Muusikoiden.net
05.12.2016

Rock, pop, alternative »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Todd Rundgren
1 2 3 4
2541
16.03.2004 00:37:19
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Löytyykö faneja? Kokeilin hakua, eipä löytynyt miehestä kirjoituksia enkä muista itsekkään höyrynneeni hänestä, joten..

Rundgren on tehnyt poppia (Something/Anything, Hermit Of Mink Hollow), progea (Todd Rundgren's Utopia), sinisilmäsoulia (Nearly Human) ja kaikkien näiden sekoitusta psykedelialla höystettynä (A Wizard A True Star, Todd).
Hittejä ei ole kertynyt kuin muutama (Hello It's Me on ehkä suurin), johtuen vain siitä, että mies on tehnyt aina mitä huvittaa. Suuremmat taloudelliset ansiot ovatkin kertyneet muiden artistien tuottamisesta, suurimmat varmaan Meatloafin levystä "Bat Out Of Hell".

Mitäs ihmiset ovat mieltä? Minulla Rundgren on viimeaikoina ollut taas tehokuuntelussa, varsinkin levyt A Wizard A True Star, Healing, Todd ja Todd Rundgren's Utopia ja Another Live.

Lonesome
16.03.2004 08:39:43
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Rundgren on tehnyt poppia (Something/Anything, Hermit Of Mink Hollow), progea (Todd Rundgren's Utopia), sinisilmäsoulia (Nearly Human) ja kaikkien näiden sekoitusta psykedelialla höystettynä (A Wizard A True Star, Todd).
Hittejä ei ole kertynyt kuin muutama (Hello It's Me on ehkä suurin), johtuen vain siitä, että mies on tehnyt aina mitä huvittaa.

Rundgren on mulle taas tätä "pitäis perehtyä paremmin"-osastoa. Kyllä noita Utopian levyjä tuli kuultua jo silloin 70-luvun lopulla ja nostetta oli, varsinkin kun TR oli monen suomalaisen huippumuusikon mieleen. Tai ainakin mulle tärkeät Järvisen Alppu ja Pave Maijanen "sekosivat Rundgreniin". Another Live:stä kyllä tykkäsin ja taitavaa touhua kaiken puolin. Ei vaan täysillä kolahtanut, mutta miehen tuottamat levyt kyllä sai aina erityishuomiota.

Tuo poppi-osasto oli jäänyt vähän hämärän puolelle, joten kun äkkäsin aikanaan sattumalta Anttilasta cd:nä Hermit Of Mink Hollow-levyn, niin yllätys oli suuri. Siis se kolahti oikeastaan proge-osastoa paremmin. On nimittäin melodiat hallinnassa suorastaan beatles-tyyliin...

Mies taitaa tosiaan olla nero :)

"Cities on flame, with rock and roll; Marshall will buoy, but Fender control" (BÖC)
2541
16.03.2004 10:52:18

Tai ainakin mulle tärkeät Järvisen Alppu ja Pave Maijanen "sekosivat Rundgreniin". Another Live:stä kyllä tykkäsin ja taitavaa touhua kaiken puolin.

Jep, kyllä Royalsista huomaa Rundgren vaikutteet, esim. Out:n biisi "More Is What You'll Give/Get" on aika Toddia. Ekan kerran kuulin muuten Rundgrenia kun Pave Maijanen soitti jossain Jake Nymanin ohjelmassa suosikkilevyjään ja soitti sitten Another Liveltä "Heavy Metal Kidsin".

Ei vaan täysillä kolahtanut, mutta miehen tuottamat levyt kyllä sai aina erityishuomiota.

Tuohon tuotantopuoleen kiinnitin huomiota vasta myöhemmin. Kyllä sen saundin kuitenkin kuulee. Cheap Trick Next Position Please, XTC Skylarking, The Psychedelic Furs Forever Now, The Pursuit Of Happiness Love Junk jne, kyllä noista Toddin kädenjäljen erottaa. Rundgren on varmaan ainoa tuottaja, jonka vuoksi saatan olla kiinnostunut joistain levyistä. Yksi esimerkki on Hall & Oatesin War Babies vuodelta 1973, mikä on kuulemma aika erilaista kamaa kuin duon muut julkaisut, ja positiivisessa mielessä!:)

Tuo poppi-osasto oli jäänyt vähän hämärän puolelle, joten kun äkkäsin aikanaan sattumalta Anttilasta cd:nä Hermit Of Mink Hollow-levyn, niin yllätys oli suuri. Siis se kolahti oikeastaan proge-osastoa paremmin. On nimittäin melodiat hallinnassa suorastaan beatles-tyyliin...

Mies taitaa tosiaan olla nero :)

Hermit on yksi miehen parhaista levyistä. Ja kyllä sitä pop-osastoa löytyy kaikilta Rundgren -levyiltä, niiltä progeimmiltakin. Utopiakin muuttui aika suoraviivaiseksi popbändiksi kolmen ekan levyn jälkeen. Hyvä Utopian powerpop -levy on Utopia vuodelta 1982. Laulaharmoniat oli näillä äijillä hanskassa.

Hellacopter
16.03.2004 14:19:44

Tästä kaverista olis kyllä kiva saada mahdollisimman paljon faktaa.

Itse en oo kuullut muita tsipaleita kun "dust in the wind". Se kulki joskus netissä G'N'R:n esittämänä, mutta kansasin coverina (kaikki varmaan tietävät sen Kansasin "AINOAN OIKEAN" Dust in the windin) No, minähän sen imutin, ja perskeles, huomasin, että ei tämä kyllä kansasia ole, mutta jumalattoman hyvä biisi.

Huolellisen tutkimustyön tuloksena sain selville, että mies joka tämän biisin oli em. Rundgren. Hommasin originaalin, ja pidin siitäkin. Suosittelen.

2541
16.03.2004 16:50:09

Tästä kaverista olis kyllä kiva saada mahdollisimman paljon faktaa.

Tuossa aika hyvät sivut:

http://trconnection.com/

Unohtui kokonaan mainita Toddin 60-luvun bändi The Nazz. Yksi parhaimmista psykedelia/power pop klassikoista löytyy tältä bändiltä, eli Open My Eyes.

C.F.D.T
16.03.2004 17:08:32

..tuotti muistaakseni myös mainion new york dolls debyytin!!

"You Can't Dis Hip Hop So Don't You Even Go There" KRS-One
kastei
16.03.2004 22:44:48 (muokattu 16.03.2004 22:45:09)

I Saw The Light ja Couldn't I Just Tell You on ainakin ihan päällikkö biiisejä. jooo!

Mynthor
16.03.2004 22:49:56

All The Children Sing on LIIAN hyvä biisi! =)

Tuos ois yhdet sivut:

http://www.tr-i.com/flash.html

Asialliset hommat hoidetaan, muuten ollaan kuin ellun kanat.
Lonesome
17.03.2004 08:21:36

All The Children Sing on LIIAN hyvä biisi! =)

Kyllä. Saattaisi silti olla valintani "minkä tunnetun biisin olisit itse halunnut tehdä"-kyselyssä :)

"Cities on flame, with rock and roll; Marshall will buoy, but Fender control" (BÖC)
monotone
18.03.2004 21:50:30
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ja Utopiaa ei sovi unohtaa!

Parhaimmillaan (77-82) levyä tuli pari kpl vuodessa (Utopia+soolot) plus muiden tuottamiset päälle. Ahkera! Eikä laatukaan kärsinyt - päinvastoin.

"Suurena miehenä tajusin mä sen, että mulla oli aukkoja tiedoissa."
Notefix
19.03.2004 08:19:21 (muokattu 12.06.2005 10:09:18)

Mä olen hirveä Runtgren ja Utopia fani! Mun mielestä Runkku yksi populaarimusiikin neroista. Hienoja biisejä ja hienoja harmonioita. Aika harva on pystynyt yhdistämään progea, Beatlesia ja discoa...samassa biisissä.

My name is Baron, Notefix Baron- "mä oon meshissä"
monotone
19.03.2004 14:25:59

Itseasiassa ollaan juuri tekemässä yhden tyypin levylle versiota Initiatonista. Helvetin makee biisi, mutta vaatii tiettyä asennetta soitolta ja laululta.

Tuon Initiation-levyn kakkospuolen kuunteleminen jos mikä vaatii asennetta! Samalla levyllä ehkä uran äärihuipennukset.

Oli muuten hyvä, että tuli pitkästä aikaa kurkattua tr-connectionia, sieltähän on Rundgrenilta tulossa uusi levy (Liars)! Uusi oikea levy, eikä mitään keräilyvetoja tai bossa novaa. Ja vieläpä ylistäviä arvosteluja saaneena. Menee mielenkiintoiseksi.

2541
19.03.2004 16:28:41

Tuon Initiation-levyn kakkospuolen jos mikä vaatii asennetta! Samalla levyllä ehkä uran äärihuipennukset.

Joo, enpä muista koskaan jaksaneeni kuunnella A Treatise On Cosmic Firea kokonaan läpi. Jossain tuo levy valittiinkin yhdeksi maailman huonoimmista!:) Sääli, koska A-puolella on niinkin hienoja vetoja kuin Real Man, Initiation, Fair Warning ja Eastern Intrique. Onhan se Death Of Rock'n'Rollkin ihan kiva rymistely.

Faithful -levyäkin taidetaan pitää hieman kuriositeettinä niiden a-puolen "uskollisten" covereiden takia, mutta b-puolella löytyy helmi jos toinenkin: Black And White, Love Of The Common Man, The Verb 'To Love' ja yksi miehen hienoimmista biiseistä, eli Cliche.

Oli muuten hyvä, että tuli pitkästä aikaa kurkattua tr-connectionia, sieltähän on Rundgrenilta tulossa uusi levy (Liars)! Uusi oikea levy, eikä mitään keräilyvetoja tai bossa novaa. Ja vieläpä ylistäviä arvosteluja saaneena. Menee mielenkiintoiseksi.

Tuossa linkki paikkaan, missä voi kuunnella näytteitä. Aika elektronista kamaa, melkein paluuta Healing -levyn aikaan. Kiertueelle on kuitenkin lähdössä mm. Kasim Sulton ja Prairie Prince!

http://www.bbc.co.uk/music/reviews/albumofweek.shtml

monotone
20.03.2004 19:12:03

Tuossa linkki paikkaan, missä voi kuunnella näytteitä. Aika elektronista kamaa, melkein paluuta Healing -levyn aikaan. Kiertueelle on kuitenkin lähdössä mm. Kasim Sulton ja Prairie Prince!

http://www.bbc.co.uk/music/reviews/albumofweek.shtml

Äh, RealAudio... kiitokset linkistä joka tapauksessa. Paluuta Healing soundiin? Ei haittaa, tykkään Healingista kuin hullu puurosta! :-)

2541
20.03.2004 20:12:25

Paluuta Healing soundiin? Ei haittaa, tykkään Healingista kuin hullu puurosta! :-)

Noh, ainakin eka biisi oli aika teknoa!;) Healingista tykkään minäkin, vaikka onhan ne rumpusoundit aika kököt, 80-luvun alkua kun elettiin. Mutta ne melodiat...
"The Healer" toimii Utopian liveversiona vieläkin paremmin. Ja "Tiny Deamons" tuo aina kylmät väreet. "Healing parts I, II & III" toimii taasen krapula-aamuisin.;)

Mitä nyt fanien arvosteluja olen Liarsista lukenut, niin yleinen mielipide on, että paras sitten Nearly Humanin.

jjsound
02.04.2005 21:32:48

Nostetaanpa ylös ja kysytään mitä mieltä ollaan miehen uusimmasta Liar cd:stä? ( Eipä se enää ihan uusi ole mutta uusin kuitenkin ) Itselle sekin kolahti, vaikka suosikit löytyykin miehen varhaisemmasta tuotannosta? Entäpä julkaistut DVD:t. Huomasin juuri että kolmen DVD:n boxi on julkaistu joten menee varmaan sekin hankintaan. Jotenkin äijä tekee tunnistettavaa jälkeä vaikka solistina välillä muitakin, niinkuin Want of a nail levyllä. Suosittelen tutustumista miehen todella laajaan tuotantoon

2541
04.04.2005 23:52:15

Nostetaanpa ylös ja kysytään mitä mieltä ollaan miehen uusimmasta Liar cd:stä? ( Eipä se enää ihan uusi ole mutta uusin kuitenkin )

Liars on kieltämätä jäänyt vähän vähälle kuuntelulle mutta kyllä levyllä ansionsa on. Jotkut biisit toimivat liveversioina paremmin bändin kanssa. Olisikin kiva kuulla Runtilta pitkästä aikaa ihan bändilevy. Tokihan mies hoitaa soittimet tarvittaessa itse, mutta on näissä viimeaikoijen "one man" levyissään turvautunut pääosin koneisiin.

Entäpä julkaistut DVD:t. Huomasin juuri että kolmen DVD:n boxi on julkaistu joten menee varmaan sekin hankintaan.

Boxin DVD:istä omistan "Live In Japan" ja "Live In San Francisco" levyt. 'Friscon keikka on ihan nautittava, äänitetty miehen powertrio -kiertueella Prairie Princen ja Kasim Sultonin kanssa. Japanin keikka on vuodelta '90, bändi on iso ja biisejä on paljon tuolloin tuoreelta "Nearly Human" levyltä. Jotenkin touhu on niin sliipattua, että ei oikein kolahtanut.

"Desktop Collection" DVD (boxin kolmas levy) on näkemättä.

Paperilyhty
05.04.2005 10:16:09

Hmm, en tunne muuten kuin Almost Famous - soundtrackilta, jolla on kappale It Wouldn't Have Made Any Difference. Sain aika hiljaisen vaikutelman, heh! Mutta ihan kaunis laulu se on. Tosin ei kuulosta kovin paljon samalta henkilöltä kuin josta tässä keskustelussa puhutaan. Uskottava kai se on, että Todd Rundgren on monipuolinen muusikko. Pitänee varmaan joskus tutustua tarkemmin.

Am I cursed, or am I blessed, I can't tell, oh yes - Jeff Buckley: Witches' Rave-
Marlowe
05.04.2005 19:21:49

Todd Rundgren on jostakin syystä jäänyt aina pikkuisen etäiseksi, vaikka power popin ystävä olenkin. Levyhyllystä löytyvät "Something/Anything", nimensä mukaisesti runsaasti alkuperäisesityksille uskollisia covereita sisältävä "Faithful" ja "Wizard - a True Story" sekä Nazz-yhtyeen kokoelma, mutta yksikään niistä ei ole kolahtanut ihan täysillä. Rundgren on tehnyt kyllä hemmetin hyviä yksittäisiä biisejä, mutta albumikokonaisuuksia ei oikein jaksa kuunnella alusta loppuun.

Laitetaanpa loppuun viisi suosikkibiisiä:

1. Just One Victory (järjettömän hieno, menee varmaan kaikkien aikojen suosikkibiisien top 10- listalle tai ainakin lähelle)

2. I Saw the Light (oli miten Carole King-pastissi tahansa)

3. We Gotta Get You a Woman

4. Hello It's Me

5. It Wouldn't Have Made Any Difference

The unhappiest people I know, romantically speaking, are the ones who like pop music the most. (Nick Hornby)
2541
05.04.2005 20:03:06

Minulle taas Runtin albumikokonaisuuksien parhautta edustavat tässäkin ketjussa puhutut "Hermit Of Mink Hollow" (mitä Marlowille voin lämpimästi suositella) ja "A Wizard, A True Star". Varsinkin "AWATS" on oikeastaan yhtä trippiä alusta loppuun.

Top vitosta on kaltaiseni fanin vaikea tehdä, mutta tämän hetken lista voisi olla:

Is It My Name?
-rankka rokkibiisi, jossa on melkein joka soittimessa säröä!

Determination
-hieno powerpop -biisi Hermitiltä

Don't You Ever Learn?
-eeppinen teos Todd -tuplalta

The Last Ride
-samalta levyltä kuin edellinenkin, ehkäpä miehen paras balladi, mielettämät saxofoni- ja kitarasoolot

When Shit Hits The Fan/Sunset Boulevard
-progea/rokkia AWATS:lta, Utopia sai tämän toimimaan tehokkaasti livenä. Kappale liukuu vielä mukavasti biisiin "La Feel Internationale", joka on nyt sitten se tämän listan bubbling under -biisi.

« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti