900g. Siis jos ostat maton 1,8mx2m ja hinta on 10€/m, niin eikös se sillon ole 20€ + kulut (jota ois reippaat 6€ matkahuollossa)?
 
Edit: Laskuvirhe, ei siis 900g vaan noin 2kg.

 
Mä voin lainaa vaikka itseäni todistaakseni olevani väärässä, mutta lue säkin vähän itseäs koska aika vaikeeta on tulkita.
 
Mikelanselo
04.11.2009 11:36:48
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

En viimeistele reunoja, mutta ei ole myöskään tarvetta. Huopa on mekaanisesti neulattu, joten purkaantumista ei tapahdu.
 
Kuvia käyn ottamassa tänään tuolta kämpältä, niin saatte parempaa kuvaa tuotteesta. Hinta tosiaan siis 10 €/m. Mikäli haluat kapeampana kuin max leveys, 180 cm , niin silloin hintaan 2€/m lisää.
 
Jaska
04.11.2009 13:54:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kailis: Mä voin lainaa vaikka itseäni todistaakseni olevani väärässä, mutta lue säkin vähän itseäs koska aika vaikeeta on tulkita.
 
No juu virheitä siinä oli. Pointti oli se että musta tuntu et laskit tuon hinnan niinku se oli 10€ per neliö ja koitin narauttaa sua siitä :)
 
Eli selvennyksenä vielä:
 
1,8mx2m ja 10€/m eli 2x10€ = 20€
Paino oli 400-500g/m2, jolloin painavimmilaan 1,8m x 2m x 500g/m2 = 1800g
 
Matkahuollon hinnastosta 2 kg_9,1€
 
eli yhteishintaan 29,10€
 
Juujuu, aika turhaa lähdin näin pienestä vänkäämään. Unohdetaan.
 
Velli
04.11.2009 14:55:57
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jaska: Matkahuollon hinnastosta 2 kg_9,1€
 
eli yhteishintaan 29,10€

 
+ osoitekortti 1,2€ =yht. 30,30€. Tämä siis mikäli pakettia ei toimiteta bussiennakolla. Bussiennakkona tuohon summaan lisätään vielä 7,20E ja tällöin kokonaissumma on 37,50E.
 
Kailis
04.11.2009 16:48:34
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

1,8mx2m ja 10€/m eli 2x10€ = 20€
 
Etsäviitsisitsä laskee tän uudelleen?
 
markkuliini
04.11.2009 17:51:31 (muokattu 04.11.2009 17:52:16)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kailis: Etsäviitsisitsä laskee tän uudelleen?
 
Kailis, etkö ole koskaan ostanut mattoa? :) Niitä ei myydä neliöhinnalla vaan pituuden mukaan.
 
"Ei se totuudesta kovin kauaksi heitä, jos omistaa minun kaltaisen kokemusmaailmani."
sahkuifk
04.11.2009 18:33:06
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on kuvissa vielä vanha räsymatto mutta toisena on sellanen idänmatto, lentävä...
Matosta viis, teippaan sen kiinni ja painan basarin piikit läpi niin jo vain pysyy.
Tää on muuten ehkä turhin rumpukamakeskustelu ikinä, oisko hikinauhat seuraava aihe :)..
 
Ei se ei ole väärin, ja itseasiassa meidän likaisten nettirunkkareiden mielissä mikään ei ole väärin
markkuliini
04.11.2009 18:44:13 (muokattu 04.11.2009 18:49:59)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

sahkuifk:
Tää on muuten ehkä turhin rumpukamakeskustelu ikinä, oisko hikinauhat seuraava aihe :)..

 
Keikalla, jos joku ongelma setin tms. kanssa vie huomiota pois soittamisesta, niin se on aika olennainen juttu. Treeniksellä voi vedellä bassaria takaisin päin jne. Mutta keikalla jos mun tarvii jännittää jonkun asian kestävyyden tai paikallaan pysyvyyden kanssa, niin se vaikuttaa mun soittoon heti. Minimisäädöllä mulle kiitos.
 
Edit: Aika monilla räsymatto toimii. Mut mä en vaan kehtais, kauhean näköisiä musta, paistaa yllättävän kauas, jos lava ei ole tosi korkealla. Mun mielestä se matto ei saa vetää huomiota, ellei ole joku tosi hieno. Ei mä sellaista räikeätä jämäräsymattoa pidä kotonakaan, joten miksi maksavan yleisön pitäis joutua kärventämään silmämunansa sillä.
 
Ai niin, mulla itselllä on siis sellainen tumma kumipohjainen Lindsröm-tyylinen, mutta siinä lukee joku muu merkki. Tuli vanhan setin mukana joskus aikoinaan. Ei liiku milliäkään. Helppo huuhdella jos kaatuu juomaa. Ei edes mikään sikapainavakaan.
Toiseen settiin ostin saman tyylistä Herttoniemen RTV:stä. Sellainen noin 1,75 metriä leveä maksoi tarjouksessa muistaakseni 40-50€.
 
"Ei se totuudesta kovin kauaksi heitä, jos omistaa minun kaltaisen kokemusmaailmani."
DonH
04.11.2009 19:02:34 (muokattu 04.11.2009 19:03:18)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Niinno... Mulla näkyy omissa kuvissa mahtava RETROKELTAINEN runpumatto malli räsy. Luistaa lakatulla lavalla ihan perkeleesti. Toisinsanoen, en tykkää ellei lava ole riittävän "krippinen".
 
Edit Piaf: Tuossa tuo matto. http://muusikoiden.net/dyn/users/53261.jpg
 
"Perkele noi rummut jytisee! Voi vitsit, tuli oikein kuset housuun kun fiilistelin niin ja muija paskansi allensa."
DonH
09.11.2009 23:59:37
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mikäs on mattojen tilanne ATM? Kuvia?
 
"Perkele noi rummut jytisee! Voi vitsit, tuli oikein kuset housuun kun fiilistelin niin ja muija paskansi allensa."
Kosminen
10.11.2009 21:09:33
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Heh, tämä mulla on viimeisen päälle. Omistan siis Pro Mark -merkkisen mustan rumpumaton, joka on sellaista noin 3 mm paksuista pehmeää ja erittäin pitävää materiaalia. Pysyy siis mainiosti paikoillaan eikä päästä rumpuja liikkumaan milliäkään, minkä lisäksi menee taiteltuna hyvin pieneen tilaan eli kulkee näppärästi muiden rumpukamojen mukana. Voisi kuvitella, että tuollainen menisi helposti rikki mutta vielä mitä! Jotain naarmua tietysti löytyy, mutta hyvin on jo muutaman kymmentä keikkaa kestänyt mukaanlukien roudauksen rumpuständicasessa.
 
Kyseistä mattoa ei ilmeisesti enää valmisteta. Fasulta oon ehkä omani ostanut joitakin vuosia sitten. Tuossa ei siis ole mitään kapuloita reunassa, enkä sellaisia kaipaisikaan kun basarikin osoittaa hivenen yläviistoon.
 
"Pöntöllä istuessa, kahden paskan erotessa, ystäväni ainoan viemäriin hukutan." - Ahtopaine: Kolo
Kalamies #16 >-)))>
DonH
20.11.2009 19:44:56
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Millos näitä mattoja saa ruveta tilailemaan? Ja niitä kuvia kaipaan yhä.
 
"Perkele noi rummut jytisee! Voi vitsit, tuli oikein kuset housuun kun fiilistelin niin ja muija paskansi allensa."
kimizu
21.11.2009 13:52:33
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

markkuliini: Keikalla, jos joku ongelma setin tms. kanssa vie huomiota pois soittamisesta, niin se on aika olennainen juttu. Treeniksellä voi vedellä bassaria takaisin päin jne. Mutta keikalla jos mun tarvii jännittää jonkun asian kestävyyden tai paikallaan pysyvyyden kanssa, niin se vaikuttaa mun soittoon heti. Minimisäädöllä mulle kiitos.
 
Tämä on erittäin hyvä pointti. Keikalla mielellään keskittyisi siihen olennaiseen, eli soittamiseen.
Keikkuvat penkit, hajoavat telineet, liikkuvat kamat, no-no keikalla.
Itselläni on käytössä Lindströmin matto ja se on kyllä hyvä ja kestävä. Mahtuu myös rullattuna ständikoteloon.
 
Off Topic, mutta oletteko huomanneet että jostain syystä (?!) monilla festareilla on rumpukorokkeelta jätetty matto pois. Ainakin pienemmiltä festareilta. Ja yleensä lava on tehty liukkaasta vesivanerista tms. Useammin kuin kerran olen joutunut kesken setin vetämään jotain teippivirityksiä basarin jalkoihin tai peltiständeihin, tai kasaamaan jotain koteloita eteen että setti pysyisi paikoillaan. Ei kauhean mukavaa bändin tai yleisön kannalta kun rumpali pyllistelee biisien välillä rumpusetin edessä kiinnittämässä kamoja lavaan...
 
Tässä ei auta edes oma matto, koska usein vedetään lainarummuilla ja bändien vaihdot on nopeita, hyvä kun ehtii suunnilleen saada romut ja penkin kohdalleen ennen vetoa. Saati sitten kaivaa jostain maton lainasetin alle. Eikä sen puuttumista yleensä edes tajua ennenkuin ekan biisin aikana, kun basari on karannut puolimetriä eteen ja loppukeikka menee basaria takaisin kiskoen... :-/
 
Timing stinks but cheerfully winks...
Ruutikallo
21.11.2009 15:10:19
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

kimizu:
 
Off Topic, mutta oletteko huomanneet että jostain syystä (?!) monilla festareilla on rumpukorokkeelta jätetty matto pois. Ainakin pienemmiltä festareilta. Ja yleensä lava on tehty liukkaasta vesivanerista tms. Useammin kuin kerran olen joutunut kesken setin vetämään jotain teippivirityksiä basarin jalkoihin tai peltiständeihin, tai kasaamaan jotain koteloita eteen että setti pysyisi paikoillaan. Ei kauhean mukavaa bändin tai yleisön kannalta kun rumpali pyllistelee biisien välillä rumpusetin edessä kiinnittämässä kamoja lavaan...
 
Tämä on muuten taivaan tosi, the heavens truth =)
Tuollaisilla "yhteiskeikoilla" kannan mukana sellaista noin 60x80cm mattoa.
Hyvin ohutta ja kevyttä materiaalia, joka kulkee kivasti mukana.
 
Yleensä sen verran ehtii vaihdon aikana, että laittaa maton jakkaran alle/alta bd-pedaalin alle.
Siinä samalla kun symbaalit ja snarenkin ym. vaihtaa.
Tuo niksi-pirkka on osoittautunut näppäräksi keinokse pitää bassari paikallaan.
 
Eihän se pomminvarma ole, muta parempi kuin pelkkä vesivaneripohja.
 
Tip provided by Pirkka.
 
[Stubb ilmoitti myös että hänellä on kiistattomia todisteita ja hän näytti minulle räjäytyskuvan peräsuolesta.] -Sir Härö- www.tukalaband.com http://s1012.photobucket.com/albums/af242/henydrum/
OPJ1974
21.11.2009 16:45:52
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

henydrum: Tämä on muuten taivaan tosi, the heavens truth =)
Tuollaisilla "yhteiskeikoilla" kannan mukana sellaista noin 60x80cm mattoa.
Hyvin ohutta ja kevyttä materiaalia, joka kulkee kivasti mukana.
 
Yleensä sen verran ehtii vaihdon aikana, että laittaa maton jakkaran alle/alta bd-pedaalin alle.
Siinä samalla kun symbaalit ja snarenkin ym. vaihtaa.
Tuo niksi-pirkka on osoittautunut näppäräksi keinokse pitää bassari paikallaan.
 
Eihän se pomminvarma ole, muta parempi kuin pelkkä vesivaneripohja.
 
Tip provided by Pirkka.

 
Vielä "paremmin" kävi meidän bändin keikalla, ulkoteltassa. Oli lava rakennettu niin, että ensin oli vedetty normaalit sahatavara-levyt korokkeen tukien päälle, sen päälle sitten laitettu jokin hemmetin liukas (nulon tms. keinukuitu "tullipuku" kangas, jonka tarkoitus oli peittää lavan reunat. Tämän setin päälle sitten vesivanerit, kiinnittämättä mitenkään.
 
Lavalle kun meni, niin ekan askelen jälkeen levyt olivat liikkuneet suuntaan jos toiseen 15 senttiä :) Pyydettiin ystäväliisesti ennen kamojen lavalle laittoa, että josko saisi ruuvikiinnityksillä nämä päällimmäisetkin kiinni lavaann, että kaikki pysyvät fyysisesti lavalla vielä ekan minuutinkin jälkeen.
 
Toiveitamme kuunneltiin ja kaikki hyvin. Ihmettelee vaan, että minne se maalaisjärki joskus...?
 
Niinoo, rumpumatto oli mukana ja toimi oikein hyvin.
 
Muusikolla on kolme olotilaa: Känni, krapula ja outo olo.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 5

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «