Muusikoiden.net
06.12.2016
ROKKAA MERKONOMIKSI - liiketalouden perustutkinto 

Rummut: rumpukamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Ludwig Black Beauty
1 2
Tartsi77
09.10.2009 03:09:41
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Oon ollu tässä onnelinen Black Beautyn omistaja jo lähes puoli vuotta, kunnes erehdyin käsittelemään virvelin lugit laakerivaseliinilla. Virveli ei pysy millään enää vireessä. Bänditreeneissä 10 minuutin jälkeen, joutuu vaihtamaan virveliä koska lugit löystyneet. Oon pari kertaa putsaillut lugit rasvasta, mutta eipä tunnu auttavan. Pitäiskö noihin lugeihin hommata jotkut "lukitsevat" jutut vai mitä tehdä. Yks ratkaisu ois tietysti jos heittäis koko virvelin roskikseen:)

moderndrummer88
09.10.2009 07:58:51

Ootko kokeillu ihan noiden ruuvien yms. metalliosien puhdistukseen tarkoitettua ainetta? CRC:ltä ainakin löytyy mun mielestä. Ja sit kun oot sillä käsitelly, niin suihkauta CRC:n moottoripyöräketjuöljyä(chain lube) niihin, se sisältää sitkosaineita ja näinollen auttaa hieman pitämään rumpua vireensä.

Relaxin' At Camarillo...
Kailis
09.10.2009 09:16:14
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joo heitä roskiin mutta lähetä mulle pikaviestiä mihin roskiin ja koska =D

Halvin tapa M6 vastamutterit. Sitten on vähän kalliimpia, mm. tightscrew ruuvit.

http://soundstore.fi/advanced_searc … ult.php?keywords=tightscrew&x=0&y=0

Yleensähän löystyy ne ruuvit jotka ovat iskukohdassa, joten kaikkia ei välttämättä tarvitse vaihtaa.

Sa(n)kari
09.10.2009 14:00:17 (muokattu 09.10.2009 14:00:58)

Eikö jollain liuottimella vois niitä vaseliineja saada pois niistä ruuveista? Sitten vaan sopivampaa tököttiä tilalle.

No niin no, tuossahan MD88 tämän jo selosti..

Mitä tarkoittaa akustiikka ? -Huono onni. http://www.last.fm/user/SickNature/
Vallu-Veke
09.10.2009 14:21:58

Sa(n)kari: Eikö jollain liuottimella vois niitä vaseliineja saada pois niistä ruuveista? Sitten vaan sopivampaa tököttiä tilalle.

Joo ja putsauksen jälkeen hieraisee viilalla tai hiekkapaperilla varovasti kierteen pintaa karheemmaksi, niin se ei ole niin "liukas" ruuvi.

markkuliini
09.10.2009 17:27:12
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sa(n)kari: Eikö jollain liuottimella vois niitä vaseliineja saada pois niistä ruuveista? Sitten vaan sopivampaa tököttiä tilalle.

Jep, ja lugit pitää kanssa putsata. Onhan se rasva sielläkin.

"Ei se totuudesta kovin kauaksi heitä, jos omistaa minun kaltaisen kokemusmaailmani."
hollmi-5
09.10.2009 21:30:05

Jännä juttu. Minulla on Ludwigin Amber Vistalitet joissa on todella liukkaasti liikkuvat viritystapit. Samoin virveleitä, joissa on aika hyvin rasvatut tapit. Ei ongelmia.

Laita virveli hyvään tasaiseen vireeseen ja rasvaksi sitkostuvaa synteettistä vaseliinia. Esim Wurthin HHS 2000 toimii hyvin.

Soundit, piuhat ja kajarit.
Tartsi77
09.10.2009 21:41:27

hollmi-5: Jännä juttu. Minulla on Ludwigin Amber Vistalitet joissa on todella liukkaasti liikkuvat viritystapit. Samoin virveleitä, joissa on aika hyvin rasvatut tapit. Ei ongelmia.

Laita virveli hyvään tasaiseen vireeseen ja rasvaksi sitkostuvaa synteettistä vaseliinia. Esim Wurthin HHS 2000 toimii hyvin.

Eiköhän tässä ole vaseliinikokeillut tehty, jahka saan edelliset töhnät pois.
Tossa muuten vaseliini mitä käytin:
http://www.mc-scatter.com/laakerivaseliini-50ml-p-1357.html

Pitää varmaan hommata noi Tightscrewit ja pysytellä jatkossa Crc:ssä

hollmi-5
09.10.2009 21:46:26

Tartsi77: Eiköhän tässä ole vaseliinikokeillut tehty, jahka saan edelliset töhnät pois.
Tossa muuten vaseliini mitä käytin:
http://www.mc-scatter.com/laakerivaseliini-50ml-p-1357.html

Pitää varmaan hommata noi Tightscrewit ja pysytellä jatkossa Crc:ssä

Ei se laakerivaseliini ja sitkostuva synteettinen vaseliini ole ollenkaan sama asia.

Soundit, piuhat ja kajarit.
Kailis
10.10.2009 01:10:48

Ja kokeile huvikseen M6 kikkaa. Siis kiristät ne mutterit virittämisen jälkeen lugia vasten. Pari-kolme yleensä riittää, just siihen kohtaan mihin iskut osuu.

Groovi
10.10.2009 01:12:25

hollmi-5: Ei se laakerivaseliini ja sitkostuva synteettinen vaseliini ole ollenkaan sama asia.

On oikeastaan, ellei halua vartavasten hakea jotain 50-luvun Gulfin kamaa esille.

Laitetaan ensin kaikki täysille. Katsotaan sitten täytyykö jotain laittaa pienemmälle.
Analuuk
12.10.2009 08:39:40

Jännä juttu. Minulla on Ludwigin Amber Vistalitet joissa on todella liukkaasti liikkuvat viritystapit. Samoin virveleitä, joissa on aika hyvin rasvatut tapit. Ei ongelmia.

Tuo on suoraan riippuvainen soittovolaan. Kyllä minä olen joutunut rokkikeikoila aina kiristämään kapulan kohdalla olevaa tappia muutaman biisin välein. Siis silloin kun soitetaan rimshotteja ja kovalla kädellä. Sama juttu on sekä 5" Suprassa, että 6,5" BB:ssa.

http://youtube.com/watch?v=U2w4ZVWb3_Y
wardog
12.10.2009 11:17:02

Analuuk: Tuo on suoraan riippuvainen soittovolaan. Kyllä minä olen joutunut rokkikeikoila aina kiristämään kapulan kohdalla olevaa tappia muutaman biisin välein. Siis silloin kun soitetaan rimshotteja ja kovalla kädellä. Sama juttu on sekä 5" Suprassa, että 6,5" BB:ssa.

Sama juttu myös minun BB:ssä. Kanttilyöntien kohdalta meinaa löystyä. Muissa Ludwigeissa ei tuota ongelmaa ole?

Kailis
12.10.2009 11:22:01 (muokattu 12.10.2009 11:23:38)

Kyllä tää on aika universaali asia. Välillä ihan henkimaailman juttuja missä rummussa vire pitää. Ja tosiaan jos kalvon keskelle lyö ilman kanttia niin pysyyhän se vireessä, ainakin niin kauan kunnes kalvo venyy.

Velli
12.10.2009 11:46:59 (muokattu 12.10.2009 13:41:48)

wardog: Sama juttu myös minun BB:ssä. Kanttilyöntien kohdalta meinaa löystyä. Muissa Ludwigeissa ei tuota ongelmaa ole?

On se ainakin kaikissa mun Suprissa/Black Beautyissa ja pahimpana ehkä puisessa 60-luvun Jazz Festivalissa. Tuohon on tosin jo niin tottunut, että ei sitä pidä enää ongelmana vaan ominaisuutena.

markkuliini
12.10.2009 11:50:58

Mulla on kolme Ludwigin virveliä: 70-luvun 6,5" supra ja 5" acrolite, sekä 60-luvun alun jazzfest. Kaikki pitävät viereensä aika hyvin.

"Ei se totuudesta kovin kauaksi heitä, jos omistaa minun kaltaisen kokemusmaailmani."
Kailis
12.10.2009 11:53:12 (muokattu 12.10.2009 11:54:40)

pahimpana ehkä puisessa 60-luvun Pioneerissa.

Siinä jos yksi menee niin on 1/6 epävireessä =D

Kaikki pitävät viereensä aika hyvin.

Tarkoitit että pitävät vieressään aika hyvin? Ottavat viereensä.

Velli
12.10.2009 13:41:07

Perkeles! Major sekoilua! Siis Jazz Festival mulla tietenkin on, eli 8-luginen. Eikös sulla Markkuliini ole Pioneer eli se 6-luginen?

markkuliini
12.10.2009 13:51:45 (muokattu 12.10.2009 13:54:29)

Velli: Perkeles! Major sekoilua! Siis Jazz Festival mulla tietenkin on, eli 8-luginen. Eikös sulla Markkuliini ole Pioneer eli se 6-luginen?

Noup! Jazzfest olla. Se varsinkin pitää tosi hyvin vireen. Se on vm.1963 just kun alkoivat tekemään sarjanumeroilla, olisko alle 10 000 sen numero. Anyway, siinä on niklatut rautaosat, vaikuttaisko se vireen pitoon. Tai sit ruuvit ja lugit ei ole liian puhtaat, vaan just sopivasti vähän ruosteessa ja paskassa. Yks hyvä syy lisää olla putsaamatta niitä koko ajan.

Kailis
12.10.2009 14:57:18 (muokattu 12.10.2009 15:08:58)

Diggailin kovasti sen aikaisemmin omistamani Jammun snaren lugeista, tai siis inserteistä. Niissä oli joku kitkasysteemi joka esti ruuvien löystymisen. Oisko sitten käänteisesti ollut TightScrew, eli nylonia inserteissä?
Jos olisi messinkiset old school lugit, ilman nikkelöintiä tai kromausta, niin ne varmaan pitäisi tosi hyvin vireen. Puhumattakaan messinkisistä viritysruuveista, mutta liian pehmeitä ehkä olisivat. Ainakin täällä teatterissa messinkiset isot M10 siipipultit (ruuvit?) on kovassa huudossa, kun ei tarvitse apinan raivolla kiristää ja aina aukeavat ilman hampaiden kiristelyä. Ja kestävät hyvin jos eivät saa iskuja, jolloin vääntyvät. Niitä vaihdeltiin hartaudella vanhojen 1mX2m korokkeiden jalkakiinnikkeisiin. Nykyisissä alumiinisissa on pikalinkku.
Useat teistä varmaan tiesivätkin, että myös Slingerlandilla oli Black Beauty rumpuja =D

http://www.vintagedrumguide.com/drum_of_the_month.html

« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti