Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Rock, pop, alternative »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: White Stripes
1 2 3 4 512 13 14 15 16
Bee-äf
30.11.2003 23:19:02
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

muistakaahan kuitenkin sellainen seikka, että juuri nuo kaksi bändiä ovat pääosin vastuussa siitä, että tuollaiset lofi-soundit ovat niin muodissa.
 
Mikä helvetin lo-fi? Minä olen kuunnellut niin paljon jotain 30-luvun bluussilevyjä, joista nippa nappa kuulee rätinän alta soiton, että nämä WS:t ja Strokesit on ihan ylituotettua pullistelua siihen verrattuna.
 
Soundit saisi olla minun mielestäni vielä rankesti paskemmat. Joku Tom waits pääsee aika lähelle täydellistä äänenlaatua kun se laulaa vanhaan megafoniin komerossa.
 
pitkätukka
01.12.2003 01:15:18
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ftp://littleroom:littleroom@24.42.104.186/
 
Tuolta saa MTV Europe Music Awards -esiintymisen videolla.
 
C.F.D.T
01.12.2003 21:17:47
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mikä helvetin lo-fi? Minä olen kuunnellut niin paljon jotain 30-luvun bluussilevyjä, joista nippa nappa kuulee rätinän alta soiton, että nämä WS:t ja Strokesit on ihan ylituotettua pullistelua siihen verrattuna.
 
Soundit saisi olla minun mielestäni vielä rankesti paskemmat. Joku Tom waits pääsee aika lähelle täydellistä äänenlaatua kun se laulaa vanhaan megafoniin komerossa.

 
niinpä!!

mä en ennen digannu white stripesii, ku en ollu kuullu ollenkaan ja sit se jack sanoo et se ei arvosta ollenkaan johnny winterii ja SRVtä, joten mua alko vituttaa koko bändi, MUTTA kun kuulin ton seven nation army biisin niin mun oli pakko ostaa elephant levy ja täytyy myöntää, että on todella hyvä levy!
 
ja mä en kans nää tota minään suurena lo-fi juttuna.. noitten blues-levyjen lisäksi kun vielä kuuntelen noita suunnilleen asetaatti vaiheeseen jääneitä 60-luvun garagerock biisejä niin ei toi WS mun korvaan tosiaan kovin lo-filta kuullosta.. toki näinä massiivisten särökitararäpefektirockin päivinä toi kuullostaa lo-filta!!
 
"I'm so high, the music makes high" Lost Boyz
Juugeli
01.12.2003 23:02:48
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ftp://littleroom:littleroom@24.42.104.186/
 
Tuolta saa MTV Europe Music Awards -esiintymisen videolla.

 
Yritin avata tuota videota niin se sanoo että aikaa jäljellä 2 tuntia. Ei kai se noin hidasta pitäisi olla?
 
Juugeli
01.12.2003 23:08:12
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Niin ja eikös tuo sama show tule seksiviikkona töllöstä?
 
Jormaz
02.12.2003 00:01:11
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kaikki garage-musa on paskaa paitsi hyvä musa joka on soitettu garagessa.
 
Back to the 80's
Paskaskitta
02.12.2003 11:24:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

White Stripes ei kuulu ihan mun suosikkibändeihin, ja Jackin laulaminen pilaa biisit, mutta kyllä se jotenkin soittaa osaa... Mä toisaalta uskon että moni Muusikoiden.netin käyttäjä vetää paremminen kun herra White....
 
" Ja vitut hiteistä. Nimetkää mahatauti mun mukaani" -Kurt Cobain
aikavaikea
02.12.2003 11:33:04
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mä toisaalta uskon että moni Muusikoiden.netin käyttäjä vetää paremminen kun herra White....
 
...ja Juha Björninen ja Jarmo Nikku muiden muassa. Mutta ei niistä vaan ole tarttuvia_biisejä_väsäämään. "Nuoteista hän soittelee kuin teiden Rubinstein..."
 
Jos etsit miestä pelkään, että tulet pettymään On poikaa ehkä puolet, muttei miestä ensinkään.
Mage
02.12.2003 13:34:08
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mikä helvetin lo-fi? Minä olen kuunnellut niin paljon jotain 30-luvun bluussilevyjä, joista nippa nappa kuulee rätinän alta soiton, että nämä WS:t ja Strokesit on ihan ylituotettua pullistelua siihen verrattuna.
 
Soundien kritisoiminen on perinteisten rokkipoliisien hommaa ;-) Pitäähän niilläkin olla duunia ja niitä on aidosti hauska kuunnella jossain keikalla.
 
Ostin pari viikkoa sitten Son Housen levyn missä oli varoitus "NOTE there are some railwaynoises in backround" Jotkut biisit oli nauhoitettu jossain ratapihalla 30 luvulla.
 
Mutta asiaan, en oikein tiedä mikä White Stripesissä kiinnostaa mutta on poikkeuksellisen mielenkiintoinen duo. Jotenkin niissä biiseissä on tiivistetty kaikki olennainen mutta säilytetty semmoinen herkkyys mikä monilta rock bändeiltä puuttuu, ääh vaikea selittää...
 
Give me a little time to think, while I mix me another motherfucking drink. - RL Burnside
Hyla
02.12.2003 14:51:01
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Soundien kritisoiminen on perinteisten rokkipoliisien hommaa ;-) Pitäähän niilläkin olla duunia ja niitä on aidosti hauska kuunnella jossain keikalla.
 
Ostin pari viikkoa sitten Son Housen levyn missä oli varoitus "NOTE there are some railwaynoises in backround" Jotkut biisit oli nauhoitettu jossain ratapihalla 30 luvulla.
 
Mutta asiaan, en oikein tiedä mikä White Stripesissä kiinnostaa mutta on poikkeuksellisen mielenkiintoinen duo. Jotenkin niissä biiseissä on tiivistetty kaikki olennainen mutta säilytetty semmoinen herkkyys mikä monilta rock bändeiltä puuttuu, ääh vaikea selittää...

 
Jokin siinä kyllä iskee. Osaavat tarpeeksi myös vaihdella tyyliä, on jotain "In The Cold Cold Nightin" tyylisiä vetoja ja sitten semmoista ihan ränttätänttä-rockia(Hotel Yorba). Seven Nation Army on kyllä nerokas biisi. Mitään muuta selitystä tuolle "siinä on jotakin"-ilmiölle en keksi, kuin että tuossa bändissä joku kyllä osaa säveltää! Esim. The Strokes ei iske minuun yhtään verrattuna tähän.
 
Kaiken lisäksi se Jack osaa kyllä lavashown vetämisen niin hyvin että oksat pois! Kannattaa etsiä netistä sellainen video, jolla ne vetää Conan O' Brienissa semmosen perusrokkibiisin aivan käsittämättömällä fiiliksellä. Biisi on vissiin Karma Revelator tms, en muista nimeä tarkalleen.
 
Sen verran voisin heittää vielä kommenttia, että Tom Waitts voisi tehdä maailmalle palveluksen ja pysyäkin siellä komerossa niine soundeineen:) Tai mistäpä sitä tietää vaikka minäkin vielä joku päivä pystyisin sitä kuuntelemaan. Tai olisin komerossa.
 
zorro
04.12.2003 11:41:51 (muokattu 04.12.2003 11:43:28)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

nehän on aivan saatanan hyvät ja harkitut saundit mitä ne käyttää. ja aivan saatanan hyvä kitaristi siinä whitestripesissä. Ja se laulajan vingunta ei kuulosta ollenkaan homolta, ku olen vahingossa musea jossaki kuullu.
 
offtopic- Harmittaa kyllä kovasti se Muse, ku on muuten tosi hyviä riffejä ja sävellyksiä, mutta se tosiaan pilaa se äijä ne piisit sillä ulisemalla/vinkumisella
 
OSTETAAN: EH Small Stone
Bee-äf
04.12.2003 11:56:45
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mutta asiaan, en oikein tiedä mikä White Stripesissä kiinnostaa mutta on poikkeuksellisen mielenkiintoinen duo. Jotenkin niissä biiseissä on tiivistetty kaikki olennainen mutta säilytetty semmoinen herkkyys mikä monilta rock bändeiltä puuttuu, ääh vaikea selittää...
 
Joo, niihin ihastuu yleensä ensikuulemalta, tarttuvia ja vaivattomia biisejä Jack White osaa tehdä, mutta minulla levyt eivät ole kylläkään hirveän montaa kuuntelukertaa kestänyt. joku sävyttömyys alkaa painaa pitemmän päälle. Mutta sehän on nuori jätkä vielä, kunhan pääsee miehen ikään (niinkuin esmes... R.L. Burnside, 77?) niin saattaapi olla kova luu.
 
Juugeli
04.12.2003 16:18:12
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kaiken lisäksi se Jack osaa kyllä lavashown vetämisen niin hyvin että oksat pois! Kannattaa etsiä netistä sellainen video, jolla ne vetää Conan O' Brienissa semmosen perusrokkibiisin aivan käsittämättömällä fiiliksellä. Biisi on vissiin Karma Revelator tms, en muista nimeä tarkalleen.
 
Se biisi on Lets Build A Home, siinä on pätkä Son Housen John The Revelatorista biisin lopussa ja keskellä biisiä Going Down To Memphisistä, en tiedä kenen biisi. On kyllä helvetin loistava video. Kattoiko kukaan MTV Europe Music Awardsia?
Michael Stipe hehkutti aika paljon Stripesiä, en tiedä sitten oliko omia ajatuksia. Hyvin vetivät Seven Nation Armyn, paljon paremmin ku Conanissa. Tuo Meg White ei ole muuten pahannäköinen...
 
hannes_ko
04.12.2003 16:26:10
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

En todellakaan ymmärrä sitä, että musiikinystävät valittelevat tilannetta, jossa silloin tällöin valtavirtaan eksyy ihan oikeita rokkibändejä. Mitä vikaa siinä voi olla? 1990-luvun loppuhan oli aivan kauheaa aikaa, radiosta ja tv:stä tuli kaikkea muuta kuin rokkia. Nyt voidaan sentään joskus radiosta kuulla Strokesia, Stripeseja tai vastaavaa, mutta porukka itkee. Minun mielesräni näitä peruskokoonpanon bändejä ei ole todellakaan liikaa, olkoon sitten muotia. Ennemmin tämä muoti kuin Britney/Christina/Mandy/Jessiva/Wa'eva-muoti.
 
Lähikauppias
04.12.2003 21:05:21
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Minun mielesräni näitä peruskokoonpanon bändejä ei ole todellakaan liikaa, olkoon sitten muotia. Ennemmin tämä muoti kuin Britney/Christina/Mandy/Jessiva/Wa'eva-muoti.
 
Nimenomaan.
 
Mieluummin minä katselen TV:stä lo-fi -soundeilla varustettuja indierokkibändejä (indie saattaa olla huono sana tässä kontekstissa), kuin Britneytä tai Limp Bizkittiä.
 
Ainoa pelkoni on, että musta tulee tahtomattani trendi-ihminen. Täytyis ruveta kuuntelemaan teknoa.
 
KooAa
04.12.2003 21:09:36
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hyvin pirsistävä poikkeus MTV gaalassa. Se rockiksi mainostettu Darkness (vai mikä se oli) oli aikamoista pelleilyä White Stripesiin verrattuna.
 
Koo(Aa)lla ei ole väliä !
zorro
04.12.2003 21:17:31
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hyvin pirsistävä poikkeus MTV gaalassa. Se rockiksi mainostettu Darkness (vai mikä se oli) oli aikamoista pelleilyä White Stripesiin verrattuna.
 
mutta darknesshan on käsittääkseni parodia bändi...?
 
OSTETAAN: EH Small Stone
Pedroz
04.12.2003 21:25:59
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Se biisi on Lets Build A Home, siinä on pätkä Son Housen John The Revelatorista biisin lopussa ja keskellä biisiä Going Down To Memphisistä, en tiedä kenen biisi. On kyllä helvetin loistava video.
 
Onko tämä se veto, jonka sooloa Jack lähti vetämään Conanin pöydän luo, ja jätti kitaransa sille tielleen, kun piuha tarttui johonkin?
 
*Vapaa on vasta kun päivissä sekoaa* -Tommi Liimatta
Juugeli
04.12.2003 21:27:44
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onko tämä se veto, jonka sooloa Jack lähti vetämään Conanin pöydän luo, ja jätti kitaransa sille tielleen, kun piuha tarttui johonkin?
 
Joo, revitteli sliden kanssa, heitti kitaran maahan, päätti lähteä vielä laulamaan, lopetti nopeasti ja paiskasi mikinkin maahan.
 
Pedroz
04.12.2003 21:29:21
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joo, revitteli sliden kanssa, heitti kitaran maahan, päätti lähteä vielä laulamaan, lopetti nopeasti ja paiskasi mikinkin maahan.
 
Se oli kyllä loistava veto. Pakko löytää se jostain...
 
*Vapaa on vasta kun päivissä sekoaa* -Tommi Liimatta
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 512 13 14 15 16

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «