Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Rummut: rumpukamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Korvamonitorointi
1 2 3 4 5 6 7
Kailis
30.11.2009 12:54:29
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Biddasin Beyerdynamicin DT 770 M luurit. Voin pyhittää Elacinit pelkkään vaimennukseen ja monitoroin noilla. Palaan kokemuksineni myöhemmin.
 
OPJ1974
30.11.2009 23:20:23
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kailis: Biddasin Beyerdynamicin DT 770 M luurit. Voin pyhittää Elacinit pelkkään vaimennukseen ja monitoroin noilla. Palaan kokemuksineni myöhemmin.
 
Mulla on noi Beyerit ja jos et ihan yyber-himona-hakkaaja ole, niin uskoisin, että pärjäät ilman elacineja alla... itse en ainakaan tarvitse, kun kannettavalta annan musan paahtaa ja itse kopistelen päälle. Volyymitaso on melko matalalla ja biisistä riippuen pitää laskea paljonkin volyymia oletustasosta, että oman kilkuttelun kuulee luurien läpi..
 
... jos siis oikein ymmärsin tuo vaimennus-kohdan tekstissäsi (eli tarkoitit sittenkin, että ET käytä molempia samaan aikaan, vaan molemmilla on oma käytttötarkoituksensa).
 
Muusikolla on kolme olotilaa: Känni, krapula ja outo olo.
Kailis
01.12.2009 09:54:13
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

molemmilla on oma käytttötarkoituksensa
 
Näin. Luulen että tulpatkin kiittää kun ei tarvitse koko ajan olla repimässä niitä filttereitä ja tunkemassa nappeja. Ja on mulla aikaisempia kokemuksia studiosta noista luureista, mutta kattellaan miten fiiliksissä olen kämpillä kun pääsee mielimusan päälle viskomaan =D
 
arzka01
19.05.2010 15:50:04
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kertokaapas, jos on kokemusta, käykö sennheiserin CX 300-kuulokkeet suoraan noihin finfonicin suojainrunkoihin vai tarvitaanko niihin aina se sovitepala? Kun jostain kuulin huhua että kävis ja toiset taas väittää et ei... Valaiskaa mua... ;)
 
Ruutikallo
19.05.2010 16:18:47
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

arzka01: Kertokaapas, jos on kokemusta, käykö sennheiserin CX 300-kuulokkeet suoraan noihin finfonicin suojainrunkoihin vai tarvitaanko niihin aina se sovitepala? Kun jostain kuulin huhua että kävis ja toiset taas väittää et ei... Valaiskaa mua... ;)
 
EN muista, silloin kun nämä FF:t tilasin niin tarjosivat FF-2 FF-1 ja tuota senkkua.
Kilauta Finfonicille ,kyllä he kertoo.
Ite oon ollut todella tyytyväinen FF-2:iin.
 
[Stubb ilmoitti myös että hänellä on kiistattomia todisteita ja hän näytti minulle räjäytyskuvan peräsuolesta.] -Sir Härö- www.tukalaband.com http://s1012.photobucket.com/albums/af242/henydrum/
Weetoz
19.05.2010 17:35:40
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

arzka01: Kertokaapas, jos on kokemusta, käykö sennheiserin CX 300-kuulokkeet suoraan noihin finfonicin suojainrunkoihin vai tarvitaanko niihin aina se sovitepala? Kun jostain kuulin huhua että kävis ja toiset taas väittää et ei... Valaiskaa mua... ;)
 
Ehkä ne saisi jotenkin survottua väkivalloin ilman sovitteita siten, että jättää ne kumiosat kuulokkeisiin paikoilleen minkä tilalle sovitteet normaalisti laitetaan, mutta en kyllä suosittele tällaista MacGyver-viritelmää, enkä tosiaan ole itse edes koskaan kokeillut, kun hankin ne sovitteet samalla kun tulpatkin. Sanoisin siis, että hanki vaan suosiolla ne sovitteet, niin toimii varmasti hyvin.
 
-Dr.DW-
20.05.2010 18:51:18
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Omasta kokemuksesta tykkään Koss The Spark Plug kuulokkeista. Eristää hyvin ja pätevä äänenlaatu! Ja hinta vain kolmen kympin kanttiin!
Voisi jopa sanoa että hinta/laatusuhde kohdallaan!
 
Kailis
21.05.2010 00:22:15
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eristää hyvin ja pätevä äänenlaatu!
 
Ei kumpaakaan mun kokemuksen mukaan mutta meitä on moneksi =D
Nyt oon jytyyttänyt menemään n. 6 kk noilla Beyer Dynamic DT-770M kuulokkeilla ja vaikea kuvitella mulle toimivampaa. Vuotaa hienoa rumpusoundia läpi juuri sopivasti kun treenaa CD:n päälle. Studiossa aivan omaa luokkaansa. Rakenteellisesti vahvat ja eristävyydestään huolimatta ainakin mä jaksan näitä pitää päässä pitkiäkin rupeamia. Me likes!
 
-Dr.DW-
21.05.2010 00:27:43
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kailis: Ei kumpaakaan mun kokemuksen mukaan mutta meitä on moneksi =D
Nyt oon jytyyttänyt menemään n. 6 kk noilla Beyer Dynamic DT-770M kuulokkeilla ja vaikea kuvitella mulle toimivampaa. Vuotaa hienoa rumpusoundia läpi juuri sopivasti kun treenaa CD:n päälle. Studiossa aivan omaa luokkaansa. Rakenteellisesti vahvat ja eristävyydestään huolimatta ainakin mä jaksan näitä pitää päässä pitkiäkin rupeamia. Me likes!

 
Me likey 30e hinnasta ja on ne huomattavasti paremmat kuin esim. Carlsbron yritykset vastata tätä tuotetta!
Miulla ovat toiminu MP3 treenissä ihan loistavasti! Saundi on pehmeä! Ja kannattaa kokeilla niitä korvakäytävä "varapareja", jos löytyy paremmin käytä... Silläkin on aika iso vaikutus! Mutta edelleen 30e kuulokkeiksi aika stanan hienot kapistukset!
 
Stereophile
21.05.2010 10:43:06
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

-Dr.DW-: Me likey 30e hinnasta ja on ne huomattavasti paremmat kuin esim. Carlsbron yritykset vastata tätä tuotetta!
Miulla ovat toiminu MP3 treenissä ihan loistavasti! Saundi on pehmeä! Ja kannattaa kokeilla niitä korvakäytävä "varapareja", jos löytyy paremmin käytä... Silläkin on aika iso vaikutus! Mutta edelleen 30e kuulokkeiksi aika stanan hienot kapistukset!

 
Eihän Spark Plugit maksa kuin 15,95€:
 
http://cdon.fi/kotielektroniikka/koss_spark_plug_in-ear-524825
 
Ihan toimivat nuo on, kun pistää noihin kuuset päähän. Tosin bassoa tulee enemmän kuin laki sallii. Mutta edullinen vaihtoehto korvamonitorointiin...
 
Mikäs tässä soitellessa!
Kailis
21.05.2010 13:56:38
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

http://cdon.fi/kotielektroniikka/koss_porta_pro_ear-pad_-_black-524807
 
Onpahan halvat nykyään. Ostin joskus -91 rundaillessani Röyhkän kanssa, maksoi jotain 500 mk silloin. On vieläkin helvetin toimiva soundi. Anteeksi offari =D
 
south_of_heaven
23.05.2010 19:16:12
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Stereophile: Eihän Spark Plugit maksa kuin 15,95€:
 
http://cdon.fi/kotielektroniikka/koss_spark_plug_in-ear-524825
 
Ihan toimivat nuo on, kun pistää noihin kuuset päähän. Tosin bassoa tulee enemmän kuin laki sallii. Mutta edullinen vaihtoehto korvamonitorointiin...

 
Noita ja vastaavia olen miettinyt, mutta eristävätkö nuo tosiaan niin paljon ääntä ettei päälle tarvitse iskeä mitään Peltoreita?
 
http://www.myspace.com/chaotechband
ÄM
23.05.2010 21:12:41
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kailis: Ei kumpaakaan mun kokemuksen mukaan mutta meitä on moneksi =D
Nyt oon jytyyttänyt menemään n. 6 kk noilla Beyer Dynamic DT-770M kuulokkeilla ja vaikea kuvitella mulle toimivampaa. Vuotaa hienoa rumpusoundia läpi juuri sopivasti kun treenaa CD:n päälle. Studiossa aivan omaa luokkaansa. Rakenteellisesti vahvat ja eristävyydestään huolimatta ainakin mä jaksan näitä pitää päässä pitkiäkin rupeamia. Me likes!

 
Kyllä sekä plugeilla, että spark plugeilla pärjää, mutta on ne kyllä aika sipuliteemakkaraa, kun pääsee sisäfileen makuun. Jopa sonyn puhelimen mukana tulleet perusnapit, shuren kuusilla höystettynä pesee kyllä kossit ihan 6-0, äänenlaadussa; huomattavan paljon eroittelevammat, joka kyllä on aika tärkeä ominaisuus, korvamonitoroinnissa.
 
Mieluummin rohkeesti metsään, kuin arasti paskaan!
passe
23.05.2010 21:34:31
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kailis: Ei kumpaakaan mun kokemuksen mukaan mutta meitä on moneksi =D
Nyt oon jytyyttänyt menemään n. 6 kk noilla Beyer Dynamic DT-770M kuulokkeilla ja vaikea kuvitella mulle toimivampaa. Vuotaa hienoa rumpusoundia läpi juuri sopivasti kun treenaa CD:n päälle. Studiossa aivan omaa luokkaansa. Rakenteellisesti vahvat ja eristävyydestään huolimatta ainakin mä jaksan näitä pitää päässä pitkiäkin rupeamia. Me likes!

 
Ei taida olla muuta eroa tuohon Pro-malliin noilla kuin tuo samettipehmuste. Oishan se sametti varmaan ihqun fantsu korvalle, mutta mitäs sitten kun läskimaha hikoilee. Noh, täytynee heittää lanttia, sitten muutaman palkkapäivän päästä kun osto on ajankohtainen.
 
Joskus virta katkeaa tai sitä on liikaa - mut voi tahto nuorallatanssijan nostaa ilmaan.
Kailis
24.05.2010 00:19:08 (muokattu 24.05.2010 00:21:08)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

passe: Ei taida olla muuta eroa tuohon Pro-malliin noilla kuin tuo samettipehmuste. Oishan se sametti varmaan ihqun fantsu korvalle, mutta mitäs sitten kun läskimaha hikoilee. Noh, täytynee heittää lanttia, sitten muutaman palkkapäivän päästä kun osto on ajankohtainen.
 
M mallin puristus on tiukempi, kestävät enemmän äänenpainetta, eristävyys 18 dB vs. 35 dB, painavat enemmän, hieman kapoisempi toistokäyrä (jolla ei kyllä ole merkitystä kun M menee "vain" 30 kHz:iin kun PRO 35 kHz). Kyllä ne on aika eri työkalut.
PRO mallia on 80 ohm ja 250 ohm joka on kierteellisellä johdolla.
 
OPJ1974
24.05.2010 18:45:30
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kailis: M mallin puristus on tiukempi, kestävät enemmän äänenpainetta, eristävyys 18 dB vs. 35 dB... . Kyllä ne on aika eri työkalut.
 
Minä olen ainakin digannut kympillä. Tänään sain mikitettyä setin ja tein niin, että ajoin soitettavan taustamusan päälle mikseristä snadisti omia rumpuja päälle luureista. AIJAIJAIJAI... :) oppi ihan uusia asioita ja hei, World max kuulostaa oikeasti hyvältä virveliltä myös mikitettynä (vaikka olenkin täysi nuubi vielä tuon äänitys-audio-ääntoisto-asian kanssa, niin kelvollista omasta mielestäni sain aikaiseksi)..!
 
Tuossa tarkoituksessaan se 35 dB:n vaimennus oikeutti itsensä ihan huolella.
 
"Onks toi rumpu?" (kysyi eräs henkilö yleisöstä sambasetin jälkeen, osoittaen 26-tuumaista bassorumpua)
passe
24.05.2010 19:23:24
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuossa tarkoituksessaan se 35 dB:n vaimennus oikeutti itsensä ihan huolella.
 
Mulla on valetut napit 15db:n filtterillä. Kun treenailen klikin kanssa, niin heitän yleensä siihen päälle ne Vic Firthin melko karseat luurit. Niissä on demppi muistaakseni luokkaa reilut 20db. Yllättävän miellyttävä volataso soitella vielä sekin. Eli kyllä sitä demppiä saa olla aika huolella ilman että haittaa harrastustoimintaa.
 
Joskus virta katkeaa tai sitä on liikaa - mut voi tahto nuorallatanssijan nostaa ilmaan.
Weetoz
24.05.2010 20:20:44
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

passe: Mulla on valetut napit 15db:n filtterillä. Kun treenailen klikin kanssa, niin heitän yleensä siihen päälle ne Vic Firthin melko karseat luurit. Niissä on demppi muistaakseni luokkaa reilut 20db. Yllättävän miellyttävä volataso soitella vielä sekin. Eli kyllä sitä demppiä saa olla aika huolella ilman että haittaa harrastustoimintaa.
 
Mikäs järki tuossa on? Mikset laita pelkkiä luureja ja klikkiä vähän hiljaisemmalle?
 
passe
24.05.2010 21:23:33
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Weetoz: Mikäs järki tuossa on? Mikset laita pelkkiä luureja ja klikkiä vähän hiljaisemmalle?
 
No kun massit menee kaikkeen muuhun kuin volumepotikalla varustettuun metronomiin:)
 
Joskus virta katkeaa tai sitä on liikaa - mut voi tahto nuorallatanssijan nostaa ilmaan.
Lamina
09.09.2010 13:03:55
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mikäs Shuren nykyisistä malleista on lähimpänä e3:ta. Aattelin hommata Elacinin valetut tulpat ja siihen monitoroinnin. Ja tarviiko siihen jonkun adapterin Elacinin ja Shuren väliin?
 
nim. tyhmä
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 5 6 7

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «