Muusikoiden.net
24.04.2024
 

Rummut: rumpukamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: DC Fix
1 2
Sonortrummor94
18.10.2008 15:38:08
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Terve, rupesin miettimään, että paljonkohan tuota kyseistä "liimapaperia" tarvisi 22,12,13,16- settiin?
 
hegma
18.10.2008 16:20:36
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

2*pii*säde/ rumpu ja lasket yhteen tuosta jokaisen rummun. sitten vaan syvimmän rummun mukaan se leveys jos siinä on ongelmaa? 2 x pii x r siitä saa kehän pituuden rummulle jos jäi vaivaamaan. Ja muuta tuumat senteiksi (2,54cm) nii tulee helpommaksi.
 
Kas vain, sanoi kasvain ja kasvoi vain, sillä vain kasvain voi kasvaa noin vain.
Youni
18.10.2008 16:24:05 (muokattu 18.10.2008 16:26:03)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Terve, rupesin miettimään, että paljonkohan tuota kyseistä "liimapaperia" tarvisi 22,12,13,16- settiin?
 
Riippuu pönttöjen syvyydestä.
 
Lieriön vaipan alan kaava:
2*pii*r*h
 
Jossa
r=pohjan säde ( rummun halkaisijasta)
h=lieriön korkeus (rummun syvyys)
 
pii ~ 3,14159
1" = 2,54cm
 
E: Hidas. Tosiaan tuo rullan leveysjuttu pitää huomioida. Tuotahan saa leveyksillä 45cm, 67,5 cm ja 90cm.
 
"Käyttäkää sitä hakua, ja toisaalta älkää joka kohtaan itkekö turhaan sen haun käytöstä." -Moderaattori
Rumba-Ali
18.10.2008 16:26:50
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

2*pii*säde/ rumpu ja lasket yhteen tuosta jokaisen rummun. sitten vaan syvimmän rummun mukaan se leveys jos siinä on ongelmaa? 2 x pii x r siitä saa kehän pituuden rummulle jos jäi vaivaamaan. Ja muuta tuumat senteiksi (2,54cm) nii tulee helpommaksi.
 
Tai ehkä kun kyseessä on rummut, niin ihan suoraan vaan halkaisija kertaa pii.
 
Ken esileikkiin ryhtyy, Barbie sen kestäköön.
hegma
18.10.2008 18:10:11
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tai ehkä kun kyseessä on rummut, niin ihan suoraan vaan halkaisija kertaa pii.
 
Arvasin, että joku sanoo ton. En jaksanut alkaa korjaamaan, pistin vain kaavan jolla sen voi laskea.
 
Kas vain, sanoi kasvain ja kasvoi vain, sillä vain kasvain voi kasvaa noin vain.
hollmi-5
18.10.2008 20:33:29 (muokattu 18.10.2008 20:42:08)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Terve, rupesin miettimään, että paljonkohan tuota kyseistä "liimapaperia" tarvisi 22,12,13,16- settiin?
 
Missäs olet ollut, kun matematiikan tunnilla tämäkin on opetettu? Osaat laskea sen itsekin. Sitä paitsi unohdit mainita runkojen syvyyden ja kuinka leveää se rullakama on.
 
Piin arvoksi riittää 3.14 ja tuuma on 2.54 cm.
 
Soundit, piuhat ja kajarit.
Sa(n)kari
18.10.2008 21:07:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Missäs olet ollut, kun matematiikan tunnilla tämäkin on opetettu? Osaat laskea sen itsekin. Sitä paitsi unohdit mainita runkojen syvyyden ja kuinka leveää se rullakama on.
 
Piin arvoksi riittää 3.14 ja tuuma on 2.54 cm.

 
No hei, kyllä minäkin muistaakseni matematiikan tuneilla olin läsnä, ei silti mitään hajua mistään geometrian kaavoista. Se on että miten niitä on tarvis käyttää. Onneks on olemassa laskimet ja Google.
 
Mitä tarkoittaa akustiikka ? -Huono onni. http://www.last.fm/user/SickNature/
hollmi-5
18.10.2008 21:47:36
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No hei, kyllä minäkin muistaakseni matematiikan tuneilla olin läsnä, ei silti mitään hajua mistään geometrian kaavoista. Se on että miten niitä on tarvis käyttää. Onneks on olemassa laskimet ja Google.
 
Niin. Sama se on, miten sen tiedon hankkii. Opetuksen tehtävä on juuri tiedonhankintaan ohjaaminen. Minä päällystin kontaktimuovilla ensimmäisen settini 14-vuotiaana. Mitään ongelmaa ei ollut, vaikka googlettamiseen ei ollut mahdollisuutta ja ensimmäiset laskimet tekivät tuloaan. Lyijykynä ja ruutupaperi riitti.
 
Kuuhun mentiin laskutikulla, joten tuskin aivojen käyttö hirveästi kiellettyä on tuollaisessa yksinkertaisessa hommassa.
 
Soundit, piuhat ja kajarit.
Nolte
18.10.2008 21:48:19
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No hei, kyllä minäkin muistaakseni matematiikan tuneilla olin läsnä, ei silti mitään hajua mistään
 
Minä olin paikalla, mutta en läsnä. Toisin sanoen kävin koulussa, en koulua.
 
meiän bändin paras rumpali
hollmi-5
18.10.2008 21:59:46
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Minä olin paikalla, mutta en läsnä. Toisin sanoen kävin koulussa, en koulua.
 
En minäkään koulua käynyt innosta vinkuen. Enemmänkin velvollisuudesta. Ajattelin kuitenkin käyttää sen ajan hyödyksi ja koetin pysyä valveilla. Samaa koulua me Nolten kanssa kävimme ja samat naamat meitä opetti ;-) Nyt on enää Eeva P. jäljellä. Ollaanko Off Topickin syvissä vesissä jo :-)
 
Soundit, piuhat ja kajarit.
Nolte
18.10.2008 22:06:17
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Samaa koulua me Nolten kanssa kävimme ja samat naamat meitä opetti
 
Näinhän se meni.
 
Nyt on enää Eeva P. jäljellä.
 
Enpä taida muistaa. On tosin unohtunut moni muukin ope.
 
Ollaanko Off Topickin syvissä vesissä jo :-)
 
Eipä haitanne, ja eiköhän orig. aihe tullut jo kalutuksi.
 
meiän bändin paras rumpali
BanZai88
21.10.2008 19:54:20
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itse tuossa viikonloppuna päällystelin nuita omia vehkeitä ja tuossa alempana muutama kuvatus. Helppoa ja nopeaa hommaa tuo päällystys. Nuiden tomien ja virpan päällystämiseen meni about tunti, kun purin, puhdistin, päällystin, kasasin ja viritin rummut. Basari ja lattiatomi on vielä päällystämättä. Huonona puolena oli se, että ainakaan täällä Kuopion Etolassa ei ollut DC fixiä kuin 200cmx45cm rullissa, joten tuommoiseen 20, 10, 12, 14 settiin joutuu hommaamaan kolme rullaa eli 6 metriä, kun taas setin päällystykseen riittäisi 4,5 metrin yhtämittainen pätkä.
 
http://muusikoiden.net/dyn/users/48793.jpg
http://muusikoiden.net/dyn/users/48794.jpg
 
Rumba-Ali
21.10.2008 20:13:24 (muokattu 21.10.2008 20:14:42)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

^^sopiiko kysäistä että onko kalliskin tuollainen 2 m rulla?
 
E: mitta korjattu
 
Ken esileikkiin ryhtyy, Barbie sen kestäköön.
BanZai88
21.10.2008 20:56:04
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

^^sopiiko kysäistä että onko kalliskin tuollainen 2 m rulla?
 
E: mitta korjattu

 
Tuolla Kuopion Etolassa toi 200cm x 45cm maksoi 6,60€ rulla. Tuota DC-fixiä pitäs löytyä myös Bauhausista ja varmaan ihan K-Raudastakin tuota saattaa löytää. Täällä näkyy myös olevan http://www.lohikari.fi/tuotteet/6-tarvikkeet/d-c-fix.htm . Onkohan kukaan tuolta tilaillu?
 
Tuolta voipi katsella eri malleja ja tilaaminenkin onnistuu http://www.d-c-fix-shop.de/
 
hollmi-5
21.10.2008 21:01:55
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

http://muusikoiden.net/dyn/users/48793.jpg
http://muusikoiden.net/dyn/users/48794.jpg

 
Ethän sinä nyt ihan tosissaan ole tuon virvelin päällystämisen kanssa?
 
Soundit, piuhat ja kajarit.
Kailis
21.10.2008 21:28:48
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mun mielestä jollain perverssillä tavalla hieno toi snare. Tulee mieleen vähän ne -70 luvun jenkkifarmariautot.
 
Rumba-Ali
21.10.2008 22:48:53
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mun mielestä jollain perverssillä tavalla hieno toi snare. Tulee mieleen vähän ne -70 luvun jenkkifarmariautot.
 
Mulle tuli ihan sama mieleen. Ns. Sue Ellen -auto.
 
Ken esileikkiin ryhtyy, Barbie sen kestäköön.
BanZai88
21.10.2008 22:53:25
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ethän sinä nyt ihan tosissaan ole tuon virvelin päällystämisen kanssa?
 
No ei sen kanssa kovin tosissaan voi olla : ) Se ei eips ole ollut miulla pariin vuoteen käytössä, eikä kyllä pahemmin jatkossa tule olemaankaan. Päällystin sen 4 jämäpalalla, mitä ei voinut noihin muihin käyttää, kun oli sen verran pieniä. Elikkäs se on ihan kokeilumielessä, turha huolestua. Että eiköhän se siellä hyllynkoristeena pysy tästä etiäpäinkin. Nyt siitä vois joku vähän tyhmepi vaikka luulla, että ompas hyvä virveli :)
 
BanZai88
21.10.2008 23:00:41
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mun mielestä jollain perverssillä tavalla hieno toi snare. Tulee mieleen vähän ne -70 luvun jenkkifarmariautot.
 
Heh : ) Jos eips ois tuota raitaa jättänyt, niin joku ois voinut sitä luulla ihan puuvirveliksi. Sitten ois karu totuus iskenyt, kun ois rummun kääntänyt ympäri ja varsinkin ku merkki ja malli ois selvinnyt : )
 
Kailis
21.10.2008 23:21:29
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Heh : ) Jos eips ois tuota raitaa jättänyt, niin joku ois voinut sitä luulla ihan puuvirveliksi. Sitten ois karu totuus iskenyt, kun ois rummun kääntänyt ympäri ja varsinkin ku merkki ja malli ois selvinnyt : )
 
Millenium Caprice Classic?
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «