Muusikoiden.net
16.04.2024
 

Rock, pop, alternative »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Backsliders
1 2 3 4
Mika Kangas
25.05.2011 20:07:16
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

teg: Mistäs muuten tuon Flahbackslidersin levyn sais, onko kellään tietoa ?
 
Ainakin vinyyliversio näyttäisi olevan kaupan
 
http://www.huuto.net/kohteet/lp-fla … ockin-tonight-amulet-1990/169919177
 
Veikkaan mututuntumalta ettei CD- versiota ole juurikaan uutena saatavana.
 
rockjihad
25.05.2011 22:49:59 (muokattu 26.05.2011 00:15:42)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Heiskanen: Nostoa. Itse olen kuuntelemassa tätä loistavaa bändiä. Millä Hurriganes levyllä muuten on tuo Flashbacksliderin Down the line?
 
10/80 taisi olla levy, millä alkuperäinen versio löytyy.
 
Onko kellään muuten tietoa, mitä Ölli duunailee nykyään?...
 
KooAa
26.05.2011 11:55:54
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

http://www.tavastiaklubi.fi/tapahtuma/14195
 
Tuohon tapahtumaan ostin lipun mutta työmatkalla hävitin lompakkoni jossa oli ko. lippu ja tuhannen markan seteli. Lompakko löytyi 1992 auton penkin alta, olin hämmästynyt.
 
Backsliders tuli nähty muutaman kerran kuitenkin.
 
It ain't what you do, it's how do you do?
arppah8
27.05.2011 14:30:44
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

KooAa: http://www.tavastiaklubi.fi/tapahtuma/14195
 
Hoho, mahtava kombinaatio!
 
Status: Asiallinen mies, puhaltaa 1.37 promillea klo 7.30.
sirdickyj
28.05.2011 13:54:29
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

KooAa: http://www.tavastiaklubi.fi/tapahtuma/14195
 
Tuohon tapahtumaan ostin lipun mutta työmatkalla hävitin lompakkoni jossa oli ko. lippu ja tuhannen markan seteli. Lompakko löytyi 1992 auton penkin alta, olin hämmästynyt.
 
Backsliders tuli nähty muutaman kerran kuitenkin.

 
Mä olin tuolla. Tais olla aika eksoottista.
 
Ei jengi kuitenkaan mitään tajuu
Rämppy
28.05.2011 23:36:25
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

teg: Mistäs muuten tuon Flahbackslidersin levyn sais, onko kellään tietoa ?
Divareissa tuota näkee aina välillä. Mä en oikein oo ihastunut tuohon levyyn. Hirsman laulu on sellaista ihme punnertamista. Kuulostaa siltä, että sillä olis paha ummetus.
 
En sitten malttanut olla sanomatta.
Mika Kangas
31.05.2011 17:34:50
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Rämppy: Divareissa tuota näkee aina välillä. Mä en oikein oo ihastunut tuohon levyyn. Hirsman laulu on sellaista ihme punnertamista. Kuulostaa siltä, että sillä olis paha ummetus.
 
Joo ei noi Hurriganesin biisit oikein Backslidersin käsittelyssä minunkaan mielestä toimi. Liian raskas soundi niihin biiseihin. Poikkeuksena Bye Bye Birdie ja Chinatown.
 
kaljataiteilija
31.05.2011 19:09:20
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mika Kangas: Joo ei noi Hurriganesin biisit oikein Backslidersin käsittelyssä minunkaan mielestä toimi. Liian raskas soundi niihin biiseihin. Poikkeuksena Bye Bye Birdie ja Chinatown.
 
Melko ällö kasari virvelisaundi ja muutenkin joillainentiijäjoo....
 
had a rough night, and I hate the fucking Eagles, man... The Big Lebowski
Epi
24.06.2011 16:28:49
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Rämppy: Hirsman laulu on sellaista ihme punnertamista. Kuulostaa siltä, että sillä olis paha ummetus.
 
Samaa mieltä; aika nolottavaa oli myös se englannin ääntämys. Kaikella kunnioituksella, muutenhan homma toimi komeasti.
 
Kun miehet rumenee niin soitto kovenee!
Atomic Cafe
24.06.2011 18:32:23 (muokattu 26.06.2011 22:49:45)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mika Kangas: Joo ei noi Hurriganesin biisit oikein Backslidersin käsittelyssä minunkaan mielestä toimi.
 
Yllättävän tasapaksua ja munatonta hommaa vaikka mukana oli...piip...Albert Järvinen.
 
BigPapa
24.06.2011 20:41:26
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Atomic Cafe: Yllättävän tasapaksua ja munatonta hommaa vaikka mukana oli känninen Albert Järvinen.
 
Olitko silminnäkijänä paikalla vai mistä moinen tieto?
 
wino
26.06.2011 01:04:26
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Marko Hirsmahan teloitettiin raa'asti oman perheensä edessä, muistaakseni Hirsman oma lapsikin näki tapahtuman. Eihän Hirsma itsekään mikään puhdas pulmunen ollut, mieshän käsittääkseni perusti oman jengin ja se maksoi miehen hengen, sooloiluista ei paljon pidetty.
 
Atomic Cafe
26.06.2011 04:19:44 (muokattu 26.06.2011 17:48:58)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Marko hyppäsi isoille varpaille useammin kun kerran. Oli hetken aikaa maan ensimmäisiä helvetin enkeleitä, rantautti tänne bandiitit ja lähellä oli että olisi tuonut myös Outlawsin. Bandidos oli asiasta tuskin kovin mielissään mutta vielä enemmän toisiaan vihaavat Outlaws ja Helvetin Enkelit.
 
Outlawsin maailmanjohtajana toiminut Harry Joseph Bowman oli FBI:n pitämällä Ten Most Wanted Fugitives -listalla ja on istunut liittovaltion vankilassa vuodesta 1999 lähtien.
 
Outlawsien pahimpana vihollisena on jo pitkään ollut Helvetin Enkelit. Outlawsit käyttävätkin akronyymiä "ADIOS" (Angels Die In Outlaw States).

 
National Nightmare
http://www.youtube.com/watch?v=MQ4egePpzUM
 
Fightin' Ridin' Having Fun
http://www.youtube.com/watch?v=DvPq9lVYRS4&feature=related
 
Hot Rock'n'Roll Band oli jonkinlainen hitti muuallakin kun lepakossa ja motoristipiireissä
http://www.youtube.com/watch?v=LEKjT4j01So&feature=related
 
Welho-77
14.08.2017 22:15:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olipas vanha tämä topikki. Mutta tuli vastaan googletellessa. Googlettelemaan mut sai hyvä kirppislöyty lauantailta. Löytyi orkesterin No pain, no gain CD. Kiven alla tuntuu bändin matsku olevan. Ihan kelpo rokkia.
 
Atomic Cafe: Marko hyppäsi isoille varpaille useammin kun kerran. Oli hetken aikaa maan ensimmäisiä helvetin enkeleitä, rantautti tänne bandiitit ja lähellä oli että olisi tuonut myös Outlawsin. Bandidos oli asiasta tuskin kovin mielissään mutta vielä enemmän toisiaan vihaavat Outlaws ja Helvetin Enkelit.
 

 
Ei ollut ensimmäisiä Helvetin enkeleitä. Ennen kun Suomeen tuli HA, niin kerho ehti olla MC Finland niminen. Ja tätä ennen Overkill MC. Hirsma ei ollut edes MC Finlandin aikaan enää jäsen. Oli myöhemmin Bandidosissa. Mutta tietääkö joku mitä tapahtui Bandidosin kanssa, että miksi meni sukset ristiin?
Outlawssia (joka itse asiassa piti Suomessa tänä vuonna ekan kokouksensa) kun yritti tuoda vasta kun oli Bandidosiin välit menneet.
MaxDamage
16.08.2017 12:23:43 (muokattu 16.08.2017 12:30:33)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Welho-77: Mutta tietääkö joku mitä tapahtui Bandidosin kanssa, että miksi meni sukset ristiin?
Outlawssia (joka itse asiassa piti Suomessa tänä vuonna ekan kokouksensa) kun yritti tuoda vasta kun oli Bandidosiin välit menneet.

 
Markon aineiden käyttö ja lisääntyvä vainoharhaisuus saivat hänet tekemään kummallisia temppuja, kuten pahoinpitelemään oman kerhonsa jäseniä. Hän oli myös kyllästynyt Tanskan johtomalliin ja tahtoi itse Euroopan Bandidosin ylipressaksi, päättämään asioista.
 
On sanottu, että 90-luvun " The Great Nordic Bikerwarin" takana olivat pohjimmillaan hänen persoonansa/hänestä johtuvat syyt. Hirsma antoi määräyksiä, jotka jälkeenpäin voivat kuullostaa mustalta huumorilta mutta olivat käskynsaajille veristä totta. Esim. Kun Tanskan osaston johtohahmot tulivat Suomen tallille, Hirsma välitti jenkeistä puhelimen välityksellä Tapio Haapaselle ampumiskäskyn, jota ei kuitenkaan noudatettu..
 
Vuonna 1999 Hirsma oli jenkkilän reissulla palaveeraamassa sen aikaisen Bandido Nationin ylipäällikkö George Wegersin kanssa, joka halusi vähentää hölmöilyjä ja puhdistaa kerhon julkisuuskuvaa. Wegers hyllytti Hirsman, jota piti väkivaltaisena hulluna (Ei kaukana totuudesta).
Markon vielä ollessa reissulla valittiin Suomen uudeksi pressaksi Bemba Isaksson ja Hirsma erottiin "In Bad Standing."
Saman tien vietiin miehen molemmat Harrikat ja kaupan päälle myös vaimonsa auto.
 
Tästä alkoi Markon lopullinen alamäki, sota entisiä kerhokavereitaan vastaan, joka johti lopulta murhaan/yhteenottoon miehen pihalla. Sitä, kuka tulitti ensin, oliko homma tilattu vai tapahtumien summa ei saada kai koskaan tietää.
 
Bakkärit oli kyllä mun mielestä pirun hyvä rokkibändi kaikkine puutteineen. Greatest Hits pyörii yhä ajoittain soittimessa kun sille päälle sattuu..
 
Edit: Ikuisia kielivirheitä..
 
Welho-77
16.08.2017 22:01:26
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Okei kiitos infosta.
Itsekin saanut jostain käsityksen, että ihan tappaa ei siinä pihalla olisi kuulunut mutta Hirsma olisi itsepuolustuksena vetänyt aseen ulos ja sitten olikin jo kill or be killed -tilanne päällä.
 
Hyvä esimerkki taas miksi Enkeleissä ei suvaita huumeitten käyttöä. Toki voi joku ilmankin olla hullu mutta faktahan on, että narkkariin ei voi luottaa. En tosin tiedä käyttikö Hirsma oikeen siis kovia.
 
Mielenkiintoinen spekulaatio on myös, että olisko bändi ollut suositumpi ellei keulahahmo olisi niin hullu ollut. Toki jonkinlaista suosiotakin oli kun leipääkin sai jonkin aikaa pöytään.
MaxDamage
22.08.2017 21:46:03 (muokattu 22.08.2017 21:52:25)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Welho-77: Okei kiitos infosta.
Itsekin saanut jostain käsityksen, että ihan tappaa ei siinä pihalla olisi kuulunut mutta Hirsma olisi itsepuolustuksena vetänyt aseen ulos ja sitten olikin jo kill or be killed -tilanne päällä.
 
Hyvä esimerkki taas miksi Enkeleissä ei suvaita huumeitten käyttöä. Toki voi joku ilmankin olla hullu mutta faktahan on, että narkkariin ei voi luottaa. En tosin tiedä käyttikö Hirsma oikeen siis kovia.
 
Mielenkiintoinen spekulaatio on myös, että olisko bändi ollut suositumpi ellei keulahahmo olisi niin hullu ollut. Toki jonkinlaista suosiotakin oli kun leipääkin sai jonkin aikaa pöytään.

 
Käsittääkseni Marko pääsi roinan ja kasvuhormonien myötä myös kokaiinin sekä amfetamiinin makuun, mutta nämä ovat mutu-puheita parin kymmenen vuoden takaisista asioista.
 
Juu sinänsä, mutta nämäkin on aina vähän niin ja näin, että mitä se totuus sitten on. Eihän kerhoissa pitäis olla raiskaajia eikä naistenhakkaajiakaan mutta jostain kumman syystä niitä kuitenkin löytyy. Riippuu chapterista ja etenkin sen pressasta, joita on ympäri maailmaa joka lähtöön.
 
Ja tosiaan, Marko oli lopussa aivan sekaisin ja kuin nurkkaan ajettu eläin. Sen pohjalta ei ole ihme, että mies avasi tulen heti kun Jensko & kumppanin huomasi lähes kotinsa pihalla. Itse olen siinä uskossa, että miehet olivat menossa kovistelemaan mutta sitten kävikin näin.
 
On miehestä mitä mieltä tahansa niin hyviä ralleja kyllä sai aikaan. Voisin kuvitella, että ilman jengi-sekoiluja bändi olisi voinut nousta paljon kovempaan suosioon koska Make olisi kohdistanut kaiken loppumattoman tarmonsa musiikkiin.
Yksi kaverini treenasi aikoinaan Markon kanssa samalla salilla ja kertoili miten vuosien mittaan mies muuttui kovasti niin henkisesti kuin fyysisestikin. Bäkkärien keikkoja oli kyllä aina vinkannut ja luvannut vapareita ennen homman loppumista.

Pakko oli kaivaa vanhat levyt esiin. Willing But Weak, hitto miten kova biisi..
 
2randpo
22.08.2017 22:13:10
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

MaxDamage: Yksi kaverini treenasi aikoinaan Markon kanssa samalla salilla ja kertoili miten vuosien mittaan mies muuttui kovasti niin henkisesti kuin fyysisestikin.
 
Eiköhän Hirsma ollut alkujaan ihan normi-jäbä, ns. hyvästä perheestä vieläpä. Elämä oli kuitenkin vähän tylsää, ja niinpä hän päätti vähän "leikkiä." Tuo leikki muuttui sitten todeksi. Näin olen ymmärtänyt.
 
Levysoitin on laite, jolla toistetaan 33, 45 tai 78 kierrosta minuutissa pyöriviä äänilevyjä.
Welho-77
23.08.2017 12:25:55
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

MaxDamage:
Ja tosiaan, Marko oli lopussa aivan sekaisin ja kuin nurkkaan ajettu eläin. Sen pohjalta ei ole ihme, että mies avasi tulen heti kun Jensko & kumppanin huomasi lähes kotinsa pihalla. Itse olen siinä uskossa, että miehet olivat menossa kovistelemaan mutta sitten kävikin näin.

 
Jensko ainakin itse sanoi haastattelussa, että oli Blomin kanssa ajelemassa ja ajeli Hirsman talon ohi ja huomasivat, että mies oli vaihtamassa renkaita autoonsa. Päättivät vain käydä jututtamassa.
 
Mutta joo nää on näitä. Absoluuttista totuutta saa ikinä tietää.
jazzmies
24.08.2017 07:09:19
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

MaxDamage: Voisin kuvitella, että ilman jengi-sekoiluja bändi olisi voinut nousta paljon kovempaan suosioon koska Make olisi kohdistanut kaiken loppumattoman tarmonsa musiikkiin.
 
Pari kertaa näin bändin livenä 1980-luvun lopun Hard Rock Tour -kiertueilla, joiden esiintyjät oli molemmilla kertaa Peer Gunt, Zero Nine ja Backsliders. Tasoero oli valtava. Backsliders kuulosti kovin kotikutoiselta, tasapaksulta ja junnaavalta, Zero Ninessa oli jo substanssia taustalla (musaa) ja Peer Gunt paini psykoboogiellaan ihan eri sarjassa. Se oli virtuoottista, hauskaa ja pisti yleisön liikkumaan.
 
Backsliders oli aika kulttuurinen ilmentymä loppupelissä, missä musiikin reunaehdot asetti osittain alakulttuuri itse. Näin ollen musiikki oli vain osa koko jujua, kun taas Guntin tapauksessa asiasta oli riisuttu kaikki asiaan kuulumaton pois. Musiikki on laji, missä vaaditaan paneutumista, osaamista, leikkimielisyyttä, kunninanhimoa ja strategista pelisilmää.
 
"Ego on kuin hattu. Olisi aina kohteliasta ottaa hattu pois päästä aina kun tapaa toisia ihmisiä."
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «