Muusikoiden.net

Rock, pop, alternative »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Steely Dan
1 2 3 4 5
lukethesis
05.12.2012 13:39:13
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

^ Ne Gaucholta poisjääneet palathan ovat aika legendaarisia. Esimerkiksi "Kule Baba" ja etenkin "The Bear". Onhan nekin varmaan joku 'Tubeen uppinut.

Sammo
17.12.2012 10:46:41

lukethesis: ^ Ne Gaucholta poisjääneet palathan ovat aika legendaarisia. Esimerkiksi "Kule Baba" ja etenkin "The Bear". Onhan nekin varmaan joku 'Tubeen uppinut.

Tänks vinkistä -- tykkäsin varsinkin tuosta "The Bearista" ... ja löysin myös 11 Tracks Of Whackin Japanin version bonusbiisin ""Medical Science". Mahtavuutta!

"Just swimming in the sea of rubato"
Aladoobi
27.01.2013 03:17:07 (muokattu 27.01.2013 03:33:06)

Timitzii: Lempi SD-instrumenttisooloja? ...

Omaksi suosikiksi on noussut Chris Potterin pitkä, kyyneliä nostattava tenorirunoelma West Of Hollywood -biisin lopussa. Muutenkin pidän nykyään Two Against Nature'a SD:n parhaimpana albumina.

Toinen vanha lemppari on Baxterin (ja Diasin) kai osittain sävelletty skittasoolo Bodhisattva-biisissä, Countdown To Ecstasy -albumilla.

HaloOfFlies
18.07.2013 11:20:54
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Työstävät uutta levyä 10 vuoden tauon jälkeen.

http://www.rytmi.com/uutiset/legend … an-on-viimeinkin-tekemassa-albumia/

We're like migrating birds, we smell the air and scratch our arses and say, "Hmm think it's time." - Brian Johnson S.M.A.K.-jäsen #5
Calliope
21.07.2013 07:25:16

https://www.facebook.com/DonaldFagenMusic/posts/620102294686839

"Your mind makes a promise that your body can't fill"
HaloOfFlies
22.07.2013 00:03:56

Calliope: https://www.facebook.com/DonaldFagenMusic/posts/620102294686839

Ei löytynyt kirjoitusta.

We're like migrating birds, we smell the air and scratch our arses and say, "Hmm think it's time." - Brian Johnson S.M.A.K.-jäsen #5
Calliope
22.07.2013 09:14:34

RE: DYLAN, MIKE, BOZ, JEWELS AND BINOCULARS, ETC.

Hiya kids

I did an interview with this guy Andy Greene that appeared in the recent issue of Rolling Stone. You know, the one where they thought it was cool to put the mass killer on the cover. Theres been a little confusion about some things I said (or didnt say) so Id like to clarify.

The interview was supposed to be about drumming up business for Steely Dans summer tour. Walter Becker and I were originally scheduled to do the interview together on the phone, but it got botched up and we ended up talking to Greene separately.

For a while, it was a typical promo-type phone interview of the sort Ive been doing for forty years. Greene was asking questions that fans might ask and I was answering as best I could.

He asked about set lists. Because most of the audience is there to hear the popular favorites, Walter and I like to make sure there are a fair number of hits in the show at least the ones that arent too cringe-worthy. Then we talked about how some artists seem immune to audiences expectations. Greene brought up Bob Dylan. Because I could tell that Greene loved Dylan as much as I did, I let down my guard, and we started in with the classic fan talk, picking apart his recent work and mourning the fact that his erstwhile astonishing voice has now been reduced to a croak.

For Dylan idolaters, Bob analysis is a real party. We try to mimic his many eccentric vocal styles folky Bob, psychedelic Bob, post-motorcycle accident Bob, Jesus-freak Bob its fun. In college, we played a Dylan lyrics game:

Name two items that hung from the head of the mule.

Oh cmon, thats easy. Jewels and binoculars, of course.

For a moment, forgetting I was talking to a reporter, I started joking about the recent albums that always seem to have several, long blues-based tunes in minor keys. The lyrics are always great, but the tunes have limited musical interest, perhaps because Dylan needs to accommodate his damaged voice. Because Bob has meant so much to us for so long, because hes astonished us for so long, maybe we feel we can kid him as if he were family.

Big mistake, as you will soon see.

And it got worse. Greene had read the galleys of a book I wrote, Eminent Hipsters, a collection of pieces Ive written over the years thats coming out in October. The most recent is a journal I kept during last summers Dukes of September tour. The Dukes are Michael McDonald, Boz Scaggs and myself singing some of the R&B and soul tunes we grew up with, plus some of our individual radio hits.

The piece is an entirely subjective, jokey view of what its like to be on tour. I talk about the stress of doing one-nighters in your sixties, living on buses and in hotel rooms, moving around the country in a state of perpetual exhaustion. I get upset about the lukewarm audience response for the great old tunes we love and fantasize taking out my rage on the crowd. Its that sort of thing. I also confess my worries about taking prescribed pain-killers for the various aches and pains of aging. Theres almost no personal information about my friends Mike or Boz in the piece.

Greene said he enjoyed the piece and we talked about it for a bit. Mike and Boz never even came up.
Nevertheless, the next day, on a bunch of tabloid sites, I see this:

Donald Fagen blasts boring Dylan, McDonald & Scaggs

Cranky Steely Dan star Donald Fagen has blasted Bob Dylan and his Dukes of September tourmates Michael Mcdonald and Boz Scaggs in a new Rolling Stone magazine article.The 65-year-old rocker reveals he has walked out of several Dylan shows because he finds the folk-rock icon "tedious" and admits he took "certain pharmaceuticals" to help him relieve the boredom of touring with Scaggs and McDonald.

Keep your powder dry, yall.

DF
July 20 13

Epämuusikko
22.07.2013 21:39:40

:::::DDDD kannattaa varoa kenelle puhuu.

"Thank you for the music, white boy". 6-stroke troll #1
Kefiiri
22.07.2013 23:40:53

Mahdollisuus oikoa lehtijuttuja sosiaalisessa mediassa on toisaalta hyvä, toisaalta rasittava ilmiö. Kuka sitä kaikkia omituisia jutunpätkiä kerkiää oikaisemaan, ja jos niin ei tee, ottavatko lukijat jutut 100% totena?

Ennen vanhaan riitti, että lukijat tiesivät toimittajien irrottelevan sanomisia alkuperäisestä yhteydestään.

velsa
23.07.2013 02:40:23
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

En mie muuta tiiä ku et mulle putoo tietyssä mielentilassa koko Steely Dan tuotanto kuten myös Fagenin soolomatsku ihan täysillä vaikka en muita silkkimuna fuusiobändejä voi sietää ollenkaan!!!!
Jännä homma,mut Fagen on niin omien latujen hiihtäjä et siit on vaan pakko digata....!!!!
Se on vähän niinku fuusiopuolen Joe Walsh!!!!

Kauas on pitkä matka........
Calliope
16.08.2013 06:01:02

Donaldilta kirja tulossa;
http://www.us.penguingroup.com/nf/B … .html?Eminent_Hipsters_Donald_Fagen

Calliope
23.08.2014 22:07:23

http://www.express.co.uk/entertainm … raphy-and-his-all-star-touring-band

Mielenkiintoinen haastattelu.

"Music is a world within itself"
Sammo
27.06.2016 08:56:53

Vanhan ketjun nosto. Ei liity Steely Daniin suoraan mutta juhannuksen suuri löytö oli Monkey House -projektin/bändin uusi levy "Left". Musa on enemmän kuin vähemmän Dan-vaikutteista ja levyllä mukana monia SD-alumneja (Drew Zingg, Elliott Randall, Jay Graydon ja Michael Leonhart). Aivan mahtava levy!

Friends of Dan -podcastista löytyy pääjehu Don Breithaupin haastattelu ja paljon musaa:
http://www.friendsofdanmusicpodcast.com/

I'm very highly educated. I know words, I have the best words.
Calliope
03.09.2017 18:34:24

http://www.rollingstone.com/music/n … y-dan-co-founder-dead-at-67-w500956

Luin, että Becker on ollut jonkinlaisessa leikkauksessa ja sen piti mennä ihan hyvin,mutta näin kävi. Johtuiko sitten jostain komplikaatioista vai mistä.

I've got blisters on me fingers!!!
Tomtom
04.09.2017 08:47:46

Voi voi. Huonoja uutisia todellakin

"Jos tämä jatkuu pahasti, joudutaan menemään instanssiin." - Lasse Mårtensson
lukethesis
04.09.2017 09:33:58

Joo, karsee homma. Todella iso menetys. :( Ilmeisesti myös aika yllättävä, koska bändi oli buukannut juuri uuden kiertueen. Fagen on sanonut, että jatkaa bändiä edelleen ilman Beckeriä.

RIP! 67 is too young.

"Jos joku ei tule konserttiin siksi, että mä ajan BMW:llä, niin on varmaan parempikin pysyä poissa. -Samu Haber
PVC
04.09.2017 10:00:34

Calliope: http://www.rollingstone.com/music/n … y-dan-co-founder-dead-at-67-w500956

Luin, että Becker on ollut jonkinlaisessa leikkauksessa ja sen piti mennä ihan hyvin,mutta näin kävi. Johtuiko sitten jostain komplikaatioista vai mistä.

Takavuosina tuli töllöstä hupisarja nimeltä "Tohtori toheloi"

Epämuusikko
04.09.2017 11:39:39 (muokattu 04.09.2017 11:43:05)

R.I.P. Tämä uutinen sai mieleni matalaksi. Pitänee illalla laittaa Danit soimaan.

PVC: Takavuosina tuli töllöstä hupisarja nimeltä "Tohtori toheloi"

Luepa kommenttisi uudestaan ja mieti oliko se asiallinen.

"Thank you for the music, white boy". 6-stroke troll #1
PVC
04.09.2017 15:54:03

Epämuusikko: R.I.P. Tämä uutinen sai mieleni matalaksi. Pitänee illalla laittaa Danit soimaan.

Luepa kommenttisi uudestaan ja mieti oliko se asiallinen.

Omassa avatarissasi on joku koomikko. Asiallisuus on komedian vihollinen

HaloOfFlies
23.11.2017 10:17:19

Donald Fagen haastoi Walter Beckerin perikunnan oikeuteen Steely Danin nimen käyttöluvasta. Delia Becker vaatii 50 prosentin osuutta bändin nimeen. Beckerin perikunta on myös ottanut bändin nettisivut haltuunsa.

http://ultimateclassicrock.com/donald-fagen-sues-becker-estate/

Out on the street for a living, picture's only begun. Got you under their thumb.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 5

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «