Muusikoiden.net
09.12.2016
Jenkkirundi - Uutuuskirja nyt myynnissä! 

Rummut: rumpukamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Rumpujen äänieristys
1
juhosu
18.10.2009 13:34:48
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Haluaisin tämmöseen ajatukseen vastauksia .Pitäis tossa bändimielessä saada rumpujen volyymiä pienemmäksi aika pienellä budjetilla.Omakotitalossa pienessä huoneessa on tullut soiteltua ja bändin kanssa soiton volyymi häiritsee hieman tuota vanhemman sukupolven asukaskuntaa.Itse olen miettinyt tommosta vaihtoehtoa http://www.thomann.de/fi/millenium_ds1_4panel_acryl_absorber.htm , mutta hieman halvemmalla tarttis päästä. Ajattelin että tommosta "paneelia" vois saada ihan perinteisestä rautakaupasta. Kaikki vaihtoehdot kelpaa kunhan ne on tietyissä rajoissa hinnan suhteen.

zak69
18.10.2009 14:00:16

Aina ne sieltä kuuluu. Soittakaa hiljempaa/luurit päässä tai ostat sähkörummut.
Sori tylyhkö vastaus mutta rahanhukkaa sun tapauksessasi tuo paneeli mun mielestä.

"No pojat pojat, ei se sointu vaihtamalla parane....."
Mikael
18.10.2009 14:02:17 (muokattu 18.10.2009 14:04:32)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuollaisella rumpuakvaariolla ei ole juurikaan vaikutusta siihen mitä vanhempi väki muualla talossa kuulee. Se mitä muu talon asukaskunta kuulee siirtyy talon rakenteita pitkin huoneen kaikilta pinnoilta (myös katto ja lattia) unohtamatta ilmanvaihtoa ja vaikkapa lämpöpattereita. Aika hankala yhtälö on tuo himassa bändivolalla soittelu ja häiriöalttiit muut asukit. Vaatii aika isoja rakenteellisia muutoksia jotta merkittävästi pystyt vähentämään vuotoa muualle taloon.

Ennen ei ollut mitään - nyt on.
Pieni rumpalipoika
18.10.2009 14:07:50
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kuten aiemmin on kerrottu, aika mahdotonta on äänieristää rumpuja ilman isoja muutoksia talon rakenteisiin ja se maksaa tietysti hirveästi.

Mutta halpa tapa on patistaa vanhukset silloin tällöin dementiahiihdon tai -juoksun pariin.

Rummut nurin ja nussimaan! - Musanäyte: http://www.youtube.com/watch?v=xNXySiXWU9w
hansakemanelius
18.10.2009 14:17:43
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

juhosu: Haluaisin tämmöseen ajatukseen vastauksia .Pitäis tossa bändimielessä saada rumpujen volyymiä pienemmäksi aika pienellä budjetilla.Omakotitalossa pienessä huoneessa on tullut soiteltua ja bändin kanssa soiton volyymi häiritsee hieman tuota vanhemman sukupolven asukaskuntaa.Itse olen miettinyt tommosta vaihtoehtoa http://www.thomann.de/fi/millenium_ds1_4panel_acryl_absorber.htm , mutta hieman halvemmalla tarttis päästä. Ajattelin että tommosta "paneelia" vois saada ihan perinteisestä rautakaupasta. Kaikki vaihtoehdot kelpaa kunhan ne on tietyissä rajoissa hinnan suhteen.

Tässä on keskustelua aiheesta ja muutama hyvä vinkkikin:
http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=30&t=111406&o=0

Twistkompilla pärjää pitkälle...
markkuliini
18.10.2009 14:28:06

Niin, tuollainen "akvaario" kun ei vaimenna/kuoleta ääntä. Se vain pääasiassa heijastaa sitä eri suuntaan.

"Ei se totuudesta kovin kauaksi heitä, jos omistaa minun kaltaisen kokemusmaailmani."
Mikael
18.10.2009 14:37:04 (muokattu 21.10.2009 11:24:14)

markkuliini: Niin, tuollainen "akvaario" kun ei vaimenna/kuoleta ääntä. Se vain pääasiassa heijastaa sitä eri suuntaan.

Ja sitäkin vaan suhteellisen korkeiden äänien osalta. Mataliin taajuuksiin - jotka siis yleensä ovat se isoin ongelma äänierisyksessä - toi ei vaikuta käytännössä ollenkaan.

Jos nyt jotain olis pakko kuitenkin tehdä, niin ehkä ekaks vaihtaisin huoneen oven raskaampaan ja paremmin ääntä eristävään ja puuhaisin sen tiiviiksi. Siis jonkun tällasen:
http://kauppa.taloon.com/PublishedS … age&pageID=9&itemcode=JJO-47-43xvsf

Sitten vois koittaa puuhastella rumpujen alle vaimentavan/eristävän korokkeen jolla vois yrittä vaimentaa suoraan lattiaan siirtyvää ääntä. Myös vahvistimet pois suorasta kontaktista rakenteisiin ja sijoittelultaan lähemmäs soittajien korvia jottei tartte luukuttaa niin kovaa. Ilmanvaihtokanaviin vois puuhastella tulpat jotka on helppo laittaa paikalleen soiton ajaksi. Patterin ympärille siirrettävä kotelointi... jotain tällasta ehkä mut korostan että ilman perusteellista äänieristysremonttia nää toimet on vaikutukseltaan suhteellisen vähäisiä.

Paras vaihtoehto on hankkia treenikämppä...

Ennen ei ollut mitään - nyt on.
Nolte
18.10.2009 14:52:15 (muokattu 18.10.2009 16:41:27)

Sähkörummut. Akustiset rummut kotioloissa on vaikea homma pitemmän päälle. Siis muiden asujien hermojen kannalta. Omakotitalossakin soittaisin lähinnä vain silloin, kun muita ei ole paikalla.

Tietysti jos soittohuone on esim. kellariin rakennettu tms., niin voisi mennä, mutta muuten noin äänekkään soittimen soittaminen kotosalla on muille murhaa. Minä en ainakaan jaksaisi yhtään, vaikka harrastelen itsekin rumpalointia.

EDIT: Niin, toki jos lupa annetaan, niin eihän siinä mittään, mutta yleensä lupa tuommoiseen annetaan tilapäisessä mielenhäiriössä. :) Meidänkin rivitaloseinänaapuri sanoi, että "soita vaan, kunhan et yöllä soita", mutta olen aika varma, etteivät tienneet, mihin lupautuivat.

Tätä en allekirjoita!
juhosu
18.10.2009 21:04:20

Kiitoksia vaa hyvistä ohjeista.Sain aika paljo järkeä touhuu.Täytyy harkita sitä kämppää mutta ku asuu täällä päin maailmaa ni niitä ei oikee tahdo saada.

markkuliini
18.10.2009 21:10:36

juhosu: Kiitoksia vaa hyvistä ohjeista.Sain aika paljo järkeä touhuu.Täytyy harkita sitä kämppää mutta ku asuu täällä päin maailmaa ni niitä ei oikee tahdo saada.

Nyrkkisääntönä: pieniltä paikkakunnilta voi löytyä oikeinkin edullisesti soittokäyttöön tiloja.
Helsingissä on treenikämppiä, mutta on myös soittajia, ja treenikset maksaa. Esim. meidän noin 18 neliön kämpän kuukausivuokra on vajaa 400€. Eikä ole edes kalleimmasta päästä.

"Ei se totuudesta kovin kauaksi heitä, jos omistaa minun kaltaisen kokemusmaailmani."
Kailis
18.10.2009 21:22:51
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Esim. meidän noin 18 neliön kämpän kuukausivuokra on vajaa 400€.

Jeesus! Meillä on parikymmentä neliötä ja 162 euroa. Infrastruktuuriinkin tulee merkittäviä parannuksia kun purkavat halleja pois ja tilalle tulee puistoja ja asuintaloja. Saisko jopa kahvilan, ettei ihan baarin? Siis Hernesaaressa tämä, se kämppä on just siinä osassa joka säästyy.

markkuliini
18.10.2009 21:33:35 (muokattu 18.10.2009 21:37:24)

Kailis: Jeesus! Meillä on parikymmentä neliötä ja 162 euroa. Infrastruktuuriinkin tulee merkittäviä parannuksia kun purkavat halleja pois ja tilalle tulee puistoja ja asuintaloja. Saisko jopa kahvilan, ettei ihan baarin? Siis Hernesaaressa tämä, se kämppä on just siinä osassa joka säästyy.

Niin, tuo meidän on remontoitu treenikseksi. Siisti, kellutettu lattia eli naapurikämpistä ei juuri kuulu, katutasossa, käytännössä portaaton lyhyt roudaus, kameravalvonta, suihkutilat, vessat, juoma-automaatti. Ja sijaitsee alle kilsan päässä mun kotoa.
En jaksais mennä enää sellaisiin homeisiin kellareihin Ei sillä että teidän kämppä sellainen olis, mutta omat vanhat on ollu. Ja treeniksellä kun tulee vietettyä niin paljon aikaa, että mielummin maksaa enemmän ja viihtyy paremmin.

Kailis
18.10.2009 21:58:43
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onhan se melkoinen, väestösuoja kun on. Oikeastaan hyvä ettei ole viihtyisämpi, kun nytkin voin vetää sellaisia kuuden tunnin sessioita. Hienoa tuossa on se että ei ole muita bändejä. Ei enää tottuisikaan varmaan siihen että aina joku lainaa kamoja.

« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti