Muusikoiden.net
18.04.2024
 

Rummut: rumpukamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Ohjeita ensimmäistä rumpusettiään ostaville
1 2 3 4 58 9 10 11 12
V1lleK
06.05.2008 22:50:45
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Yleis-splashinä toimii parhaiten 10". Rideksi suosittelisin suht ohutta crash-ride tyyppistä, joka toimisi myös crashinä. Sen parina sitten toimisi 16" crash ihan ok. Lattiatomin koko on makuasia. Haikkojen olisi hyvä olla aika medium-paksuiset, niillä veteleekin sitten aika laidasta laitaan. Snaren kokona ehkä 5,5" on yleispätevämpi. 20"x18" bassari on mielestäni melko syvä, 16" vois olla parempi, makuasia.
 
Hei,
 
Ja kiitokset kommenteistanne. Laitettuani torille viestin on tarjouksia sadellut siihen tahtiin, että kaikkiin ei ole ollut aikaa perehtyä (muuttopuuhien ja opiskelukiireiden ohella). Pearlia tuntuu hyvin monella olevan myytävänä, etenkin Export Ex:iä. Olen kuitenkin ottanut harkintaan myös Premierin Artist-sarjan rummustot liikkeestä ostettuna. Niihin pitäisi sitten hankkia telineet ja symbaalit päälle (vaikka käytettynä).
 
Rummuille varattu soittotila rivitalossa ei ole mikään julmetun iso, joten luulen että suuri tantereita tutisuttava basari ja mahtavat "ukkospellit" karsiutuvat hankintojen ulkopuolelle. Hard rock-/heavybändin kanssa ei ole tarkoitus mennä lavalle runttaamaan vaan sen sijaan harjoitella soittotekniikkaa kotioloissa. Nuo ehdottamasi koot vaikuttaisivat sopivilta (ja juuri hakemani yleispäteviltä) näin rumpuja soittamattoman mielestä.
 
sihijarvi
09.05.2008 07:28:23
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sitä vaan, kun en olisi hakemassa mitään starttisettiä, vaan vähän "ammattimaisempaa" settiä (ehken vain jaksanut etsiä tällekkään kirjoitukselle asiallisempaa palstaa..). Budjetti olisi kyllä siinä 1000-1200 erkkiä.

Että voisiko joku opastaa minua, kun katselin thomannin verkkomyymälästä Premierin Cabria settiä, mutta en tiedä
 
kiitos.
 
...
Velli
09.05.2008 09:52:12
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sitä vaan, kun en olisi hakemassa mitään starttisettiä, vaan vähän "ammattimaisempaa" settiä (ehken vain jaksanut etsiä tällekkään kirjoitukselle asiallisempaa palstaa..). Budjetti olisi kyllä siinä 1000-1200 erkkiä.

Että voisiko joku opastaa minua, kun katselin thomannin verkkomyymälästä Premierin Cabria settiä, mutta en tiedä
 
kiitos.

 
Cabria on on Premierin halvin setti, eli siis aloittelijoille suunnattu.
 
sihijarvi
09.05.2008 13:37:31
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Cabria on on Premierin halvin setti, eli siis aloittelijoille suunnattu.
 
Juu kiitos siitä tiedosta mutta sanokaapas mikä setti on hyvä "ammattilaissetti".
 
...
Nolte
09.05.2008 14:03:05 (muokattu 09.05.2008 14:05:29)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

EDIT: Ei mitään...
 
http://koti.mbnet.fi/nolte/index.html
hollmi-5
09.05.2008 18:39:54 (muokattu 09.05.2008 18:40:12)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Juu kiitos siitä tiedosta mutta sanokaapas mikä setti on hyvä "ammattilaissetti".
 
Vaikea kysymys, mutta lähes kaikilla valmistajilla on laadukkaita settejä. Ne tunnistaa siitä, että hinnastoissa ne ovat siellä hintahaitarin yläpäässä ja useimmiten ne on hinnoiteltu osa kerrallaan, koska useimmiten ostaja määrittelee rumpujen määrän ja koot tarpeensa mukaan. Tonnilla saa sellaisen hyvän ammattilaissetin bassorummun ja usein se maksaa enemmänkin.
 
Käytetyissä saa tuolla mainitsemallasi summalla pro-settejä.
 
Soundit, piuhat ja kajarit.
Velli
10.05.2008 16:08:36
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Juu kiitos siitä tiedosta mutta sanokaapas mikä setti on hyvä "ammattilaissetti".
 
Tässä listaa joistain merkeistä ja malleista joita kannattaa katsella tuohon budjettiin käytettynä. Nämä ovat sitten omia suosituksiani. Kaiken maailman tamat jätän heti kättelyssä pois. Osa näistä voi mennä hieman yli budjetin, mutta hyvällä tuurilla 1500E:oon tai alle näitä kaikkia voi hyvässä lykyssä löytää (osan useammalla tomilla, osan parilla).
 
Premier-Genista
Premier-Signia
Yamaha-Recording Custom
Yamaha-Maple Custom
Ludwig-vanhat 60- ja 70-luvun setit
Sonor-HiLite
Sonor-Lite
DW-Collectors
 
V1lleK
13.05.2008 22:40:40
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No niin. Nyt ne rummut ja tarvikkeet on hankittu ja soittaminen voi vihdoin alkaa!
 
Kiitokset kaikille muusikoiden.net:n rumpaleille ja erityisesti noiden mainioiden rummut ja lautaset faq-threadien laatijoille. Saamieni neuvojen ja vinkkien myötävaikutuksella uskalsin hankkia rumpukamat käytettyinä. Kauppoja tehdessä on ollut mukava huomata, kuinka muusikoiden.net:n käyttäjistä löytyy luotettavia, rehtejä ja reiluja henkilöitä.
 
Nyt rumpusetti on aloituskokoonpanossaan 20" basari, 14" lattiatomi, 10" pikkutomi, 14x5.5" virveli ja lautasista 14" hi hat, 16" crash ja 20" ride. Siitäpä sitten sopiikin ryhtyä vähitellen täydentämään arsenaalia samalla kun soittotaidot kehittyvät. Hankkimani setti kantaa varmasti harrastuksessa pitemmällekin, ennen kuin mitään tarvitsee ryhtyä päivittämään korkeampilaatuisiin tuotteisiin.
 
Ter: Ville Kyllönen
 
aoi
24.07.2008 19:33:09
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Anteeks ! hitto vie mie vahingossa painoin varotusta. Käsi heilahti ja osu just siihen.
 
Antti.B
14.09.2008 16:27:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Voiskohan joku opastaa muoki ku oisin aatellu ostaa ekaks setiks Taman Superstaroja(kokoja en tiedä)ja symbaalit ois Meinlin Classic-sarjaa(hihat,crash,ride)ni onko ne ihan kelpuutettavat ku budjetti on 1200e.Kertokaa myös jos on parempia ehotuksia!!!!Kiitos
 
Nolte
14.09.2008 20:19:04
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Voiskohan joku opastaa muoki ku oisin aatellu ostaa ekaks setiks Taman Superstaroja(kokoja en tiedä)ja symbaalit ois Meinlin Classic-sarjaa(hihat,crash,ride)ni onko ne ihan kelpuutettavat ku budjetti on 1200e.Kertokaa myös jos on parempia ehotuksia!!!!Kiitos
 
Kun ei kukaan muu ole mitään sanonut, niin miepä sanon.
 
Yleistietopohjalta. Superstarat ovat hintaluokassaan ihan hyvät. Kovia kilpailijoita niille voisivat olla vaikkapa Pearl Visionit ja ehkäpä ennen kaikkea Yamaha Tour Customit. Yamahoita ovat kovasti kehuneet kaikki.
 
Meinlin Classicit ovat suosittuja aloittelijapeltejä, ei kai siihen hintaan juuri parempiakaan ole. Jos on mahdollista hieman kurkottaa budjetin kanssa, niin Sabian XS-sarja on saanut paljon kehuja, kun puhutaan halvoista symbaaleista.
 
meiän bändin paras rumpali
fish-eye
15.09.2008 17:47:28
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Meinlin Classicit ovat suosittuja aloittelijapeltejä, ei kai siihen hintaan juuri parempiakaan ole. Jos on mahdollista hieman kurkottaa budjetin kanssa, niin Sabian XS-sarja on saanut paljon kehuja, kun puhutaan halvoista symbaaleista.
 
XS- sarja on kyllä aivan paskaa, en suosittele kenellekään. Meinlin edesmennyt Amun- sarja olisi varmasti parempi vaihtoehto kuin XS- sarja, eikä ole Classiceja kovinpaan paljon kalliimpi. Sinuna ostaisin noiden peruspeltien sijaan hyvät haitsunpellit ja lähtisit siitä rakentamaan symbaalisettiä. Superstarit ovat hyvät perusrummut, mutta nuo edellämainitut Yamahat olisivat varmasti paremmat.
 
Jeshua Hamashiach !
Nolte
15.09.2008 21:24:33 (muokattu 15.09.2008 21:24:58)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

XS- sarja on kyllä aivan paskaa, en suosittele kenellekään. Meinlin edesmennyt Amun- sarja olisi varmasti parempi vaihtoehto kuin XS- sarja, eikä ole Classiceja kovinpaan paljon kalliimpi.
 
Joo, ja Zildjianin K -sarjalaisetkin ovat parempia, kuin Meinlin Classicit. Sabianin HHX:ät on kuulemma myös kivoja.
 
Nojoo, mutta olen kuullut XS:istä kovasti muunkinlaisia mielipiteitä. Kukaan niitä kai absoluuttisella asteikolla hyviksi ole kehunut, mutta hintaluokassaan kyllä. Itse en ole kokeillut. Classiccejakaan en ole rideä lukuunottamatta kokeillut. Se oli hirveä.
 
Kyllähän sitä mielellään itsekin suosittelee budjetin venyttämistä, erityisesti peltien kohdalla, mutta realiteetti lienee kuitenkin se, että aloittelija saapuu joka tapauksessa kaupasta se halpis -peltipaketti kainalossa. Ihan jo siksikin, ettei rahnat kertakaikkiaan riitä, koska kamat pitää saada nyt, tai viimeistään heti, joten ei siinä ehdi säästöjä kertyä.
 
Tältä pohjalta tulin esitelleeksi vain jonkun toisen halpis -vaihtoehdon, jonka mielsin paremmaksi.
 
meiän bändin paras rumpali
fish-eye
15.09.2008 21:33:31
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vähän överiksi vedit tuon K-sarjalaisen. Minun pointtini nyt vain oli se, että XS-sarja ei ole parempi kuin Classic-sarja, vaikka ovatkin hieman kalliimpia. Mutta joo, makukysymyksiä...
 
Jeshua Hamashiach !
Nolte
15.09.2008 21:46:00
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vähän överiksi vedit tuon K-sarjalaisen. Se oli vitsi. Huumorivitsi.
 
Minun pointtini nyt vain oli se, että XS-sarja ei ole parempi kuin Classic-sarja, vaikka ovatkin hieman kalliimpia. Mutta joo, makukysymyksiä...
 
Näinhän se taitaa olla. Kommentissasi vain vähän yllätti se, kun haukuit XS:sät täysin paskoiksi, kun olin itse kuullut aikalailla muuta. Siis juurikin sitä, että olisivat käyttökelpoisia hintaluokassaan.
 
Over&out tästä asiasta.
 
meiän bändin paras rumpali
OPJ1974
15.09.2008 23:35:14
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Superstarit ovat hyvät perusrummut, mutta nuo edellämainitut Yamahat olisivat varmasti paremmat.
 
Minäkin valitsisin Tour Customit. Ja valitsinkin.
 
lakjsdf. hö laoalal! kskdoaosk. prkl.
Bacchus
15.09.2008 23:58:48
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vähän överiksi vedit tuon K-sarjalaisen. Minun pointtini nyt vain oli se, että XS-sarja ei ole parempi kuin Classic-sarja, vaikka ovatkin hieman kalliimpia. Mutta joo, makukysymyksiä...
 
Kyllä ne ovat. Classicit menettelevät nekin kyllä alussa, mutta eivät pärjää mitenkään Sabianin XS-sarjalle.
 
Anti-Matter Manifesto
fish-eye
16.09.2008 00:49:47
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kyllä ne ovat. Classicit menettelevät nekin kyllä alussa, mutta eivät pärjää mitenkään Sabianin XS-sarjalle.
 
Mun mielestä XS- sarja nyt vain on älytöntä kuraa. Naurettavaa, että ne ovat "B20-pronssia", mutta jos joku tykkää kuolleista saundeista, niin siitä vaan. ;)
 
Jeshua Hamashiach !
Bacchus
16.09.2008 00:55:27
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mun mielestä XS- sarja nyt vain on älytöntä kuraa. Naurettavaa, että ne ovat "B20-pronssia", mutta jos joku tykkää kuolleista saundeista, niin siitä vaan. ;)
 
Classiceissa on omasta mielestäni kuolleempi soundi. Crashit ja haitsut lähinnä kolisevat, ridet taas ovat ihan ok-tasoa.
 
Anti-Matter Manifesto
Antti.B
20.09.2008 22:27:36
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kysyn tähän väliin et paljo ne Tour Customit sit maksaa telineil ja kolmel tomil,basaril ja virpalla?
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 58 9 10 11 12

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «