Muusikoiden.net
18.04.2024
 

Rummut: rumpukamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Beatles
1 2 3 4
Kesukka
09.01.2006 13:10:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Entäs Act Naturally?
 
Se on cover-biisi.
 
Vanhassa vara parempi
Mikael
09.01.2006 13:15:28
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Se on cover-biisi.
 
No entäs Don't Pass Me By ???
 
Ma ei tiedata. Ma oon Pahk.
Kesukka
09.01.2006 13:22:10
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No entäs Don't Pass Me By ???
 
Osu ja upposi!
 
Aika ihmeellinen sovitus biisissä.
Mutta kyllä sieltä löytyy ihan mukava simppeli laulumelodia siitäkin
biisistä.
 
Vanhassa vara parempi
Mikael
09.01.2006 13:32:24 (muokattu 09.01.2006 13:32:52)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Osu ja upposi!
 
Aika ihmeellinen sovitus biisissä.
Mutta kyllä sieltä löytyy ihan mukava simppeli laulumelodia siitäkin
biisistä.

 
No eihän toi Ringo mikään sävltäjänero ole, mut sen kyky soittaa biiseihin just se mitä tarvitaan on mun mielestä nerokasta. Aika hienoja ratkaisuja ja omaperäisiä ideoita löytyy Beatles-tuotannosta - varsinkin jos vertaa sitä sen ajan musiikilliseen ympäristöön.
 
Ma ei tiedata. Ma oon Pahk.
Kesukka
09.01.2006 14:44:43
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No eihän toi Ringo mikään sävltäjänero ole, mut sen kyky soittaa biiseihin just se mitä tarvitaan on mun mielestä nerokasta. Aika hienoja ratkaisuja ja omaperäisiä ideoita löytyy Beatles-tuotannosta - varsinkin jos vertaa sitä sen ajan musiikilliseen ympäristöön.
 
Olen aivan samaa mieltä.
 
Vanhassa vara parempi
arse
09.01.2006 22:31:27
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hitto miten siisti videopätkä. Sai väsyneen sällin hillittömän hyvälle mielelle. Tolkuttoman hieno bändi.
 
Beatles on maailman yliarvostetuin bändi.
 
Kyllä säkin vielä aikuistut...
 
Rumba on paskimmillaankin parasta.
Rockster
10.01.2006 13:02:56
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kyllä säkin vielä aikuistut...
 
Jos aikuistuminen tarkoittaa Beatlesista tykkäämistä, niin toivottavasti en.
 
"Alle 18-tuumaiset on splasheja, paitsi haikat!"
ddrum54
10.01.2006 13:11:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jos aikuistuminen tarkoittaa Beatlesista tykkäämistä, niin toivottavasti en.
 
Ei se sitä tarkoita...
 
2`n 4
2kind
11.01.2006 23:40:45 (muokattu 11.01.2006 23:41:29)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kyllä mä veikkaan että aika suuri osa tämän palstan rumpaleista harrastaisivat rumpujen soiton asemesta jotain aivan muuta, mikäli the Beatlesia ei olisi koskaan ollut. Se ettei *muka* diggaa tuosta musasta ei tarkoita sitä etteikö tuo olisi aika järjettömän merkittävä bändi ja keskeinen vaikuttaja yhdelle jos toiselle.
 
To see is not as easy as it seems to be.
Epämuusikko
11.01.2006 23:44:51
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kyllä mä veikkaan että aika suuri osa tämän palstan rumpaleista harrastaisivat rumpujen soiton asemesta jotain aivan muuta, mikäli the Beatlesia ei olisi koskaan ollut. Se ettei *muka* diggaa tuosta musasta ei tarkoita sitä etteikö tuo olisi aika järjettömän merkittävä bändi ja keskeinen vaikuttaja yhdelle jos toiselle.
 
Näin!
 
You have to persist, and out of the sheer frustration of what you've been doing or you haven't been doing you come out the other side. Of course, when you come out the other side, you find that there's an even bigger hill to climb than the last one
drum-monkey
11.01.2006 23:48:46
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kyllä mä veikkaan että aika suuri osa tämän palstan rumpaleista harrastaisivat rumpujen soiton asemesta jotain aivan muuta, mikäli the Beatlesia ei olisi koskaan ollut. Se ettei *muka* diggaa tuosta musasta ei tarkoita sitä etteikö tuo olisi aika järjettömän merkittävä bändi ja keskeinen vaikuttaja yhdelle jos toiselle.
 
Ihan totta, mutta mun mielestä on älytöntä sanoa, että joku ei ole aikuinen, jossei pidä beatlesista. Ei kai mikään bändi ole niin ylitse muiden, että sokeasti kuunnellaan luottamatta omiin tuntemuksiin. Oma suhtautuminen Beatlesiin on aika neutraali. En tykkää, enkä ole tykkäämättä. Se menee, mutta montaa muuta kuuntelen ennen Beatlesia.
 
Munletti on mulletti
BigPapa
11.01.2006 23:55:51 (muokattu 12.01.2006 00:02:03)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ihan totta, mutta mun mielestä on älytöntä sanoa, että joku ei ole aikuinen, jossei pidä beatlesista. Ei kai mikään bändi ole niin ylitse muiden, että sokeasti kuunnellaan luottamatta omiin tuntemuksiin. Oma suhtautuminen Beatlesiin on aika neutraali. En tykkää, enkä ole tykkäämättä. Se menee, mutta montaa muuta kuuntelen ennen Beatlesia.
 
Beatles, ennen meitä syntynyt, myös jälkehemme jää.
 
Kitaroita pitää soittaa.Ne tykkää siitä.
Ossi
12.01.2006 00:17:42 (muokattu 12.01.2006 00:30:21)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Heh... tämä on taas kerran niitä tapauksia, jotka kannattaa ehkä sijoittaa bändin kulta-ajan musiikilliseen ympäristöön jossa se oli, ainakin mun mielestä, monellakin tapaa vallankumouksellinen poppoo. Viis yksityiskohdista koska tämäkin juttu on tullut tahkottua jo muutamaan otteeseen.
 
Pakko uhota kuitenkin sen verran, että kitaransoittajien kannattaa tsekata George Harrisonin juttuja. Mikäli niistä ei saa mitään irti, näkisin parhaaksi vaihtaa harrastus postimerkkeilyyn tms.
 
Oops.. niin ja on vaan yks Ringo.
 
"It Don't Mean A Thing (If It Ain't Got That Swing)" Duke Ellington
Malungizimo
12.01.2006 01:40:07
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No, joo.
 
Keskustelua Beatleseiden soitto-, ja laulutaidoista käydään milloin missäkin tasaisin väliajoin(koko ajan). Keskustelu on mukavaa ajanvietettä, mutta kuitenkin vastaus on varsin helppo löytää: Jos Ringon soittamat ja laulamat biisit lähtee "tuosta vaan" ja pääsee lähellekkään Ticket to Riden groovea, niin se rumpali-laulaja ei sano vahingossakaan Beatlesin soittajia paskoiksi.
 
Sama pätee myös muihin soittajiin; I saw her standing there bassolla soittaen ja laulaen Paulin staililla ja vielä bassolla nakutellen on mielestäni varsin erinomainen suoritus.
 
Mutta joskus asioiden vertaaminen aikansa muihin tapahtumiin, tekoihin tai soittajiin on hyvin avartavaa. Miettikää Liverpoolin syrjäkatuja tallavia pojankloppeja, joista tuli suuria tähtiä ja ennenkaikkea onnistuivat tekemään älyttömän monta menestyslevyä.
 
Kuinka monta tämän päivän "New Kids On The Block:a" muistetaan kahdenkymmenen vuoden päästä, saati kuunnellaan muuten kuin naurunpyrskähdysten saattelemana?
 
Kolikon toinen puoli on tietenkin se, että ei Beatles ole hyvä orkesteri, jos netissä vain lukee niin, joku ei vain tykkää ko. orkesterin tuotoksista. Onhan meillä jokaisella oikeus pitää vaikka Westlifesta! Toisaalta, aika harva heidän rumpaliaan täällä näyttää kehuvan.
 
2kind
12.01.2006 06:19:48
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Muistaako joku tarkemmin, missä yhteydessä seuraavan kaltainen dialogi on käyty?
 
toimittaja: "Onko Ringo Starr maailman paras rumpali?"
John Lennon: "Ei... eihän se ole edes the Beatlesin paras rumpali."
 
Tai sitten mä olen nähnyt unta.
 
To see is not as easy as it seems to be.
Stereophile
12.01.2006 06:54:19
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Muistaako joku tarkemmin, missä yhteydessä seuraavan kaltainen dialogi on käyty?
 
toimittaja: "Onko Ringo Starr maailman paras rumpali?"
John Lennon: "Ei... eihän se ole edes the Beatlesin paras rumpali."
 
Tai sitten mä olen nähnyt unta.

 
Miksi tuo kuullostaa niin tutulta kommentilta?
 
Pakko myöntää, etten ole isommin Beatlesien tuotantoon tutustunut mutta aivan mahtavia sävellyksiä löytyy läjäpäin. Muistan tuossa taannoin katselleeni telkkarista jotain dokumenttia ko. bändistä ja yhtenään tuli semmoinen tunne, että "jaa, tämäkinkö biisi on Beatlesia"... Tuttuja biisejä hillitön määrä, esittäjää en vain tiennyt.
 
Siinäpä sitä jo olikin. Hyvää uutta vuotta 2006!!!
Kesukka
12.01.2006 09:05:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Muistaako joku tarkemmin, missä yhteydessä seuraavan kaltainen dialogi on käyty?
 
toimittaja: "Onko Ringo Starr maailman paras rumpali?"
John Lennon: "Ei... eihän se ole edes the Beatlesin paras rumpali."
 
Tai sitten mä olen nähnyt unta.

 
Tietovisa jälleen: Paul McCartney soitti rumpuja Ringon sijasta yhdellä Beatles-biisillä.
Mikä oli tämä biisi?
 
Vanhassa vara parempi
BigPapa
12.01.2006 09:08:05 (muokattu 12.01.2006 09:11:09)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tietovisa jälleen: Paul McCartney soitti rumpuja Ringon sijasta yhdellä Beatles-biisillä.
Mikä oli tämä biisi?

 
Dear Prudence sekä Back in The USSR
 
Kitaroita pitää soittaa.Ne tykkää siitä.
Kesukka
12.01.2006 10:13:05
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Dear Prudence sekä Back in The USSR
 
Tuota Dear Prudencea en minä tiennytkään.
Ei tässä uskalla enää mitään kysellä kun itsekään ei
tiedä vastauksia...:)
 
Vanhassa vara parempi
arse
13.01.2006 18:22:39
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ihan totta, mutta mun mielestä on älytöntä sanoa, että joku ei ole aikuinen, jossei pidä beatlesista. Ei kai mikään bändi ole niin ylitse muiden, että sokeasti kuunnellaan luottamatta omiin tuntemuksiin.
 
Voi, eihän aikuistuminen toki tarkoita pelkkää Beatlesin diggailua - siihen kuuluu myös sauvakävelyä, asuntolaina, farmarivolvo osamaksulla...huumorivitsi.
 
Itse olen pahemmanpuoleinen räkänokka. Mutta minusta on silti epäkypsää leimata "maailman yliarvostetuimmaksi" bändi, joka on vaikuttanut viimeiset 40 vuotta vahvasti jokseenkin kaikkeen kevyeen musiikkin ja jota ilman ne koko nuorison bläkmetallit ja kingstonwallit eivät olisi koskaan syntyneetkään. Saa tykätä tai olla tykkäämättä, mutta tuo on fakta.
 
Sitä paitsi Beatlesin dissailu ei ole enää pitkään aikaan ollut coolia =)
 
Rumba on paskimmillaankin parasta.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «