Muusikoiden.net
08.12.2016

Rock, pop, alternative »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Robert Gordon
1 2 3
rheinone
15.05.2005 00:42:26
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tänään kävin hankkimassa Gordonin Bad Boyn. Vieläkin karehtii hymy suupielessä kun levyä kuunnellessa oli niin hienot fiilikset!

Silloin joskus ku Fresh Fish Special tuli ulos, diggasin sitä ihan kybällä vaikka siinä oli sähköbasso ja kaikkee muuta kerettiläistä (silloisesta puritanistisesta näkökulmasta). Gene Vincentistä eläneille rokkareille Bad Boy, 1981, oli kuitenkin jo liian lälly ;+) Kivaa, kun se nyt 25 vuoden jälkeen kolahtaa.

Viime keväänä kävin tsekkaamassa Gordonin keikan On The Rocksissa. Robert on kuulemma lopettanu dokaamisen, ja toden totta olikin erinomaisessa kuosissa! Pakko oli käydä keikan jälkeen pyytämässä nimmari uuden levyn kanteen, sen verran liikuttunut olin sekä freesistä meiningistä että nostalgiajutuista.

Mitkä teidän mielestä on Gordonin parhaat levyt, siis Fresh Fish Specialin lisäksi?

All you gotta do is plug me into High Voltage Rock'n'Roll.
Jani The Rock
15.05.2005 01:02:49 (muokattu 15.05.2005 01:04:38)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No nyt on asiaa! Gordon on kova jäbä. Selvisi siitä pahoinpitelystäkin ja palasi lavoille. Eikös Gordoni tuu taas kohta Suomeenkin heittämään pari keikkaa Red Hotin kanssa? Saakeli että kaduttaa, kun en sillon mennyt katsomaan kun se viimeksi oli maassa. Nyt pitäs melkein lähteä keikalle, jos duuniaikataulut antaa myöten.

Fresh Fish Special oli eka Gordonin levy jonka sain, joten eiköhän se oo se tärkein ja paras. Rock Billy Boogiekin on aika nostalginen. Joka levyltä kyllä löytyy hienoa kamaa. Siinä on miehellä Ääni.

Älä lähesty minua, lakeija, haitari olalla. Bella Italia #1
Hööki
15.05.2005 02:08:04 (muokattu 21.07.2005 02:36:50)

zzzzzzzzz

No pilluhan se on aina mielessä, mutta hypätään nyt ensin!
rheinone
15.05.2005 02:17:56

Robert Gordon with Link Wray.
On tosiaan miehellä ääni. Olavi Virtaa en koskaan tietenkään livenä kuullut.Mutta kun Gordonin keikalla näin,oli ensimmäinen assosiaatio Virran Ola.

Virran Ola veti parhaimmat juttunsa Kipparikvartetissa. Oliks Robert sitten keikalla soosissa niinku Ola vai mitä tarkoitat?

Hööki
15.05.2005 02:43:08 (muokattu 21.07.2005 02:36:18)

zzzzzzzz.

No pilluhan se on aina mielessä, mutta hypätään nyt ensin!
rheinone
15.05.2005 03:12:49

Ääntä ja ulkomuotoa. Siis vanha Robert ja nuorehko Olavi,heh.
Taisi olla 5 vuotta sitten kun keikalla näin,vaikutti skarpilta ja terveeltä kaikin puolin. Ainoa asia mikä vitutti,oli taustabändin( Black jotain) basisti,jolla oli pilvenpolttaja-pipo ja nu-metal parta. Ei sopinut tyyliin sitten niin maanperusteellisen laisinkaan.

Robert on jees, Ola on jees. Kipparikvartetin ja Humppaveikkojen aivo Käyko Keuhko on noissa "roots"-jutuissa vielä Olaa kovempi...siis mun mielestä. Tarkoitan erityisesti ääntä, en niinkään tötteröä ;+)

terone
15.05.2005 07:30:59

paras Gordonin levy on mun mielestä Humbler. sehän on alunperin miksaajan äänittämä bootleggi live-vedosta jossa on Danny Gatton kitarassa. huhhuh mitä kepitystä! muutoin en paljon livelevyistä tykkää mutta tuo on ... siis jotain ihan uskomatonta.

a dj, a dj, let´s get out of here!!
willie
15.05.2005 08:23:27

Hienon levyostoksen oot tehnyt ! Robert Gordonin Bad Boy soi mulla ihan tasasin väliajoin. Jo se huisi avausbiisi saa suun muikistelemaan !

Ja ne Gordonin ja Link Wrayn yhteiset sessiot on myös erittäin mainioita !
rheinone
15.05.2005 14:05:42

paras Gordonin levy on mun mielestä Humbler. sehän on alunperin miksaajan äänittämä bootleggi live-vedosta jossa on Danny Gatton kitarassa. huhhuh mitä kepitystä! muutoin en paljon livelevyistä tykkää mutta tuo on ... siis jotain ihan uskomatonta.

Joo toi Humbler on erinomainen lätty! On vaan aika kiven alla nykyään, painos on kuulemma loppu. Pitkän etsimisen ja kyselemisen jälkeen sain tilattua sen UK:sta:

http://www.raucousshop.co.uk

Blue Moon
15.05.2005 14:56:00
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

rheinone: Robert on jees, Ola on jees. Kipparikvartetin ja Humppaveikkojen aivo Käyko Keuhko on noissa "roots"-jutuissa vielä Olaa kovempi...siis mun mielestä. Tarkoitan erityisesti ääntä, en niinkään tötteröä ;+)

Joo, etenkin Kaken "Kesälesken Blues" on kovaa kamaa. :-)

- She put a mad dog on my trail -
rheinone
16.05.2005 12:46:26

Joo, etenkin Kaken "Kesälesken Blues" on kovaa kamaa. :-)

Katos katos, tota mä en oo tietääkseni kuullukaan.

Kaken levytys on näköjään samalta vuodelta kuin Gene Vincent and the Blue Capsin debyytti Bluejean Bop ;+)

Garri Hunes
17.05.2005 11:24:23

mikä pahoinpitely?

terone
17.05.2005 12:58:01

gordon sai puukosta jokunen vuosi sitten, olikohan ryöstöyritys tjs. paremmin tietävät valaiskaa ...

a dj, a dj, let´s get out of here!!
Jani The Rock
17.05.2005 13:25:36

gordon sai puukosta jokunen vuosi sitten, olikohan ryöstöyritys tjs. paremmin tietävät valaiskaa ...

Oli muistaakseni näin että Robert lähti Nykin kämpiltään ostamaan röökiä, ja matkalla puukkomies kävi kimppuun. Hengenlähtökin oli lähellä. Kasvoihin tarvittiin liki parisataa tikkiä, kun niitä kursittiin ton hommelin jäljiltä kasaan. Rautanen jäbä, kun kesti tuon ja palasi lavoille.

El Condor
17.05.2005 13:51:25

Humbler on minun ehdoton suosikkini, ja toisena tulisi varmaankin Fresh Fish Special.

Mainittakoon, että saksalainen Bear Family -levy-yhtiö on julkaissut mainiot Robert Gordon -kokoelmat "Black Slacks" ja "Red Hot", joita suosittelen enemmän kuin lämpimästi. Niiltä löytyvät vuosien 1977-81 pitkäsoitot (RG With Link Wray, Fresh Fish Special, Rockabilly Boogie, Bad Boy ja Are You Gonna Be The One) kokonaisuudessaan ihan muutamaa kappaletta lukuunottamatta.

"Get to the point where you don't have to practice. This leaves a lot more time for eating or wasting time."
Blue Moon
17.05.2005 23:17:25
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

rheinone: Katos katos, tota mä en oo tietääkseni kuullukaan.

Kaken levytys on näköjään samalta vuodelta kuin Gene Vincent and the Blue Capsin debyytti Bluejean Bop ;+)

Niin joo, debyytti_albumi_.

"Kauko Käyhkö's secret Gene Vincent - connection". ;-)

"Vähän" meni off-topiciksi, sori. :-)

tigrushka
29.05.2005 10:05:38

Hyllystä löytyy vain Fresh Fish Special jota on kyllä tullut kuunneltua ja paljon. Mitä tulee Ääniin niin Robert Gordon kuuluu ehdottomasti TOP 10:iin!

I got stripes ^..^
Jani The Rock
29.05.2005 10:48:01

Ja Gordonhan saapuu tosiaan ensi kuun puolivälissä Suomeen... Keikalle mennään eikä meinata!

willie
29.05.2005 15:35:24

Ja Gordonhan saapuu tosiaan ensi kuun puolivälissä Suomeen... Keikalle mennään eikä meinata!

Olis vielä Link Wray kitarassa...!
rheinone
29.05.2005 16:19:40 (muokattu 29.05.2005 16:22:56)

Jee! Onks teillä jo liput? Vaikka kyllähän tonne Makasiineille aina mahtuu...

Oliko toi Red Hot, joka ilmeiseski skulaa Robertin kanssa tänä kesänä, sama bändi joka esiintyi Robertin taustalla myös viime kesän suomen keikoilla?

« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti