Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Rock, pop, alternative »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: The Stooges/Iggy & The Stooges/Iggy Pop
1 2 3 4 5 612 13 14 15 16
Gardiner
28.01.2007 15:13:47
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joskus kun Raw Poweria kuuntelee helvetin kovaa se kuulostaa niinku siel ois kaiken maailman Tubular Belssejä ja tingel tangeleita miksattu sinne kitara riffien sekaan ja kitarat kuulostaa niinku ne ois soitettu järjettömän kovaa äänittäessä.
 
"Rainy day, dream away. Ain't no use in gettin' uptight, just let it groove in it's own way" Jimi Hendrix
bastardo
28.01.2007 19:01:26
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hankin Fun Housen kahden lätyn painoksen ja täytyy sanoa, että on kyllä ihan perkeleen hyvä levy. Tappelee Raw Powerin kanssa samassa sarjassa.
 
"Strateginen osaaminen kulminoituu täysin holtittomaan hosumiseen normaalien aktiviteettien lisäksi."
Feggy
29.01.2007 12:21:46
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eka näyte, My idea of fun täällä:
 
http://www.myspace.com/iggyandthestooges
 
Lockman Last.fm:ssä
salmivaara
29.01.2007 17:13:44
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eka näyte, My idea of fun täällä:
 
http://www.myspace.com/iggyandthestooges

 
Johan tästä edellisellä sivulla mainittiin ;)
 
Against the grain
Feggy
29.01.2007 17:51:57
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Johan tästä edellisellä sivulla mainittiin ;)
 
Oho, sori. Katoin äkkiä, muttei osunut silmään. Eipä sitten niin mitään.
 
Lockman Last.fm:ssä
Artist
07.03.2007 19:06:05 (muokattu 07.03.2007 19:06:53)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nyt on kerran tullut kuunneltua uusi lätty The Weirdness läpi, eikä kyllä mitenkään älyttömästi säväytä. Hyvää rokkaustahan se on, mutta odotukseni olivat vähän toisenlaiset. Kun etukäteen oli jo tiedossa, että levyllä soittavat sekä Watt että Mackay, odotin sellaista Fun House tyyppistä meininkiä, jossa basso soittaisi hyviä riffejä ja kitara ja saksofoni ujeltaisivat komeasti, Iggyn rääkyessä hysteerisesti.
 
No, eipä ihan sellaista sitten tullut, bassoa hädin tuskin kuulee (Iggy oli käskenyt Wattin soittamaan yksinkertaisesti, eikä äijää muuten näy kansilehden kuvissakaan) eikä Iggyn laulukaan ole niin intensiivistä ja hysteeristä kuin Fun Housella ja Raw Powerilla tai edes yhtä monotonista kuin ekalla Stooges levyllä. Ashetonit kyllä suoriutuvat osuudestaan mallikkaasti, propsit myös Joe Naylorin mainitsemisesta kansilehdessä.
 
No, ehkä ei pitäisi verrata vanhoihin Stooges lättyihin vaan Iggyn viime aikaisiin tuotoksiin. Ja tosiaan, yhden kuuntelun perusteella ei hirveästi voi muutenkaan sanoa.
 
"Short lives make good movies. Short lives -bad advice."
Paperilyhty
07.03.2007 21:25:44
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nyt on kerran tullut kuunneltua uusi lätty The Weirdness läpi - -
 
Kas kas, jokos se ilmestyi? Miten tässä näin pääsi käymään! Voisi tehdä vaikka niin, että mikäli kirjasto hankintoineen on ajan tasalla, kuuntelisi ensin sieltä ja katsoisi sitten, ostaako. Vaikka voisihan sitä tietenkin ihan kannatuksenkin vuoksi ostaa, mutta hieman epäilyttää sitten kuitenkin. Bändin myspace-viesteissä on muuten mukavan ystävällinen asenne, suunnilleen tyyliä "älkää vinkuko siellä!". Ja ihan oikeinhan se onkin, heh.
 
Artist
07.03.2007 21:47:02
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kas kas, jokos se ilmestyi?
 
Jep, tänään oli virallinen julkaisupäivä. En ollut etukäteen kuullut kuin tuon "My Idea Of Fun" biisin, mutta päätin, että kyllähän se uusi Stooges levy on ostettava, oli minkälainen tahansa.
 
"Short lives make good movies. Short lives -bad advice."
Frusci-ante
08.03.2007 00:06:51
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onhan noi Stoogesin kolme ekaa todella kovia ja myös soolotuotannosta The Idiot ja Lust for Life miellyttää. Stoogesin keikkakunto oli myös aika kova viime kesänä.
Tosta Joe Ambrosen kirjasta täytyy tosin sanoa, että se kuvasi Iggyn vaiheita hyvin, mutta kirjoittaja sortui joidenkin muiden artistien kohdalla naurettavaan herjaamiseen. Voiko tosiaan kukaan väittää että Cream on kautta aikojen paskoin ja tylsin yhtye. En siis itse ole mikään armoton Cream fani, mutta en myöskään ilmaisisi asiaa ihan tuolla tavalla.
 
Artist
09.03.2007 13:26:59
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Weirdness alkaa kyllä koko ajan kuulostamaan paremmalta, ei mikään klassikkolevy, mutta ei rahan hukkaa myöskään. ATM ja Mexican Guy ovat aika hauskoja biisejä ja on tossa muutenkin hetkensä. Ehkä levyn huonoin hetki on "Greedy Awful People" joka on jo nimenäkin varsin korni, -ellei se sitten ole itseironiaa- eikä biisi muutenkaan oikein toimi mulle.
 
"Short lives make good movies. Short lives -bad advice."
rybk
09.03.2007 13:43:40
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onhan noi Stoogesin kolme ekaa todella kovia ja myös soolotuotannosta The Idiot ja Lust for Life miellyttää. Stoogesin keikkakunto oli myös aika kova viime kesänä.
Tosta Joe Ambrosen kirjasta täytyy tosin sanoa, että se kuvasi Iggyn vaiheita hyvin, mutta kirjoittaja sortui joidenkin muiden artistien kohdalla naurettavaan herjaamiseen. Voiko tosiaan kukaan väittää että Cream on kautta aikojen paskoin ja tylsin yhtye. En siis itse ole mikään armoton Cream fani, mutta en myöskään ilmaisisi asiaa ihan tuolla tavalla.

 
Kyllä mun mielestä silti sun alter ego vetää paremmalla sykkeellä kun Ron Asheton siinä Chilien Search and destroy koverilla. Sanokaa mitä sanotte, ja sanokaakin.
 
Kertooko ATM kappale pankkiautomaatista vai mistä?
 
mikko1
09.03.2007 13:51:59
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kyllä mun mielestä silti sun alter ego vetää paremmalla sykkeellä kun Ron Asheton siinä Chilien Search and destroy koverilla. Sanokaa mitä sanotte, ja sanokaakin.

Oot niin väärässä että sattuu!
 
the Gas Fuzz
09.03.2007 23:43:57
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jep. Koko päivän soinnu toi levy. Loistavaa kamaa. Nyt testailen miten levy toimii punaviinin kera. Ei poijjat, kyllähän tää on aivan mieletön levy.
 
ministeri
07.09.2007 21:31:25
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sunnuntaina sitten pääsee näkemään livenä meiningin..tota uutta levyä mulla ei edelleenkään kyllä ole mutta eiköhän sillä tule kaikki ne tärkeimmät vanhat biisit kuultua keikalla. Ihan nasta mennä katsomaan.
 
Trust in god but question religion.
ministeri
10.09.2007 07:10:24
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jees. Aikalailla tuolle Fun houselle rakentui setti jäähallissa..
 
Im bored
Loose
1969
I wanna be your dog
t.v. eye
My idea of fun
Dirt
Real cool time
No fun
1970
Fun house
Joku uudempi jossa laulettiin jotain nopeista autoista ja rahasta?
 
encore:
 
Not right
Little electric chair
I wanna be your dog (reprise)
 
Tuommoinen oli setti mun havainnon mukaan..Olihan se ihan mieletöntä nähdä Stooges lavalla. Ja kun tässä on tullut muutamia legendoja käytyä katsomassa aika lähiaikoina kuten The Who ja The Rolling Stones niin kyllä tää oli silti meikäläiselle se kaikkein koskettavin juttu. Toisekseen tällä keikalla oli puoliksi laitetussa jäähallissa fiilis lähempänä Tavastiaa kuin stadionia..että eihän nuo olleet minustakaan kuin parinkymmenen metrin päässä vaikka oli ihan katsomon puolella. Ja sit se vaan yksinkertaisesti toimi hyvin, ei ollut yhtään vaikea kuunnella tai katsella. Iggy tietty teki kaiken mitä iggyltä odotetaan..Tuli jo heti alunalkaen ilman paitaa lavalle ja siitä lähdettiin..olisko ollut tokassa tai kolmannessa biisissä kiipesi basso stäkin päälle tuttuun poseeraukseen jne. Koko ajan oli liikkeellä Osterbergin äijä...
 
Ainoa mikä mua vähän häiritsee on Raw Powerin täydellinen dissaaminen. Että ei edes search and destroyta soiteta niin se oli mulle vähän jopa pettymys kun se on mulle ollut suosikki biisi alunalkaen, eikä koko levy ole ollut mulle mitenkään huono..Stoogesiin itseensä se on varmaan sit jäänyt jonkinlaisena huonon fiiliksen juttuna mieleen koko levy, eihän se omana aikanaan menestynyt juurikaan ja bändi hajos..mutta joo, olis voinut tosiaan ainakin Search and destroyn, gimme dangerin ja raw powerin soittaa.
 
No hyvä tuo oli noinkin ei siinä mitään. Kannatti tsekata..Kyllä Iggy on eräänlainen rockin ja kapinan ruumiillistuma meikäläiselle.
 
Trust in god but question religion.
Gardiner
10.09.2007 07:28:54
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jees. Aikalailla tuolle Fun houselle rakentui setti jäähallissa..
 
Tullut joskus käytyä katsomassa The Rolling Stones niin kyllä tää oli silti meikäläiselle se kaikkein koskettavin juttu.
 
Ainoa mikä mua vähän häiritsee on Raw Powerin täydellinen dissaaminen. Että ei edes search and destroyta soiteta niin se oli mulle vähän jopa pettymys kun se on mulle ollut suosikki biisi alunalkaen, eikä koko levy ole ollut mulle mitenkään huono..Stoogesiin itseensä se on varmaan sit jäänyt jonkinlaisena huonon fiiliksen juttuna mieleen koko levy, eihän se omana aikanaan menestynyt juurikaan ja bändi hajos..mutta joo, olis voinut tosiaan ainakin Search and destroyn, gimme dangerin ja raw powerin soittaa.
 
Kannatti tsekata..Kyllä Iggy on .....

 
Raw Power on loistava levy, sitä joutuu vaan luukuttaan sairaan kovaa kun se miksaus on sellanen et ei hiljasella aukee soimaan se soundi.
En tiä voisko olla syynä siihen et eivät tolla miehityksellä soita kun ei oo James "straith" Williamson mukana.
Pitäs kuitenkin olla kaks kitaristii niihin biiseihin.
Tai sit (psychedelic) Stooges haluu tehä selväks et näin ois pitäny mennä. :)
 
"White collar conservatives, pointing their plastic fingers at me, hoping, that my kinds would die" Jimi Hendrix .....,se äänteli omalla tavallaan:
Abysmal
10.09.2007 08:30:41 (muokattu 10.09.2007 08:38:30)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Raw Powerin dissaus johtunee mahdollisesti siitä, että levyllä soitti kitaraa muuan James Williamson. Ronhan oltiin siis syrjäytetty bassoon silloin. Ymmärtääkseni vain Iggyllä ja Jamesillä on oikeudet levyn biiseihin, mikä nyt sekin ketuttaa Ronia varmaankin jonkin verran. Esimerkiksi Gunnareiden coveroidessa Raw Poweria rahat virtasivat vain Iggylle ja Williamsonille. Sitä en tiedä, että ovatko Raw Powerin kitaraosuudet liian hankalia Ronin taidoille, mutta luulisi nyt ainakin nimikappaleen olevan melko helppo vetäisy.
 
Gardiner
10.09.2007 08:38:13
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ronhan oltiin siis syrjäytetty bassoon silloin.
 
Vai oliko niin että Dave Alexander oli estynyt ja jonkun piti hoitaa bassot ja Ron oli paras mitä löyty ja näin ollen koskapa kitaristeja on kuitenkin 13 tusinassa vaan kovia rock basisteja vähemmän niin sillä mentiin et James tuli kitaraan?
 
"White collar conservatives, pointing their plastic fingers at me, hoping, that my kinds would die" Jimi Hendrix ...,se äänteli omalla tavallaan:
Abysmal
10.09.2007 08:46:10 (muokattu 10.09.2007 08:53:00)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vai oliko niin että Dave Alexander oli estynyt ja jonkun piti hoitaa bassot ja Ron oli paras mitä löyty ja näin ollen koskapa kitaristeja on kuitenkin 13 tusinassa vaan kovia rock basisteja vähemmän niin sillä mentiin et James tuli kitaraan?
 
Juu, noinhan se tarkkaan ottaen olikin. Uuden kokoonpanon mukaanhan Ron lähti ilmeisesti hinnasta mistä hyvänsä, joten instrumentilla ei ilmeisesti ollut alussa kovinkaan paljon väliä. Williamsonin dominoiva asenne biisien krediittejä kohtaan kai katkeroitti Ronia melkoisesti, koska hän ilmeisesti uskoi kuitenkin pääsevänsä osalliseksi kappaleiden tekoon, vaikka olikin nyt basson varressa.
 
Edit: Iggy kai uskottelikin aikansa Ronille tämän olevan vain väliaikaisesti bassossa, mutta lopulliseksi näytti pesti kuitenkin osoittautuvan.
 
Blue Moon
10.09.2007 08:46:19
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulle on jäänyt sellainen mielikuva, että "Raw Power" oli enempi Iggyn ja Williamsonin juttu, jota ei kuitenkaan ilman Ashetoneja olis saatu tehtyä.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 5 612 13 14 15 16

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «