Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Rock, pop, alternative »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Oasis
1 2 3 4 590 91 92 93 94 95 96
p130
28.11.2014 15:09:20
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

shuffle: Columbia... ...Demo jopa albumiraitaa parempi.
 
Aina olen ollut tätä mieltä ja joskus on kieroon katsottu kun olen mennyt ääneen sanomaan, hienoa etten ole mielipiteeni kanssa yksin.
 
Olen mieluummin yksin oikeassa kuin lauman kanssa väärässä.
DJKaaos
28.11.2014 17:00:45
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

midnight: Et jos tuolta levyltä ottaa pois vaikkapa Wonderwallin, Don't Look Back In Angerin ja Some Might Sayn, niin mitä jää jäljelle? Kyllä tuolla levyllä loppujen lopuksi monta aika tyhjänpäiväistä biisiä on.
 
Noh, iso osa Oasiksen biiseistä on lopulta aika tyhjänpäiväisiä. En osaa itse kovin hyvin arvostella levyjä taiteellisessa mielessä albumikokonaisuuksina tai muutenkaan sillä tavalla uskottavasti, vaan minulle tuo levy on lähinnä nippu hyviä biisejä. Joku Hello on esimerkiksi aivan täydellinen starttaus albumille, jonka lisäksi timanttisia biisejä ovat ainakin Don't Look Back in Anger, Morning Glory, She's Electric ja Some Might Say. Kai se Wonderwall on myös lopulta ihan kelvollinen kappale. Parin keskinkertaisen biisin lisäksi levyltä löytyy sitten vielä itselleni pari täysin mitäänsanomatonta tekelettä. Mun mielestä Definitely Maybe on rakenteeltaan hyvin samankaltainen.
 
Be Here Now on hyvä levy sekin, mutta ylituotettu vähän turhan pöhöksi. Ehkäpä tasaisin levykokonaisuus kaikista bändin levyistä. Be Here Now toimii myös ajankuvana siitä, mitä bändi oli tuohon aikaan, kun lakipiste alkoi olla saavutettu.
 
Ekat demot.
Funkånaut
28.11.2014 17:09:12
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

tommijk: Noh noh.. mun makuun kaikki biisit on hyviä. Untitlediä ei voi biiseiksi laskea, joten kaikki biisit on mun mielestä oikeasti hyviä. Hello, Roll with it, Cast No shadow, Nimibiisi, Champagne Supernova.. ei sieltä heikkoa hetkeä löydy, imo.
 
Munsta Champagne Supernova on 90-luvun paras pop-biisi.
 
"Entinen naisystäväni soitti matkalla, että ei suostu valehtemaan. Kärjistyin. En ole valehtelija. Olen minä. Minulla on piipero Miljoona Tivoli ja Powerpark on super." - Vesa Keskinen Laatumusaa
midnight
30.11.2014 17:16:00
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

shuffle: Siis miksi monta hyvää biisiä jätettiin sinkun B-puoliksi.
B-puoliksi jäi monta biisiä, joiden paikka olisi ollut albumilla, jotka ovat parempia kuin huonoimmat albumiraidat. What"s The Storylla epäonnistuivat sekä biisivalinnat että ensimmäinen sinkkuvalinta. Roll With It on ihan täytebiisi.

 
No se on ihan totta että Oasis on siitä poikkeuksellinen bändi, että sen kulta-aikaa ei oikeastaan voi arvioida ilman että huomioon ottaa myös sinkkujen B-puolet. What's The Storynkin sinkkujen B-puolilta löytyy sellaisia biisejä kuin vaikkapa Acquiesce ja The Masterplan, jotka ovat ihan puhdasta A+ luokkaa.
 
Kärpäsruoska
02.12.2014 01:14:10
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

DJKaaos: Noh, iso osa Oasiksen biiseistä on lopulta aika tyhjänpäiväisiä.
 
Jos Oasis on tyhjänpäiväistä niin tahtoisin kyllä tietää mikä on merkityksellistä ja miksi hitossa.
 
Rakastan teitä kaikkia.
DJKaaos
02.12.2014 16:36:59
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kärpäsruoska: Jos Oasis on tyhjänpäiväistä niin tahtoisin kyllä tietää mikä on merkityksellistä ja miksi hitossa.
 
Kuten kirjoitin, Oasiksen biiseistä iso osa on mielestäni aika tyhjänpäiväisiä, joten en pidä tuosta, että väännät kirjoitukseni muotoon "Oasis on tyhjänpäiväistä", joka leimaa tarpeettomasti bändin koko tuotannon. Tyhjänpäiväisyydellä tarkoitan sitä, että monet bändin kappaleista ovat lopulta tylsää ja mielikuvituksetonta perusrokkia, joka ei pahemmin meikäläistä hetkauta melodisesti tai lyyrisesti. Tylsän perusrokin vastapainona bändin tuotannosta löytyy sitten niitä todellisia helmiäkin, jotka ovat aikakautensa ehdottomia klassikoita, ja useasti aiemminkin mainitut sinkkujen b-puolet ovat komaa kamaa. Tämä riittänee vastaukseksi lopussa esittämääsi kysymykseen.
 
Ekat demot.
shuffle
02.12.2014 17:53:23 (muokattu 02.12.2014 17:54:06)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

midnight: No se on ihan totta että Oasis on siitä poikkeuksellinen bändi, että sen kulta-aikaa ei oikeastaan voi arvioida ilman että huomioon ottaa myös sinkkujen B-puolet. What's The Storynkin sinkkujen B-puolilta löytyy sellaisia biisejä kuin vaikkapa Acquiesce ja The Masterplan, jotka ovat ihan puhdasta A+ luokkaa.
 
Underneath The Sky ja It"s Good To Be Free!
Molemmat helvetin hyviä.
Come On And Feel The Noise-lainassa ovat aivan tykkimeininki, vaikka äänityksen laatu on about neliraitatasoa. Talk Tonight on ihan jees myös.
 
shuffle
14.03.2015 16:04:49
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuli luettua Tony McCarrollin kirja..
Ihan mielenkiintoinen uusi näkökulma. Aika molopääksi Noel kirjassa kuvataan kieltämättä. Asuin 1994 aika tarkalleen kilometrin päässä Burnagesta ja Levenshulmesta Whalley Rangessa.
 
Kärpäsruoska
14.03.2015 19:25:56 (muokattu 14.03.2015 19:32:19)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

DJKaaos: Kuten kirjoitin, Oasiksen biiseistä iso osa on mielestäni aika tyhjänpäiväisiä, joten en pidä tuosta, että väännät kirjoitukseni muotoon "Oasis on tyhjänpäiväistä", joka leimaa tarpeettomasti bändin koko tuotannon. Tyhjänpäiväisyydellä tarkoitan sitä, että monet bändin kappaleista ovat lopulta tylsää ja mielikuvituksetonta perusrokkia, joka ei pahemmin meikäläistä hetkauta melodisesti tai lyyrisesti. Tylsän perusrokin vastapainona bändin tuotannosta löytyy sitten niitä todellisia helmiäkin, jotka ovat aikakautensa ehdottomia klassikoita, ja useasti aiemminkin mainitut sinkkujen b-puolet ovat komaa kamaa. Tämä riittänee vastaukseksi lopussa esittämääsi kysymykseen.
 
Riittää joo ja pahoittelut jos koit että vääristelin. Ja olen suunnilleen päinvastaista mieltä, minulle suurin osa Oasiksen tuotannosta on osoitus juuri siitä että "mielikuvitukseton perusrokki", kuten itse asian ilmaisit, nimenomaan ei ole väistämättömästi tylsää kun sen tekee hyvin.
 
Edit: jaa, puhun näköjään jonkun vielä itseäni paljon omistautuneemman Oasis-keräilijän kanssa. Kai se sitten kuitenkin hetkauttaa.
 
Rakastan teitä kaikkia.
Rämppy
04.04.2015 18:33:39
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Oasiksen biisit ovat aina samassa löysähkössä tempossa, mikä tekee albumien kuuntelun kokonaisuudessaan vähän puuduttavaksi. Hyviä biisejä kyllä löytyy, ei siin mitn.
 
Saahan sitä sanoa.
HaloOfFlies
14.05.2015 13:19:56 (muokattu 14.05.2015 13:29:35)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nyt on kantautunut huhuja, että Oasis olisi kokoamassa rivejään ilman Noelia. Liamin edustaja ei vahvistanut huhuja mutta ei toisaalta myöskään tyrmännyt. Mukana olisivat siis Liam. Guigsy, Bonehead ja Tony McCarroll.
 
"It's very early days but the wheels are in motion. Liam, Guigsy, Bonehead and Tony are all interested and keen to see how it can work," a source close to Liam told the tabloid. "They don't seem to mind Noel not being on board, even though some fans won't regard it as a proper Oasis reunion. But as Noel wants no part in the band, it's the closest they are going to get to a full-scale comeback."
 
http://www.ultimate-guitar.com/news … _reform_without_noel_gallagher.html
 
Näiden "lähteiden" luotettavuudesta nyt voi olla montaakin mieltä. Sen sijaan Liamin edustajan "No comment"-lausunnosta voi kyllä rivien välistä päätellä, että jotain on tekeillä. Koska olisihan Liamin edustaja suoraan tyrmännyt nämä huhut, jos niissä ei perää olisi.
 
Out on the street for a living, picture's only begun. Got you under their thumb.
Skebameizi
14.05.2015 15:02:47
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

HaloOfFlies: Nyt on kantautunut huhuja, että Oasis olisi kokoamassa rivejään ilman Noelia. Liamin edustaja ei vahvistanut huhuja mutta ei toisaalta myöskään tyrmännyt. Mukana olisivat siis Liam. Guigsy, Bonehead ja Tony McCarroll.
 
Olisipa kerrassaan paska idea. Tämähän olisi vain Beady Eye 2.
HaloOfFlies
27.03.2016 19:59:49
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Noel on avoin Oasis-kiertueelle, kunhan vain Liam ei ole mukana.
 
http://www.dailystar.co.uk/news/lat … ut-Liam-not-speaking-after-break-up
 
Out on the street for a living, picture's only begun. Got you under their thumb.
Käyttäjätunnus
27.03.2016 23:48:25 (muokattu 27.03.2016 23:51:07)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

HaloOfFlies: Noel on avoin Oasis-kiertueelle, kunhan vain Liam ei ole mukana.
 
http://www.dailystar.co.uk/news/lat … ut-Liam-not-speaking-after-break-up

 
Hmm...
"So fans may get the Oasis comeback with Noel running the show: "I could see a day where myself I could do shows with just Oasis songs."
 
Itse ainakin sain käsityksen, että Noel soittaisi itekseen tai HFB:sien kanssa tämän Oasis-setin. Ja jossen ihan väärässä ole niin eikös toi Daily Star oo tyyliin Brittien Seiska tms..ainakin tässä artikkelissa pienoista liiottelua tuo otsikko IMO. Myös tämän kohdan olen itse ymmärtänyt/muistelisin lukeneeni erilailla:
 
"Noel said the pair have still not met face to face for Christmases or birthdays since the band broke up seven years ago."
 
Jotenkin semmonen mielikuva, että riidat on jotenkuten sovittu aikoja sitten, mutta onhan tuossa tuo "Noel said...". Mistä näistä tietää....
 
EDIT: okei puhuihan se useammista kuin yhdestä keikasta niinkuin allekirjoittanut ensin luki. Kuitenkin.
 
Skebameizi
22.07.2016 11:22:06
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Lokakuussa tulee Be Here Now-reissue: http://www.oasisinet.com/#!/home
 
Be Here Now Chasing the Sun Edition Track List
 
Disc 1: Be Here Now
 
1. "D'You Know What I Mean?"
2. "My Big Mouth"
3. "Magic Pie"
4. "Stand By Me"
5. "I Hope, I Think, I Know"
6. "The Girl In The Dirty Shirt"
7. "Fade In-Out"
8. "Don't Go Away"
9. "Be Here Now"
10. "All Around The World"
11. "It's Gettin' Better (Man!!)"
12. "All Around The World (Reprise)"
 
Disc 2: B-sides & Extra Tracks
 
1. "Stay Young"
2. "The Fame"
3. "Flashbax"
4. "(I Got) The Fever"
5. "My Sister Lover"
6. "Going Nowhere"
7. "Stand By Me" (Live At Bonehead's Outtake)
8. "Untitled" (Demo)
9. "Help!" (Live In LA)
10. "Setting Sun" (Live Radio Broadcast)
11. "If We Shadows" (Demo)
12. "Don't Go Away" (Demo)
13. "My Big Mouth" (Live At Knebworth Park)
14. "D'You Know What I Mean?" (NG's 2016 Rethink)
 
Disc 3: Mustique Demos
 
1. "D'You Know What I Mean?" (Mustique Demo)
2. "My Big Mouth" (Mustique Demo)
3. "My Sister Lover" (Mustique Demo)
4. "Stand By Me" (Mustique Demo)
5. "I Hope, I Think, I Know" (Mustique Demo)
6. "The Girl In The Dirty Shirt" (Mustique Demo)
7. "Don't Go Away" (Mustique Demo)
8. "Trip Inside" (Be Here Now) (Mustique Demo)
9. "Fade In-Out" (Mustique Demo)
10. "Stay Young" (Mustique Demo)
11. "Angel Child" (Mustique Demo)
12. "The Fame" (Mustique Demo)
13. "All Around The World" (Mustique Demo)
14. "It's Gettin' Better (Man!!)" (Mustique Demo)

 
Spotifysta löytyy jo tuo DYKWIM? NG's 2016 Rethink-versio.
Booombox
22.07.2016 16:17:37
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jotenkin Oasis oli unohtunut meikäläisen soittolistoilta ja levylautaselta, mutta viimeviikonloppuna tuli törmättyä jossain facebook feedissä Ryan Adamsin vetämään coveriin Supersonicista ( https://www.youtube.com/watch?v=_jpIOXru_H0 ) ja tuli helvetinmoiset nostalgiat ja nyt on tullut kuunneltua tässä viikon mittaan oikeen kunnolla. On se kova bändi vaan.
 
masterhat
26.07.2016 00:16:08
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Supersonic on ehkä bändin parhaimpia biisejä!
 
elais
29.07.2016 00:20:52
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Skebameizi: Lokakuussa tulee Be Here Now-reissue: http://www.oasisinet.com/#!/home
 
Spotifysta löytyy jo tuo DYKWIM? NG's 2016 Rethink-versio.

 
Aiempia remastereita en ole ostanut, koska keräilin aikanaan lähes kaikki singlet muutamaa hassua harvinaisuutta lukuunottamatta. Muutenkin Definitely Mayben ja Morning Gloryn pakkaukset eivät ihan hirveästi houkuttaneet sisällön puolesta. Mutta jukupätkä Be Here Now'n ekstrana pasahtavat Noelin demot ja nuo kahden uuden biisin demot! Tänä syksynä tulee kyllä kunnolla rahoitettua Gallagherien elämää tämän boksin, Knebworth-DVD:n ja dokumentin myötä. Viime päivinä olen pyöritellyt Noelin ekaa soololevyä ja Oasiksen 2000-luvun B-puolia. Pakko kadehtia kaverin sävellyskynää, hiton hienoja melodioita ja varsinkin HFB-levyllä tosi onnistuneita instrumentaaliväliosia.
 
"Nothing is impossible. The word itself says I'm possible."
MV
29.07.2016 10:16:26
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Saisivat julkaista ihan puhtaan b-puolikokoelman ilman mitään remixejä. Sellaisen, jossa olisi kaikki mitä ei Masterplanilla ollut.
 
HaloOfFlies
23.08.2016 13:30:07 (muokattu 23.08.2016 13:46:14)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Liam on näköjään valmis unohtamaan riidat Noelin kanssa. Kyllä se paluu sieltä vielä tulee.
 
"I believe Oasis will sail again and it'll be glorious. If it's really about the fans, Noel, let's do it - because they want it. One year. Tour for a year. We'd smash it. My bags are still packed from my last tour, so I'm ready."
 
http://www.gigwise.com/news/107944/ … gher-interview-says-noel-lets-do-it
 
Out on the street for a living, picture's only begun. Got you under their thumb.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 590 91 92 93 94 95 96

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «