Muusikoiden.net
18.04.2024
 

Rock, pop, alternative »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Löytyykö täältä Stonermiehiä? (esim. Kyuss, Fu manchu)
1 2 3 4 530 31 32 33 34
Dunga
07.11.2003 19:33:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mä en oo viime vuosina paljon muuta kuunnellutkaan..
Underground hommaan sen verran, että en tunne ketään porin seudulta, joka edes tietäisi mitä stoner on.
Fu manchu, Nebula, Kyuss.... it's all good.

 
No nyt ainakin tiedät yhden...Kyussin levyt roikkuvat hyllyssä, Wretchiä lukuunottamatta ja kyllä jytisee. Fu Manchua en ole oikein pahemmin kuunnellut taikka bändiin tutustunut. Myös veljen Mannhai lätyt ovat olleet viime aikoina ankaran kuuntelun alaisena. Qotsakin on kiitettävästi laajentanut soundimaailmaansa joka on itseänikin ilahduttanut, aasinsiltana...kannattaa tutustua myös Chris Gossin bändiin Masters of Reality, jonka levyillä myös stoner-vaikutteita löytyy...
 
"You tried to turn me off, But you couldnt even turn me down" --Kyuss:Thumb--
waldemarx
08.11.2003 12:04:54
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joo, Sunride on kova ja kyuss ja on sillä fu manchullaki hyvii biisei, mut mun mielest FM on hiukkasen tylsää musaa. Qotsa on kova.
 
waldemarx
HC-Audio
08.11.2003 12:42:55
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

se kotsa nyt ei varsinaista stoneria oo, niinku on jo varmaan aikasemmin käyny ilmi..
 
"Isona ostan suuret sikalakengät ja juon paljon kaffia"
Numbie
08.11.2003 13:26:17
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Harmittavan vähän tunnen ko. genreä. Kyuss ja Spiritual Beggars jollain tavalla tuttuja, ja tämä kotimainen Mannhai.
 
I asked for water...
jannu
08.11.2003 19:59:29
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Niin, tässä topikissa on linkkejä heitelty vähän väliä, mutta yksi asia ei vielä ole tullut ilmi. Nimittäin, stonerrock.com:sta löytyy linkit lähestulkoon kaikkien genreen luokiteltavien bändien kotisivuille. Ja aika monella, varsinkin näillä pienemmillä bändeillä tuppaa olemaan jonkinlaista musanäytettä sivuillaan.
Eli informaatiota on tarjolla ja runsaasti.
 
Parempi kauna- kuin kaurapuuro...
HC-Audio
08.11.2003 22:14:38
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

joo mutta löytyy sieltä sellasiakin bändejä jotka eivät varsinaisesti ole stoneria...
 
"Isona ostan suuret sikalakengät ja juon paljon kaffia"
lug
09.11.2003 02:27:29
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nosturi, tavastia tai joku muu vois pyydellä Nebulan suomeen kun ens kuussa käyvät ruotsissakin (3 keikkaa jopa). Mutta eiiih, mielummin hommaavat apulannan soittamaan joka vitun viikko... tai siltä noi suomalaisten klubien aikataulut ainakin näyttää. Onneksi saadaan qotsa tänne edes vuoden välein :)
 
She wanted nothing, and i delivered!
HC-Audio
09.11.2003 12:20:07
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

aamen. itsekin toivoisin tänne esim. Nebula, fu manchu, the datsuns(ei nyt mitään stoneria), hellacoptersia, dozeria, spiritual beggarsia ym.
 
"Isona ostan suuret sikalakengät ja juon paljon kaffia"
HC-Audio
11.11.2003 17:22:27
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ylööööös
 
"Isona ostan suuret sikalakengät ja juon paljon kaffia"
vanttera
11.11.2003 18:20:51
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

itse olen katkera siitä etten nähnyt Kyussta (pronounced "kai-us") Suomessa. olin tuolloin liian nuori. onneksi kuitenkin näin qotsan -99(vai -00) provinssissa. kuitenkin ennen songs for the deafia. oli vähän kuin jumalan näkeminen kun näki oliverin lavalla.
 
sittemmin toki useita kertoja nähty kyseinen orkka.
 
edellämainituista omasta mielestä hyviä monster magnet, FUMAn KOTR ja AIG, unida(rip), karma to burn, hermano jnejne.
 
näitä on aivan liikaa ja samat nimet pyörivät monissa bändeissä/projekteissa. joka tapauksessa hyvä stoneri on perkeleen hyvää musaa.
 
huonot suoritukset uusitaan.
HC-Audio
11.11.2003 22:09:11 (muokattu 12.11.2003 18:49:26)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

joo oon ton nimi-ilmiön kans huomannu :P aina jostain kyussin biisistä väännetty nimi, tai joku d -kirjaimella alkava.. oputoa on.itekki muuten nauroin ku sain ekan kerran selville että se äännetään "kaius" joka on muuten mun kaverin nimi :)
 
"Isona ostan suuret sikalakengät ja juon paljon kaffia"
waldemarx
12.11.2003 10:18:23
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

se kotsa nyt ei varsinaista stoneria oo, niinku on jo varmaan aikasemmin käyny ilmi..
 
No on se sikäli et kitarat on viritetty pirun alas ja ne soittaa rokkia ja siinä on kyussin äijii :D
 
waldemarx
Tupuna
12.11.2003 10:36:37
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joo ite oon löytäny tän Stoner musiikin ja on kyllä loistavaa musiikkia. Suomessa vissiin aika pieni scene vielä. Mutta löytyy niitä suomalaisiakin kuten: "Mannhai", "Zerocharisma", "sweatmaster", "sunride" ja muita.. ois kiva jutella stonerista jos löytyy kohtalotovereita, bändinikin muuten soittaa stoneria :9 Osaisko joku muuten määritellä tarkasti Stonerin, Eli aavikkorockin :)? niin ja "thee ultra bimboos" ja "the donnas" ovat muuten loistavai tyttöbändejä !
 
Ihan uteliaisuuttani kysyn: kategorisoidaanko Sweatmaster stoner-genreen? Miten on? Mitä itseasiassa puhdasoppinen stonerrock on? Mistä hakee vaikutteensa?
 
Itse kun koen Sweatmasterin enemmän garagepunk-poppoona.
 
Antakeepa mielipiteitä tai faktoja asiasta, ovat tarpeen!! Kiitos
 
ROCK OUT WITH YOUR COCK OUT!
noir
12.11.2003 14:35:59
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ihan uteliaisuuttani kysyn: kategorisoidaanko Sweatmaster stoner-genreen? Miten on? Mitä itseasiassa puhdasoppinen stonerrock on? Mistä hakee vaikutteensa?
 
Itse kun koen Sweatmasterin enemmän garagepunk-poppoona.
 
Antakeepa mielipiteitä tai faktoja asiasta, ovat tarpeen!! Kiitos

 
Itse laittaisin Sweatmasterin enemmän rokin suuntaan, mutta, näin irtoheittona, kuka näistä genreistä viitsii niin tarkkaa linjaa vetää.
 
Stoner taas voitaisiin mielestäni musiikiksi, johon sopii iso custom ja 200 mailia erämaatietä. Myös iso jenkkikoslakin käy, mikäli ei pyörästä pidä. Autonkorjausmusiikkia..
 
Mä haluun sua - sulta ei kysytä.
HC-Audio
12.11.2003 16:14:51
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

joo siis ei sweatmaster mun mielstä stoneria oo, laitoin sen niinku puolivahingos tonne. ei sillä kyllä nyt niin väliäkään oo onko stoneria vai ei... kunhan rullaa vaaan. Stonerin ensimmäisiä nimiä on black sabbath jne. vaikutteita paljon doom-metallista. mitä mieltä ootte suomalaisesta stonerkings bändistä?
 
"Isona ostan suuret sikalakengät ja juon paljon kaffia"
bedlam
12.11.2003 16:15:31 (muokattu 12.11.2003 16:16:16)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

joo oon ton nimi-ilmiön kans huomannu :P
 
Vanttera varmaan kuitenkin tarkoitti sillä, että samat soittajat pyörivät monessa eri projektissa.
 
Onkos moni muuten tuohon Josh Hommen Desert Sessions-sarjaan perehtynyt? Itse ostin uusimman 9-10, mutta ei ole pahemmin kerennyt vielä kuulemaan. Ja moniko DS:n biiseistä on loppujenlopuksi päätynyt Qotsan levyille?
 
http://www.mikseri.net/kiasma
HC-Audio
12.11.2003 18:49:02
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

katoppa joo. hehb heh.. varmaan vähä tukos oon totaki tonne kirjottanu :)
 
"Isona ostan suuret sikalakengät ja juon paljon kaffia"
NORTON
13.11.2003 08:59:08
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

En ole stonermies, mutta esim. Dozer oli keikalla tosi kova. Hidasta ja jyräävää kamaa. Zerocharisman Liftin' Phoenix on ihan helvetin hyvä biisi, mä vain yleensä kuuntelen sitä hitaammalla kierrosnopeudella. Mannella on kunkku ääni tollaseen musaan.
 
vanttera
13.11.2003 10:22:47
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vanttera varmaan kuitenkin tarkoitti sillä, että samat soittajat pyörivät monessa eri projektissa.
 
Onkos moni muuten tuohon Josh Hommen Desert Sessions-sarjaan perehtynyt? Itse ostin uusimman 9-10, mutta ei ole pahemmin kerennyt vielä kuulemaan. Ja moniko DS:n biiseistä on loppujenlopuksi päätynyt Qotsan levyille?

 
juu niin tarkoitin.
 
"Though plenty of heavy metal bands have been regarded through the years as especially compatible with the effects of marijuana, stoner metal was a distinctly '90s phenomenon. Stoner metal bands updated the long, mind-bending jams and ultra-heavy riffs of bands like Black Sabbath, Blue Cheer, Blue Oyster Cult, and Hawkwind by filtering their psychedelia-tinged metal and acid rock through the buzzing sound of early Sub Pop-style grunge. Stoner metal could be campy and self-aware, messily evocative, or unabashedly retro; in any case, bands like Monster Magnet and Kyuss were perfect fits for the eclectic tastes of the early-'90s alternative metal movement. Even after grunge had faded away, and the influence of industrial and hip-hop began to dominate alternative metal, stoner metal maintained a devoted cult following into the new millennium."
 
Tuota on perusstoner.
 
ja desert sessionseista, itse olen tutustunut käsittääkseni jokaiseen versioon. oma suosikki vol. 5-6. qotsan ja sessionssien yhteyksistä paha sanoo mitään, mutta aiemmin mainittu Masters of reality kuulostaa oikeastaan erittäinkin tarkasti aavikkojameilta. ihmekös tuo, bändi alunperin perustettu juuri desert sessionsien yhteydessä.
 
huonot suoritukset uusitaan.
salmivaara
13.11.2003 11:38:04
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Miten ihmisille maistuu sludgecore? Jotkut em. genren bändit voisivat olla tuota stoneria jos vain laulaisivat puhtaasti.
 
Stonerin ensimmäisiä nimiä on black sabbath jne.
 
No ei helvetti sinun kanssasi tähtisilmä.
 
Against the grain, thats where Ill stay, swimming upstream, I maintain against the grain
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 530 31 32 33 34

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «