Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Rock, pop, alternative »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Steely Dan
1 2 3 4 5
Åboensis
22.08.2012 20:50:16 (muokattu 22.08.2012 20:53:19)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

A.O.K.: Tämäpäs tuli puun takaa, kiitokset tiedosta! Oli edellinen kuitenkin sen verran hyvä levy että odotukset on kovat. Krantz ei sit varmaan tuolla uudella oo enää messissä, vähän olin kyllä sen panokseen pettynyt tuossa Morph the Catilläkin.
 
Tietääkö muuten kukaan, missä vaiheessa Krantz on soittanut Steely Danissa? Bändihän muistetaan aina mainita Waynesta puhuttaessa (ja mies itsekin on sanonut haastatteluissa olevansa "tuttu mm. Steely Danista"), mutten ole onnistunut löytämään nimeään mistään "virallisista" krediiteistä, levyjen kansista tai muualta. Onko WK ollut joskus bändissä mukana esim. "vain" keikkakitaristina, vai sotkenko mä nyt (taas) vaan asioita, ja kyse onkin ollut tuosta Fagenin soololevystä...? Auttakaa epätietoista...
 
EDIT: No niin, tuossa edellisessä viestissähän se mainittiin, millä kiertueella Krantz oli kitarassa... nyt kyllä nolottaa :S. Ei taida WK kuitenkaan soittaa millään SD:n levyllä, eihän?
 
"I dont know who they think they are, smashing a perfectly good guitar" - John Hiatt -
JC
22.08.2012 21:11:37
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Taitaa soittaa ainoastaan jollain Donald Fagenin soololevyllä.
 
A.O.K.
22.08.2012 21:33:07
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Åboensis: Tietääkö muuten kukaan, missä vaiheessa Krantz on soittanut Steely Danissa? Bändihän muistetaan aina mainita Waynesta puhuttaessa (ja mies itsekin on sanonut haastatteluissa olevansa "tuttu mm. Steely Danista"), mutten ole onnistunut löytämään nimeään mistään "virallisista" krediiteistä, levyjen kansista tai muualta. Onko WK ollut joskus bändissä mukana esim. "vain" keikkakitaristina, vai sotkenko mä nyt (taas) vaan asioita, ja kyse onkin ollut tuosta Fagenin soololevystä...? Auttakaa epätietoista...
 
EDIT: No niin, tuossa edellisessä viestissähän se mainittiin, millä kiertueella Krantz oli kitarassa... nyt kyllä nolottaa :S. Ei taida WK kuitenkaan soittaa millään SD:n levyllä, eihän?

 
Joo, soitti tuolloin 96 kiertueella. Ja tuon kyseisen version Jack of Speedistä olin kans tulossa tänne linkittämään. On aivan loistava soolo. Itehän Krantz sanoi että jäi vähän paha maku suuhun alunperin koska ei aivan sopinut timen kannalta SD:n riveihin. Mutta välit on sittemmin lämmenneet koska soitti tuossa Fagenin Morph the Catillä ja sitä seuraavalla kiertueella.
 
Aivan loistavaa että tulee uutta materiaalia. Mä oon sen verran friikki että kaikki mitä Fagen ja Becker tekee toimii täysillä. Eihän noi uudet ole klassikoiden veroisia mutta tekeekö kukaan kuusikymppisenä enää samantasoista matskua kuin innokkaana pari-kolmekymppisenä?
 
Well by seventy-six we'll be A.O.K.
Epämuusikko
27.08.2012 13:39:23
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Notefix: Sen sijaan biisit ovat olleet ehkä hieman hahmottomampia. Silti, onhan se kuitenkin ihan mahtavaa että tyypit jaksaa vieläkin tehdä. Aika ainutlaatuista kamaa kuitenkin.


 
Kywwä.
 
TvsN:llä on vielä sävellyksellistä riskinottoa, mm. nimibiisi sekä omakin suosikkini Negative Girl ja ihan liian pitkällä fonioutrolla (eli vitun jees) varustettu West of Hollywood. Everythingillä sitten ollaan hieman keskiössä, ei tule häröpalloja kys. levyltä äkkiseltään mieleen.
 
"Thank you for the music, white boy". 6-stroke troll #1
Sammo
19.09.2012 10:44:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Like.
 
http://www.youtube.com/watch?v=LTDFC3vrIY4 (Sunken Condos - I'm not the same without you)
 
"Just swimming in the sea of rubato"
lukethesis
16.10.2012 09:19:24
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No niin, tätä Sunken Condosiahan saa jo mm. iTunesista ja Spotifyssäkin on ollut jo ainakin muutaman päivän.
 
Huippulevy, ei voi muuta sanoa. Kuuntelin hyvillä vehkeillä pariin kertaan putkeen, ja hymy vaan nousi korviin. Ei nyt yllä Nightflyn tasolle, mutta ihan pirun hyvä silti. Aivan mahtavan kuiva ja silti lämmin soundi, ihan hiton hienot torviarrit (kuten aina), eikä yhtään ylimääräistä missään...silti tosi orgaaninen ja tietenkin groovaava.
 
Kaks viimeistä biisiä on ehkä vähän laimeaa nyky-Steelyä, mutta muuten huippukamaa, kuten törkeen tarttuva "Memorabilia" tai "Miss Marlene". Isaac Hayes -coveri on aika hauska.
 
Mä en itse asiassa tiennyt että se trumpetti-luottojamppa (Michael Leonhart) joka on myös tuottanut levyn, on multi-instrumentalisti...soittaa mm. rumpuraitoja levyllä.
 
Allmusic:kin tykkäs (joskus aika harvinaista), rätkäisivät 4.5/5 tähteä...
 
Epämuusikko
16.10.2012 09:55:55 (muokattu 16.10.2012 10:01:52)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

lukethesis: No niin,
 
Olen hormonaalisesti vaikeana jo pelkästään siitä että Michael on Carolynin veli.
Levy pitänee ostaa asap.
 
"Thank you for the music, white boy". 6-stroke troll #1
A.O.K.
17.10.2012 11:01:29
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

lukethesis: No niin, tätä Sunken Condosiahan saa jo mm. iTunesista ja Spotifyssäkin on ollut jo ainakin muutaman päivän.
 
Huippulevy, ei voi muuta sanoa. Kuuntelin hyvillä vehkeillä pariin kertaan putkeen, ja hymy vaan nousi korviin. Ei nyt yllä Nightflyn tasolle, mutta ihan pirun hyvä silti. Aivan mahtavan kuiva ja silti lämmin soundi, ihan hiton hienot torviarrit (kuten aina), eikä yhtään ylimääräistä missään...silti tosi orgaaninen ja tietenkin groovaava.
 
Kaks viimeistä biisiä on ehkä vähän laimeaa nyky-Steelyä, mutta muuten huippukamaa, kuten törkeen tarttuva "Memorabilia" tai "Miss Marlene". Isaac Hayes -coveri on aika hauska.
 
Mä en itse asiassa tiennyt että se trumpetti-luottojamppa (Michael Leonhart) joka on myös tuottanut levyn, on multi-instrumentalisti...soittaa mm. rumpuraitoja levyllä.
 
Allmusic:kin tykkäs (joskus aika harvinaista), rätkäisivät 4.5/5 tähteä...

 
Kyllä toimii! Weather In My Head on perus molliblues, mutta jotenkin se vaan toimii ja kuulostaa kuin siinä olisi jotain muutakin. On ihmeen tunkkaisen kuuloinen Spotifystä, ja kohisee kuin C-kasetti. Levykauppa Äxästä tuli eilen viesti että eivät vielä ole saaneet tukkurilta levyjä kauppaan. Toivottavasti CD on paremman kuuloinen.
 
Well by seventy-six we'll be A.O.K.
jra
17.10.2012 16:46:26 (muokattu 17.10.2012 16:46:42)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

A.O.K.: Kyllä toimii! Weather In My Head on perus molliblues, mutta jotenkin se vaan toimii ja kuulostaa kuin siinä olisi jotain muutakin. On ihmeen tunkkaisen kuuloinen Spotifystä, ja kohisee kuin C-kasetti. Levykauppa Äxästä tuli eilen viesti että eivät vielä ole saaneet tukkurilta levyjä kauppaan. Toivottavasti CD on paremman kuuloinen.
 
En tiedä vaikuttaako se että tuntuu olevan kovasti hiljaisemmalle masteroitu kuin esim. Morph the Cat, joka Spotifyssa pärähti soimaan perään. Eka biisissä on jokin sihisevä efekti/soitin, mutta kaiuttimien kautta taustalla kuunneltuna en erottanut mitään tasaista suhinaa. Voi olla että kuulokkeilla kuulisi, tai sitten tuon hiljaisemman tason takia puskee esim. läppärin äänikortin taustakohina esiin? Mutta hyvä vaan jos on vaiheeksi vähän maltillisemmin mastereoitu, pari edellistä Fagenia ja Steely Dania ovat olleet siinä rajoilla.
 
- Kaukolähettimen Klassista Värähtelyä jo vuodesta 2008 -
Calliope
24.11.2012 20:18:09
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kauko Röyhkä kirjoitti Facebook-sivullaan, että Donald on tehnyt tämän levyn jo aiemmin pariin kertaan. Mitä olette mieltä?
Itse sijoitan Sunken Condosin tokaksi Nightflyn jälkeen. Morph the Cat on kanssa ollu mulle mieluinen, mutta Kamakiriadiin en ole saanut tuntumaa.
 
"Your mind makes a promise that your body can't fill"
Groovelover
28.11.2012 10:46:02
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Calliope: Kauko Röyhkä kirjoitti Facebook-sivullaan, että Donald on tehnyt tämän levyn jo aiemmin pariin kertaan. Mitä olette mieltä?
Itse sijoitan Sunken Condosin tokaksi Nightflyn jälkeen. Morph the Cat on kanssa ollu mulle mieluinen, mutta Kamakiriadiin en ole saanut tuntumaa.

 
Nightfly on se ykkönen, mutta Sunken Condos toimii mulle tosi hyvin, ehkä menis mullakin kakkossijalle. Morph The Cat.. ihan ok. Kamakiriad on jotenkin ihan teflonia, en saanut siihen mitenkään otetta.
 
"It's not really what you play, but what you leave out that counts." Rick Danko, 1976
Tomtom
28.11.2012 10:53:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mää heräsin kanssa SD.n kuunteluun suht myöhään, joskus 10v sitten. Eräs fataaleeimmista virheistä jotka olen onnistunut tekemään oli kieltäytyminen ilmaisesta lipusta Helsingin keikalle vuonna "miekka&kypärä" koska en ollut vielä herännyt tähän upeaan orkesteriin.
 
Oma suosikkilevy on ehdottomasti Pretzel Logic mutta just jnuo mainitut Can't Buy a Thrill ja Aja on aika maukkaita. Mulle nuo soololevyt ei oikein uppoo, ehkä en vaan osaa. Pitääpä kuunnella tuota uutta matskua.
 
"Jos tämä jatkuu pahasti, joudutaan menemään instanssiin." - Lasse Mårtensson
Calliope
28.11.2012 16:11:49
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Donaldin mukaan miehet kuuntelevat Steely Dania ja naiset Fagenin soolotuotantoa. Mikähän minä sitten olen kun kuuntelen molempia, heh..
 
"Your mind makes a promise that your body can't fill"
jra
28.11.2012 21:28:46
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Calliope: Donaldin mukaan miehet kuuntelevat Steely Dania ja naiset Fagenin soolotuotantoa. Mikähän minä sitten olen kun kuuntelen molempia, heh..
 
Puolinainen? Tai riippuu ehkä myös siitä missä kuuntelee, naisen kanssa jahdin etutäkillä loikoillen menee varmaan sujuvasti miehelle alas myös Fagen (eissss...).
 
Walter Beckerin ja Jon Heringtonin kamat 2011 Usan kiertueelta:
http://www.youtube.com/watch?v=iRG3VhUMhIg (19 min)
http://www.youtube.com/watch?v=DhboYQHDRI4 (22 min)
 
- Kaukolähettimen Klassista Värähtelyä jo vuodesta 2008 -
Timitzii
28.11.2012 22:53:56
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Lempi SD-instrumenttisooloja? "Peg" ja varsinkin iki-ihana "Kid Charlemagne" kolahtavat aina kitaroinneillaan. Muistaisin myös Tubessa olevan varsin mahtavan livevedon jälkimmäisestä...
 
Tomtom
29.11.2012 10:59:28
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Charlemagnea on tullut jyystettyä soittotunnilla jonkun verran (jälleen vuonna miekka und kypärä). Ylälolevaan voisi heittää kitaristille epätavallisen pianosoolon Sign In Strangerista ( Royal Scam- levyltä, joka on muute aika hyvä). Night by Night joka on ehkä oma suosikki melkein koko tuotannosta.
 
"Jos tämä jatkuu pahasti, joudutaan menemään instanssiin." - Lasse Mårtensson
lukethesis
29.11.2012 11:41:26
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Timitzii: Lempi SD-instrumenttisooloja?
 
- Victor Feldmanin Rhodes-soolo "Black Cow"
 
- Wayne Shorterin fonisoolo "Aja"
 
- Steve Gaddin soolo/fillit "Aja"
 
- Jay Graydonin soolo "Peg"
 
Yllättäen kaikki samalta levyltä!
 
Sammo
30.11.2012 10:11:13
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Timitzii: Lempi SD-instrumenttisooloja?
 
Omat suosikit jo mainituiden lisäksi ainakin Third World Man (Larry Carlton) ja Gauchon väliosa (Walter Becker). Ja tasan kaikki Carltonin kitarafillit ja jutut Nightflylla!!
 
"Just swimming in the sea of rubato"
A.O.K.
30.11.2012 10:58:18
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sammo: Omat suosikit jo mainituiden lisäksi ainakin Third World Man (Larry Carlton) ja Gauchon väliosa (Walter Becker). Ja tasan kaikki Carltonin kitarafillit ja jutut Nightflylla!!
 
Third World Man tehtiin muuten tuon soolon ympärille, oli Carltonin soolo jäänyt käyttämättä jostain toisesta yhteydestä ja totesivat että se pitää jossain käyttää joten sen ympärille tehtiin biisi :)
 
Ei kovin montaa turhaa sooloa ole SD:n levyillä. Pystyy monet niistä laulamaan/hyräilemään ulkoa vaikkei olisi ikinä opetellut soittamaankaan. Mun lemppareita jo mainittujen lisäksi on Rikki Don't Lose That Number (Jeff Skunk Baxter) ja Your Gold Teeth II (Denny Dias)
 
Ja Chris Potterin fonisoolo West Of Hollywoodissa on kans mun mieleen.
 
Well by seventy-six we'll be A.O.K.
Sammo
04.12.2012 12:55:35
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

A.O.K.: Third World Man tehtiin muuten tuon soolon ympärille, oli Carltonin soolo jäänyt käyttämättä jostain toisesta yhteydestä ja totesivat että se pitää jossain käyttää joten sen ympärille tehtiin biisi :)
 
Noinhan se tarina menee !! Taas kerran youtube FTW, eli löytyi tämä (alkuperäinen versio eli Were You Blind That Day):
 
http://www.youtube.com/watch?v=OhyXOmYNgCA
 
Eli Were you Blind That Day on käytännössä musiikilta aivan sama kuin TWM, sanoja lukuunottamatta. Hieno se on noinkin.
 
Apropos, Gaucho on parhautta ilman sanojakin (ja paria muuta instrumenttia):
http://www.youtube.com/watch?v=aJQ5gYON1uU
 
"Just swimming in the sea of rubato"
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 5

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «