Muusikoiden.net
23.04.2024
 

Rummut: rumpukamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Symbaalit
1 2 3 4 541 42 43 44 45 46 47 48 49
JanneO
23.10.2014 13:18:10 (muokattu 23.10.2014 13:18:48)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Cimble: Näkyy tuossa Oracle-mallistossa olevan kuvaus "thiniäkin ohuempi"? Pitäis sen kuitenkin vähän kestää napakkaakin kontaktia älyttömästi heilumatta ja särkymättä. Vaikee sanoo kun ei voi kokeilla. Bosse on mulle kokematon merkki ja nythän tämä etsiminen hitosti helpottuu kun pitäis lähtee vertaamaan ja perehtymään taas uuden merkin sataan eri malliin ja niiden teoreettisiin ominaisuuksiin... :)
 
Ja jos lähden vaihtelemaan noita Sabianeja niin vaihdokit pitäis löytyä T-kaupan listoilta. Perehdyn nyt kuitenkin vähän noihin bosseihin. Varmasti ovat hyviä, kunhan löytäisin sopivia jostain. Monessa merkissä on varmaan mulle sopivia, mut se löytäminen ilman testausmahista...

 
Jos on matkaa Tampereelle, niin siellä on tuo Bossen maahantuoja, varastosta sieltä löytyy tavaraa ihan hitosti. Toinen vaihtoehto tietysti vielä tuo rusto-osiris jolla on nuo Cresentin symbaalit. Heidän varastonsa taisi olla Riihimäellä, jos en väärin muista?
 
Niin ja tosiaan tuolla symbaalit.fi löytyy samplea noista symbaaleista aika hyvin.
 
Lähettäjä: "rumpujoppari R***i" Lähetetty: 18.10.2010 02:40 Otsikko: Re: Tori: Sabian B8 Pro Karavaani kulkee iloisesti rallatellen eteenpäin, vaikka koirat, persaukiset ja kateelliset räksyttävätkin.
jp351
23.10.2014 18:45:48
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Cimble: Näkyy tuossa Oracle-mallistossa olevan kuvaus "thiniäkin ohuempi"? Pitäis sen kuitenkin vähän kestää napakkaakin kontaktia älyttömästi heilumatta ja särkymättä. Vaikee sanoo kun ei voi kokeilla. Bosse on mulle kokematon merkki ja nythän tämä etsiminen hitosti helpottuu kun pitäis lähtee vertaamaan ja perehtymään taas uuden merkin sataan eri malliin ja niiden teoreettisiin ominaisuuksiin... :)
 
Ja jos lähden vaihtelemaan noita Sabianeja niin vaihdokit pitäis löytyä T-kaupan listoilta. Perehdyn nyt kuitenkin vähän noihin bosseihin. Varmasti ovat hyviä, kunhan löytäisin sopivia jostain. Monessa merkissä on varmaan mulle sopivia, mut se löytäminen ilman testausmahista...

 
Sanoisin että laatupeltien kohdalla ei kannata pelätä pellin särkymistä jos nyt edes suunnilleen on lyöntitekniikka hallinnassa. Oikeastaan sinun kriteereillä melkeinpä sanoisin että ota niin ohuet kuin löydät. Itse olen soittanut viimeiset neljä vuotta paperthin ja thin symbaaleilla rokkia eikä mitään ongelmia ole ollut.
 
Niin ja yleensä uuden symbaalin sointi pehmenee hieman soiton myötä.
 
Phase 1. Collect underpants | Phase 2. ? | Phase 3. Profit
Krisse82
23.10.2014 20:27:04
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Cimble:
Ja jos lähden vaihtelemaan noita Sabianeja niin vaihdokit pitäis löytyä T-kaupan listoilta. Perehdyn nyt kuitenkin vähän noihin bosseihin. Varmasti ovat hyviä, kunhan löytäisin sopivia jostain. Monessa merkissä on varmaan mulle sopivia, mut se löytäminen ilman testausmahista...

 
Jos et muuta keksi, ota Thomanilta seuraavaksi Meinl Byzance Thin crasheja. Mä oon näihin aivan rakastunut, toki yksilöllisiä eroja löytyy näistäkin, osa on omaan makuun liian paksuja. Vois olla 16", 17" kokoisina sulle sopivia. Mutta kokeilemallahan noista itselleen sopivimmat löytyy ja kaikkea ei Thomanilta löydy.
 
Kerran luulin olevani väärässä, mutta erehdyin...
Kailis
23.10.2014 22:42:57
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuu Cimble kokeilemaan mun Bosseja. Mulla on crasheissä Gold Fastia, Traditionalia ja Versaa.
 
TRAUM: mua vituttaa idiootit...tai siis ei muuten mutta kun niillä on äänioikeus siinä missä meikäläiselläkin.
Cimble
24.10.2014 10:31:39
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kiitos hyvistä merkki- ja malliehdotuksista. Mulla oli pari halpaa Meinliä ja nyt ehkä haluaisin merkkivaihtelua, vaikka nuo Byzancet varmasti huippuja onkin. Ja Kailis, kiitos mielenkiintoisesta kutsusta. Tosin tässä välittömässä lähitulevaisuudessa ei ole tiedossa muuta asiaa Tsadiin, eli matkan pituus jää harmiksi. Mullahan on tarve kolmelle crashille ja juuri nyt olen päivittämässä vain kahta, muuten loppuu rahat. Vähän myöhemmin kolmas, joka voi olla Bosse tai joku muu täälläkin ehdotettu. Ja olen näiden kahden crashin vaihdon kans sidoksissa T-kauppaan. Mutta jos asiaa tulee piäkaapuntiin niin käyn testaamassa Kailiksen Bosset kolmannen crashin myöhemmin hankkimisen tiimoilta. :)
 
Nyt kun oon taas lisää miettinyt ja vatkannut niin esim. tässä seuraavassa Sabianin keskinäisessä vertailussa eniten HHX Evolution on sitä mitä haen.
http://www.youtube.com/watch?v=l_JGUY4SBp0
 
Ja jotenkin niin taisi olla, että itse kuuluisa hardrock-rumpali Dave Weckl on ollut kehittämässä HHX Legacya tuon Evolutionin pohjalta. ;) Legacyyn on haettu tummempaa ja matalampaa saundia ja sitenkin vähennetty yläpäätä. Ja lieneekö sitä washya vielä vähän korostettu. Lisäksi pelti ei tuntuisi jäävän huutamaan iskun jälkeen vaan feidautuu tehokkaasti. Oikeastaan Legacy monin osin vastaa paljon minun hakukriteerejä. Kuulostaa näihin tarpeisiin oikealta ainakin noin käsitellyssä nettivideossa ja kuulokkeilla kuunneltuna. Tietysti todellisuus omassa soittohuoneessa tai keikalla on sitten eri. ;) Pelti myös näkyy käyttäytyvän lyödessä juuri sopivasti, eli vaikuttaisi riittävän ohuelta. Ei siitä tosin enää voisi höylätä yhtään pois tai se sulaa käsiin.
 
http://www.youtube.com/watch?v=pyF2hP_u_Wg
 
Saattaisin ottaa noiden nyt hallussa olevien Sabianien tilalle Legacyn crashit 17 ja 18 Myöhemmin kolmanneks joku muu merkki, että settiin saa eri sävyjä. 16 Legacya ei juurikaan taida olla saatavissa? Tuolla kaverilla tuossa videossa lienee just 17 ja 18 ja erittäin loistavalle kuulostaa. Mut please, haukkukaa tuota Legacya edes vähän, että saan kontrastia :)
 
pekkap82
24.10.2014 17:16:34
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Cimble: Tykkään nopeasti syttyvistä ja "pehmeistä" lyödä. Dark- ja low-saundit miellyttää myös. Paiste 2002 on aiheuttanut joskus hyviä kokemuksia, mut onkohan se thininäkin liian meluisa ja avoin minun hakukriteereihin..?

Epäilen, ettei ole olemassa B8-pronssista valmistettuja symbaaleja, jotka olisivat "dark", "low" ja "pehmeitä" lyödä.
 
Kailis
24.10.2014 17:55:30 (muokattu 24.10.2014 17:56:10)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

pekkap82: Epäilen, ettei ole olemassa B8-pronssista valmistettuja symbaaleja, jotka olisivat "dark", "low" ja "pehmeitä" lyödä.
 
Ei B8 joo. En oo kovin tarkkaan tutustunut Paisteen tarjontaan mutta kyllä siellä muistaakseni/mielestäni on noi kriteerit täyttäviä B20 seoksen sarjoja/malleja. Tiedän että jotkut ovat tästäkin eri mieltä.
 
TRAUM: mua vituttaa idiootit...tai siis ei muuten mutta kun niillä on äänioikeus siinä missä meikäläiselläkin.
Cimble
24.10.2014 19:21:51 (muokattu 24.10.2014 21:18:32)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

pekkap82: Epäilen, ettei ole olemassa B8-pronssista valmistettuja symbaaleja, jotka olisivat "dark", "low" ja "pehmeitä" lyödä.
 
Olit editoinut tuon Paiste 2002-pelti-maininnan noiden minun kriteereiden perään. Paiste-mainintahan tuli vasta useita rivejä noiden kriteerien perään.
 
Mut joo, sorry. Tuo Paiste 2002 oli irrallinen jälkiheitto, joka ei liittynyt minun hakukriteereihin. Vähän huonosti jatkoin sen tuohon varsinaiseen aiheeseen. Tiedän sen olevan ihan jotain muuta kuin nyt haen. Heitin vaan, että sellaisestakin olen joskus mieleen jäävästi tykännyt saadessani soittaa sellaisella ja nyt ei taida sopia tähän nykytarpeeseen sen ollessa liian avoin ja meluisa. Kuten kirjoitin.
 
Olen vielä tänä iltana hieman lisää perehtynyt Bosseihinkin, mutta enimmäkseen arvon noiden kahden pakosti ensin hankittavan crashin suhteen, Sabianin HHX Evolutionin ja Legacyn välillä. Apua, dear Eki! Kumpiko vai molempiko?! Hitto kun sais jostain hyppysiin ja testiin...
 
JGroover
27.10.2014 11:12:48 (muokattu 27.10.2014 11:13:22)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Cimble: http://www.youtube.com/watch?v=pyF2hP_u_Wg
 
Saattaisin ottaa noiden nyt hallussa olevien Sabianien tilalle Legacyn crashit 17 ja 18 Myöhemmin kolmanneks joku muu merkki, että settiin saa eri sävyjä. 16 Legacya ei juurikaan taida olla saatavissa? Tuolla kaverilla tuossa videossa lienee just 17 ja 18 ja erittäin loistavalle kuulostaa. Mut please, haukkukaa tuota Legacya edes vähän, että saan kontrastia :)

 
Ei pysty mitenkään haukkumaan. :) Legacy crashit on todella maukkaita crasheja. Niiden soundi on hiljempaa soitettaessa kohtuullisen avoin ja pehmee, mutta kun antaa enemmän kapulaa, niin ääneen tulee aina vaan enemmän lisää trashiä. Soundi pysyy tosi hyvin hanskassa kuitenkin koko ajan ja volume ei nouse kovaks koskaan. Oma 18" Legacy on opettanut ainakin mut hakeen crashista eri sävyjä. Hienoja peltejä, samoi kun koko Legacy -sarja. :)
 
Laakstr
28.10.2014 23:23:46
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Cimble: ...
 
Olen vielä tänä iltana hieman lisää perehtynyt Bosseihinkin, mutta enimmäkseen arvon noiden kahden pakosti ensin hankittavan crashin suhteen, Sabianin HHX Evolutionin ja Legacyn välillä. Apua, dear Eki! Kumpiko vai molempiko?! Hitto kun sais jostain hyppysiin ja testiin...

 
Nämä tsekkaisin vielä ennen lopullista arvan heittoa: http://youtu.be/lWo3QU4btOY
 
Aika hätäinen... Mutta aina on kuitenkin iloinen yleisilme päällä
Cimble
30.10.2014 20:33:49
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Laakstr: Nämä tsekkaisin vielä ennen lopullista arvan heittoa: http://youtu.be/lWo3QU4btOY
 
Tämä on mulle uus tuttavuus. Soundaa ja näyttää tämäkin sen tyyppiselle mitä oon kutakuinkin hakemassa. :)
 
Tässä tiivistetympi esittely http://www.youtube.com/watch?v=xEaZv63_RMk
 
Hmm...
 
Kailis
30.10.2014 20:40:46 (muokattu 30.10.2014 20:50:51)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Cimble: Tämä on mulle uus tuttavuus. Soundaa ja näyttää tämäkin sen tyyppiselle mitä oon kutakuinkin hakemassa. :)
 
Tässä tiivistetympi esittely http://www.youtube.com/watch?v=xEaZv63_RMk
 
Hmm...

 
Voit verrata vaikka tähän;
http://www.youtube.com/watch?v=2PHxYf7Wibk
Oon ite tykästynyt Gold Fast-sarjaan;
http://www.youtube.com/watch?v=34ge7QQCMyo
Mulla on myös 18" Versa joka on kovin hyvä;
http://www.youtube.com/watch?v=vFRGj9QUP7A
 
TRAUM: mua vituttaa idiootit...tai siis ei muuten mutta kun niillä on äänioikeus siinä missä meikäläiselläkin.
Cimble
19.11.2014 10:12:11 (muokattu 01.04.2015 08:36:28)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kailis: Voit verrata vaikka tähän;
http://www.youtube.com/watch?v=2PHxYf7Wibk
Oon ite tykästynyt Gold Fast-sarjaan;
http://www.youtube.com/watch?v=34ge7QQCMyo
Mulla on myös 18" Versa joka on kovin hyvä;
http://www.youtube.com/watch?v=vFRGj9QUP7A

 
Onhan nuo osittain melko samantyyppisiä ainakin näin netin välityksellä katottuna.
 
Mutta eilen on lähtenyt T-kaupasta lähetys matkaan. Tällä kertaa sieltä tulee ne Sabianit 16" HHX Evolution Crash ja 17" HHX Legacy. Parempi niiden olla minun makuun ja tarpeisiin, en nimittäin ala enää palauttelemaan ja vaihtamaan. :)
 
Stoalainen
29.12.2014 18:29:14 (muokattu 29.12.2014 18:44:28)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ohuita 24-tuumasia rideja, mitäs näitä on? Siis sellaisia, joita pystyy käskeä rässinäkin, ja toimisi ison(20"), ohuen crashin aisaparina. Paisteen Giant Beat, Zildjianin Light Ride, nämä on tiedossa ja molemmat miellyttävät omaa korvaa, tarviiko kauempaa lähteä hakemaankaan?
 
e. Haen enemmän tummempisävyistä soundia, siksi Paiste arvelluttaa. Zildjianin 23" Sweet vaikuttaa kivalta, etenkin rässinä uskomaton, mut toivoisin toisaalta voimaakkaampa pingiä, soundia joka pysyisi ride-ajelussa enemmän kasassa. Olenko mahdottoman tehtävän edessä, haenko yhden symbaalin sijasta kahta? Pystyn toisaalta tinkimään ping-soundista mikäli kello on kirkas. Tummempisoundinen Giant Beat taitaisi olla just eikä melkein.
 
Too weird to live, too rare to die
jazzmies
29.12.2014 19:43:41
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

kazaa: Ohuita 24-tuumasia rideja, mitäs näitä on? Siis sellaisia, joita pystyy käskeä rässinäkin, ja toimisi ison(20"), ohuen crashin aisaparina.
 
Sabian AA Bash Ride 24".
 
"Ego on kuin hattu. Olisi aina kohteliasta ottaa hattu pois päästä aina kun tapaa toisia ihmisiä."
Stoalainen
29.12.2014 20:21:20 (muokattu 29.12.2014 20:22:17)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jazzmies: Sabian AA Bash Ride 24".
 
Tän bongasin selatessani Youtuben symbaaliesittelyvideoita. Tuntuisi omistavan kaikki hakemani ominaisuudet.
 
Too weird to live, too rare to die
ferodoz
12.01.2015 11:14:09
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

kazaa: Tän bongasin selatessani Youtuben symbaaliesittelyvideoita. Tuntuisi omistavan kaikki hakemani ominaisuudet.
 
Markun Musiikissa Seinäjoella on yks tällänen ollu pidemmän aikaa jo esillä. Mahtavan kuulonen ride!
 
Just a face in the crowd.
Stoalainen
20.04.2015 20:20:51 (muokattu 20.04.2015 22:18:13)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tarttisin taas jeesiä. En onnistunut löytämään Bash Ridea(brilliantina joo, mut pitäs olla naturaali) joten suunnitelmat muuttu. Pohja ois nyt se, et ratsuna toimii 21" Groove Ride ja pääcrashina 19" HHXtreme. Näiden kaveriksi tulee vielä jossain välissä 18" tai 19" AAX/HHX-plosion ajettavaksi crashiksi.
 
Mutta mikä hi-hatiksi? Mulla ei ole minkäänlaista käryä mitä sarjaa hakea. Suljettuna sais olla napakka ja selkeä artikulointi, avattuna räkää ja sohjoa. Mieluummin kirkas soundi kuin tumma ja kuiva, mut toimittava ylläolevien peltien ja soitettavan musatyylin kanssa(pop/rock ja astetta raskaampi).
 
Too weird to live, too rare to die
jazzmies
20.04.2015 21:06:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

kazaa: Mieluummin kirkas soundi kuin tumma ja kuiva, mut toimittava ylläolevien peltien ja soittettavan musatyylin kanssa(pop/rock ja astetta raskaampi).
 
HHX Click Hats 14" on loistava ostos noiden kaveriksi. Kirkkautta ja selkeyttä piisaa syvän perussoinnin kanssa.
 
"Ego on kuin hattu. Olisi aina kohteliasta ottaa hattu pois päästä aina kun tapaa toisia ihmisiä."
Stoalainen
20.04.2015 23:12:04
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jazzmies: HHX Click Hats 14" on loistava ostos noiden kaveriksi. Kirkkautta ja selkeyttä piisaa syvän perussoinnin kanssa.
 
Osaatko sanoa onko tässä naturaalit vai brilliant-viimeistellyt clickit?
https://www.youtube.com/watch?v=gFPUwto7qFw
 
Too weird to live, too rare to die
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 541 42 43 44 45 46 47 48 49

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «