Muusikoiden.net
28.03.2024
 

Rock, pop, alternative »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Ave, Popeda, morituri te salutant!
1 2 3 4 556 57 58 59 60
Mika Antero
07.01.2004 09:31:47
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joo, keski-ikäinen, hikinen äijä laulamassa pillun
 
Siinäpä se just onkin, että Popeda on paljon muutakin kuin tuota.
 
Keski-ikä ja hiki tosin kuuluvat nykyisin olennaisena osana rokkiin, eihän nuoret mitään rokkia enää soitakaan...
 
Nauraessakin sydän suree, ja ilon loppu on murhe.
MrQ
08.01.2004 01:54:56
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Siinäpä se just onkin, että Popeda on paljon muutakin kuin tuota.
 
Keski-ikä ja hiki tosin kuuluvat nykyisin olennaisena osana rokkiin, eihän nuoret mitään rokkia enää soitakaan...

 
Kutsuit?
 
Mika Antero
08.01.2004 06:54:23
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kutsuit?
 
Anna palaa. Väärässä olet kuitenkin.
 
Nauraessakin sydän suree, ja ilon loppu on murhe.
Nimismies
08.01.2004 08:42:40
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joo, keski-ikäinen, hikinen äijä laulamassa pillun saamisesta ei oikein iske.
 
Soittopuoli on ihan ok.
 
T: Taiderockhörhö

 
Kiitos tiivistämisestä.
 
"Karkasin Nimismiehen kyydistä sivutuuliherkkyyden sillalla vallitessa." - Absoluuttinen Nollapiste: Suvannossa Ylpeä Ilme
Mika Antero
08.01.2004 13:58:42
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kiitos tiivistämisestä.
 
En viitsisi jankuttaa, mutta toistohan se on useimmille -kuten esim. minulle- ainoa oppimisen keino:
 
Popeda on paljon muutakin kuin hikinen keski-ikäinen mies laulamassa ”pillun saamisesta”. Tuohon sinänsä mielenkiintoiseen toimeen liittyviä erityisen suorapuheisia biisejä tulee näin äkkiseltään mieleeni 3-4 kappaletta ja ainakin yhden niistä laulaa joku muu kuin Pate, Petander muistaakseni. Onhan tuo aihe toisaalta sellainen, että koko rockmusiikki perustuu pitkälle siitä laulamiseen. Mitäs se termi ”rock and roll” alun perin tarkoittikaan…
 
Mutta katsopa vaikka tuota aloituspuheenvuorossani olevaa biisilistaa ja kerro minulle kuinka monessa niistä lauletaan ko. asiasta. Yritin nimenomaan tuoda esiin sitä, että varsinkin nuoremman polven käsitys Popedasta on yleensä suurelta osin väärä.
 
Nauraessakin sydän suree, ja ilon loppu on murhe.
sormunen
08.01.2004 15:18:25
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mitäs se termi ”rock and roll” alun perin tarkoittikaan…
 
Mä oon tullut siihen tulokseen, että tämmöset lauseet
Joo, keski-ikäinen, hikinen äijä laulamassa pillun saamisesta ei oikein iske. johtuu todnäk siitä, että kirjoittajien vanhemmat ovat keski-ikäisiä. Tuntuu jotenkin hirveeltä ajatella, että vanhemmilla olisi semmosia ajatuksia ja vielä hirveemmältä, että itsekin olisi tullut maailmaan moisen vähän sottasen toiminnan tuloksena.
 
Eihän sitä osaa ajatella, että vanhemmat ovat olleet nuoria, kun ne on aina olleet vanhempia.
 
Mut perkele, tää meni nyt niin pahaksi offtopicoinniksi, että bannia!
 
Asiaan!
 
Oikeesti mä oon sitä mieltä, että formaatit tuhoavat hyvin pitkälle mahdollisuudet havaita yhden bändin monimuotoisuus, Enkä nyt tarkoita pelkästään radiota vaan kaikkia esim. näitä -80-90-luvulla lanseerattuja rockin näköisbaareja, näitä honkitonkeja ja vastaavia.
 
Niissähän kanssa soi vain se keskitien hitti missä on se kitarasoolo. Kun asiakaskuntakin on profiloitunut/profiloitu, no olkoon..., niin jos mä esimerkiksi en olisi kuullut Popedaa aiemmin, niin kyllä mä hyvin helposti niittaisin nää ilmiöt yhteen.
 
Enemmän mun mielestäni -80-luvun Popedalla on yhteistä jonkinasteisen kabareerockin kuin yksiviivaisen junttihevin kanssa. Olihan Sensational Alex Harvey Band myös Paten suuri ihanne juuri arvaamattomuutensa takia.
 
Mutta toisaalta, se on hivenen huolestuttavaa, että formaatit ovat myös tuhoamassa uteliaisuuden... Sitähän nää yksioikoiset lauseet myös ilmaisevat.
 
BaariMikko
08.01.2004 15:36:59
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olet sormunen tuon arvauksesi kanssa väärässä. Sitä paitsi ei se keski-ikäisyys siinä ole se avainsana.
 
Ja kenkkunen on varmasti oikeassa sanoessaan, että Popeda on paljon muutakin. Itsellä nyt ei vain ole ikinä riittänyt mielenkiinto ottaa selvää näistä Popedan paremmista puolista.
 
Mistäköhän muuten johtuu se, että monelle sellaiselle, jotka eivät Popedaa juurikaan kuuntele tai tekemisiään tarkemmin seuraa(kuten itselleni) muodostuu bändistä kuva vähä-älyisenä junttilaumana?
 
Korkeampien voimien väliintuloa odotellessa asioita voi ajaa myös itse.
Kaljakorin virittämisen kanssa pitää olla huolellinen. Kaljakori viritetään A:han. Jos viritystouhu menee liian pitkälle, ollaan jo AA:ssa.
Stain
08.01.2004 15:44:48
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joo, keski-ikäinen, hikinen äijä laulamassa pillun saamisesta ei oikein iske.
 
Soittopuoli on ihan ok.
 
T: Taiderockhörhö

 
Hahaha! Sama juttu, on sillä bändillä kyllä aika hirveitä biisejä. Se laulajakin on ihan karsea.
 
Planned a show Treasoned my roots Ice cream snow See you in June
Mika Antero
08.01.2004 16:15:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuntuu jotenkin hirveeltä ajatella, että vanhemmilla olisi semmosia ajatuksia ja vielä hirveemmältä, että itsekin olisi tullut maailmaan moisen vähän sottasen toiminnan tuloksena.
 
Mitähän Pate lienee, olisiko kohta 50 wee? M-netin käyttäjäkunnassa saattaa hyvinkin olla henkilöitä, joiden vanhemmat ovat reilusti alle neljäkymppisiä. Patehan on kohta isoisän ikäinen ja vieläkin on kojo mollukassa, sehän on pelottavaa…
 
Mut perkele, tää meni nyt niin pahaksi offtopicoinniksi, että bannia!
 
Niin, kun on kerran aloitettu keskustelu Popedasta, niin silloin keskustellaan vain ja ainoastaan Popedasta. Minkäänlaisia poikkeamia ja muita harhapolkuja ei sallita. Bannia. Eiku…
 
Oikeesti mä oon sitä mieltä, että formaatit tuhoavat hyvin pitkälle mahdollisuudet havaita yhden bändin monimuotoisuus, Enkä nyt tarkoita pelkästään radiota vaan kaikkia esim. näitä -80-90-luvulla lanseerattuja rockin näköisbaareja, näitä honkitonkeja ja vastaavia.
 
Näistä radioiden ja rokkibaarien kestokulutushiteistä riittää esimerkkejä valtavasti ihan näiden tutuimpienkin bändien osalta: Lynarit on Sweet home Alabama, Zeppelin on Stairway to heaven, Deep Purple on Smoke on the water, Rollarit on Brown sugar jne. Jos tutuilta bändeiltä soitetaan vain ne kaikkein tutuimmat biisit, niin miten voi kuvitellakaan, että joltain vähemmän tutulta soitettaisiin jotain ”harvinaisempaa” kamaa, tai että soitettaisiin jopa vähemmän suosittua musiikkia/musiikkityyliä. Sanotaan nyt vaikka niin, että jos jossain pitää soittaa kantria, niin soitetaan kaikille tuttua Johnny Cashia ja jos pitää soittaa bluesia niin soitetaan kaikille tuttua BB Kingiä. (Painotan, että kaikki mainitsemani artistit kuuluvat omiin suosikkeihini, eli tarkoitukseni ei ole dissata ketään, vaan ainoastaan ottaa esimerkkejä liian suppeasta tarjonnasta.)
 
Sakke Järvenpäätäkö tästä pitää syyttää, vai HIFK:ta vai kuka tämän rockklassikoiden ryöstöviljelyn on Suomessa aloittanut?
 
Mutta toisaalta, se on hivenen huolestuttavaa, että formaatit ovat myös tuhoamassa uteliaisuuden... Sitähän nää yksioikoiset lauseet myös ilmaisevat.
 
Siinähän se. Eipä tuohon ole paljoa lisättävää. Jos joku on toista mieltä, niin olisi kiva kuulla perusteltuja mielipiteitä ”vastapuoleltakin”.

”Beatles on paska bändi koska Yesterday on lälly.”
*tuntematon suuri ajattelija, a.D. 2004*
 
Tulipas sekava vuodatus, mutta sainpahan sentään Beatlesin mahtumaan tähänkin.
 
Nauraessakin sydän suree, ja ilon loppu on murhe.
Mika Antero
08.01.2004 17:41:21 (muokattu 08.01.2004 17:41:46)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mistäköhän muuten johtuu se, että monelle sellaiselle, jotka eivät Popedaa juurikaan kuuntele tai tekemisiään tarkemmin seuraa(kuten itselleni) muodostuu bändistä kuva vähä-älyisenä junttilaumana?
 
Mielestäni tämä on tullut tässäkin keskustelussa jo ilmi ja vastasit siihen jo itsekin: Just siks, kun bändin tuotantoa ei tunneta, ja siksi, että tätä harhaluuloa tietoisesti pidetään yllä. Jopa bändi itse, mutta enimmäkseen kuitenkin media. Mediapeliä suorastaan...
 
Patehan valittiin jossain äänestyksessä Suomen seksikkäimmäksi mieheksi joskus v. -84 paikkeilla ja sieltä on lähtenyt liikkeelle legenda häntäveikosta jolla on kylän suurin kypärä jne. Popeda = rock, ja rokkareitahan pidetään yleisesti vähä-älyisenä junttilaumana.
 
Mutta kannattaa kaikissa asioissa aina ottaa huomioon se, että julkisuuskuva ei välttämättä ole se oikein kuva. Vetoan edelleen tuohon biisilistaan, jonka kirjoitin tuonne alkuun. Kuunnelkaa ne biisit, ja jos senkin jälkeen pidätte Popedaa vähä-älyisenä ja kehnona junttibändinä, niin sitten teillä on siihen niin sanotusti oikeus. Koska silloin te olette ottaneet asioista selvää, ja voitte muodostaa mielipiteen, jota ei ole ulkopuoliset muuttujat päässeet sotkemaan.
 
Tai jotain.
 
Nauraessakin sydän suree, ja ilon loppu on murhe.
vaurio
11.01.2004 19:25:22
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

pidän edelleen Popedaa vähä-älyisenä ja kehnona junttibändinä. sori.
 
missä mun sulakkeet on?
Blue Moon
11.01.2004 19:38:20 (muokattu 11.01.2004 19:38:33)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jännä, kun useammassa kommentissa on jo tullut esille "juntti" tai "vähä-älyinen" negatiivisessa mielessä. Mistä asti rockin on tarvinnut olla "älykästä" ja "muodikasta", saati "tredikästä", tai mitä sanaa nyt juntin vastapainoksi voisi käyttää? Hyi saatana sentään.
 
- It's been a long time coming -
rude
11.01.2004 19:39:55
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

pidän edelleen Popedaa vähä-älyisenä ja kehnona junttibändinä. sori.
 
Samoin.
 
"Don't give me lip, I've got enough of my own" -Steven Tyler
Mage
14.01.2004 13:48:50
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jännä, kun useammassa kommentissa on jo tullut esille "juntti" tai "vähä-älyinen" negatiivisessa mielessä. Mistä asti rockin on tarvinnut olla "älykästä" ja "muodikasta", saati "tredikästä", tai mitä sanaa nyt juntin vastapainoksi voisi käyttää? Hyi saatana sentään.
 
Varmaakin noi kuuntelee jotain "intellektuellia city musiikkia" mitä se sitten onkaan?
 
Pate on äijä, mun äitikin diggaa sitä :-)
Viimevuosien popedasta en osaa sanoa oikein mitään mutta vanhat levyt on loistavia.
 
Give me a little time to think, while I mix me another motherfucking drink. - RL Burnside
Mika Antero
15.07.2004 18:32:56
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jaahas, nostetaanpa tämmöinen iankaikkisen vanha ketju esiin, kun tuli tärkeätä (?) asiaa...
 
Eli ostaa täräytin Popedan käsittääkseni tuoreimman albumin nimeltään Just! kun halvalla sain. Olipas iloinen yllätys, se on nimittäin enimmäkseen ihan kunnon rokkia eikä mitään tympeää heviä. Telkkarista nähtyjen konserttien perusteella bändin uudet biisit eivät ole ollenkaan kolisseet, mutta näin albumikokonaisuutena ne toimivat oikein hyvin. Tämä on ihan toista kuin joku Hallelujaa tai Svoboda. Luulisin, että paras teos sitten Ei oo valoo -levyn.
 
Kans'an Popedankin sain joku aika sitten käsiini, eikä sekään ollut ihan toivoton. Siinä oli tosin taas se huumoripuoli päässyt valitettavasti vallalle biiseille nimiä annettaessa. On vähän vaikea ottaa vakavasti esim. biisejä Jäin täryjyrän alle Pispalassa, Lilli Kupponen, Jätäntäntähän, Himo Mäkinen, Nysse tulee ja Kauheeta ja kamalaa.
 
Nauraessakin sydän suree, ja ilon loppu on murhe.
aikavaikea
17.07.2007 14:46:16
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jaahas, nostetaanpa tämmöinen iankaikkisen vanha ketju esiin, kun tämä on niin hyvä ketju. Ja siksi että on taas (valitettavan) ajankohtainen. Paulilla nyt ei vaan tunnu pysyvän homma hanskassa.
 
http://www.iltasanomat.fi/viihde/uutinen.asp?id=1404647
 
Pate nuolee haavojaan
17.7.2007 06:58
Popedan keulakuvan Pate Mustajärven pitkä kuiva kausi päättyi. Lahden ja Vaasan keikat menivät pahasti katolleen.
 
- En ollut paikalla, mutta Lahden keikalla Pauli on ollut ilmeisesti kännissä ja Vaasan keikalla luultavasti vielä enemmän kännissä, sanoo Popedan keikkamyyjä Jouko Karppanen.
 
Viime talvena Popeda perui joitain keikkoja, ja välillä Patea vietiin pillit soiden sairaalaan. Sitten Pate ryhdistäytyi, ja keikkakunto oli taas rautaa.
 
Lahdessa ja Vaasassa tahti muuttui. Pate unohti sanat ja lauloi mitä sattui. Teknisiin syihin vedoten keikkaa lyhennettiin.
 
Yhtyeen seuraava keikka on ensi perjantaina Popedan 30-vuotisjuhlaristeilyllä.
 
- Mitään suunnitelmia ohjelman muutoksesta ei ole, koska en saa Pauliin minkäänlaista yhteyttä. Puhelinyhteyttä ei ole, Karppanen sanoo.
 
Myöskään Paten levypomo Epe Helenius ei ole saanut yhteyttä Mustajärveen.
 
- Oli se ollut sunnuntaina ihan tolkuissaan ja kauhistellut edellisten päivien tekemisiään. Nyt se on selvästikin nuolemassa haavojaan, Helenius sanoo.
 
I got run over by truth one day. Didn't see the red light.
Mika Antero
17.07.2007 14:52:50
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

tämä on niin hyvä ketju. Ja siksi että on taas (valitettavan) ajankohtainen. Paulilla nyt ei vaan tunnu pysyvän homma hanskassa.
 
Kyl maar don Patella luulisi olevan jo mitta täys alkomahoolia, mutta ei kai sitten. Jos noihin lehtijuttuihin sitten on uskomista; Karppanen ja Helenius vaikuttavat tietysti aika luotettavilta lähteiltä. Ei pitäis maalailla piruja seinille, mutta hra Mustajärven elämäntyylillä on kaatunut nuorempiakin.
 
Mitäs minä edellisessä viestissä kehuin, Kans'an Popedaa tai jotain. Sen jälkeen olen hankkinut ainakin Häkää! -levyn ja se on osittain oikein mainiota kamaa. Oli alkoholisoitumisaste mitä oli, niin menneitä kunnian päiviä se ei himmennä.
 
Jos Jumala olisi sähkökitara pitäisi sen soittajan olla Jimi Hendrix.
Misse
17.07.2007 17:33:27
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Täytyy sanoa, että harvoin olen ollut niin yhtä mieltä jostakin aiheesta kuin tämän ketjun aloitusviesti. Voisi olla oma kirjoitukseni, jos jaksaisin jotakin asiaa noinkin perusteellisesti joskus ruotia. Ja biisilistassa juuri ne parhaat.
Omallakin kohdalla kävi niin, että pändin seuraaminen jäi joskus -90 luvun taitteessa. Silloin n. -84 - -88 kyllä sitten tulikin melkoinen rautaisannos. Kymmeniä ja kymmeniä keikkoja. Mutta kuten täällä on jo mainittu, kun tiluttelu lisääntyi mielenkiinto vähentyi. Voisikohan joku kertoa Costellolle vihjeeksi, että pitkäkään soolo ei pelasta paskaa biisiä...
 
�Beatles on paska bändi koska Yesterday on lälly.�
*tuntematon suuri ajattelija, a.D. 2004*

Minua on ehdottomasti kielletty lausumasta tätä mielipidettä ääneen, ainakaan missään, missä on musiikista kiinostuneita ihmisiä, mutta rohkenen nyt kuitenkin astua kaapista. Sen perusteella, mitä olen Beatlesia kuunnellut (ystävät, media), en ole koskaan innostunut niin paljon, että olisin välittänyt yhtään enempää perehtyä. Ei häiritse, muttei missään tapauksessa kiinnostakaan.
 
Gardiner
17.07.2007 19:22:22
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

"Sammakan suuren näin minä siellä, peljästyin suuresti, en sitä kiellä" saattaa fiilis olla ankaran "matalanpaikan leirin" jälkeen.
 
"Rainy day, dream away. Ain't no use in gettin' uptight, just let it groove in it's own way" Jimi Hendrix
texjazz
18.07.2007 22:29:32
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Minua on ehdottomasti kielletty lausumasta tätä mielipidettä ääneen, ainakaan missään, missä on musiikista kiinostuneita ihmisiä, mutta rohkenen nyt kuitenkin astua kaapista. Sen perusteella, mitä olen Beatlesia kuunnellut (ystävät, media), en ole koskaan innostunut niin paljon, että olisin välittänyt yhtään enempää perehtyä. Ei häiritse, muttei missään tapauksessa kiinnostakaan.
 
Helopotti varmasti tämä kaapista ulos astuminen. Jokaisellahan meillä siellä kaapissa on joku luuranko tai ainakin sääriluunkappale :)
 
Kyllä Pate tosta tokenee ja palaa kentille entistä ehompana. Suomi- ja Pokorock ilman Patea on kuin mänty ilman neulasia, juuriharja ilman mäntysuopaa.
 
nimim. vaimonmielestäeipatenvoittanutta
 
Innostu inhimillisyydestä!
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 556 57 58 59 60

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «