Muusikoiden.net
23.04.2024
 

Rock, pop, alternative »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Alice in Chains
1 2 3 4 547 48 49 50 5154 55 56 57 58
Osmo
28.05.2013 16:03:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jaa tää onkin mielenkiintoinen! Mulla levyn alkupuoli ei oikein iskeny, mutta loppuakohti parani huomattavasti. Yksi kuuntelu spotifysta takana, täytynee kyllä käydä levykaupassa.
 
Pixies.
EvilDead
28.05.2013 22:11:58
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kyllä tuo hyvältä kuulosti, vaikka muutama tylsäkin biisi löytyi.
 
Oh by the way, which one's Pink?
Terry Pantheras
29.05.2013 13:30:36
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hmm, taitaahan tämä tästä kuitenkin avautua. Tää on vähän kuin krapulainen BGWTB, vähän niinkuin nimikkolevy oli Dirtille. Nimibiisi on kerrassaan loistava.
JP_01
29.05.2013 13:50:27
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mun mielestä tää uusin levy on erittäin hyvä. No ehkä ei ihan Dirtin tasolle päästä, mutta BGWTB tasolle pääsee. Hollow ja Stone kyllä iskee koviten tosin en odottanutkaan että muu levy aivan yhtä loistavaa olisi. Ja kun nyt puhuttiin tyylilajista niin mulle AiC:n parhaat biisit on metallia ja sitten tietysti on Hard Rock kamaakin. Mutta esimerkiksi We Die Young ja Dam That River on Heavy Metallia.
 
Terry Pantheras
29.05.2013 14:22:06
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Iik! Scalpel pistää kyllä kantrisukat pyörimään tassuissa.
Pantse
29.05.2013 17:05:42 (muokattu 29.05.2013 17:05:58)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kyllähän tämä uutukainen pettymykseltä maistuu vaikka kuinka päin asiaa pyörittäisi. Hollow on kelpo aloitus levylle, ja parista biisistä huokuu mukavasti vanheman AIC:n henkeä, esimerkiksi nimikkobiisin intron jälkeen voi melkein jo kuvitella Laynen äänen päässään. Liikaa on kuitenkin monotonista keskitien rockia, esimerkkinä vaikka levyn kakkos- ja nelosraidat. Ponnistella täytyy, että jaksaa ylipäätänsä loppuun kuunnella. Lisäksi mielestäni DuVallin lauluääntä kuuluu tälläkin levyllä liian vähän, komea laulusoundi tyypillä kuitenki on, joten soisi sen kuuluvan hieman enemmänkin. Voisi tälle levylle vielä pari kuuntelukertaa antaa, mutta toistaiseksi saa jäädä puolestani kaupan hyllylle.
 
"The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubts." -Bertrand Russell
Timitzii
29.05.2013 17:30:04
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vanhaan Aliceen palaten, tämä demo päihittää omasta mielestäni albumiversion erittäin helposti:
 
http://www.youtube.com/watch?v=sZd9Vj_KPlk
 
Jumalauta, mahtavaa laulua ja nuo harmoniat kertosäkeen aikana!
 
Tribe
30.05.2013 21:43:13
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Aika upeet on kyllä harmoniat, mutta Layne ei kyllä mun mielestä antanu tossa versiossa kaikkeaan, niin kuin esim. tässä http://www.youtube.com/watch?v=p9GAEFTeWko ja albumiversiossa. Mutta erittäin hyvä silti ja mukavan erilainen albumiversioon verrattuna.
 
Ei kyllä tämä uusi levy ole uponnut, niin kuin ei edellinenkään. Hyviä biisejä toki on, mutta tyyli on mielestäni muuttunut Laynen kuoltua turhan raskaaksi ja jatkuvat tuplavokaalit ottaa päähän osassa biiseistä. DuVall ei myöskään lähes ikinä vedä sellaisia hienoja kiljaisuja korkealta, kuten Layne teki. DuVall ei ole Layne, ymmärrän kyllä, mutta ne hienot korkeat yeahit on musta AIC:n sielu, tai ainakin osa sitä. Muttaa ihan hyvä, että jatkaa vielä, kyllähän monet tästä uudesta Chainsista tykkää, kuunnelkoot vihaajat kyyneleet poskissa Dirttiä kirjoittaen mollaavia kommentteja DuVallista. Taidampa mennä tekemään juuri sitä.
 
Errata
31.05.2013 20:57:12
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kuvavinyyli raikaa soittimessa ja spotifystä jo aikaisemmin soiteltuna.
 
Yllättävää miten nopeasti tämä aukesi, voi olla jopa pidemmän päälle huono asia. Jo toisesta kuuntelusta lähtien diggailee ns. sormi pystyssä ;-) Itse en osannut arvostaa staleyn aikaista AiC:tä ysärillä joten myöhäisherännäisenä diggaan tätä uutta tulemista varauksettoman täpöllä :)
 
käsi
02.06.2013 22:58:21
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

on tämä uusin hyvä levy. ehkä sellainen hitti hakuisuus puuttuu, mitä oli viime levyllä. ja se ei ole ollenkaan huonojuttu se. bändi on selkeesti hitsautunut paremmin yhteen ja on slevät sävelet kuinka ne etenee. hienoa
 
hjukke
06.06.2013 17:48:07
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ihan kelvolliselta levyltä vaikuttaa edelleen. Poikkeus pretty done, kolmen minuutin kohdalla toivoisi jo viimeistään loppuvan.
 
McNulty
07.06.2013 08:44:58
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hjukke: Ihan kelvolliselta levyltä vaikuttaa edelleen. Poikkeus pretty done, kolmen minuutin kohdalla toivoisi jo viimeistään loppuvan.
 
Samoilla fiiliksillä. Pretty Done oli kipale jonka autossa kuunnellessa skippasin aikalailla biisin puolivälin kohdalla.
 
The world suffers a lot. Not because of the violence of bad men but because of the silence of good men.
HaloOfFlies
07.06.2013 09:10:23
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kakkoseksi meni USA:n listalla. Korkein sijoitus 18 vuoteen.
 
We're like migrating birds, we smell the air and scratch our arses and say, "Hmm think it's time." - Brian Johnson S.M.A.K.-jäsen #5
Dunga
07.06.2013 17:42:34
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Täällä takki kääntyy kärsivällisen kuuntelun myötä. Toinen hiha jo kädessä ja alkaa maistua.
 
War... war never changes.
professori
11.06.2013 11:55:01 (muokattu 11.06.2013 12:06:04)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Näin reilu 10 kertaa levyn kuulleena olen tullut niinkin analyyttiseen tulokseen, että levy on... ihan hyvä. Tasaisempi kokonaisuus kuin Black Gives Way to Blue, joten väittäisin jopa tän olevan parempi levy kuin edeltäjänsä. On täällä vähän tylsempiäkin biisejä seassa, mutta minkäs teet. Sanottakoon, että vastoin muiden tähän ketjuun kirjoittaneiden mielipiteitä, Pretty Done ei ole yksi niistä tylsistä biiseistä, vaan yksi parhaista. Just sellainen AiC:n twisted biisi.
 
Olenko muuten ymmärtänyt oikein, että Phantom Limb ois DuVallin tekemä biisi? Aika siistiä, jos on. Kitarasoolokin saattaa olla sen soittama, ei ainakaan mun korvaan kuulosta Cantrellin tyyliseltä. DuVallille sopis antaa aavistuksen enemmän tilaa tässä bändissä, harmittaa jälleen kuulla liian vähän miehen laulua. Esim. Hung on a Hook on todella tunnelmallinen veto.
 
e. Väärin olin ymmärtänyt. http://grungereport.net/?p=23575
 
"More beers more cheers that's it that's all" -Deaner
arppah8
11.06.2013 12:11:47
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

professori: e. Väärin olin ymmärtänyt. http://grungereport.net/?p=23575
 
Paskaa tuo artikkeli noilta osin. DuVall soittaa soolon tossa, biisi taas on kreditoitu koko bändin nimiin. Saattaahan se tietty olla että vain teksti on DuVallin kynästä.
 
Kyllä mäkin tykkään tästä uutukaisesta. Tasaisempi kokonaisuus minustakin edeltäjäänsä nähden, tosin tällä ei ole ihan yhtä selviä ässäbiisejä.
 
Status: Asiallinen mies, puhaltaa 1.37 promillea klo 7.30.
Balladi
13.06.2013 18:30:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nyt kun olen tämän muutaman kerran kuunnellut, niin täytyy sanoa että on kyllä hyvä levy. Tylsiä hetkiä ei hirveästi ole, paitsi ehkä se Pretty Done. Stone on tarttuva biisi, ja mitä ihmettä, Voices kuulostaa jopa iloiselta! Myöskin, BGWTB-levyllä oleva loudness war-ongelma on poissa. Hienon levyn ovat tehneet.
 
hjukke
14.06.2013 13:23:38
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Lab Monkey ja Low Ceiling kaksikko on alkanut toimia paremmin ja paremmin nyt noin 4 läpikuuntelun jälkeen.
 
Skebameizi
14.06.2013 14:05:11
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Balladi: Tylsiä hetkiä ei hirveästi ole, paitsi ehkä se Pretty Done.
 
Mun mielestä toi on taas yksi levyn parhaista biiseistä :)
 
Tuska-vieraat ja Helsingissä vaikuttavat huomio: AIC-tribuuttisetti Tuskan jatkoilla Virgin Oilissa sunnuntaina 30.6.
 
https://www.facebook.com/events/258415800965164/?fref=ts
Drummpali
14.06.2013 21:00:54
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Alice in Chains on mulle ollut aina vähän sellanen hyvänpäiväntuttu, en oo ikinä jaksanu kovin syvällisesti tutustua mutta silloin tällöin kuunnellut taustamusana Spotifysta. Oon oikeestaan pitkään tiennyt, että varmasti diggaan bändistä mut ei oo tullut otettua ns. härkää sarvista.
 
Niinpä nyt kun uus levy julkastiin päätin kuunnella ihan tuoreeltaan mikä on meininki. Ja todellakin kannatti! Mun mielestä "The Devil Put Dinosaurs Here" on kovin rock-levy mitä itelle on tullut vastaan aikoihin. En tiedä miten kova edeltäjänsä on ollut kun monet täällä sanovat paremmaksi mutta ei sen väliä. Uutukaisesta välittyy tunnelma niin saumattomasti kuulijalle että se siirtyy kehonkieleen. Kuuntelin levyä intin punkalla istuskellen ja näytin kuulemma siltä kuin olisin ollut aineissa. Jotenkin noista elohopean lailla virtaavista melodioista ja riffeistä tulee sellanen laiskan rauhoittava olo ettei millään mitään väliä. En tiedä miten muut ihmiset arvioi musiikkia mut itelleni fiiliksen välittyminen on tärkeintä musiikkia arvioidessa, ja siinä uus AIC-levy onnistuu ihan täysillä.
 
Parhaat biisit nimibiisi, Hollow ja Lab Monkey mm. loistavien kertosäkeidensä ansiosta. Voicesin olisin kyllä jättänyt ulos, muuten ihan täyttä rautaa koko levy.
 
"Real heart and soul of the cosmic journey to outer space psychedelic." -Anthony Kiedis
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 547 48 49 50 5154 55 56 57 58

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «