Muusikoiden.net
19.04.2024
 

Rummut: rumpukamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: kuljetus
1 2 3
Kailis
29.02.2008 14:09:37 (muokattu 29.02.2008 14:12:27)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuo on muuten ikävää jos antaa kavereiden omaakin settiä purkaa ja kuuluu juuri noita ääniä, herkästi tulee mulkaistua jos kuusnollakakkoseen keyholea alkaa repimään.. Ja yleisestikin, ikävä se on keikoilla parhaimpiaan pitää jos kokoajan saa pelätä että mikä on tällä kertaa tippumassa kovalle asfaltille.
 
Aika vähän se hipaisi sitä kierrettä eikä ole tapana "repiä" symbaaleita pois. Mutta vähästäkin osumasta symbaali alkaa resonoimaan ja kuulostaa pahemmalta kuin on. Itsellä tapana ottaa sihti reiän läpi tappiin niin ettei tarvitse asentaessa naarmuttaa kuvun alaosaa.
Mutta sitten yksi saatanan koulukunta on nämä rumpalit, jotka lainaavat sun settiä ja säätävät joka vitun kohtaa vielä niin että eivät löysää vaan vääntävät väkisin oikeaan asentoon. On muutaman kerran ollut otsaanlyönti melko lähellä.
 
ultra
29.02.2008 20:29:40
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Asiaan.. Itse toteutin aikoinaan käytännössä idiologiaa "tonnin rummuille tonnin case." Toki setti ei tonnilla lähtenyt - lähellekään, mutta flightcaset teetin muistaakseni 1600 Eurolla. Aika monta känniääliötä niitä on bussin perälle viskonut, mutta rummut mulla on edelleen samat ja ehjät. Sitäpaitsi caseista on ollut paljon muutakin hyötyä. Muistan yhden tapauksen kun frisbee jäi puuhun jollain taukopaikalla ja mun rumpucaseista rakennettiin näppärä torni, johon kiipeämällä frisbee saatiin takaisin. Vitosen frisbeelle 1600 Euron caset...;)
 
On mulla tietty henkilöautohommiin pehmeät caset, mutta parasta on se ukkojen ilme, kun ne huomaa, etä ainoa jäljellä oleva roudattava esine on mun ständicase ja portaat on jyrkät. Tyräpakki mikä tyräpakki! Hardcaset on mun mielestä vähän sellainen turha välimallin ratkaisu.
 
I'm a gooner
Kailis
29.02.2008 23:44:41
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Asiaan.. Itse toteutin aikoinaan käytännössä idiologiaa "tonnin rummuille tonnin case." Toki setti ei tonnilla lähtenyt - lähellekään, mutta flightcaset teetin muistaakseni 1600 Eurolla. Aika monta känniääliötä niitä on bussin perälle viskonut, mutta rummut mulla on edelleen samat ja ehjät. Sitäpaitsi caseista on ollut paljon muutakin hyötyä. Muistan yhden tapauksen kun frisbee jäi puuhun jollain taukopaikalla ja mun rumpucaseista rakennettiin näppärä torni, johon kiipeämällä frisbee saatiin takaisin. Vitosen frisbeelle 1600 Euron caset...;)
 
On mulla tietty henkilöautohommiin pehmeät caset, mutta parasta on se ukkojen ilme, kun ne huomaa, etä ainoa jäljellä oleva roudattava esine on mun ständicase ja portaat on jyrkät. Tyräpakki mikä tyräpakki! Hardcaset on mun mielestä vähän sellainen turha välimallin ratkaisu.

 
Siis minkälaiset caset maksaa 1600 euroa???
 
fabarm
01.03.2008 13:59:03
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Siis minkälaiset caset maksaa 1600 euroa???
 
Sellaset, joissa on oravannahka vuoraus, norsunluiset pyörät, taidokkaita meripihkakaiverruksia kyljissä, sekä kullalla silatut kulmaraudat.
 
Ehkä kyse oli kumminkin 1600 markasta....?
 
Harva on seppä syntyessään,eikä kovin moni vielä kuollessaankaan. Kyllä se on näinikkään.
Bacchus
01.03.2008 14:36:19 (muokattu 01.03.2008 14:36:38)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ehkä kyse oli kumminkin 1600 markasta....?
 
Tuskin, eihän 1600 markalla saisi (tai saanut) kuin pari Hardcasea, Flight Caseista puhumattakaan.
 
ultra
01.03.2008 14:42:06
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Siis minkälaiset caset maksaa 1600 euroa???
 
6 kappaletta pro-fligtcaseja mittojen mukaan. Painotan vielä, että tarkaa hintaa en muista, mutta ihan reippaasti toisella tuhannella se anyway oli. Joutuu varmaan kaivamaan arkistoja, jotta mielenrauha säilyy.
 
I'm a gooner
Tarre
01.03.2008 14:47:29 (muokattu 01.03.2008 14:51:23)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

http://www.smartcase.fi/
 
Tuolla 40x40x40 cm laatikko maksaa 200e, joten kyllä 1600e laatikoista koko setille on ihan mahdollinen hinta.
 
E: Ja nyt kun tarkemmin katselen, niin mm. pyöristä lisähintaa tulee 100-150e riippuen siitä, haluaako lukolliset vai ilman...
 
En tiedä tästä asiasta mitään, enkä mistään tähän liittyvästäkään, mutta tämän verran minun oli pakko sanoa.
Kailis
01.03.2008 16:13:05
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

6 kappaletta pro-fligtcaseja mittojen mukaan. Painotan vielä, että tarkaa hintaa en muista, mutta ihan reippaasti toisella tuhannella se anyway oli. Joutuu varmaan kaivamaan arkistoja, jotta mielenrauha säilyy.
 
Kyllä se hinta varmaan kuudella casella ja pyörillä on tuota luokkaa. Miten tarvitset 6 kpl? Mulla oli neljä, ja hinta -87 oli n. 2000mk. Tietenkin jos basari ja snare erikseen mutta silti jos tomit samassa niin luulisi viiden riittävän. Kerro vähän tarkemmin noista caseista.
 
ultra
01.03.2008 16:43:57
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kyllä se hinta varmaan kuudella casella ja pyörillä on tuota luokkaa. Miten tarvitset 6 kpl? Mulla oli neljä, ja hinta -87 oli n. 2000mk. Tietenkin jos basari ja snare erikseen mutta silti jos tomit samassa niin luulisi viiden riittävän. Kerro vähän tarkemmin noista caseista.
 
Taisi olla -87 vähän eri hinnat. Basari yhdessä, 8-10-12 tomit toisessa, pienempi lattiatomi ja kaks virveliä yhdessä, isompi lattiatomi ja yks virveli seuraavassa, symbaalit yhdessä ja sitten tietty se tyräpakki. Noin siis jos on ihan pakko kaikki tuo kama mukana raahata. Kaikki muut pyörillä paitsi tuo pikkutomien case. Kivahan nuo on olla olemassa, vaikkakaan koko läjää harvemmin rummuilla tulee täytettyäkään. Onhan sitä bändillä kaikkea mahdollista sälää keikalle roudattavana. Ja onpahan mukavat säilytyskotelot "ylimääräisille" rummuille..:)
 
I'm a gooner
hollmi-5
01.03.2008 20:22:55
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Taisi olla -87 vähän eri hinnat. Basari yhdessä, 8-10-12 tomit toisessa, pienempi lattiatomi ja kaks virveliä yhdessä, isompi lattiatomi ja yks virveli seuraavassa, symbaalit yhdessä ja sitten tietty se tyräpakki. Noin siis jos on ihan pakko kaikki tuo kama mukana raahata. Kaikki muut pyörillä paitsi tuo pikkutomien case. Kivahan nuo on olla olemassa, vaikkakaan koko läjää harvemmin rummuilla tulee täytettyäkään. Onhan sitä bändillä kaikkea mahdollista sälää keikalle roudattavana. Ja onpahan mukavat säilytyskotelot "ylimääräisille" rummuille..:)
 
Minulla on jokaiselle rummulle pussi. Gewan SPS on osoittautunut todella toimivaksi. Meidän bändissä pakataan rummut viimeiseksi ja siksi laatikkorumba on tarpeetonta. Aika paljon tulee rumpuja siirreltyä ja siksikin minun tarpeisiin pyörillä olevat laatikot olisivat turha valinta. Tiaa vievät pyröät varsinkin tuntuvat henkilöautolla roudatessa vievän tilaa turhaan. Jos on bussi, niin sitten pyörillä olevat lodjut ovat varmaan ovat paras ratkaisu.
 
Soundit, piuhat ja kajarit.
-Nipsu-
19.06.2017 17:17:08
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nostetaampa tätä keskustelua.
 
Hakusessa itellä ois kovat caset. Perinteiset Hardcaset ei niin paljon innosta koska ne on teleskooppimalliset eikä niiden päälle sitten uskalla pistää tavaraa. Eipä niiden mitää henkilöauton yliajoa tarvii kestää, mutta caset ois hyvä olla sellaset ettei mikään pääse painamaa rumpuja vaikka vähän niitten päällä ois kamaa. Tällönhän tietysti pehmustus pitää olla kondiksessa. Tietysti SKB:t ois kova valinta mutta ne maksaa nii vietävästi. Ehdotuksia anyone?
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «