Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Rock, pop, alternative »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Lynyrd Skynyrd
1 2 3 4 512 13 14 15 16 17 18
tauranen
14.11.2014 13:56:07
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tsekatkaa Muscle Shoals dokkari vaikka Netflixistä, sivutaan myös Southern Rockin syntyjä syviä.
 
http://www.muscleshoalsthemovie.com/
 
Minä olen John, teidän Entwistlenne, älkää pitäkö muita basisteja!
HaloOfFlies
14.11.2014 21:58:03
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hesan keikalla on mahdollisuus nähdä yksi Black Crowesin alkuperäisjäsenistä livenä, sillä Johnny Colt soittaa nykyisin Skynyrdissä.
 
Out on the street for a living, picture's only begun. Got you under their thumb.
Tracer
17.11.2014 21:14:36
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Paljon on tullut bändejä vuosien mittaan nähtyä, mutta tämän olen aina missannut, syystä tai toisesta.
Nyt tulee tähän paikko, liput hallussa. Sweet!
 
Ainoa heikkouteni on äärimmäinen nopeus
StJerky
17.11.2014 21:18:27
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tracer: Paljon on tullut bändejä vuosien mittaan nähtyä, mutta tämän olen aina missannut, syystä tai toisesta.
 
Viimeksi minulta hajosi auto matkalla Kuopioon keikalle. En edes muista miksen ollut Oulun keikalla. Varmaan oli lapsi vasta syntynyt tms. Tuonnekaan en kyllä taida mennä.
 
barclay
17.11.2014 23:02:19
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Anteeksi negatiivisuuteni, mutta miten nykylynyrdskynyrdiä voi kutsua edes Lynyrd Skynyrdiksi? 9 nykyjäsenestä (kun taustalaulajat lasketaan mukaan) vain yksi on alkuperäisjäsen. Rahastustako? Alkuperäisjäsenet varmaan kääntyilevät haudassaan..
 
Noh bisnes on bisnestä..
 
Kostiainen. Karumpi saundi, parempi mieli http://www.mikseri.net/kostiainenproj
tauranen
18.11.2014 08:15:08
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

barclay: Anteeksi negatiivisuuteni, mutta miten nykylynyrdskynyrdiä voi kutsua edes Lynyrd Skynyrdiksi? 9 nykyjäsenestä (kun taustalaulajat lasketaan mukaan) vain yksi on alkuperäisjäsen. Rahastustako? Alkuperäisjäsenet varmaan kääntyilevät haudassaan..
 
Noh bisnes on bisnestä..

 
No sitä mutta ehkä kuitenkin myös Southern Harmony and Musical Companion tai jotain tai näin ainakin haluan uskoa. Jos totta puhutaan niin olin 80-luvun lopulla innostunut vielä Skynyrdin comebackista mutta viimeistään toi Wilkensonin poismeno sammutti valot.
 
Minä olen John, teidän Entwistlenne, älkää pitäkö muita basisteja!
Regalis Apertura
22.11.2014 10:45:20 (muokattu 22.11.2014 11:55:26)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Voi olla että Rossingtonin kuollessa loppuu Skynyrdinkin taru? Vähän sama juttu kuin Heepin kanssa (Mick Box ainut alkuperäinen jäsen)... Tiedä sitten onko lopuilla oikeus pitää bändin nimi ja jatkaa ilman alkuperäisjäsentä (jos joku lakipykälä/sopimus olemassa)?
 
Tracer
22.11.2014 18:32:17
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Niinpä.
Deep Purple kiertää maailmaa, mukana yksi alkuperäisjäsen, samoin kohta lähtee rundille AC/DC. Noin esimerkiksi. Minä en jaksa pähkiä mitään oikeutta nimen käyttöön, lähdenpähän vaan kuuntelemaan hyviä biisejä hyvin vedettynä ja toivottavasti hyvää showta.
Ehkäpä tilanne on toinen, kun se viimeinenkin alkuperäisjäsen poistuu kuvioista.
Toisaalta Maranellostakin pukkaa ulos Ferrari-merkkisiä autoja, vaikka Enzosta on jo aikaa sitten aika jättänyt.
 
Ainoa heikkouteni on äärimmäinen nopeus
Mad-Mike
22.11.2014 23:13:38 (muokattu 22.11.2014 23:15:17)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

barclay: Anteeksi negatiivisuuteni, mutta miten nykylynyrdskynyrdiä voi kutsua edes Lynyrd Skynyrdiksi? 9 nykyjäsenestä (kun taustalaulajat lasketaan mukaan) vain yksi on alkuperäisjäsen. Rahastustako? Alkuperäisjäsenet varmaan kääntyilevät haudassaan..
 
Noh bisnes on bisnestä..

 
Nii, eikös suurin syy noiden alkuperäisjäsenten poissaoloon ole kuolema. Ja kyllä mulle tuo Van Zantin veli laulajana on toiminut ainakin todella hyvin, taidan jopa pitää enemmän Johnnyn äänestä kuin Ronnien. Sorry vaan. Noista muista soittajista en tiedä kuka on milloinkin yhtyeeseen tullut. Ainoastaan Rick Medlocken tiedän liittyneen bändiin joskus Edge Of Foreverin aikoihin(?)
 
Ja luulenpa että yhtye jatkaa vaikka Rossington poistuisikin kuvioista jossain vaiheessa.
 
Yrittäminen on ensimmäinen askel kohti epäonnistumista!
mlehtinen
23.11.2014 09:51:04
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ainoastaan Rick Medlocken tiedän liittyneen bändiin joskus Edge Of Foreverin aikoihin(?)
 
Medlockehan soitti Skynyrdissä rumpuja jo 1971-1972 mutta lähti pois kun halusi mieluummin soittaa kitaraa. Tuli sitten takaisin Allen Collinsin tilalle 1995, Twenty taisi olla eka levy millä oli mukana.
 
"Can they do it? Fuck yeah, they're the E Street Band!"
Hösse
23.11.2014 14:06:58
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jostain muistaisin lukeneeni, että on olemassa sopimus tosta nimen käytöstä. Kolme alkup. jäsentä pitää olla. Johnny lasketaan sukunsa puolesta, Gary tietty ja kolmantena Medlocke juurikin tuon rumpalipestin kautta lasketaan alkuperäiseksi. Tiedä sitten onko näin...
 
Icy-Sun
23.11.2014 16:25:01
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Menee nyt vähän saivarteluksi, mutta useiden bändien kohdalla nimi ei edes kulminoidu alkuperäisjäsenistöön. Esimerkiksi puhuttaessa Deep Purplesta suuri yleisö saa mielikuvan kakkoskokoonpanosta. Uriah Heepin ja Lynnäreiden tapauksessa ei ole käynyt mielessäkään kyseenalaistaa bändin nimen käyttöä. Molemmat yhtyeet ovat olleet tietyllä tapaa uskollisia genrelleen, luoden samalla kuuntelemisen arvoista uutta musiikkia. Esimerkiksi Heepin kohdalla on myös hassua olla hyväksymättä nykyisiä muusikoita, kuten Lanzonia ja Shawta, jotka ovat kerenneet olla bändissä kohta 30 vuotta. Mielestäni sekä Lynyrdissä että Heepissä laulavat tällä hetkellä bändien uran parhaat miehet.
 
Mielestäni näillä vanhoilla rockin höyryvetureilla kuuluu olla kuitenkin jonkinlainen päämäärä uudistua ja tehdä musiikkia. Yleensä ottaen kyseenalaistaisin yhtyeen nimenkäytön, jos bändi vetää 30 vuotta vanhaa hittiparaatia nevöhööd-miehityksellä vailla aikomusta levyttää uutta matskua. Son rahastusta.
 
HaloOfFlies
26.03.2015 20:57:52 (muokattu 26.03.2015 21:12:05)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Melrose lämppää Skynyrdiä Helsingin jäähallissa.
 
Skynyrdistä sen verran, että olen nyt pikkuhiljaa lämmennyt tuolle God & Guns-levylle. Esim. Still Unbroken on todella hyvä biisi ja pidän sitä Skynyrd-klassikkona.
 
Out on the street for a living, picture's only begun. Got you under their thumb.
Andy Six
26.03.2015 21:03:32
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

HaloOfFlies: Melrose lämppää Skynyrdiä Helsingin jäähallissa.
 
Ettei vaan Tuokkola varastais showta.
 
And that's what I call chooglin'...
Regalis Apertura
27.03.2015 09:43:28
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Heh nyt vasta vuosikymmenien diggailun jälkeen mulle selvisi että Rick Medlocke, yksi vahvaäänisimpiä laulajia maailmassa, on pärjännyt vain yhdellä keuhkolla. Ei meinaan olisi heti tullut mieleen kun kuuntelee äijän laulua;). Häneltä on poistettu lapsena toinen keuhko... Näin olisi ainakin Wikipedian mukaan:
 
http://fi.wikipedia.org/wiki/Rick_Medlocke
 
Lonesome
27.03.2015 10:07:52
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Andy Six: Ettei vaan Tuokkola varastais showta.
 
Ainakin Tavastian keikalla olivatten todella hyvässä iskussa, että on siinä Rossingtonilla ja varamiehillä tekemistä. No, tuskin ne kiinnittää huomoita paikallisiin bändeihin. Ehkä hyvä niin...
 
"When I was stone blue, rock & roll sure helped me through" Lonesome Dave Peverett
Tuomoo
28.03.2015 20:38:59
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

HaloOfFlies: Melrose lämppää Skynyrdiä Helsingin jäähallissa.
 
Skynyrdistä sen verran, että olen nyt pikkuhiljaa lämmennyt tuolle God & Guns-levylle. Esim. Still Unbroken on todella hyvä biisi ja pidän sitä Skynyrd-klassikkona.

 
Still Unbroken on viimeisimpien Skynyrd-levyjen ehkä jopa parhain biisi omasta mielestäni.
 
20.8. 22:54:21 NEVÖ FOGET
Regalis Apertura
28.03.2015 22:30:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itse pidin tuosta God & Guns-levystä. Vaikka monet dissaakin sitä punaniskapatriotismia sanoituksissa;)...
 
Mad-Mike
28.03.2015 23:03:37
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Regalis Apertura: Itse pidin tuosta God & Guns-levystä. Vaikka monet dissaakin sitä punaniskapatriotismia sanoituksissa;)...
 
Sama vika täällä. Iskee enempi vaan joka kerta kun sen laittaapi soittimeen soimaan. Tuota uusinta en olekaan kuullut vielä. Pitänee korjata sekin pian...
 
HaloOfFlies
04.04.2015 21:02:32 (muokattu 04.04.2015 21:06:50)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Skynyrdin alkuperäinen rumpali Bob Burns on kuollut autokolarissa. Nyt on sitten Rossington enää ainoana alkuperäismiehityksestä elossa.
 
http://ultimateclassicrock.com/bob-burns-lynyrd-skynyrd-dies/
 
Out on the street for a living, picture's only begun. Got you under their thumb.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 512 13 14 15 16 17 18

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «