Muusikoiden.net
20.04.2024
 

Rummut: rumpukamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Pearl P-2000 Eliminator
1 2 3
Perro Stupido
26.05.2008 21:43:55
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Iskin omiin hihnavetoisiin Eliminaattoreihin DW:n nuijat kiinni. Painavat nuijat toivat tatsiin mukavasti jämäkkyyttä, suosittelen testaamaan. Ainakin omaan jalkaan sopii täydellisesti.
 
Minäkin hommasin Taman puupäiset nuijat mutta aika nopeasti vaihdoin takaisin Ellujen omiin, ovat painavammat ja siten jämäkämmät. DW:n nuijat voisivat olla myöskin kokeilemisen arvoiset.
 
Tänään otetaan kaljaa, viskotaan dartsia kaikkea tätä säestää tietenkin täysiä pauhaava enter sandman. -heikkijarvinen
Point
28.05.2008 16:18:21 (muokattu 29.05.2008 16:14:11)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itsellä ollut omistuksessa p-2002c pari viikkoa, ja erittäin tyytyväinen olen. Nyt löysin hyvät säädöt, mahtava keksintö nuo vaihtocamit. Myös footboardin liikuttaminen on mahtava. Hyvä jämäkkä tuntuma, ei silti raskas. Oikeastaan todella kevyt. Tällä hetkellä punaiset camit.
Ketju tuo tuntumaan tarkkuutta ja jämäkkyyttä. Hihna taas on "smooth", niinkuin joku jo sanoikin. En osaa selittää, kokeilemalla selviää. Näin omien kokemuksien perusteella.
 
poopi
15.11.2008 21:52:01
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Saako eliminaattoriin jostain reiättömän traction platen? Siis sen läpyskän jossa on reiät kuminappuloita varten. Sukkien käyttöikä kasvaisi mukavasti jos pedaalin päällys olisi sileä.
 
Hei vaan, jopas lähti!
Kailis
15.11.2008 23:57:39
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Saako eliminaattoriin jostain reiättömän traction platen? Siis sen läpyskän jossa on reiät kuminappuloita varten. Sukkien käyttöikä kasvaisi mukavasti jos pedaalin päällys olisi sileä.
 
Soita neopreenisukilla.
 
Tindrum
16.11.2008 00:02:18 (muokattu 16.11.2008 11:54:12)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Soita neopreenisukilla.
 
Tai liimaa siihen lämyskään pala tuota ohutta neopreenia. Ei paina mitään = ei vaikuta laudan painoon juuri lainkaan. Sitten sukat taas kestää. : )
 
m© "Ketä tänään lyötäisiin?" K-Supermarket
anttipi
10.12.2009 01:24:08 (muokattu 10.12.2009 02:01:09)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Huomaan! Olen kirjoittamassa yli 389 päivää vanhaan ketjuun!
 
Tiedän, että nää asiat pitäisi selvittää kokeilemalla, mutta valitettavasti sellaiseen ei just nyt ole logistisista syistä kunnon mahdollisuutta. Tämä pedaali kiinnostaisi, mutta hihna- vai ketjuveto - se mietityttää.
 
Kun aikoinaan 90-luvulla viimeksi legendaarisella Ludwigin Speed Kingillä vetelin (ainoa spedu jonka olen omistanut), spesiaalini oli heitellä väliin iskuja nopeasti peräkkäin yhdellä pedaalilla ja kehityin siinä mielestäni ihan hyväksi.
 
Sopisikohan tuollaiseen tatsiin paremmin hihna- vai ketjuvetoinen "Ellu" - vaiko kumpikaan? Erittäin nopea, "responsiivinen", kevyehkö (?), kontrolloitu ja tarkka ovat varmaan oikeita määreitä haetuille ominaisuuksille. Ja noita nopeita peräkkäisiä iskuja irtoaa tietty kantapää irti soitettuna eli kontrollin pitäisi olla erinomainen sillä(kin) tavalla soitettuna.
 
Joistain kokeilemistani ketjuvehkeistä on jäänyt tahmea mielikuva - tietysti jousetkin ovat voineet olla liian löysällä, tiedä häntä. Ymmärrän, että tämä on muna ja kana -osastoa ja tästä on täällä paljon kirjoitettu, mutta kiinnostaisi nimenomaan tietää, onko ketju- ja hihna-Eliminatoreissa mitään eroja/etuja tiettyihin musiikkityyleihin liittyen.
 
Lähinnä jossain määrin progehtavaa poppia olisi tarkoitus vedellä. Heviä ei ole tarkoitus mättää kuin terapiamielessä (siihen tarkoitukseen saattaisin ehkä myöhemmin hankkia kyllä tuplapedaalilisäkkeen).
 
E: korjauksia
 
Uusia demoja lisätty 5.2.2008 -> Neptuna's Machine
Kailis
10.12.2009 01:36:00 (muokattu 10.12.2009 01:36:56)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

onko ketju- ja hihna-Eliminatoreissa mitään eroja/etuja tiettyihin musiikkityyleihin liittyen.
 
Ei mun mielestä. Molemmilla onnistuu nopeat tuplat jos säädöt sopii jalkaan. Oliks noissa elluissa niitä erilaisia cameja? Niiden kanssa saa tatsia muutettua tosi paljon.
 
anttipi
10.12.2009 01:50:52 (muokattu 10.12.2009 02:07:06)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kailis: Ei mun mielestä. Molemmilla onnistuu nopeat tuplat jos säädöt sopii jalkaan. Oliks noissa elluissa niitä erilaisia cameja? Niiden kanssa saa tatsia muutettua tosi paljon.
 
Noitten camien säätämismahdollisuus on joo yksi iso syy, miksi pedaali kiinnostaa.
 
En ole suoravetoa, hihnaa ja ketjua koskaan päässyt rinnakkain testaamaan, mutta jostain syystä olen luullut, että suoraveto olisi kaikkein kevein, nopein, "responsiivisin" ja kontrolloiduin. Mutta ilmeisesti kaikista saa samanlaista nopeutta irti sopivilla säädöillä, ja jäljelle jää se maaginen tatsiero. Mutta miten esim. ketjuveto-Eliminatorin soittaminen päkiällä - pysyykö se nuija kontrollissa nopeiden peräkkäisiskujen välillä? Niillä ketjuvehkeillä, joita olen kokeillut se ei ole oikein toiminut (mutta tosiaan, säädöt on saattaneet olla viturallaan).
 
Toisaalta mietin, että kun suoravedolla olen opetellut muksuna polkemaan ehkä tuntisin oloni kotoisammaksi esim. Yamahan suoravetospedulla ( http://www.thomann.de/fi/yamaha_fp_9500d_single_fussmaschine.htm ). En mä tajua, miksi ajattelen, että suoraveto olisi "nopein" ja herkin - humanistin logiikka tai sitten huonot kokemukset ketjuista?
 
Uusia demoja lisätty 5.2.2008 -> Neptuna's Machine
anttipi
10.12.2009 03:25:10 (muokattu 10.12.2009 03:27:25)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Perhana, kyllä nyt näyttää jo ihan selvältä, ettei tällaisia ostoksia kannata summamutikassa netin välityksellä tehdä.
 
Mutta mutta, enpä ole aikoihin asioinut Tampereen musaliikkeissä. Olisiko jollain suht viimeaikaista tietoa eri liikkeiden pedaalitarjonnan laajuudesta ja hintatasosta verrattuna nimeltä mainitsemattomiin arjalaisiin megapuljuihin? Voishan niihin tietty päivemmällä soitellakin.
 
Pitäisi päästä testaamaan vähintään noi Eliminatorit hihnalla ja ketjulla sekä toi uusi Yamahan suoravetomalli.
 
Uusia demoja lisätty 5.2.2008 -> Neptuna's Machine
Kailis
10.12.2009 12:12:32
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on ollut kaikilla mahdollisilla välitystavoilla ja kyllä kaikilla pärjää. Epäilen että säädöt on olleet viturallaan. Mutta kokeilemallahan se selviää. Varaa aikaa ja kokeile säätöjä.
 
Bacchus
10.12.2009 13:31:36 (muokattu 10.12.2009 13:32:43)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eliminator hihnalla, tai ketjulla, musta cami ja DW:n painava nuija. Näillä eväillä olen itse saavuttanut sellaisen todella tukevan, tarkasti hallittavan ja sopivan jykevän tuntuman. Supernopeaa Axismaista päkiäkikkailua noilla säädöillä ei saa aikaiseksi, mutta kun en sellaista osaakaan, niin huomasin että paras tuntuma itselleni on sellainen, jossa iskut ovat selkeät ja selkeästi hallittavissa. Soittodynaamisestikin olen diggaillut; homma pysyy mukavan jykevästi hallussa verrattuna tiukempiin ja nopeampiin säätöihin.
 
Joskus taisi markkuliinin kanssa täällä laudalla olla puhettakin, että DW:n nuija on erittäin hyvä keino tasapainoittaa pedaalin kuin pedaalin tuntumaa. Yamahan suoraveto on tästä hyvä esimerkki. Oman kevyen nuijansa kanssa pedaali tuntuu menevän ihan minne sattuu, DW:n nuijalla tuntuma rauhoittuu.
 
All in all, pedaali on hyvin henkilökohtainen asia, mutta Eliminator on sen verran jokapaikanhöylä, että ei sillä metsään mene.
 
EDIT:
 
Luinpas uudestaan nuo määritelmäsi. Jos nopeaa ja kevyttä tuntumaa haet, niin testaa Yamahan suoravetomallit. Saatat kuitenkin huomata, että tämä ei olekaan se mitä haet, ja silloin kääntyisin Eliminatorin hihnaversion puoleen ihan niillä vakionuijilla.
 
When the Going Gets Weird, the Weird Turn Pro
markkuliini
10.12.2009 13:43:03 (muokattu 10.12.2009 13:43:33)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Bacchus:
Joskus taisi markkuliinin kanssa täällä laudalla olla puhettakin, että DW:n nuija on erittäin hyvä keino tasapainoittaa pedaalin kuin pedaalin tuntumaa. Yamahan suoraveto on tästä hyvä esimerkki. Oman kevyen nuijansa kanssa pedaali tuntuu menevän ihan minne sattuu, DW:n nuijalla tuntuma rauhoittuu.

 
Jep! Uusissa Yamaha pedaaleissa näyttää olevan erilainen nuija, joskin en tiedä ollenkaan onko yhtä kevyt kuin vanhoissa malleissa. Niissähän keveys syntyi myös tosi kevyestä varren metallista (alumiinia?).
 
"Mielenkiintoinen" yksityiskohta tuolla Keith Carlockin dvd:llä: Kaveri on Dw-pedaali-artisti, mutta videolla soittaa Yamahan uudella bassaripedaalilla, josta on logo tussattu/teipattu piiloon. Ja Keith on siis kuitenkin Yamahan rumpudiili. Lopputeksteissä vielä sanotaan että Keith plays Dw 9000 bass drum pedals. :)
Erikoista ettei ole vienyt omaa pedaalia kuvauksiin. Ihmettelinkin toisaalla miten hallitsemattoman näköistä kaverin bassarityöskentely välillä oli. Johtuikohan siitä, ettei ollut pedaalin kanssa ihan kotonaan. Ei siinä, kuullostaa koko ajan kyllä tosi hyvältä, näytti vaan pahalta kun pomppii nuija jne.
 
Kailis: Markkuliinihan on ovat sosiaalivammainem, soittotaidotom, harjoittelua pelkäävä ja karttava ammattilainem.
anttipi
10.12.2009 15:19:51 (muokattu 10.12.2009 15:20:46)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kiitti vinkeistä! Täytyykin tästä lähteä testailemaan.
 
Tosin Tampereen Musiikissa ei ole Eliminatoreita (löytyy Demon Driveja, ei kiinnosta), samoin DLX Musicissa on nettisivujen perusteella vain Demon Driveja (eivät ehdi vastata puhelimeen). Jäljelle tuntuu jäävän vain Tammperpiano, mistä kerrottiin Eliminatoreita ehkä (?) löytyvän, Yamahan suoravetoja kuulemma vain settien kanssa - tosin Yamahoja varmaan pystyy siellä testaamaan ja tarvittaessa tilaamaan erikseen. Eipä ole hääppöiset vertailusessiot siis välttämättä tiedossa.
 
Yksi vaihtoehtohan olisi tilata Eliminator ketjulla ja siihen varahihna mukaan. Sitten voisin myydä sen vähemmän miellyttävän. Mahtaisikohan sellaiselle varaosalle olla esim. tuolla torilla kysyntää sopuhintaan, mitä mieltä olette?
 
Uusia demoja lisätty 5.2.2008 -> Neptuna's Machine
anttipi
10.12.2009 18:32:34 (muokattu 10.12.2009 18:38:16)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Testikierros tehty. Joskus viikon päästä pitäisi Tammerpianossa olla sekä hihna- että ketju-Eliminatoria.
 
Eliminator-aiheen vierestä sen verran, että tässä testikierroksen ensivaikutelmani ilman sen suurempia säätöoperaatioita:
 
1. DW 5000 ketju
+ tosi hyvä tatsi, helppo kontrolloida iskuja ja palautusta; ei liian kevyt, ei liian raskas
+ tukeva rakenne
- punamusta ulkonäkö (tosin tämä on toissijaista)
 
2. Pearl P1000
+ iloinen yllätys: yllättävän lähellä DW 5000:n kontrolloitavuutta mun jalkaani
+ hinta/laatu
+ klassinen ulkonäkö
+/- vain yksi ketju, mistä huolimatta tuntui tukevalta ja kontrolloitavalta (odotin ehkä jotain sivuttaisklappia)
 
3. Iron Cobra hihnalla / Demon Drive
+ rakenteen vantteruus
- liian levottoman tuntuisia
- hankalampi kontrolloida nuijan liikkeitä iskujen välillä: liiankin kärkäs palautus mun makuun
- Demon Driven ulkonäkö
 
Vaihtoehtoja on kaksi: a) tilaan T-luukaupasta muun kaman ohella Pearl P-902 -tuplat, joka on käsittääkseni P-1000:n uudempi versio (Saksan-tilaus lähtee viimeistään huomenna), b) käyn viikon päästä vielä testaamassa hihna- ja ketju-Eliminatoria ja unohdan tuplat tältä erää. Tällöin valinta olisi DW5000:n ja jomman kumman Eliminatorin välillä. Rahaa palaisi suunnilleen saman verran vaihtoehdoissa a ja b.
 
Kommentteja?
 
E: Noni, tupla-Pearlien arvioitu saapumisaika Thomannilla 15.1.
 
Uusia demoja lisätty 5.2.2008 -> Neptuna's Machine
Vallu-Veke
10.12.2009 21:15:42
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Bacchus: Eliminator hihnalla, tai ketjulla, musta cami ja DW:n painava nuija. Näillä eväillä olen itse saavuttanut sellaisen todella tukevan, tarkasti hallittavan ja sopivan jykevän tuntuman.
 
Kannattaa kokeilla ensin lisäpainoillakin, onko yleensä tarvetta painavampaan nuijaan.
Meikä laittoi Eliminaattorin nuijan varteen rankasti lisäpainoa. Toimii.
 
Bacchus
10.12.2009 22:10:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vallu-Veke: Kannattaa kokeilla ensin lisäpainoillakin, onko yleensä tarvetta painavampaan nuijaan.
Meikä laittoi Eliminaattorin nuijan varteen rankasti lisäpainoa. Toimii.

 
Tämäkin varmasti toimii. Mulla oli silloin DW:n 5002:set. Nappasin niistä nuijat ja vaihdoin päittäin Eliminaattoreihin.
 
When the Going Gets Weird, the Weird Turn Pro
kincy
13.12.2009 11:46:08 (muokattu 13.12.2009 11:47:50)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

tilaan T-luukaupasta muun kaman ohella Pearl P-902 -tuplat, joka on käsittääkseni P-1000:n uudempi versio
 
Eijei. Tuo 902 sarja on uudempi Pearlin p122tw mallista. Osta toki tuo 1000 sarjan pedaali. Siihen saa ketjujen tilalle hihnatkin ja on jo oikein mainioit pedaalit. Tuo 900 sarjalainen on aloittelijoille enemmänkin suunnattu. Peruspedaali, mutta ei toki huonokaan. Itse ostaisin 1000 sarjasen.
 
E:
 
Sulla olikin vaihtoehtoina myös Ellut ja Dw. Sitten unohda nuo halvemmat pedaalit ja osta suoraan laatupelit. Itse kyllä liputan kovasti Ellujen puolesta, hiton hyvät pedaalit.
 
anttipi
13.12.2009 15:10:00 (muokattu 13.12.2009 15:10:52)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

kincy: Eijei. Tuo 902 sarja on uudempi Pearlin p122tw mallista. Osta toki tuo 1000 sarjan pedaali. Siihen saa ketjujen tilalle hihnatkin ja on jo oikein mainioit pedaalit. Tuo 900 sarjalainen on aloittelijoille enemmänkin suunnattu. Peruspedaali, mutta ei toki huonokaan. Itse ostaisin 1000 sarjasen.
 
E:
 
Sulla olikin vaihtoehtoina myös Ellut ja Dw. Sitten unohda nuo halvemmat pedaalit ja osta suoraan laatupelit. Itse kyllä liputan kovasti Ellujen puolesta, hiton hyvät pedaalit.

 
Tässähän kävi lopulta niin, että ostinkin Tammerpianosta ton DW5000 Acceleratorin (sinkkupedaalin). Tajusin, ettei tuplapedaalit ole tässä vaiheessa mikään välttämättömyys, kun lähinnä poppia soittelen, ja tuplat olisi tullut lähinnä "hauskanpitoon".
 
Uusia demoja lisätty 5.2.2008 -> Neptuna's Machine
kincy
13.12.2009 19:33:19
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

anttipi: Tässähän kävi lopulta niin, että ostinkin Tammerpianosta ton DW5000 Acceleratorin (sinkkupedaalin). Tajusin, ettei tuplapedaalit ole tässä vaiheessa mikään välttämättömyys, kun lähinnä poppia soittelen, ja tuplat olisi tullut lähinnä "hauskanpitoon".
 
Teit hyvät kaupat joka tapauksessa!
 
anttipi
13.12.2009 19:49:59 (muokattu 13.12.2009 19:51:12)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

kincy: Teit hyvät kaupat joka tapauksessa!
 
Oli niin hyvän tuntuinen pedaali, ja kun liikkeen viimeinen kappale oli kyseessä (Thomanniltakin lopussa), niin en raaskinut jäädä viikoksi Eliminatorien testausmahdollisuutta odottelemaan. Eikä toi punamusta värimaailmakaan enää niin häiritse.
 
Uusia demoja lisätty 5.2.2008 -> Neptuna's Machine
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «