Aihe: Kotiteollisuus
1 2 3 4 520 21 22 23 24
Jubi
02.08.2004 15:27:42
Viimeaikoina oikein kovastikin tykästynyt yhtyeeseen ja myös ulkomusiikillisiin puoliin. Erityisesti Hynysen kirjoitukset on mitä viihdyttävintä luettavaa.

Lauantain Ankkarockissa ainoa bändi, jonka jaksoi käydä katsomassa lavan edessä. Varsin keskinkertainen keikka, mutta muutamat välispiikit aika nasevia:
"Seuraavaks me vedetään semmonen progepläjäys, että te saatanan kakarat ette löydä kotiinne".
Sitten lähtee "Tuonenjoutsen" ;)

Vaikka se roolin vetäminen meneekin äijillä ajoittain täysin överiksi, on siinä mun mielestä onnistuttu hyvin. Jätkien touhua on hauska seurata, ja pohjimmiltaan ainakin Hynynen taitaa oikeasti olla aika fiksun puoleinen kaveri.

Mitä musiikkiin tulee, niin vaikka itseänikin ärsyttää teinit, jotka luulevat "Helvetistä itään" olevan bändin ensimmäinen levy, ja tuntevat nimeltä biisit "Minä olen" ja "Tämän taivaan alla", niin mun mielestä bändi on ihan oikeastikin parhaimmillaan kahdella viimeisellä levyllä. Kovimmissa mättöbiiseissä ei vain ole sitä jotain. Tiedän, että moni on täysin päinvastaista mieltä.
Parasta satoa kuitenkin omasta mielestäni on esim. "Kaksonen", "Satu peikoista", "Tuomittu", "Jos sanon" jne..
Innostus, nuoruuden hermostollinen häiriötila, joka paranee pienillä annoksilla katumusta kokemuksen karttumisen seurauksena.
Tellervo
02.08.2004 17:03:37
Viimeaikoina oikein kovastikin tykästynyt yhtyeeseen ja myös ulkomusiikillisiin puoliin.

Minä taas olen tykästynyt NIMENOMAAN ulkomusiikillisiin puoliin. Se vähä (huom. erittäin vähä) mitä olen musiikkia kuullut, ei mitenkään erityisesti iske. Erityisesti siinä tökkii yksi asia (sydämeni vuotaa verta, kun joudun sanomaan tämän): lauluääni. Mutta onneksi Hynynen on itsekin sitä mieltä, ettei osaa laulaa. Kuten aina, hän osuu naulan kantaan :)
Minä rakastan sinua. Minulta ei kysytä.
Antti1997
02.08.2004 17:42:07
Hynysen kommentit ovat kyllä aivan omaa luokkaansa. :)

Hyvä bändi, hyvä meisinki!
"Olen pystyvä timpermanni!!1!"
Keppis
02.08.2004 18:00:29
Hynysen kommentit ovat kyllä aivan omaa luokkaansa. :)

Ne on vähän niinkuin turbon jutut, niin tyhmiä että naurattaa=)

On mielestäni kyllä hyvä bändi toi kotiteollisuus ja justiinsa toi "lapsellinen" sekoilu on niin niiden tyyliin sopivaa. Loistavaa musiikkia ja lyriikkaa.
Huonomuistisilla on vähemmän stressiä.
PomppoK
02.08.2004 18:23:43

Vaikka se roolin vetäminen meneekin äijillä aina täysin överiksi

Se on se juttu, mutta eivät tyhmät ihmiset noin pitkälle pääsisi...

Vaikka bändiläiset eivät itsekään välttämättä halua uskoa/myöntää, niin kyllähän Kotiteollisuus on mennyt eteenpäin, ainakin jos katsotaan aloituspisteeksi Hullu Ukon ajat.

Kotiteollisuutta kannattaa kuitenkin katsoa kokonaisvaltaisena viihdekeskuksena, onhan se musiikki itsessään hieman junnaavaaksi käyvää... eikä tuo muutoksen kaarikaan kovin jyrkästi taivu taaksepäin katseltaessa.

Seuraavan levyn soisi olevan reilusti melodisempi, mikä tietenkin voi olla Hynyselle kovan sortin haaste, tai sitten paluu Eevan Perinnön edustamaan raakaan energiaan.
"I've been busier than a one-armed bass player."
    Liity sinäkin TIISTAI-klubiin. Kaupan päälle klubitakki kuolakaukalolla ja keskuslämmityksellä!
Henko
02.08.2004 20:19:07

Tykkäsin kovastikin Kuolleen kukan nimeen asti, mutta sitten kyllästyin, ensin junttimaisiin lieveilmiöihin, eikä uusin levykään mikään hyvä ollut.
Mun ilmakitarassa ei oo säröt päällä.
lapio
02.08.2004 20:40:43

mun mielestä bändi on ihan oikeastikin parhaimmillaan kahdella viimeisellä levyllä. Kovimmissa mättöbiiseissä ei vain ole sitä jotain. Tiedän, että moni on täysin päinvastaista mieltä.

Olen päinvastaista mieltä, mutta en täysin. Niissä vanhoissa mättöbiiseissä vasta onkin sitä jotain, uusimmassa ei niinkään. Routa ei lopu, Kivipää, jne. Ovat varsin alkuvoimaista rytinää. Kuolleen kukan nimi on kuitenkin minusta Kotiteollisuuden kovin levy. Aika tasoissa Tomusta ja Tuhkasta albumin kanssa. Eevan Perintö on myös hyvä. Hullu ukko ja kotiteollisuus ei taas miellytä minua kovin.
Minuun on käytetty poltetun maan taktiikkaa... Mitä tuossa avatarissa tapahtuu?
aivokuolio
02.08.2004 22:24:37
Jos Niskalaukaus on suomen hevi-Yö, niin KT on suomen hevi-Popeda.
Antti1997
02.08.2004 22:27:38

Aika osuva vertaus, muuten. +
"Ennustan että tästä tulee iso juttu" -Unworthy Knight 25.06.2003, alkuperäisessä off-topicissa
Mimi
02.08.2004 22:59:53
Aika osuva vertaus, muuten. +

Niinpä. Mutta kyllä minäkin kiinnostuin bändistä vasta äskettäin, lähinnä Helvetistä itään levyn perusteella, ne mitä olen kuullut, ni ihan kiinnostavaa. Olen nyt yrittänyt tutkailla vanhempaakin materiaalia. Paljoa en vielä oikein osaa sanoa, kun lainasin Eevan perinnön vasta äskettäin kaverilta, mutten ole ehtinyt pahemmin viime päivinä kuuntelemaan. Kattellaan. Sen vähän mitä olen kuullut, ni ihan kuunneltavaahan tuo on. Helvetistä itään on ostolistalla, ei kylläkään ihan kärkipäässä.
"Siis kuinka vitun kännissä pitää olla, että katsoo livenä Slayeriä, mutta luulee näkevänsä Scorpionsin!!??" (Rokatessa Roiskuu II)
Hotakainen
03.08.2004 00:39:06
Hyvää musiikkiahan tämä. Etenkin sanoitukset ovat joissain kappaleissa (esim. Minä olen) aivan tajuttoman hienot.
leather rebel
03.08.2004 12:45:40 (muokattu 03.08.2004 12:49:18)
Muija fanittaa kotiteollisuutta, ja omistaa käsittääkseni kaikki niiden levyt.

Itse en tykkää. Onhan tuo taustamölynä ihan siedettävää (ts. ei tarvi juosta baarista karkuun jos alkaa soida) mutta ei tuota jaksa kotona kuunnella. Liian tasapaksua ja tympeetä meininkiä.

Ihmetyttää kun porukka jaksaa kehua noita sanoituksia. Niin vitun perus-angsti-löpinää, että ei mitään rajaa.
Nää on varmaan niitä kuuluisia makuasioita.

Osuvasti sanailtu.
"If rocks's dead, then bury me with it." -Blackie Lawless
GuitarMonster
03.08.2004 13:36:42 (muokattu 03.08.2004 13:36:51)
Ne on vähän niinkuin turbon jutut, niin tyhmiä että naurattaa =)

On mielestäni kyllä hyvä bändi toi kotiteollisuus ja justiinsa toi "lapsellinen" sekoilu on niin niiden tyyliin sopivaa. Loistavaa musiikkia ja lyriikkaa.

Näin on. Veit jalat suustani.
Heissi
03.08.2004 15:30:51
Kotiteollisuutta kannattaa kuitenkin katsoa kokonaisvaltaisena viihdekeskuksena, onhan se musiikki itsessään hieman junnaavaaksi käyvää...

Täsmälleen.

Mielestäni paras suomalainen bändi koskaan, olen kova fanipoika. Joskin kaksi uusinta lätyskää ovat olleet jokseenkin kehnoja verrattuna pyhään kolminaisuuteen Aamen-Eevan perintö-Tomusta ja tuhkasta. Kaksi uusinta ovat olleet biisimateriaaliltaan niin helvetin epätasaisia. Löytyy timanttisia ralleja kuten Käärmeen pää ja Tuonen joutsen ja sitten taas toisaalta aivan luokattoman paskoja biisejä kuten Tuomittu, Kuolemanvakavaa tai Tämän taivaan alla. Eevan perintö on siitä hassu levy, että sillä ei ole oikeastaan yhtään paskaa biisiä. Ei tule mieleen mitään muuta levyä jossa olisi sama tilanne, paitsi ehkä Strapping young ladin City.

Sinkkujen b-puolet ovat kuitenkin ehkä ne todelliset helmet KT:n tuotannossa. Esim. Suru, Väsyneen kuva, Harakat. Täyteläistä turpiinvetoa ovat ne.
"I ain't givin' you no three fitty you goddamn Loch Ness Monster! Get your own goddamn money!"
Möö.
Tellervo
03.08.2004 17:32:25
Liian tasapaksua

Joo, tuo just jotenkin tökkii.
Henko
03.08.2004 17:38:47

Ehkä joku keksii ottaa Yön ja Popedan kuunteluun näiden perusteella!
Mun ilmakitarassa ei oo säröt päällä.
Antti1997
03.08.2004 18:08:00
Ehkä joku keksii ottaa Yön ja Popedan kuunteluun näiden perusteella!

Toivottavasti! :)
"Ennustan että tästä tulee iso juttu" -Unworthy Knight 25.06.2003, alkuperäisessä off-topicissa
Listen
04.08.2004 09:50:57
Tuli sattumalta vastaan Hynysen haastattelu:

http://www.kaleva.fi/cf/juttu.cfm?j=418625
Playing by heart: "She was a slut." "Hän oli kelkka." -Elokuvien ja TV-sarjojen käännöskukkasia.
MV
04.08.2004 12:51:44
Tuli sattumalta vastaan Hynysen haastattelu:

http://www.kaleva.fi/cf/juttu.cfm?j=418625

Vai että lapsipsykiatri...
mitä tähän pitäis laittaa perkele?
Tellervo
04.08.2004 13:24:30
Kyllä se on kaunis... *lipoo huuliaan*
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4 520 21 22 23 24
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)