Muusikoiden.net
29.03.2024
 

Rock, pop, alternative »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Ritchie Blackmore & Rainbow
1 2 3 4 543 44 45 46 47 48 49 50
ville198
16.04.2018 13:30:52
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

S.W.: Ehkä Helsinki ei vain ole Blackmoren lempikaupunkeja.
 
En ymmärrä tätä marinaa ainakin jos vertaa Blackmoren bändiä nykyiseen Deep Purpleen. Blackmore on yhä ennalta arvaamaton ja vaarallinen, mitä Purple ei enää vuosikausiin ole ollut. Tältä bändiltä sujui myös Child in Time, yksi Purplen kulmakiviä, joka jo kauan on ollut Gillanille liikaa. Ja Blackmoren soitto, olkoonkin vanha mies ja parhaat päivänsä nähnyt, onhan se jylhyydessään ihan eri planeetalta kuin Steve Morsen virkamieskitarointi.
 
Olen joskus miettinyt kuka sopisi basistiksi vittumaisten miesten supertrioon, jossa kitaristina olisi Ritchie Blackmore ja rumpalina Ginger Baker.

 
Spinal Tapin kädenlämpöinen Derek Smalls?
 
Icy-Sun
16.04.2018 16:52:34
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

S.W.:Blackmoren soitto, olkoonkin vanha mies ja parhaat päivänsä nähnyt, onhan se jylhyydessään ihan eri planeetalta kuin Steve Morsen virkamieskitarointi.
 
Kanssasi olen siitä samaa mieltä, että bändiä on turha Deep Purpleen verrata, mutta tästä väitteestä rankasti eri mieltä. Mustin soitto on nykykunnossa vanhan miehen munatonta sähkökitaran hiplailua. Steve Morse ei ole mikään tusina-sessiomuusikko, vaan miehellä on aivan oma tyyli, soundi ja on edelleen kovassa soittokunnossa, piti hänen tyylistään taikka ei (Purplessa tai yleensäkään).
 
Kefiiri
16.04.2018 17:41:20 (muokattu 16.04.2018 17:41:36)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ehkä virkamieskitarointi ei luonnehdintana ole osuvin kuvaamaan Morsen ilmaisua, mutta totta on, että Blackmoren soitossa on köpöimmilläänkin syvyyttä, johon pätevätkään jonglöörit eivät vaan kykene.
 
En ole musiikin asiantuntija.
S.W.
16.04.2018 18:53:47
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No joo, "virkamieskitarointi" oli vähän provoilua, mutta kun olen nähnyt nykyisen Purplen Suomessa varmaankin 5-6 kertaa, niin kyllähän Blackmoren soitto osoitti, kuinka leimallisesti Deep Purple oli Jon Lordin ja Ritchie Blackmoren bändi. Nykyisellään se kuulostaa coverbändiltä ja toimii aidoimmillaan ehkä uusissa biiseissään, kuten esimerkiksi mainio The Surprising.
 
Mick Box sanoi jossain haastattelussa, että maailma on täynnä teknisesti taitavia kitaristeja, joita ei erota toisistaan kun ennen vanhaan heti tiedettiin, että tämä on Jimmy Page tai tämä Ritchie Blackmore. Blackmore on varmaankin parhaat päivänsä nähnyt mutta kyllä hän edelleenkin on Blackmore.
 
PsychedelicWarlord
16.04.2018 22:38:41
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

S.W.: No joo, "virkamieskitarointi" oli vähän provoilua, mutta kun olen nähnyt nykyisen Purplen Suomessa varmaankin 5-6 kertaa, niin kyllähän Blackmoren soitto osoitti, kuinka leimallisesti Deep Purple oli Jon Lordin ja Ritchie Blackmoren bändi. Nykyisellään se kuulostaa coverbändiltä ja toimii aidoimmillaan ehkä uusissa biiseissään, kuten esimerkiksi mainio The Surprising.
 
Hyvinkin samaa mieltä. Blackmoren ja Lordin yhteispeli oli Purplen soundin syvin olemus. Minusta uusin Purple on loistavakin levy ,mutta toi kahden soundin yhteispeli jotenkin puuttuu.
 
Mick Box sanoi jossain haastattelussa, että maailma on täynnä teknisesti taitavia kitaristeja, joita ei erota toisistaan kun ennen vanhaan heti tiedettiin, että tämä on Jimmy Page tai tämä Ritchie Blackmore. Blackmore on varmaankin parhaat päivänsä nähnyt mutta kyllä hän edelleenkin on Blackmore.
 
Juuri näin. Maailma on pullollaan teknisesti taitavia soittajia ,että koko tekninen osaaminen on oikeastaan kärsinyt inflaation ja olipa millanen taituri teknisessä mielessä niin sieltä suosta on vaikea nousta esiin. Sellaisia oman näkemyksen ja soundin omaavia soittajia hyvin vähän.
 
"I'm a free spirit baby - olen ilmainen väkevä alkoholijuoma,vauva"
Welho-77
16.04.2018 22:45:46
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itse kuuntelen mieluummin Morsen soittelua. Joku Sometimes I feel like screaming, niin eihän Blackmore osaisi edes soittaa tollasia. Mielestäni varsinkin siinä biisissä on fiilistä vaikka onkin taidokasta tiluttelua yms.
Vähän sama kuin KISSissä. Ace Frehley on bändin oikea kitaristi mutta ei bändi olisi niitä kasariklassikoita saanut tehtyä Ässän kanssa soittotaidon puutteen takia.
 
Okei, onhan Blackmore kitaristina toki eri luokkaa kuin Ace, mutta nii..
 
Long live the King of Mercy. Leukoja vedetty tänä vuonna: 0 kpl
Sergei Fallinen
16.04.2018 22:51:09 (muokattu 16.04.2018 22:51:39)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Welho-77: Itse kuuntelen mieluummin Morsen soittelua. Joku Sometimes I feel like screaming, niin eihän Blackmore osaisi edes soittaa tollasia. Mielestäni varsinkin siinä biisissä on fiilistä vaikka onkin taidokasta tiluttelua yms.
Vähän sama kuin KISSissä. Ace Frehley on bändin oikea kitaristi mutta ei bändi olisi niitä kasariklassikoita saanut tehtyä Ässän kanssa soittotaidon puutteen takia.
 
Okei, onhan Blackmore kitaristina toki eri luokkaa kuin Ace, mutta nii..

 
Aika lailla näin juuri. Toinen vertaus, joka tästä keskustelusta tulee mieleen, on muuan Pekka, joka veti diu diu.
 
E. Vaikka toki bläkis on kitaristina aika eri luokkaa kuin Pekka, mutta nii..
 
Welho-77
16.04.2018 23:02:29
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sergei Fallinen: Aika lailla näin juuri. Toinen vertaus, joka tästä keskustelusta tulee mieleen, on muuan Pekka, joka veti diu diu.
 
E. Vaikka toki bläkis on kitaristina aika eri luokkaa kuin Pekka, mutta nii..

 
Joo. Onhan Ile Kallio parempi kepittäjämieess
 
Long live the King of Mercy. Leukoja vedetty tänä vuonna: 0 kpl
krautio
16.04.2018 23:16:49 (muokattu 16.04.2018 23:17:06)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eniten joka tapauksessa ottaa päähän, että Ritchie nykyään soittaa sähkistä komppien aikana kuin akustista, rämpy rämpy vaan...
 
Hey Ho, Let's Go!
Boyakasha
16.04.2018 23:46:29
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nalle Österman tiedusteli Jens Johanssonilta, miksi Helsingissä ei kuultu encoreita. Johanssonin kommentit löytyvät seuraavan linkin takaa:
https://medium.com/@Nallerock/jens- … hän-on-vähän-sellainen-e74de4d40928
 
Kefiiri
17.04.2018 00:14:38 (muokattu 17.04.2018 00:16:17)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kannattaa lukea koko kirjoitus. Oivaltavaa juttua.
 
En ole musiikin asiantuntija.
PsychedelicWarlord
17.04.2018 07:19:29
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Welho-77: Itse kuuntelen mieluummin Morsen soittelua. Joku Sometimes I feel like screaming, niin eihän Blackmore osaisi edes soittaa tollasia. Mielestäni varsinkin siinä biisissä on fiilistä vaikka onkin taidokasta tiluttelua yms.
Vähän sama kuin KISSissä. Ace Frehley on bändin oikea kitaristi mutta ei bändi olisi niitä kasariklassikoita saanut tehtyä Ässän kanssa soittotaidon puutteen takia.
 
Okei, onhan Blackmore kitaristina toki eri luokkaa kuin Ace, mutta nii..

 
Taas teiltä teknisyyden palvojilta unohtuu ,että Ace teki klassikkobiisejä ja miehen soundi oli hyvinkin omintakeinen. Samaa ei voi sanoa yhdestäkään Kissin 80-luvun kitaristista.
 
Oikeastaan hyvä esimerkki.
 
"I'm a free spirit baby - olen ilmainen väkevä alkoholijuoma,vauva"
Welho-77
17.04.2018 08:08:57
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

PsychedelicWarlord: Taas teiltä teknisyyden palvojilta unohtuu ,että Ace teki klassikkobiisejä ja miehen soundi oli hyvinkin omintakeinen. Samaa ei voi sanoa yhdestäkään Kissin 80-luvun kitaristista.
 
Oikeastaan hyvä esimerkki.

 
Vinnie Vincent isompia KISS-hittejä säveltänyt. Ja en ole mikään teknisyyden palvoja. Toin vain esille asian, että ilman näitä isojen orkesterien klassikkokitaristien vaihdoksia olisi bändeiltä jäänyt monta hyvää kappaletta tulematta.
 
Long live the King of Mercy. Leukoja vedetty tänä vuonna: 0 kpl
Welho-77
17.04.2018 08:21:00
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Boyakasha: Nalle Österman tiedusteli Jens Johanssonilta, miksi Helsingissä ei kuultu encoreita. Johanssonin kommentit löytyvät seuraavan linkin takaa:
https://medium.com/@Nallerock/jens- … hän-on-vähän-sellainen-e74de4d40928

 
Vittu, että oli tyhmä artikkeli. Tollasta runojuttua nyt vielä siesi, mutta ei sitten vaivautunut suomentamaan tota ruotsinkielistä osuutta. Jäi nyt epäselväksi koko juttu. Turhanpäiväistä pätemistä. Jens olisi osannut suomeksikin vastata.
 
Long live the King of Mercy. Leukoja vedetty tänä vuonna: 0 kpl
J.Hollström
17.04.2018 09:29:16
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tässä lie aika realistinen näkemys keikasta ilman moikkatuttu pätemisiä.
 
https://keikkaguru.com/2018/04/14/r … artwall-areena-helsinki-13-04-2018/
 
Lunnu
17.04.2018 11:48:04
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Welho-77: Joo. Onhan Ile Kallio parempi kepittäjämieess
 
Olikos tää nyt sitä aiemminkin mainittua hjymööriä?
 
Nostalgy is not what it used to be
PsychedelicWarlord
17.04.2018 13:47:48 (muokattu 17.04.2018 13:49:59)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Welho-77: Vinnie Vincent isompia KISS-hittejä säveltänyt. Ja en ole mikään teknisyyden palvoja. Toin vain esille asian, että ilman näitä isojen orkesterien klassikkokitaristien vaihdoksia olisi bändeiltä jäänyt monta hyvää kappaletta tulematta.
 
Mä puhuin KISS-klassikoista jotka nyt yleensä luetaan tonne 70-luvulle. Toki itsekin kuuntelen 80-luvun KISSiä ja se on mulle nuoruusnostalgiaa ja paljon hyviä biisejä mutten minään klassikkoina niitä oikeen osaa nähdä.
 
Sama juttu Purplen suhteen. Onhan siellä hyviä biisejä kuten tuo mainittu Sometimes I Feel Like Screming.Toisaalta sitten on sitä kauheaa Razzle Dazzle-tauhkaakin. Purple on aina ollut kokonaisuutena sävellyksellisesti parhaimmillaan kun Blackmore on ollut messissä. Morse on toki paitsi teknisesti taitava niin myös oman soundin omaava kitaristi ,mutta ei Blackmoren tasoinen suunnannäyttäjä ja visionääri.
 
"I'm a free spirit baby - olen ilmainen väkevä alkoholijuoma,vauva"
PsychedelicWarlord
17.04.2018 13:52:05
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

J.Hollström: Tässä lie aika realistinen näkemys keikasta ilman moikkatuttu pätemisiä.
 
https://keikkaguru.com/2018/04/14/r … artwall-areena-helsinki-13-04-2018/

 
Eiköhän jokaisella ole oma näkemys joka määräytyy jo sen perusteella mitä keikalta hakee?
 
Ei näissä asioissa ole yhtä totuutta mutta täällä on joidenkin pakko mielipiteensä ja näkökulmansa sellaisena ilmaista.
 
"I'm a free spirit baby - olen ilmainen väkevä alkoholijuoma,vauva"
J.Hollström
17.04.2018 16:50:25 (muokattu 17.04.2018 16:52:26)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

PsychedelicWarlord: Eiköhän jokaisella ole oma näkemys joka määräytyy jo sen perusteella mitä keikalta hakee?
 
Ei näissä asioissa ole yhtä totuutta mutta täällä on joidenkin pakko mielipiteensä ja näkökulmansa sellaisena ilmaista.

 
Mun näkemys on toi ylläoleva raportti. En ollut paikalla, mutta kaikkien tallenteiden perusteella mitä aiheesta löytyy on helppo yhtyä linkin analyysiin. Erilaisiakin mielipiteitä aiheesta on olemassa, niinkuin kaikesta musiikista. Laatutasoltaan huonollekin esittävälle taiteelle on oma kannattajakuntansa. Rainbow:n kohdalla rima on korkealla koska orkesterin taso oli kova sen kulta-aikoina. Nyt se rima alitettiin jokaisella osa-alueella, kosketinsoittajaa lukuunottamatta.
 
S.W.
17.04.2018 17:58:05
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

En ole Nalle Österman, mutta itse allekirjoitan kaiken, joka hänen tekstissään on. Lähinnä ihmisiä kai vituttaa, ettei Blackmore heittänyt Smoke on the Wateria. Mielenkiintoista nähdä, millainen settilista bändillä on huomenna Berliinissä.
 
Ja tuo lämmittelybändi, soittaakohan tämä "keikkaguru" itse siinä? Muistan kun näin Deep Purplen Tampereella. Joku vahvasti laitamyötäisessä oleva isäntämies ihmetteli lämmittelijöitä kuunnellessaan että miksi ne eivät soita vanhoja biisejään ja onkohan tuossa ketään alkuperäistä luullen lämmittelybändiä Purpleksi. Toisaalta siellä jollain oli paperilla Deep Purplen edellisen keikan ohjelmisto ja niinhän siellä Tampereellakin kuultiin kaikki mikä toissa iltana edellisessä keikkapaikassa. Tässä mielessä Blackmoren yllätyksellisyys oli pelkästään virkistävää.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 543 44 45 46 47 48 49 50

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «