Muusikoiden.net
19.04.2024
 

Rock, pop, alternative »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe:
1 2 3 4 520 21 22 23 24
Antti1997
05.02.2005 00:56:59
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Juu,ollihan se enää on jäljellä...mulle se "oikea" Yö loppuu siihen,kun lehtiranta ja rauäng saavat kenkää..kyllä frogleykin kova äijä oli,mut mut...
 
Mun mielestä rock-Yö loppui viimeistään Frogleyn lähtöön... Ehkä jo Petanderin ja Viitasen. Kuitenkin vielä 20-vuotis-dvdllä Frogley on "kantava voima", energiaa tuntuu riittävän ja soittoa on ilo katsella ja kuunnella. Asennetta!
 
Artisti maksaa!!!!
Fuzzball
05.02.2005 23:30:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mun mielestä rock-Yö loppui viimeistään Frogleyn lähtöön... Ehkä jo Petanderin ja Viitasen. Kuitenkin vielä 20-vuotis-dvdllä Frogley on "kantava voima", energiaa tuntuu riittävän ja soittoa on ilo katsella ja kuunnella. Asennetta!
 
No,kyllähän frogley ja jesu asiamiehiä oli...petanderia en tunnusta...kyllä mun mielestä bändistä lähdetään vain kerran.Eihän äijän touhuista loppupeleissä mitään tullutkaan,kun tais mennä vähän liikaa tonne baarin puolelle koko touhu.
 
"I want more than life has to offer"
peetu
09.02.2005 18:13:59
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joo taisi Petander viihtyä baarissakin, mutta viihtyihän siellä muukin bändi vain hetki aiemmin. Luulen kyllä, että suosion ylläpitäminen 80-luvulla ja uudelleen nostaminen 90-luvun puolivälissä eivät olisi onnistuneet ilman Petanderia. Käsittääkseni miehen rooli biisien sävellyksissä oli merkittävä ja taisi olla myös studiolla. Pidän vieläkin bändin joistain uusiimmista biiseistä, mutta kyllä minulle Yö jotenkin loppui kun Viitanen ja Petander lähti. Vanhempi materiaali toimii kohdallani kyllä aina 80-luvun alusta 90-luvun loppuun. Diggaan kyllä Hakulisen biiseistä, mutta bändi tuntuu nykyään olevan kovin vireraantunut ns."rock-toteutuksista". Eikä selitykseksi riitä se että nyt on vain yksi kitaristi. Kyllä 90-luvun alusta puoliväliin asti oli vain yksi kitaristi ja toteutukset biiseistä olivat paljon pirteämpiä. Mutta aina olen bändiä kuunnellut ja tulen varmaan kuuntelemaan.
 
Tohtori Mustajärvi
19.02.2005 08:46:16
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tämän foorumin taso laskee ja roimasti. Täällä ei sanota enää mitään mielipiteitä, vaan kommentti on asiaan kui asiaan: paskaa!
 
Jos joku haluaa kysyä mielipiteitä, hän haluaa niihin myös asiallisia vastauksia. Se ei ole liikaa pyydetty! Lapset, menkää pulkkamäkeen!
 
Onnittelut Suomen tämän hetken kovimmalle ROCKbändille platinarajan rikkomisesta! Kahdessa päivässä, hieno saavutus.
 
Eläköön Yö!
 
"MIkä sua vaivaa, onko kipuja? Ottaako päähän onko krapula?" "Tohtori touhukas tohtoroi, lauteet paukkuu ja laulusoi"
paavi
19.02.2005 09:18:13
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Täällä ei sanota enää mitään mielipiteitä, vaan kommentti on asiaan kui asiaan: paskaa!
 
Lauseesi sisältää paradoksin.
 
Jos joku haluaa kysyä mielipiteitä, hän haluaa niihin myös asiallisia vastauksia.
 
Aivan. Jos.
 
Onnittelut Suomen tämän hetken kovimmalle ROCKbändille platinarajan rikkomisesta! Kahdessa päivässä, hieno saavutus.
 
Sitähän se kyllä on, vaikka itse en asiasta kovin ilahtunut olekaan. Toisaalta ei mua jaksa kauheasti se kiinnostaakaan, mitä kansa ostaa.
 
karpela diem (tartu tanjaan)
Jani The Rock
19.02.2005 09:59:03
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onnittelut Suomen tämän hetken kovimmalle ROCKbändille platinarajan rikkomisesta!
 
Mitä hittoa? Joko Peer Güntin uusi levy myi platinaa?
 
The road never ends for me, kid.
Sperm Donor
19.02.2005 19:01:47
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Oikeampi otsikko olisi: Entinen rock-bändi myi uudella iskelmälevyllään platinaa.
 
Antti1997
19.02.2005 22:04:20
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Oikeampi otsikko olisi: Entinen rock-bändi myi uudella iskelmälevyllään platinaa.
 
Näinhän se on... Ei tuota enää voi rockiksi kutsua.
 
"täytyy assnoo ett'ä suomi-grilli on parasta mitä pinessä jurrissa voi toivoa. pesän ,lisäksi tietenkin.." -Ice9
Rattata
20.02.2005 20:57:31
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onnittelut Suomen tämän hetken kovimmalle ROCKbändille platinarajan rikkomisesta! Kahdessa päivässä, hieno saavutus.
 
Eläköön Yö!

 
Yö on yhtä kaukana rokista kuin päivästäkin.
 
Kylmä kahvi kaunistaa, mutta pakki ei kestä minkä pärstä vaatis.
peetu
21.02.2005 09:52:33
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No kuka sen sitten määrittää mikä on rokkia. Eihän toi nykyiinen Yö ole kovinkaan kitaravetoista, mutta kyllä ne taas aika hyvän levyn tekivät. Jos viinan juonnilla mitataan niin Yö ei taida enää olla rockia. Onhan niillä jokunen aikaisempikin albumi ollut hivenen rauhallisempi eli ei niinkään kitaravetoista ja useampi slovari. Muistan tuosta alkoholista Lindholmin joskus sanoneen, että tavallaan hän tunsi porukasta 90-luvun lopulla tietynlaista ylpeyttä. Diivailijarockareilla kuulemma festareiden backstagella siiderit väärään kurkkuun, kun Viitanen, Petander ja Frogley alkoi ottamaan drinkkiä:)
 
yellow
21.02.2005 11:09:22 (muokattu 21.02.2005 11:09:39)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No kuka sen sitten määrittää mikä on rokkia. Eihän toi nykyiinen Yö ole kovinkaan kitaravetoista, mutta kyllä ne taas aika hyvän levyn tekivät. Jos viinan juonnilla mitataan niin Yö ei taida enää olla rockia. Onhan niillä jokunen aikaisempikin albumi ollut hivenen rauhallisempi eli ei niinkään kitaravetoista ja useampi slovari. Muistan tuosta alkoholista Lindholmin joskus sanoneen, että tavallaan hän tunsi porukasta 90-luvun lopulla tietynlaista ylpeyttä. Diivailijarockareilla kuulemma festareiden backstagella siiderit väärään kurkkuun, kun Viitanen, Petander ja Frogley alkoi ottamaan drinkkiä:)
 
Jokainen varmasti nämä määritykset tekee omalla tavallaan, minä käsitän rock-musiikin nimenomaan sellaisena, missä kitarat ovat pääosassa, eivät piano/syntikat. Minun mielestäni Yön viimeinen rock-levy oli Valo, vaikka siinäkin jo mentiin löysempään suuntaan. Mutta kuten aikaisemmin sanoin, minulle sitä ainoaa oikeaa Yötä ovat Varietee, Äänet ja miksei Kymmenes kevätkin, joka on aika aliarvostettu levy. Omassa tyylilajissaan Rakkaus on lumivalkoinen/Kuolematon ovat varmasti ihan hyviä levyjä. Mutta kun oma maku on sen verran rankka niin nykyistä meininkiä ei valitettavasti enää jaksa. Mutta tuskinpa Yö enää tarvitseekaan niitä vanhoja fanejaan, sillä uusi linja on tuonut paljon uusia kannattajia. Levymyynti ja täydet keikkapaikat kyllä kertovat oleellisen.
 
Jani The Rock
21.02.2005 12:39:32
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

täydet keikkapaikat kyllä kertovat oleellisen.
 
Monestakin asiasta.
 
The road never ends for me, kid.
Henko
21.02.2005 13:48:20
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onnittelut Suomen tämän hetken kovimmalle ROCKbändille platinarajan rikkomisesta! Kahdessa päivässä, hieno saavutus.
 
Mitä, onko Rähäkältä tullu levy kahden päivän sisällä?
 
Muusikoiden netin sääntöjen mukaan heviä ei voi soittaa yksikelaisilla mikeilä.
Ticeto
21.02.2005 15:41:54
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

http://www.mesta.net/haastattelut/?aid=327
 
Tuossapa Ollin haastattelua uuden levyn tiimoilta. Sanoo mielestäni helvetin hyvin sen, miksi Yö kuullostaa tältä "iskelmärockilta" vuonna 2005.
 
Olisi tyhmää tehdä Variteen tyyppinen levy vain sen takia, että voisi olla "rock". Ei se perinteinen suomirock vaan myy enää...
 
These are the last words I'll ever speak And they'll set me free
Sperm Donor
21.02.2005 16:50:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Yrittääkö joku täällä todistella itselleen että kyllä Yön uusi levy on rokkia?Mä olen sivusta seurannut, joskus aika läheltäkin Yön uraa.
Ei mulla mitään niitä vastaan ole. Oli hauska nähdä about 4-5 vuotta sitten DBTL:llässä kuinka ne heitti ihan hyvät keikat. Jengi diggas ja pienine vikoineenkin keikoista jäi hyvä fiilis.
Ensimmäinen Yö-iskelmä rakkaus on.... aiheutti lähes myötähäpeän, kaikessa korniudessaan.
Uuden levyn kuulemani biisit eivät ihmeemmin poikkea edellisestä.
Olli kuullosti symppikseltä Ylex haastattelussa.
Mutta uudesta levystä on vaikea löytää rokkivaikutteita vaikka kuinka hakisi.
Enkä mä niin mumio vielä ole että löytäisin niistä kaipuu/ikävä/särkyvä teksteistä jotain.
 
paranoid android
21.02.2005 17:40:23
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

http://www.mesta.net/haastattelut/?aid=327
 
Tuossapa Ollin haastattelua uuden levyn tiimoilta. Sanoo mielestäni helvetin hyvin sen, miksi Yö kuullostaa tältä "iskelmärockilta" vuonna 2005.
 
Olisi tyhmää tehdä Variteen tyyppinen levy vain sen takia, että voisi olla "rock". Ei se perinteinen suomirock vaan myy enää...

 
Niin eli sen takia kannattaa ruveta tekemään iskelmää koska se myy.
 
Nahkaliivit paukkuu.
Sperm Donor
21.02.2005 20:07:19
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olli sanoi haastattelussa että on se herännyt aamulla kiinteistöhuollossa töissä olleessaan neljän aikaan lumitöihin.
Että mielummin tätä. Vähän paremmalla liksallakin.
Jollainhan sen on perheensä elätettävä.
 
peetu
21.02.2005 21:43:48
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itse kyllä kaipaan Yön musiikissa noita menneiden aikojen rocktoteutuksia, mitä oli vielä Petskun ja Viitasen aikaan. Mutta toisaalta kyllä ymmärrän, että äijät tekee sitä mitä tekee. Olli ainakin sanoo että tekee nyt sellaista musaa mikä tuntuu sopivan suuhun ja tuntuu hyvältä. Eli on kai se sitten ok ja mikäs synti se on että musiikki myy. Ollihan teki silloin Petskun aikoihin Kangasjärven kanssa kiertueen jossa soitettiin Voima-levyn biisejä, jotka on aika lähelllä nykyistä Yötä. Sen levyn biisit oli kait tarkoitus Yön levyttää, mutta Viitanen ja Petander ei niitä hyväksynyt. Ei kaikille sovi sekään että tehdään vuosikymmeniä samanlaista musaa, kuin esim. Popeda tekee.
 
Tohtori Mustajärvi
01.03.2005 19:11:34
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Petander teki ensimmäisen Yö-pestinsä aikaan parempia kappaleita kuin toisen pestin aikana. Myrskyn jälkeen ja Äänet levyillä on selvä ero, jos verrataan vaikka 13. Yö ja Valo levyihin.
 
Mulla on semmonen mielipide, että jos Petander olis Yössä jatkanut ei koko Yöta enää olis. Tämä on tietysti vain minun mielipide. Kyllähän Yön sielu biisillisesti on kuitenkin Jussi Hakulinen! Kuunnelkaa vaikka uutta levyä. Mä veikkaan, että moni joka tuossa edellä haukkuu sitä, ei edes ole kuunnellut sitä.
 
"MIkä sua vaivaa, onko kipuja? Ottaako päähän onko krapula?" "Tohtori touhukas tohtoroi, lauteet paukkuu ja laulusoi"
peetu
01.03.2005 20:16:35
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Käsittääkseni nuo Myrskyn jälkeen ja Äänet olivat aika pitkälti Petanderin sävellyksiä, vaikka creditit menikin koko bändille. Jälkimmäinen taisi ollla aika pitkälti myös Petanderin soittamakin kitaroiden osalta. Kyllähän Olli on parhaimmillaan Jussin tekemissä biiseissä. Mutta luulen kyllä että 90-luvun lopussa olisi levyt jääneet tekemättä ilman Petanderin sävellystaitoa.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 520 21 22 23 24

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «