Muusikoiden.net
05.12.2016

Rummut: rumpukamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Vanhat Tama Imperialstarit
1 2 3
Khimil
22.08.2009 01:37:38 (muokattu 22.08.2009 01:40:15)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Moromoro!

Tajusin että mulla on tuollainen setti ollut kaapissa varmaan kymmenen vuotta. Päätin pistää soittokuntoon ja samalla ajattelin, että osaisiko joku guru täällä kertoa vähän, että mitä nuo rummut oikein ovat.

Tässä on kolme kuvaa toisesta pikkutomista (14"), lopuista ei ole nyt kuvaa saatavilla.
http://picasaweb.google.com/ville.koivuranta/Drums#

Jotain olen netistä lukenut, että eivät aivan paskoja rumpuja ole nuo ilmeisesti seitkytluvun (?) Imperialstarit. Infoa tuntuu löytyvän kuitenkin suht huonosti, joten ajattelin josko täällä olisi täydennettävää jollakulla.

Kiitti
EDIT: Entä onko tietoa, mitä materiaalia rummut ovat. Sen verran irtosi infoa, että tuo kummallinen pinta rummun sisäpuolella on jonkinsortin pinnoite varsinaisen puun päällä.

Madonnan lava show on moraaliton koska, verkko sukka housuineen se rikkoo perinteisiä moraali sääntöjä. Raja vartio laitoksen tulisikin vielä pohtia, tekikö se oikein päästäessään tämän siveettömän nais henkilön maahan.
Sonormies
22.08.2009 01:43:07
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Päätin pistää soittokuntoon ja samalla ajattelin, että osaisiko joku guru täällä kertoa vähän, että mitä nuo rummut oikein ovat.

Tässä on kolme kuvaa toisesta pikkutomista (14"), lopuista ei ole nyt kuvaa saatavilla.
http://picasaweb.google.com/ville.koivuranta/Drums#

Jotain olen netistä lukenut, että eivät aivan paskoja rumpuja ole nuo ilmeisesti seitkytluvun (?) Imperialstarit.

Stewart Copelond (The Police) paukutteli aikoinaan menemään samanlaisilla. Mullakin oli vastaavat. Eivät alkuunkaan hassummat pelit, joten ei kun puunaat ja hankit kunnon kalvot niin sulla on vallan mainiot rummut paukutella menemään.

"Jotain heviähän voi tosiaan soittaa hiljaa, mutta eihän se sitten ole enää heviä, vaan laittia." Nimim. Niq
Kailis
22.08.2009 01:54:24
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pärkkele! Minkä kokoinen setti sulla on? Näyttää aika matalalta tuo 14" tomi, eli saa kivasti basarin päälle. Vahvikerenkaat ja kaikki. Pistä ihmeessä kuntoon.

Khimil
22.08.2009 02:05:12 (muokattu 22.08.2009 02:05:49)

Kailis: Pärkkele! Minkä kokoinen setti sulla on? Näyttää aika matalalta tuo 14" tomi, eli saa kivasti basarin päälle. Vahvikerenkaat ja kaikki. Pistä ihmeessä kuntoon.

14", 16" ja 22". Virveli on niinikään 14" Imperialstar-metallivirveli. Toinen pikkutomi taitaa olla 13" mutta se on järkyttävän huonossa kunnossa jouduttuaan aikanaan raiskatuksi :( Samoin setin alkuperäisestä hardwaresta suurinosa otti turpiinsa silloin kun noita pahoinpideltiin silloin joskus kymmenisen vuotta sitten. Harmittaa.

EDIT: Hehe, tossahan tosiaan näyttää Steward Copeland soittavan aikalailla samoilla kannuilla http://www.youtube.com/watch?v=GOJw_E61ZWw&feature=related :)

Madonnan lava show on moraaliton koska, verkko sukka housuineen se rikkoo perinteisiä moraali sääntöjä. Raja vartio laitoksen tulisikin vielä pohtia, tekikö se oikein päästäessään tämän siveettömän nais henkilön maahan.
Sonormies
22.08.2009 02:12:08

Ei kun ameriikan rundia valmistelemaan, kun on kerran siihen sopivat pelit valmiina. :-)

"Jotain heviähän voi tosiaan soittaa hiljaa, mutta eihän se sitten ole enää heviä, vaan laittia." Nimim. Niq
Kailis
22.08.2009 02:23:59

Mä yrittäisin haalia ulkomaita myöten tuohon 12"X8" tomin. Sitten olisi täydellinen. HW:tä saa myös käytettynä, joten dont you worry.

seppo i
22.08.2009 11:06:54

Hienot rummut, oikean värisetkin vielä. Mukava, että tämäkin sorttista kohtuukuntoista vintagekamaa putkahtaa päivänvaloon, eikä aina niitä Ameriikanmerkkejä..

Maailma on pieni. Sting soittaa mulle tutunnäköisellä bassolla. Sillä erolla, että mun basso on parempi, heh :)

TN.
22.08.2009 13:24:19

Mulla on kans tommoset.Isommat koot vaan.Oiskohan mahonki runkoset?

mr_b
22.08.2009 14:38:28
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Varmaan tuolta voi metsästää kataloogikuvausta:

http://www.tamadrum.co.jp/anniversary/list.php?era=70

Plugged 16 shells from a thirty-ought-six
Bobana
22.08.2009 18:47:01

Ei nuo nyt euroissa kovin kummoiset ole mutta käyttöarvoltaan ovat kyllä kohtuu hyvät.
Eli jos ite meinaa huvikseen paukutella niin ovat oivat pelit siihen enkä kyllä vaihtaisi niitä koska samalla rahalla ei saa kun skeidaa nykypäivänä.
Vanhojen keskiluokan settien arvostus ei vielä tänä päivänä pilviä hivele mutta kyllä sekin aika vielä tulee.

Illalla hilpeenä kaljaa ja aamulla kalpeena hiljaa.
fox
23.08.2009 10:40:28

Bobana:
Vanhojen keskiluokan settien arvostus ei vielä tänä päivänä pilviä hivele mutta kyllä sekin aika vielä tulee.

Ja kyllähän niitten käyttöarvo on jotain-ihan-muuta kuin joidenkin nimeltä mainitsemattomien nykysettien.. ;)
Meillä on studiolla punaleima-Swinkut jotka on kaiketi sitä "alempaa luokkaa" olleet aikoinaan Hoshino Gen Gakki-yhtymän rummuissa. Ihan ovat pysyneet kuosissa, viisteet on hyvät ja vireeseen saa.
Tuolla oli noita materiaalikyssäreitä, kyllä nuo Swinkut on ihan mahonkia, 12-tuumasessa pikkutomissa on tuo kummallinen harmaa pinnote, muissa ei. Sen verran olin aikoinaan utelias, että yhdestä kohtaa hioin pois sitä, ja mahonkirunko sieltä alta löytyi. Syytä siihen, miksi noihin sitten moinen vedettiin, en tiedä - olisko joku "muoti-ilmiö"...

welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." relic #1
Khimil
23.08.2009 10:50:28

fox: Sen verran olin aikoinaan utelias, että yhdestä kohtaa hioin pois sitä, ja mahonkirunko sieltä alta löytyi. Syytä siihen, miksi noihin sitten moinen vedettiin, en tiedä - olisko joku "muoti-ilmiö"...

Löysin jostain Taman vuoden '78 brosyyrin, jossa osattiin kertoa että tuo harmaa zola-coat -niminen pinnoite vedettiin puun päälle suojaamaan sitä mm. kosteudelta.

Osaisikohan joku tuon kuvassa näkyvän sarjanumeron perusteella päivätä rummut jollekin vuodelle... Olisi siistiä tietää ja voishan sitä saada naistakin helpommin, jos voi sanoa että mulla on vuoden '7x rummut...?

Kailis
23.08.2009 11:26:13

voishan sitä saada naistakin helpommin, jos voi sanoa että mulla on vuoden '7x rummut...?

-Moi baby. Mulla on vuoden -77 kannut! -Ahaa joo. Minkä merkkiset? -Ne on vuodelta -77...

Khimil
23.08.2009 12:06:40 (muokattu 23.08.2009 12:07:53)

Kailis: -Moi baby. Mulla on vuoden -77 kannut! -Ahaa joo. Minkä merkkiset? -Ne on vuodelta -77...

Tiedän.. Mut yritys hyvä kymmenen ainakin!

Ainiin, oli mulla pellitkin tohon settiin. Aivan susirumat harmaat lätyt joista löytyi tarkemmalla syynillä painettuna Paiste 101... Heh.

fox
23.08.2009 14:29:46

Khimil: Löysin jostain Taman vuoden '78 brosyyrin, jossa osattiin kertoa että tuo harmaa zola-coat -niminen pinnoite vedettiin puun päälle suojaamaan sitä mm. kosteudelta.

Eppäilemättä joku moinen "hienous" siinä saattaa takana olla.. Phöö, markkinakikkoja.. ;)

Sarjanumerosta en tiedä, mutta sulla on "mustaleimaiset" rummut ilmeisesti, verrattuna noihin meidän "punaleima"-Swingstareihin, joten eiköhän tuon "T"-kirjaimen värin ja tuon pinnoitteen käyttöönoton pohjalla vois päätellä, että nuo sun rummut on jostain 1976-77 kieppeiltä aikasintaan..
Meidän setti ajoittuu sikäli vanhemmaks, että siinä on todellakin vain tuossa yhdessä pikkutomissa tuo pinnoite, muut on ihan mahongilla.. Ilmeisesti juuri otettu käyttöön tuo mullistava kosteudentorjuja.

welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." relic #1
Khimil
23.08.2009 20:40:09 (muokattu 23.08.2009 20:40:37)

fox: Eppäilemättä joku moinen "hienous" siinä saattaa takana olla.. Phöö, markkinakikkoja.. ;)

Sarjanumerosta en tiedä, mutta sulla on "mustaleimaiset" rummut ilmeisesti, verrattuna noihin meidän "punaleima"-Swingstareihin, joten eiköhän tuon "T"-kirjaimen värin ja tuon pinnoitteen käyttöönoton pohjalla vois päätellä, että nuo sun rummut on jostain 1976-77 kieppeiltä aikasintaan..

Imperialstareissa näyttää ainakin vuodesta 74 olleen musta leima.. Sen sijaan mun King Beat -virvelin koneisto on samanlainen kuin alkaen vuoden -77 esitteissä... Eli siitä eteenpäin. Hehhee.

Liekö sitten Kailis osunut iskukommentteineen vallan oikeaan.

hollmi-5
23.08.2009 21:33:51

Minulla oli vuosia (1979-90) Taman Imperialstarit vuodelta -77. Platina oli väri ja koot 13, 14 ja 16" tomit plus 22 bassorumpu. Mahonkia vahvikerenkain. Tummasävyiset ja oikein hyvät tomit, mutta bassorumpu ei koskaan ollut mieleiseni.

Jos jostakin saisit ne sarjaan kuuluneet Titan-standit, niin ehdottomasti olisi säilyttämisen arvoinen setti. Vajaan ja huonokuntoisena ei rahallista arvoa juurikaan ole, mutta käyttöarvoa sitten toki senkin edestä.

Soundit, piuhat ja kajarit.
Khimil
23.08.2009 21:55:36

hollmi-5: Jos jostakin saisit ne sarjaan kuuluneet Titan-standit, niin ehdottomasti olisi säilyttämisen arvoinen setti. Vajaan ja huonokuntoisena ei rahallista arvoa juurikaan ole, mutta käyttöarvoa sitten toki senkin edestä.

Kuvien perusteella arvelisin että settiin kuului Mercury-sarjan standit. Olivat suht höyhensarjaa. Pitää jatkaa penkomista, ehkä telinepuolta tulee jostain esiin.

Tässä taas nettiä selatessa katsoin että King Beat -snarella on ilmeisesti jotain rahallistakin arvoa.

Muutoin en kyllä edes ajatellut myyväni tota settiä. Pistän sen asianmukaiseen soittokuntoon ja rok rok :)

hollmi-5
23.08.2009 22:15:39 (muokattu 23.08.2009 22:20:46)

Khimil: Kuvien perusteella arvelisin että settiin kuului Mercury-sarjan standit. Olivat suht höyhensarjaa. Pitää jatkaa penkomista, ehkä telinepuolta tulee jostain esiin.

Tässä taas nettiä selatessa katsoin että King Beat -snarella on ilmeisesti jotain rahallistakin arvoa.

Muutoin en kyllä edes ajatellut myyväni tota settiä. Pistän sen asianmukaiseen soittokuntoon ja rok rok :)

Titanit siihen kuului. Ja Se snare on ihan ok. Minulla on niitä ollut kolme. Saksan eBaysta niitä saa alle kahden sadan. Eli hinta/laatu-suhde on kohdallaan.

http://www.vintagedrumguide.com/ima … talog_pages/1978_tama_drumsets7.jpg

Soundit, piuhat ja kajarit.
Kailis
24.08.2009 01:27:31 (muokattu 24.08.2009 01:27:48)

Setti on olettaen Mars 5 outfit No. 8905, joita markkinoitiin -74 eteenpäin. Viisinumeroinen sarjanumero viittaisi suht alkupään tuotantoon, joten heitän kylmästi 1976-78 =D

http://www.tamadrum.co.jp/anniversary/expansion.php?cat_id=19&now=3

« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti