Muusikoiden.net
24.04.2024
 

Rock, pop, alternative »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Sisters of Mercy
1 2 3
rheinone
08.09.2005 22:34:45
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Lainasin kirjastosta Gavin Baddeleyn kirjan "Goth Chic : johdatus pimeän puolen estetiikkaan" (Like, 2005) ja sen inspiroimana ostin "Floodlandin". Ei tuo ole toistaiseksi kolahtanut hirvittävästi (kasariallergiani on paha), mutta ihan kuunneltava lätty on kyseessä.
 
Kirja oli muuten ihan luettava, ja etenkin sen goottilaista kaunokirjallisuutta, kauhuelokuvia ja sarjakuvaa käsittelevä osuus oli kiinnostava.

 
Vaimon kanssa oli kinasteltu, mikä on goottia ja mikä ei, joten tottakai hän meni ostamaan mulle tuon kirjan. Ei mulle oikein kyllä selvinnyt kirjan luettuanikaan, mikä musiikki nyt sitten pitäisi lukea goottirockiksi. Se kyllä selvisi ettei goottirock ole mun juttu.
 
Mutta mielenkiintoinen kirja oli muuten. Jopa innostuin noista vanhoista kauhuelokuvaklassikoista, joita ennen olen pitänyt täysin typerinä.
 
All you gotta do is plug me into High Voltage Rock'n'Roll.
Marlowe
04.12.2005 12:22:32
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sisters of Mercy alkaa hissukseen avautua paremmin ja paremmin. "Floodlandilta" löytyvä "Lucretia My Reflection" on pyörinyt viime aikoina stereoissa tiiviimmin kuin mikään muu kappale, ja lisäksi sitä seuraavat "1959" ja "This Corrosion" muodostavat harvinaisen jylhän ja komean biisitrilogian.
 
"Some Girls Wander By Mistake" -kokoelma on myös hankittu, mutta siitä en vielä uskalla mennä sanomaan mitään rakentavaa. The Rolling Stones -cover "Gimme Shelter" ei tosin toimi alkuperäiseen verrattuna, vaikka ei sinänsä hassumpi tulkinta olekaan.
 
Vaimon kanssa oli kinasteltu, mikä on goottia ja mikä ei, joten tottakai hän meni ostamaan mulle tuon kirjan. Ei mulle oikein kyllä selvinnyt kirjan luettuanikaan, mikä musiikki nyt sitten pitäisi lukea goottirockiksi.
 
Goottirockia ja goottiaatetta on ilmeisesti aika vaikea määritellä, mikäli näiden nettikeskusteluiden käänteistä voi nyt mitään päätellä. Jostakin taisin lukea, että goottia on kaikki se, mistä gootti sattuu milloinkin pitämään. Siihen on kyllä vaikea lisätä mitään. = )
 
The unhappiest people I know, romantically speaking, are the ones who like pop music the most. (Nick Hornby)
Uruk
27.02.2006 14:32:17
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eikös kannata etsiä The Sisterhoodin EP Gift myös. Kiva aina välillä pistää soimaan. En tiedä löytyykö vinyylinä helposti.
 
Siinä on suomikin mainittu. Biisin nimi Finland Red, Egypt White.
 
Nykyään vetävät tuolta lätyltä löytyvää Giving Groundia livenä.

 
Eikös tuo Finland Red, Egypt White oli juuri se biisi missä luetellaan eri aseiden specseja ja lopussa "Destroy all personnell, Destroy all personell.." ?
 
Olen ettiny pidempäänkiin mp3-muodossa tuota, onko kellään "lahjoittaa" minulle tuota biisiä? :D Privaan vaan vastausta. Ei siitä mihinkään pääse, Bauhauksen ja The Fields of Nephilimin kanssa sitä kuuntelulistani kärkikolmikkoa. :D
 
Diggaan varsinkin Floodlandista, Vision Thing on ollut minulle hieman alien vaikka siinä onkin The Ribbons joka saa huutamaan "Incoming" joka kerta mukanaan.
 
(ò_ó)/ WTF IS THIS SHIT
Uruk
22.05.2006 21:29:41
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nyt perkele tänä vuonna Tuskaan kuuntelemaan.
 
(ò_ó)/ WTF IS THIS SHIT
ozz3
23.05.2006 09:39:44
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kyllähän tämä toimii, vaikka on todella paljon kuuntelua vaatinut. Tuskan vetoakin odotan, kovin paljon eivät vissiin keikkaa heitä? 1959:n saisivat kyllä vetää, se on suosikkini.
 
Killed by death MegaMan Club #009 - Shadow Man |THV-klubi #6 | V.L.K #39
Henko
25.05.2006 13:53:04
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ei sitten välttämättä kannata odottaa liikoja Gianna Sisters of Mercyn keikoilta nykypäivänä.
 
Mustikoiden.netin jäsen nro 22944
Thule
15.01.2007 11:16:57
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nostoa.
 
Onko kukaan onnistunut bongaamaan Sistersien paitoja mistään koto-Suomesta? Tai muualta EU:sta...?
 
Jenkeistä olen itse löytänyt, mutta tilaus on aina kaatunut joko luottokortin puuttumiseen, kallisiin toimituskuluihin tai siihen, etteivät yksinkertaisesti lähetä tuotteita Suomeen.
 
...
 
Uusintapainoksina julkaisivat kolme "ekaa" tässä hiljan. Alkuperäiset levyt omistan ja boonusbiisit löytyvät Some Boys Wander By Mistake -bootlegiltä, mutta eiköhän nuo remasteritkin tule hankittua tässä rahatilanteen antaessa myöden.
 
Loisteliaita biisejä mm. nuo First And Last And Alwaysin remasterilta löytyvät Poison Door ja Train. Aah.
 
Late-89
16.01.2007 09:56:06
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joitain sekalaisia biisejä olen kuunnellut. En kovin usein, enkä kovin paljoa. Voisi tätäkin tutkailla tarkemmin, jos joskus sattuu alelaarista löytymään edullisesti levyjä. :)
 
Thule
16.01.2007 11:28:02 (muokattu 16.01.2007 14:25:24)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

...jos joskus sattuu alelaarista löytymään edullisesti levyjä. :)
 
www.cdon.com
 
Sieltä remasterit kymmentä ja yhdeksää euroa. En tiedä muualta, mutta Mansen levykaupoissa näyttävät olevan järjestään sen 18,95e.
 
Edit: Eipä onnannut suora linkitys.
 
Antiharras
16.01.2007 13:51:41
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onko kukaan onnistunut bongaamaan Sistersien paitoja mistään koto-Suomesta?
 
Turun RockGootista (www.rockgootti.fi) saa pitkähihaista Event Horizon-paitaa, oman Some Girls-paidan ostin joskus vuonna vallihauta Helsingin asematunnelista.
 
Loisteliaita biisejä mm. nuo First And Last And Alwaysin remasterilta löytyvät Poison Door ja Train. Aah.
Kappas! Pitää melkein tuo remasteroitukin versio hankkia, Poison Door on sen verran kova veto.
 
I'm still standing here, something must have kept me thinking.
Thule
16.01.2007 15:02:14 (muokattu 16.01.2007 15:12:40)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Turun RockGootista (www.rockgootti.fi) saa pitkähihaista Event Horizon-paitaa
 
+ Suurkiitos tästä! Enpä ollut moisesta kuullutkaan.
 
Hmh, kun vielä löytäisi The Sisterhoodin Giftin jostain "helposti".
 
Mr.Babbit
16.01.2007 16:25:43
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vision thing on silkkaa elektroa. Saksanmaalla tuntuu liikkuvan mukavasti sissukoiden vinyylejä, tosin paikallisina painoksina. Tällä reissulla mukaan tarttui Floodland, jossa hilpeä rallatus this corrosion. Ehkä vielä jonkun voisi napata mukaan, jos joku osaa suositella? Vision thing löytyy myös hyllystäni. Tykkään, kyllä kyllä.
 
Marlowe
16.01.2007 18:28:20 (muokattu 16.01.2007 18:28:34)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onko kukaan onnistunut bongaamaan Sistersien paitoja mistään koto-Suomesta? Tai muualta EU:sta...?
 
Jos joskus eksyt Lontooseen, niin siellä myytiin Sisters of Mercyn paitoja kohtalaisen edullisesti mm. Camdenin kirpputorialueelta. Sieltä hankin myös oman Some Girls Wonder By Mistake -t-paitani.
 
Sieltä remasterit kymmentä ja yhdeksää euroa. En tiedä muualta, mutta Mansen levykaupoissa näyttävät olevan järjestään sen 18,95e.
 
En ole tästä ihan sataprosenttisen varma, mutta ainakin Swamp Musicissa taisivat olla mid price -hinnoissa.
 
"Drove downtown in the rain / nine-thirty on a Tuesday night / Just to check out the late-night record shop. / Call it impulsive, call it compulsive, call it insane / but when I'm surrounded I just can't stop." (Barenaked Ladies: Brian Wilson)
spitaalinen
23.02.2007 20:43:13
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

The Mission on ihan jees kanssa, ainakin toi Carved In Sand levy (ainoa jonka olen löytänyt). Ei kyllä yllä Sisterssien tasolle läheskään mutta menevää rockia kieltämättä....
 
Joo, Sistersin kaksi entistä jäsentä Gregg Adams (myöh.mm. The Cultin basisti) ja Wayne Hussey perustivat The Missionin. Sistersiin tuli tilalle kaikkien goottien jumalatar Patricia Morrison ja myöhemmin entinen sigue sputnik-mies Tony James.
 
Mission on hyvä ja melko tuottavakin yhtye varsinkin 90-luvun alussa. Suosittelen kaikille esim. saatavilla olevaa kokoelmaa The Phonogram Years. Kovin goottiahan se ei ole.... Mutta musiikki paljon Sistersin edellä!
 
Sisters taas on minun mielestäni enemmän ilmiö kuin bändi. Andrew Eldrich loi tavallaan aikanaan "gootti"-tyylisen laulutavan, moni bändi on tästä Sistersille paljon velassa. Mutta vain kolme vaihtelevan tasoista albumia ja kasa pääosin huonoja maxi-sinkkuja. Eipä paljon voi kehua bändiltä jonka konseptilla levyjä luulisi pystyvän tekemään vaikka joka vuosi. Ärsyttävää huuruista laiskuutta!
 
spitaalinen
05.03.2007 20:24:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joo, Sistersin kaksi entistä jäsentä Gregg Adams (myöh.mm. The Cultin basisti) ja Wayne Hussey perustivat The Missionin. Sistersiin tuli tilalle kaikkien goottien jumalatar Patricia Morrison ja myöhemmin entinen sigue sputnik-mies Tony James.
 
Mission on hyvä ja melko tuottavakin yhtye varsinkin 90-luvun alussa. Suosittelen kaikille esim. saatavilla olevaa kokoelmaa The Phonogram Years. Kovin goottiahan se ei ole.... Mutta musiikki paljon Sistersin edellä!
 
Sisters taas on minun mielestäni enemmän ilmiö kuin bändi. Andrew Eldrich loi tavallaan aikanaan "gootti"-tyylisen laulutavan, moni bändi on tästä Sistersille paljon velassa. Mutta vain kolme vaihtelevan tasoista albumia ja kasa pääosin huonoja maxi-sinkkuja. Eipä paljon voi kehua bändiltä jonka konseptilla levyjä luulisi pystyvän tekemään vaikka joka vuosi. Ärsyttävää huuruista laiskuutta!
 
Henko
05.03.2007 21:45:54
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Andrew Eldrich loi tavallaan aikanaan "gootti"-tyylisen laulutavan
 
Jep. Ja paino lainausmerkeissä. Varsin huvittava laulutapa, mitä ei onneksi löytynyt vanhemmista goottibändeiksi luokiteltavilta orkestereilta.
 
Tie miehen sydämeen käy rintalastan läpi.
slowdive
06.06.2007 15:37:24
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ne vanhemmat kun on sellaista lommoposkigoottia joka ei ainakaan itselle (enää) kolahda yhtään..
 
No niin, näin sitä saa syödä omat parisen vuotta vanhat sanansa. "First and Last and Always" tuli ostettua hetken mielijohteesta ja ihan yhtä loistavaltahan tämä kuulostaa kuin alunperinkin, mikä lie sitten minuakin välissä vaivasi... Toisaalta, uudelleenlöytämisen ilo onkin iloista suurimpia.
 
Onko muuten remasterit millaisia verrattuna 90-luvun alun versioihin? Toisinsanoen, pitääkö ne ostaa?
 
"One good thing about music, when it hits you, you feel no pain." (B.Marley)
Thule
06.06.2007 19:37:49 (muokattu 06.06.2007 19:39:22)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onko muuten remasterit millaisia verrattuna 90-luvun alun versioihin? Toisinsanoen, pitääkö ne ostaa?
 
Firstin remasterilla on niitä erinomaisen hyviä boonusbiisejä, että se kannattaa ehdottomasti hankkia. Myös yleinen äänimaailma on jotenkin rikkaampi ja muutama biisi miksattu vähän erilailla, että... No, kyllä mä ostin ;) Floodlandin ja Vision Thingin remastereissa en huomannut yhtä merkittävää eroa. Näilläkin on ekstrabiisejä, muttei mielestäni mitään erityistä. Myös kansilehtisistä löytyvää historiikkia ja infoa on mukava lueskella. Itse tilasin kaikki kolme pyöreästi 12 euron kappelehintaan CDON:sta eikä kaduttanut. Kyllä ne rahat saa paljon typerämminkin tuhlailtua.
 
Edit: You Could Be The One on kyllä hyvä.
 
"Astronomy makes Stairway To Heaven sound like the theme to Gilligan's Island."
slowdive
30.07.2011 22:09:40 (muokattu 30.07.2011 22:15:22)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olikos kukaan Tavastialla viime tiistaina? Mitäs tykkäsitte?
 
Itsellä bändi on männävuosina kohonnut sille all-time-favorites listalle, että vaikka suppeahko tuotantonsa ei ole aina ja jatkuvasti rotaatiossa niin aina maistuu kuitenkin.
 
Keikalle ostin lipun kun sopi hyvin kesälomasuunnitelmiin, mutta odotuksia en uskaltanut asettaa. Ja ihan hyvä niin.
 
Andrew Eldritch on bändin sielu. Häntä porukka menee katsomaan? Mutta ainakin Tavastialla laulu oli mun mielestä liian hiljaisella (vai seisoinko vaan väärässä paikassa?), ja kaikua oli vähintäänkin tarpeeksi. Biisit nyt toki tunnisti, mutta säkeistöt oli aikamoista muminaa mun korviin. Kertsit nyt lähti ja huudahdukset kaikui niin että tuli selväksi. Lava oli myös koko ajan ihan täynnä sitä savua joten näkyvyys oli sitä luokkaa että joku kaljupää siellä parin kielisoittajan kanssa on, mutta muuten ei mitään katsottavaa.
 
Keikkahan lähti makeasti yhdellä suosikkibiisilläni "Ribbons", johon vielä sopi tuo savu, kaiku & tunnelma, mutta pian se alkoi jo puuduttaa. Oli siinä myöhemminkin hetkensä, mutta Tavastian sen iltainen hirvittävä lämpötila, kosteus & tungos yhdistettynä shown puutteisiin sai kyllä minut poistumaan kohtuullisen pettyneenä.
 
Hieno bändi, mutta nyt ei kyllä lähtenyt.
 
"one good thing about music, when it hits you feel no pain" (bob marley)
Hohhoijaa
31.07.2011 21:04:17 (muokattu 31.07.2011 21:04:52)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

slowdive: Olikos kukaan Tavastialla viime tiistaina? Mitäs tykkäsitte?
 
Osittain olen samaa mieltä, mm. säkeistöjen kuuluvuudesta jonka mainitsit. Sen sijaan runsas savu sopi omasta mielestäni varsin hyvin tunnelmaan, show-meininkejä en jäänyt kaipaamaan ja meikäläisen jälkifiilikset keikasta ovat rutkasti plussan puolella.
 
The planet is fine, the people are fucked.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «