Muusikoiden.net
24.04.2024
 

Rock, pop, alternative »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Aerosmith
1 2 3 4 516 17 18 19 20 21 22 23 24
HaloOfFlies
19.11.2013 23:37:53
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Harkintaan menee ainakin, koska 20.5. on Peter Gabriel samassa paikassa ja sekin tekisi mieli nähdä.
 
Out on the street for a living, picture's only begun. Got you under their thumb.
caution2
29.05.2014 10:18:20
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Huomisen Suomen keikan kunniaksi blogissa Permanentista...
 
http://levyhyllyntakaa.blogspot.fi/ … osmith-permanent-vacation-1987.html
 
jassi
29.05.2014 14:53:11
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mullekin kolisee kovasti tuo Permanent. Huomenna tulee sit kolmas ja varmaan vimppa kerta nähtyä orkesteri. Get a grip kiertueen keikka oli mun eka ison bändin live ja ikimuistoinen sikäli. Ja toki muutenkin oli hieno show. Seuraava oli sit se Nine Lives käynti ja nyt tämä. Meikä on aeroforcen miehiä=)
 
phiit
31.05.2014 01:00:59
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Oli muuten erinomainen keikka kaikinpuolin, sedät jaksaa. Hyvää yötä.
 
~ Musiikin ei tarvitse olla kaunista ollakseen hyvää ~
sirdickyj
31.05.2014 08:06:07
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

phiit: Oli muuten erinomainen keikka kaikinpuolin, sedät jaksaa. Hyvää yötä.
 
Oli kyllä. En odottanut ihan noin kovaa settiä. Tyler oli iskussa, lauloi jopa epäilyttävän hyvin, ja biilista oli aivan daimöndia. Slovaritkin oli hienoja kun niitä tuli vaan 2. Tai no, 3 ku Dream On oli encore. Kuten myös Mama Kin.
 
xjas73
31.05.2014 09:53:39
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

sirdickyj: Oli kyllä. En odottanut ihan noin kovaa settiä. Tyler oli iskussa, lauloi jopa epäilyttävän hyvin, ja biilista oli aivan daimöndia. Slovaritkin oli hienoja kun niitä tuli vaan 2. Tai no, 3 ku Dream On oli encore. Kuten myös Mama Kin.
 
Olen valitettavasti vähän eri mieltä. Mun mielestä Joe Perry oli melko lääkityn näköinen, vähän niinkuin herra Hulkko. Ehkä lääkityksestä johtuen soitto kuulosti usein melko suttuiselta. Olihan siinä sitä "vaaran tunnetta", mutta kyllä mä tämän tason esityksissä vaadin vähän parempaa. Sooloesitys Freedom fighter oli aivan hirveää kuraa.
 
Tyler veti kyllä energisesti, mutta minua häiritsi paljon tämä esiintyminen lavakameroille, ei yleisölle. Tuli usein mieleen, että se miltä näyttää screenillä on tärkeämpää kuin kontaktin ottaminen yleisöön. Jotenkin oli Tylerin esityksessä sellaista väkisin puristamisen makua. Tiedä sitten kuinka paljon Perryn hutera soitto vaikutti Tylerin fiilikseen. Taustamuusikko kosketinsoittaja/taustalaulaja oli muuten suht isossa roolissa. Mun mielestä osittain hänen takia Tyler kuulosti aika hyvältä. Mutta olihan tuo ikään (Tyler on kai 66-vuotta!) suhteutettuna kovaa meininkiä.
 
xjas73
31.05.2014 10:29:31
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Linkissä realistinen keikka-arvio:
 
http://www.iltalehti.fi/popstars/2014053118359298_ps.shtml
 
sirdickyj
31.05.2014 10:35:23
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

xjas73: Olen valitettavasti vähän eri mieltä. Mun mielestä Joe Perry oli melko lääkityn näköinen, vähän niinkuin herra Hulkko. Ehkä lääkityksestä johtuen soitto kuulosti usein melko suttuiselta. Olihan siinä sitä "vaaran tunnetta", mutta kyllä mä tämän tason esityksissä vaadin vähän parempaa. Sooloesitys Freedom fighter oli aivan hirveää kuraa.
 
Tyler veti kyllä energisesti, mutta minua häiritsi paljon tämä esiintyminen lavakameroille, ei yleisölle. Tuli usein mieleen, että se miltä näyttää screenillä on tärkeämpää kuin kontaktin ottaminen yleisöön. Jotenkin oli Tylerin esityksessä sellaista väkisin puristamisen makua. Tiedä sitten kuinka paljon Perryn hutera soitto vaikutti Tylerin fiilikseen. Taustamuusikko kosketinsoittaja/taustalaulaja oli muuten suht isossa roolissa. Mun mielestä osittain hänen takia Tyler kuulosti aika hyvältä. Mutta olihan tuo ikään (Tyler on kai 66-vuotta!) suhteutettuna kovaa meininkiä.

 
No ainahan Perry on ollut tollanen mämmikoura. Ei yullut ylläyyksenä eikä mua häirinnyt. Huonosti se tavallaan aina soittaa mutta silti on oleellinen osa sitä soundia.
 
sirdickyj
31.05.2014 10:38:27
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

xjas73: Linkissä realistinen keikka-arvio:
 
http://www.iltalehti.fi/popstars/2014053118359298_ps.shtml

 
Se on tuon kirjoittajan näkemys. Olen täysin rri mieltä.
 
Perry oli tosiaan epävarma, kuten aina.
 
xjas73
31.05.2014 11:16:58
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

sirdickyj: No ainahan Perry on ollut tollanen mämmikoura. Ei yullut ylläyyksenä eikä mua häirinnyt. Huonosti se tavallaan aina soittaa mutta silti on oleellinen osa sitä soundia.
 
Hei, hyvä että nautit keikasta!
 
Kumpi muuten on sun mielestä parempi: se että Perry soittelee päin persettä vai että Perry soittaisi hyvin? Vai onko sillä mitään merkitystä?
 
-JiiTee-
31.05.2014 11:41:37
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Oli hauska keikka. Harvan bändin keikalla voi yhtäaikaa tuntea myötähäpeää artistin puolesta ja samalla digata ihan kybällä. Perry oli kyllä yllättävän heikossa hapessa, sekä soitollisesti että olemukseltaan. Samaten lavan perällä kiipparimies taustalauluineen piti kyllä stemmoillaan kertsit (ja ison osan muustakin laulannasta) kasassa. Täysin rahanarvoinen keikka joka tapauksessa, hyvää isoa Amerikan viihdettä. Ja sopivan vähän niitä pakollisia slovareita.
 
Offtopic: oli hauska kontrasti kun jatkoilla On the rocksissa White Flame veti Aerosmithiä paremmin kuin Aerosmith itse aiemmin samana iltana.
 
Jkob
31.05.2014 12:01:43
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kello 20.38 piti lähteä Areenalta lapsenhoidollisista syistä. Toivottavasti papat vielä kerran jaksais tulla Suomeen.
 
Flash
31.05.2014 13:08:19 (muokattu 31.05.2014 13:10:11)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

-JiiTee-: Oli hauska keikka. Harvan bändin keikalla voi yhtäaikaa tuntea myötähäpeää artistin puolesta ja samalla digata ihan kybällä.
 
Juuri näin. Välillä näytti ja kuulosti siltä, että bändi saattaa hajota vaikka kesken biisin. Rock 'n' roll.
 
Kyllähän se edellinen keikka oli soitannollisesti aika paljon tiukempi veto, mutta ei eilinenkään missään nimessä huono ollut. Etenkin Tyler vetelee edelleen hyvin. Huonohkot saundit hiukan häiritsivät. Olin tosin rampin vieressä aika lähellä lavaa ja kauempana olisi varmaankin(?) ollut selkeämmät saundit. Lämppärillä oli paremmat saundit ja balanssi.
 
Live Music Is Better!
sirdickyj
31.05.2014 13:10:12
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

xjas73: Hei, hyvä että nautit keikasta!
 
Kumpi muuten on sun mielestä parempi: se että Perry soittelee päin persettä vai että Perry soittaisi hyvin? Vai onko sillä mitään merkitystä?

 
En mä tiedä....Perry on soittanut aina samalla tavalla kun mä oon nähnyt. Eli vissiin 5 kertaa nyt livenä. Jos haluan jotain muuta, menen katsomaanjotain muuta. Herran soitto ei soittona innosta ollenkaan, mutta osana bändiä se ei myöskään pilaa mitään.
 
xjas73
31.05.2014 14:30:48
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

sirdickyj: En mä tiedä....Perry on soittanut aina samalla tavalla kun mä oon nähnyt. Eli vissiin 5 kertaa nyt livenä. Jos haluan jotain muuta, menen katsomaanjotain muuta. Herran soitto ei soittona innosta ollenkaan, mutta osana bändiä se ei myöskään pilaa mitään.
 
Mietin vaan, että kun se levyllä kuitenkin soittaa hyvin, mutta livenä paskasti, niin eiks se vähän pilaa kokonaisuutta...
 
Suhtaudun asiaan tosikkomaisesti, koska mun mielestä on yleisön aliarviointia, jos ei ole vaivautunut esitystään reenaamaan. Ja jos huonon soittamisen syy on päihteet, niin se vasta perseestä on. Varsinkin kun Aerosmithin kohdalla on kyseessä iso show ja kalliit liput. Toisaalta ehkä jotenkin ymmärrän viihdearvon, mutta kyllä se on kuitenkin enemmän surullista ja kiusallista, jos myötähäpeässä joutuu esitystä seuraamaan. Pelonsekaisin tuntein odottelen ensi tiistain Jake E. Leen esitystä, koska tämän vuoden youtubeklipit eivät todellakaan ole vakuuttaneet...
 
PsychedelicWarlord
31.05.2014 14:36:17 (muokattu 31.05.2014 14:36:54)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

sirdickyj: No ainahan Perry on ollut tollanen mämmikoura. Ei yullut ylläyyksenä eikä mua häirinnyt. Huonosti se tavallaan aina soittaa mutta silti on oleellinen osa sitä soundia.
 
Tässähän on olennaista kai se soittiko Perry yleensä omaan soittoonsa nähden huonosti?
 
"I'm a free spirit baby - olen ilmainen väkevä alkoholijuoma,vauva"
sirdickyj
31.05.2014 14:51:12
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

PsychedelicWarlord: Tässähän on olennaista kai se soittiko Perry yleensä omaan soittoonsa nähden huonosti?
 
Ei soittanut. Juuri se on olennaista.
 
Youtube on täynnä linkkejä mistä voi todeta m.m.sen ettei Iltalehden arvioja tajua mitään.
 
xjas73
31.05.2014 16:24:29
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

PsychedelicWarlord: Tässähän on olennaista kai se soittiko Perry yleensä omaan soittoonsa nähden huonosti?
 
Meikäläinen vertaa livesoittoa yleensä studioversioihin. Ja mielestäni on ihan oleellista, jos livesoitossa ja ääniteversioissa on suuria laadullisia eroja. Jamitella ja varioiden saa tietenkin soittaa livenä, ei siinä mitään. Toki myös ulkomusiikillisetkin seikat vaikuttaa kokemukseen, esim. näyttääkö esiintyjä elinvoimaiselta vai kärsivältä.
 
Iltalehden juttu oli oikein hyvä, koska kyseessä oli aiheellisesti kriittinen arvio eikä mikään faniraportti. Samantyyppisiä huomioita on tässäkin ketjussa kirjoitettu.
 
Siinä vaiheessa kun Perryllä oli vaikeuksia muistaa edellisen levyn nimeä, niin alkoi oikeasti huolestuttaa. Sen pätkän vois joku kaivaa youtubesta, tai ei ehkä sittenkään. Ennemmin jotain positiivista.
 
phiit
31.05.2014 18:05:28 (muokattu 31.05.2014 18:16:11)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

xjas73: Meikäläinen vertaa livesoittoa yleensä studioversioihin. Ja mielestäni on ihan oleellista, jos livesoitossa ja ääniteversioissa on suuria laadullisia eroja. Jamitella ja varioiden saa tietenkin soittaa livenä, ei siinä mitään. Toki myös ulkomusiikillisetkin seikat vaikuttaa kokemukseen, esim. näyttääkö esiintyjä elinvoimaiselta vai kärsivältä.
 
Iltalehden juttu oli oikein hyvä, koska kyseessä oli aiheellisesti kriittinen arvio eikä mikään faniraportti. Samantyyppisiä huomioita on tässäkin ketjussa kirjoitettu.
 
Siinä vaiheessa kun Perryllä oli vaikeuksia muistaa edellisen levyn nimeä, niin alkoi oikeasti huolestuttaa. Sen pätkän vois joku kaivaa youtubesta, tai ei ehkä sittenkään. Ennemmin jotain positiivista.

 
Studiosoitolla ja livesoitolla ei ole mitään tekemistä keskenään, tästä vois eka lähteä harjottelemaan ennenku kommentoi Perryn tai kenen tahansa muun soittoa.
 
Iltalehden juttu oli täysin naurettava, tuollanen kommentti menis täällä jonku aivopieruna mutta oikea lehti.. Ei vaan ymmärrä mistä noillekin aaseille palkkaa maksetaan.
 
Ja luuletko tosiaan että herra unohti oman bändinsä levyn oikeasti? :D näit varmaan miten Perry sai Marshall kaappinsa kaiuttimetkin hehkumaan ja savuamaan lopussa? Sekin oli ihan "totta"
 
~ Musiikin ei tarvitse olla kaunista ollakseen hyvää ~
sirdickyj
31.05.2014 18:26:22 (muokattu 31.05.2014 19:42:45)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

xjas73: Mietin vaan, että kun se levyllä kuitenkin soittaa hyvin, mutta livenä paskasti, niin eiks se vähän pilaa kokonaisuutta...
 
Suhtaudun asiaan tosikkomaisesti, koska mun mielestä on yleisön aliarviointia, jos ei ole vaivautunut esitystään reenaamaan. Ja jos huonon soittamisen syy on päihteet, niin se vasta perseestä on. Varsinkin kun Aerosmithin kohdalla on kyseessä iso show ja kalliit liput. Toisaalta ehkä jotenkin ymmärrän viihdearvon, mutta kyllä se on kuitenkin enemmän surullista ja kiusallista, jos myötähäpeässä joutuu esitystä seuraamaan. Pelonsekaisin tuntein odottelen ensi tiistain Jake E. Leen esitystä, koska tämän vuoden youtubeklipit eivät todellakaan ole vakuuttaneet...

 
Niin, mun mielestä Perry ei soita levyillä yhtään sen paremmin tai huonommin kuin eilen keikallakaan.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 516 17 18 19 20 21 22 23 24

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «